5 mei 2024, 00:58:45

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Hoi Marlies , ja ik heb je mailtje gelezen :) ik zal je morgen ochtend wel even bellen oke?
Denk dat het wel goed komt hoor lol , met dat voeren bedoel ik ;)
Groetjes Petra.

♪ Marlies

Gisteren heb ik de 3 lutino's van koppel 4 apart moeten zetten.
Pa is zo broeds dat hij deze valkjes ook door de kooi aan het jagen was. Hij heeft ze ook flink verwond. :'(
Arme beesten, ze zaten helemaal aangedaan in een hoekje bij elkaar. :-\

De oudste 2 eten al wel wat zelf, maar de jongste is broodmager en die heb ik vanavond onder dwang zo'n 7 ml pap gegeven.
Hopelijk komt dit ook weer goed.

De ouders hadden vandaag hun 1e eitje van de 2e ronde.

Hoe anders gaat het dan bij koppel 6, deze 3 jongen zitten nog lekker bij pa en ma in de kooi terwijl het 1e donsje van de 2e ronde weer al geboren is. :D


Groetjes Marlies ;D

♪ Marlies

Citaat van: Pita op 30 mei 2008, 23:17:30
Hoi Marlies , ja ik heb je mailtje gelezen :) ik zal je morgen ochtend wel even bellen oke?
Denk dat het wel goed komt hoor lol , met dat voeren bedoel ik ;)
Groetjes Petra.


Ach, en de meiden maar laten vragen wanneer ze nou weg mogen. :o

Zo te zien gaat dat wel meevallen dat voeren.
Gisterochtend heeft hij voor het laatst pap gehad en hij blijft nog op gewicht. :D
Naarmate hij beter gaat pellen zal dit ook nog wel toenemen.

Ik hoor je wel.

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig zijn Sjakie&Cina ook super gemakkelijk.
Met 6 jong om hun heen zijn ze ook gewoon met het blok bezig.  ;D
Sjakie is gewoon een SUPER DADDY !! :D:D
En cina natuurlijk ook een super MAMMY.  ;D
En de jongen zijn echt grof van formaat.  :o :D
De meeste zijn groffer dan Cina. 

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi Marlies,

Mooie foto's zeg. Wat naar zeg dat pa de jonkies aanvalt. Erg zielig hoor.
Gelukkig lijkt het op de foto erger dan het is zoals je zelf al zegt.

Alvast veel plezier morgen met Yvonne. En laat ze niet gaan tot ze het heeft gezegd hè ;) ;) ;)

Groetejs Anja

Dierenfreackske

Hoi Marlies , wat sneu dat de papa de jongen aanvalt he meid ! Hoe is het nu met hen ? Ik hoop ook dat je veel plezier hebt met Yvon als ze een valkje komt halen bij jou ! Grtjs Ann



♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 30 mei 2008, 23:30:54
Hoi hoi

Gelukkig zijn Sjakie&Cina ook super gemakkelijk.
Met 6 jong om hun heen zijn ze ook gewoon met het blok bezig.  ;D
Sjakie is gewoon een SUPER DADDY !! :D:D
En cina natuurlijk ook een super MAMMY.  ;D
En de jongen zijn echt grof van formaat.  :o :D
De meeste zijn groffer dan Cina. 

Groetjes Yvon




Hoi Yvon, ;D

Andere jaren ging het ook gewoon goed bij dit koppel. Ik weet ook niet waarom hij dit nu doet. :-\

De ouders van Sjakie waren ook zo makkelijk. Z'n vader kwam nooit bij me zitten, maar als ik de jongen vast had kwam hij ook op m'n arm zitten. Misschien had hij dat niet eens in de gaten.

Sjakie is natuurlijk zelf ook een forse valk. Wel goed dat hij dit door geeft aan de jongen. :D

Pino het zusje van fenna woog van de week ook 101 gram. Zit toch in de familie.

Citaat van: Anja op 31 mei 2008, 09:02:45
Hoi Marlies,

Mooie foto's zeg. Wat naar zeg dat pa de jonkies aanvalt. Erg zielig hoor.
Gelukkig lijkt het op de foto erger dan het is zoals je zelf al zegt.

Alvast veel plezier morgen met Yvonne. En laat ze niet gaan tot ze het heeft gezegd hè ;) ;) ;)

Groetejs Anja



Hoi Anja, ;D

Dat is echt vervelend, maar je doet er weinig aan. :-\
De oudste 2 zitten nu in een mega kooi in de garage en ze zaten net samen te eten.
Het jongste van de 3 zit in een gewone huiskamer kooi in de kweekruimte en die voer ik nu 3 keer per dag wat pap bij omdat ze toch wel aan de dunne kant is.

