29 april 2024, 19:46:55

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op 28 juni 2008, 20:28:20
Oooow foto'ssss yesss vergeet die ene niet he Marlies  ;D
Ben zooo benieuwd wat of dat word  :D hoop een mannetje  8)



Vandaag is er niks van gekomen om foto's te maken. :-\
Dat zal dan morgen moeten gebeuren. ::)

Ik zal die ene zeker niet vergeten. :P


Citaat van: Silke * op 28 juni 2008, 22:25:59
Hoi Marlies  :)

Amoré doet eigenlijk ook nog niet zo veel..
Die "pubers" tegenwoordig  ::) :P
Morgen is Amoré 1 jaar (als ik het goed heb)  ;D

Ik vind het eigenlijk best raar dat op valkparkietenbenelux wordt gedacht dat Amoré een lutino bont geparelde is  :o !
Heb je dat al gelezen  :o ?

Wij wachten wel gezellig op foto's....  8)

Groetjes
Silke  :-*


Amoré is gewoon een net meisje dat wacht tot ze volwassen is. ::)

Ze kunnen daar zeggen wat ze willen, maar Amoré is zeer zeker geen bont opaline lutino.
Ik heb uit het ouder koppel nog geen enkele bonte en/of opaline valk gekweekt.

Daar zitten er een paar die in alles gelijk moeten hebben, alleen nu gaan ze het zeker niet krijgen. :P

Foto's zullen morgen gemaakt worden. :D


Groetjes Marlies ;)

Silke *

Haha ja, ik merk het ook  ;D

Ik vind het toch maar raar  :-\

Ik zet hier even een citaat:

Hallo,

Uit al deze informatie trek ik de volgende conclusies.
Ik zet hier en daar iets in hoofdletters, niet om te roepen maar om iets duidelijker te maken.
Deze conclusies zijn gebaseerd op mijn eigen kweekresultaten, ervaringen en kennis van de mutaties.
Ze zijn ook gebaseerd op het feit dat ik 10 jaar gewerkt heb in het koninklijk belgisch instituut voor natuurwetenschappen, één van de wetenschappelijke instellingen van de Belgische staat en dat ik me daar met computertoepassingen rond verervingen heb beziggehouden.
Het is echt niet de bedoeling om iemand te kwetsen of te beledigen.

Jullie gaan jammer genoeg uit van een aantal FOUTE veronderstellingen.

1. De kans bestaat WEL dat zowel de vader als de moeder split bont zijn. (Het tegendeel wordt hier niet bewezen)
2. Een lutino met grote vlekken IS een bonte lutino dat staat vast zonder enige twijfel
3. als die grote vlekken ook nog uit kleinere vlekjes bestaan dan is die lutino ook OPALINE

Er is een grote vraag, klopt de foto met de werkelijkheid ?
Zo ja: Deze vogel ziet er uit als een lutino opaline bont en IS dus ook een lutino opaline bont
(denk het lutino even weg bij deze vogel en je hebt een opaline bonte, tot de staartpennen toe)

Wat zijn die verkeerde veronderstellingen:
1. Jullie beginnen met een ouderkoppel waar je niet 100% zeker van kunt zijn van de splitten.
2. Wat Silke verondersteld dat dit te vergelijken zou zijn met de vlekkerige cinnamon KLOPT NIET.
Want dat wordt veroorzaakt door de zon niet door een mutatie.
3. Wat Silke verteld over de zwarte en grijze zones van de wildkleur is wel juist maar NIET VAN TOEPASSING.
Alle lutino's hebben gelere en lichtere zones (kop is geler) maar deze lutino heeft gelere VLEKKEN die dan nog assymetrisch over het lichaam verspreid zijn.
4. Joselito kan eigenlijk niet zomaar de ZICHTBARE mutaties van andere parkieten gaan vergelijken met die van de valkparkieten (de valkparkiet bezit geen blauw en is geen parkiet maar een KAKETOE)

Wat moet je wel doen in zo'n geval:
Je begint niet bovenaan, maar wel onderaan.
Dat noemt men reverse engineering.


Hoe kan je een lutino opaline bonte pop bekomen ?

1. De vader moet lutino zijn : dat klopt
2. De vader moet split bont zijn: dat kan ook kloppen en het tegendeel is niet te bewijzen met de voorouders
3. De vader moet minstens split opaline zijn: dat kan ook kloppen en het tegendeel is niet te bewijzen met de voorouders
4. De moeder moet split bont zijn: Dat klopt ook

Dit is de enige logische verklaring.

Ik zal het even verduidelijken met een echt gebeurd verhaal in Zuid Afrika tijdens de apartheid.
Uit een blank koppel wordt een zwart kindje geboren tussen blanke broertjes en zusjes.
Dat was een ramp want het mocht door de apartheid niet samen op de bus en naar school met zijn broertjes en zusjes
De man dacht eerst aan overspel.
Maar toen zijn ze hun familliegeschiedenis gaan nagaan.
Ze hebben zich dus afgevraagd, hoe kan een zwart kind uit blanke ouders geboren worden.
Nu bleek dat de man in zijn verre voorouders een zwarte voorouder had.
Het bleek ook dat de vrouw in zijn verre voorouders een zwarte voorouder had.
Gelukkig konden ze dit zo aantonen.
(het had ook kunnen zijn dat ze de "splits" niet konden aantonen zoals bij het valkje)

Voor mij is deze discussie afgerond en ik heb er niks meer aan toe te voegen.
Dit dreigt uit te lopen in een welles nietes spelletje of een kwestie van gelijk krijgen.
Het staat jullie volledig vrij om het hier mee eens te zijn of niet.
Bewijzen kunnen we dit niet.
De enige oplossing is deze lutino opaline bont tegen een bonte(opaline) man te zetten.

Groeten

Ps De grootste vraag is echter zoals steeds, toont de foto ook werkelijk hoe de vogel er uit ziet 
(opassen met foto's dus)


Tja, aan de ene kant zou hij wel eens kunnen gelijk hebben met z'n theorie en kan het tegendeel niet worden bewezen. Alleen vind ik het raar dat dat plots opkomt in het niets en HUP ik heb een "opaline bonte lutino"  ::)

Groetjes
Silke  :-*




•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op 28 juni 2008, 23:32:01
Ze kunnen daar zeggen wat ze willen, maar Amoré is zeer zeker geen bont opaline lutino.
Ik heb uit het ouder koppel nog geen enkele bonte en/of opaline valk gekweekt.

Daar zitten er een paar die in alles gelijk moeten hebben, alleen nu gaan ze het zeker niet krijgen. :P


LOL is het weer zo ver? :)

Silke *

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 juni 2008, 18:04:47
Citaat van: ♪ Marlies op 28 juni 2008, 23:32:01
Ze kunnen daar zeggen wat ze willen, maar Amoré is zeer zeker geen bont opaline lutino.
Ik heb uit het ouder koppel nog geen enkele bonte en/of opaline valk gekweekt.

Daar zitten er een paar die in alles gelijk moeten hebben, alleen nu gaan ze het zeker niet krijgen. :P


LOL is het weer zo ver? :)


Ja Bonnie  ::)
Heb je dat citaat gelezen?  :P

Gr Silke

♪ Marlies

Ach, hij moet maar denken wat hij wil.
Sommige mensen denken altijd alles beter te weten. :P

Silke *

Hehe, ja das waar  ;D

Als Amoré en Diëgo een nestje hebben en er komen altijd valkjes uit met opaline en bont, dan heeft hij misschien gelijk. We zullen zien hé  ;)

Groetjes
Silke  :-*

☺ Pita ☺

Als ze maar lief zijn toch?
Zeg Marlies zijn de foto's gelukt?  ;D Moet morgen weer bij je in de buurt zijn  :D
Maar kan niet langskomen moet gelijk naar huis , moet smiddags nog weg  :-\
Helemaal geen zin in maar jha wat moet dat moet.
Vrijdag komen de praktijk lessen al  :o
Gaat best snel allemaal.
Dus ik heb wel zin in een paar knappe foto's  ;D :D ;D

♪ Marlies

Foto's zijn ( redelijk ) gelukt. ;D

De 3 donsjes van koppel 1, bonte man x cinnamon opaline pop.
Dit kunnen bontjes en/of wildkleurtjes zijn.









Koppel 4, lutino man x opaline bleekmasker pop.

Het hele nest.



Het oudste witmasker mannetje.







Lutino ( bleekmasker ? ) popje.








Jongste witmasker mannetje.






Koppel 6, getekende man x lutino pop.

Het nest.





Oudste bonte mannetje.







Het tweede bonte mannetje.







Cinnamon bont opaline popje.







Bont opaline popje.








Koppel 9, lutino bleekmasker man x wildkleur pop.













Koppel 9, wildkleur man x cinnamon bont opaline pop.










Witmasker ? ( nog te reserveren ).






De lutino zusjes, split bleekmasker of witmasker. ( nog te reserveren )








En dan de 2 roodrugjes. Dit zijn zo te zien 2 mannetjes die er zo uit gaan zien.



De jongen.( nog te reserveren, ook tam )







Groetjes Marlies ;)













































☺ Pita ☺

Ooow wat een poepies weer allemaal :) en die 2 sneeuwballetjes zijn geweldig leuk !!
Ze groeien lekker hard Marlies ;)
Wat gaat dat snel zeg!!

•=Bonnie=•

Citaat van: Silke * op 30 juni 2008, 18:21:54
Citaat van: -•=Bonnie=•- op 30 juni 2008, 18:04:47
Citaat van: ♪ Marlies op 28 juni 2008, 23:32:01
Ze kunnen daar zeggen wat ze willen, maar Amoré is zeer zeker geen bont opaline lutino.
Ik heb uit het ouder koppel nog geen enkele bonte en/of opaline valk gekweekt.

Daar zitten er een paar die in alles gelijk moeten hebben, alleen nu gaan ze het zeker niet krijgen. :P


LOL is het weer zo ver? :)


Ja Bonnie  ::)
Heb je dat citaat gelezen?  :P

Gr Silke


Ja hoewel, ik doe altijd koppensnellen bij dat soort hoogdravende veel te lange posts. Verder kom ik daar niet, ik heb er een bloedhekel aan als je postst continu gewijzigd en verplaatst worden omdat er iemand koste wat kost gelijk moet hebben. Er zijn daar ook al mensen afgetikt omdat ze het met meneer de beheerder oneens waren, beetje sneu gedrag. :)

irma

Hoi Marlies,

Mooie foto's van je jonge valkjes en er zit er misschien weer een lutino bleekmaskertje bij leuk hoor ;D

groetjes Irma


Gloria en Lujo

danielle

Hoi Marlies,
Echt super mooie foto's!

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Marlies ....wat een lieve en mooie foto's waren dat hoor ! Echt heel mooi , ik heb weer heerlijk genoten van je lieve schattige donsjes ! Grtjs Ann ;D ;D



♪ Marlies

Citaat van: ♣ Pita ♣ op  1 juli 2008, 07:56:27
Ooow wat een poepies weer allemaal :) en die 2 sneeuwballetjes zijn geweldig leuk !!
Ze groeien lekker hard Marlies ;)
Wat gaat dat snel zeg!!


Hoi Petra, ;D

Het gaat zeker snel, nog even en dan zit de kweek er weer op. :-\


Citaat van: irma op  2 juli 2008, 00:30:53
Hoi Marlies,

Mooie foto's van je jonge valkjes en er zit er misschien weer een lutino bleekmaskertje bij leuk hoor ;D

groetjes Irma


Hoi Irma, ;D

Zou inderdaad leuk zijn als er weer 1 bij zou zitten.
ik heb nu al zoveel " gewone " lutino's gekweekt. :P

Citaat van: danielle op  2 juli 2008, 19:03:42
Hoi Marlies,
Echt super mooie foto's!

Groetjes Danielle


Hoi Daniëlle, ;D

Dankjewel !! :D

Citaat van: Dierenfreackske op  2 juli 2008, 20:10:04
Hoi Marlies ....wat een lieve en mooie foto's waren dat hoor ! Echt heel mooi , ik heb weer heerlijk genoten van je lieve schattige donsjes ! Grtjs Ann ;D ;D


Hoi Ann, ;D

Fijn dat je weer hebt genoten. ;D

♪ Marlies

UPDATE !!!!



De jongen van koppel 1( bonte man x cinnamon opaline pop ) zijn bijna groot genoeg om geringd te worden.
Zo te zien krijgt het oudste donsje een geel kuifje, dus een bontje. :D

Koppel 2 ( opaline split geelwang man x cinnamon opaline geelwang pop ) had eitjes gelegd, maar het popje broedt dus niet.
Hun eitjes liggen nu bij koppel 5, en de eitjes van dit koppel ( onbevrucht ) liggen nu bij de geelwangen.


Koppel 3 ( cinnamon opaline geelwang man x cinnamon opaline pop ) brengt de jongen van koppel 1 groot, en dat doen ze uitstekend.

Koppel 4 ( lutino man x opaline bleekmasker pop ) hebben hun 3 jongen bij koppel 1 liggen, omdat ze 2 dagen voor het uitkomen van de eitjes het nest verlieten.
De jongen zijn 2 witmasker mannetjes en 1 lutino ( bleekmasker ? pop ).

Nu hebben ze weer 4 bevruchte eitjes, en broeden ( tot nu toe ) weer goed.

Koppel 5 ( cinnamon bont opaline man x bonte bleekmasker pop ) heb ik een week of 3 geleden bij elkaar gezet. Het popje begon gelijk al met eitjes leggen, maar die waren onbevrucht.
Omdat het geelwang popje niet mee broedde heb ik de eitjes met die van hun verwisseld.
Het bonte bleekmaskertje  zit nu op 4 bevruchte geelwang eitjes, nu maar hopen dat ze ook groot komen.

Koppel 6 is nog steeds druk met het grootbrengen van de jongen. Het zijn 2 bonte mannetjes ( 1 gereserveerd ) en 1 opaline en een cinnamon opaline popje.
Hte oudste bonte mannetje en cinnamon opaline popje zijn sinds gisteren uit het blok.

Koppel 7 zijn 2 popjes die  over zijn en weg mogen.
Het zijn een forse wildkleur pop split bont en kanssplit witmasker en een bonte ( ? ) witmasker pop, ook zij is een flinke vogel.
Ze zijn beiden van 2007.

Koppel 8 ( bleekmasker dom. pastel man x bleekmasker pop )snapt nog steeds niet wat nou de bedoeling is. :-\

Koppel 9 ( lutino bleekmasker man x albino pop ) heeft ook nog geen idee. ::)

Koppel 10 ( witmasker dom. paste x albino pop) idem dito. :-\

Koppel 11 ( albino man x lutino bleekmasker pop ) zit nog in de rui.

Koppel 12 ( wildkleur man x cinnamon opaline geelwang pop ) doet het ook prima.
Zij hebben het nog druk met htet grootbrengen van de jongen .

Koppel 13 ( witmasker bonte man x cinnamon witmasker pop ) heeft nog geen interesse in elkaar. We zien wel wat er nog van komt.

Koppel 14 ( bleekmasker man x lutino bleekmasker pop ) zat vandaag samen in het blok. :D
Hopelijk gaat het er nu dan toch van komen.


Na de kweek ga ik enkele valkjes verkopen.

Wildkleur mannetje van koppel 12
Cinnamon opaline geelwang pop van koppel 2
Cinnamon opaline geelwang man van koppel 3
Wildkleur popje van koppel 7
Bont ( ? ) witmasker popje van koppel 7
Lutino bonte pop van koppel 6


En dan als laatste een nieuwtje. :P
Dit mooie popje komt over een paar weken deze kant op om volgend jaar samen met de getekende man een nieuw koppel te vormen. :D




Groetjes Marlies ;)