Komt allemaal wel goed. :D

Yvon gaat hier dus echt niet weg voordat ik weet wat ze nog meer van plan is. ons nieuwsgierig maken en dan niks meer zeggen.........dat gaat natuurlijk niet gebeuren. ::) :P ;D

Citaat van: Dierenfreackske op 31 mei 2008, 09:11:56
Hoi Marlies , wat sneu dat de papa de jongen aanvalt he meid ! Hoe is het nu met hen ? Ik hoop ook dat je veel plezier hebt met Yvon als ze een valkje komt halen bij jou ! Grtjs Ann


Hoi Ann, ;D
Ze zijn de schrik weer al te boven en de oudste 2 zaten al te eten. :D
Het jongste ga ik een paar dagen pap bij geven en dan komt het vast wel weer goed. :D


Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vanochtend om half elf stonden de meiden met pa, ma en grote broer op de stoep. :D

Van de meiden kreeg ik nog een mooie bos bloemen met een lief kaartje eraan.  :o
Meiden nogmaals bedankt !!

Natuurlijk wilden ze gelijk de valkjes zien en nog liever vast houden. ::) :P

Eerst even valkjes kijken en daarna aan de koffie en cola. Ondertussen hadden Mariska en Daniëlle hun schatjes al bij zich.

Lekker zitten kletsen en lachen en pa en Guido gingen nog even kijken wat voor mutatie Guido graag zou willen.

omdat Daan wel zelf eet, maar nog niet genoeg naar m'n zin  ::) hebben ze ook nog pap en een spuitje mee gekregen om Daan nog 1 x per dag pap te geven. Ook nog even voor gedaan hoe het moest, en zelf laten doen. Dat gaat best goed komen. :D

Ze zijn nu bijna thuis, dus jullie zullen straks de verhalen wel bij Mariska en Daniëlle kunnen lezen. :D



Bij koppel 1 zijn de jongen ook uit het blok en tot m'n verrassing lag er weer een eitje. :D

Bij koppel 4 liggen nu weer 2 eitjes.

Koppel 6 heeft nog maar 1 jonkie, het 2e zal vandaag of morgen wel geboren worden.

De eitjes van koppel 9, waarvan er al eentje aangepikt was lagen koud in het nest.
Ik heb ze maar over gelegd naar koppel 2, zij hadden net 3 eitjes.
Ik hoop maar dat dit koppel ze wel warm houdt.
Koppel  9 heeft nu de eitjes van koppel 3, omdat ik hun niet gelijk zonder wil zetten.

Koppel 12 had vanochtend hun eerste jonkie, het was net opgedroogd. :D
Ben zo benieuwd wat voor mutatie er uit gaat komen. :P

Groetjes Marlies ;)




•=Bonnie=•

Klinkt goed hier :))

Enne.. Robin wordt nu als alles goed is papa... ze hebben maar drie eitjes maar wel alle drie bevrucht. Zou er en bleekmaskertje bij zitten... :D

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 31 mei 2008, 13:06:41
Klinkt goed hier :))

Enne.. Robin wordt nu als alles goed is papa... ze hebben maar drie eitjes maar wel alle drie bevrucht. Zou er en bleekmaskertje bij zitten... :D


Ik hoop het voorje. Dan heb je al die km niet voor niks gereden. :P

☺ Pita ☺

We zijn thuis Marlies de meiden zijn opeens snel de folders aan het doen :P
De rest hoor je wel van hun , Pino en Daan zijn aan het bij komen van de reis ;)
Ze hebben ff verplicht rust van ons gekregen :)

☺ Pita ☺

Nou het gaat prima hier Marlies !!! Ze hebben al bijna een hele trosgierst op met zijn tweeen.
Ze zitten lekker naast elkaar te slapen en te kwetteren.
Groetjes Petra.

Danielle-Daan

marlies! marlies! hij eet heel veel egt waar hoor me ma zal misschien nog wel een foto sturen maar egt waar

*Yvon

Hoi hoi

Nou het was leuk om jullie weer gezien en gesproken te hebben !!  ;D
Natuurlijk ook je mooie colectie bekeken,waar ik toch wel 1 hele mooie tussen zag zitten.
Helaas zat hij onder het broedblok,maar je weet wel welke ik bedoel.  ;)
Je barabandparkiet is ook een beauty om te zien !!  :D
Enne,Fenna is mooi..........maar ze gaat nog veel mooier worden !!!  :-*





Bedankt !!!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Yvon,
Gefeliciteerd met de komst van Fenna ;D
Het is inderdaad een beauty!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes