12 mei 2024, 02:05:35

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Tikt er al wat? :)


WOW BLZ 200 hoeraaaaaaaaaaaaaa  ;D

Mara

Hoi Marlies

Gefeliciteerd met de 200ste pagina in je boekje.

Heb je al een piepei?

Groetjes

Mara

Anke

Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met je 200ste pagina!!!
Hoe is het met het eitje?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

☺ Pita ☺

Ik kijk iedere dag ff naar de foto's :) (nieuwe plaatsen mag hoor Marlies) dan ben ik toch een beetje bij ze :P
Wat gaan die dagen toch tergend langzaam he !! Maar dan kijk ik maar weer ff op dit forum naar al die mooie foto's en bewaar mijn gedult maar weer ;)

Anja

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met je 200 ste pagina. Op naar de volgende 200.

Ook ik ben nieuwsgierig naar het eitje.

Groetejs Anja

♪ Marlies

Nou, blz 200 is ook een feit. :D

Met de valkjes gaat alles goed.
De jongen doen het goed en zitten hier en daar al een zaadje te pellen, ze hebben alleen nog niet in de gaten dat ze het ook op moeten eten en niet laten vallen. ::) :P

De geplukte jongen komen weer terug in de veren ( gelukkig ) en zien er weer leuker uit.

De eitjes van de albino pop ( Mandy ) en de bleekmasker man zijn onbevrucht.
Jammer, maar nu zie ik wel dat ze goed broed en dat is ook al heel wat waard.

De eitjes van de wildkleur pop en de bleekmasker lutino zijn denk ik wel bevrucht. Ik kon maar even vlug kijken, want het popje is zo beschermend.

De eitjes van de geelwang waarvan ik 2 jaar heb gedacht dat het een man is zijn bevrucht. Ben benieuwd. Ze zit hele dagen en nachten trouw te broeden. :D

De bonte bleekmasker pop en de albino man hadden de pleegeitjes van een koppel dat ik uit elkaar heb gehaald. Broeden heeft ze trouw gedaan tot gisteren. :-\
De eitjes lagen koud in het nest, maar er zat nog leven in.

Het andere geelwang koppel in de volière had 7 onbevruchte eitjes. Deze heb ik weg gehaald en daar de bevruchte eitjes van hierboven bij gelegd.
Hopelijk gaat dit wel goed.


Foto's maak ik deze week nog een keer. :P


Zo nu gauw de hond uit laten, auto wegbrengen voor de apk en een beurt, en dan weer aan het werk.

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Ooow spannend met de eitjes Marlies !!
En sterkte met de APK ;) hopenlijk niks onverwachts.
We wachten geduldig op foto's hoor ;)
Enne werkse :P

♪ Marlies

Citaat van: Pita op 19 mei 2008, 11:10:25
Ooow spannend met de eitjes Marlies !!
En sterkte met de APK ;) hopenlijk niks onverwachts.
We wachten geduldig op foto's hoor ;)
Enne werkse :P


Hoi Petra, ;D

Het jong lag nog half in het eitje toen ik net ging kijken, maar was al dood. :-\
Er ligt nu weer een ander eitje te tikken, dus misschien morgen weer een jonkie erbij.

De APK viel gelukkig mee, er moest alleen een nieuwe band op. ;D

Misschien dat ik vanavond nog wel even foto's maak. :P


Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Aaah zielig dat het jongkie dood is :(
Hopenlijk gaat het volgende jong er beter uit komen.
Alleen een bandje valt idd mee ;) En foto's? jammie smul er al van :P

Annelies

Hoi Marlies  ;D :D ;)

Gefeliciteerd met je 200 ste pagina helemaal super op naar de volgende 100  :-*

Gr Annelies

♪ Marlies

Foto's van vandaag. :D








































De andere jongen volgen verder deze week.

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Marlies .......heel erg gefeliciteerd met je 200 STE pagina
hoor ! Whaaaaauuuw......dat is al heel wat he meid ! Op naar de 300 nu he ! En wat een hele leuke en mooie foto's weer , ik heb er echt heel erg van genoten weer hoor ! ;D   Grtjs Ann



☺ Pita ☺

Ooooooooooow wat een schatjes he?
I am in love !!!!

♪ Marlies

Vanochtend ging ik bij de valkjes kijken of er nog genoeg te eten was en schrok even toen ik binnen keek.
Er vlogen 7 valken los door de kweekruimte. :o
Waarschijnlijk had ik gisteravond toen ik Daan terug zette hun hok niet goed dicht gedaan. :-\
Gelukkig zaten ze snel weer in hun hok. Pa moest nog wel even laten voelen hoe hard hij kon bijten. >:(

De koud geworden eitjes  van koppel 15 had ik bij de cinnamon opaline pop en de cinnamon opaline geelwang man gelegd. Het popje wat eerst hele dagen zat te broeden heeft er nu de brui aan gegeven.
Vanmiddag lagen de eitjes weer koud in het nest. Ik hoorde ook geen getik. :-\
Voorlopig laat ik ze nog even liggen, je weet maar nooit.
Het zou jammer zijn als ze niet meer uit zouden komen, want de 2 witmasker jongen die ik al van dit koppel heb zijn best fors.

De geelwang ( koppel 12 )waarvan ik dacht dat het een mannetje was, heeft een piepei.
Dit wordt echt heel spannend, want pa had gele wangen toen zijn wangen door kwamen maar kreeg later lichte oranje wangen. ???
Jammer genoeg moet ik wachten met kijken tot morgen middag, want ik moet al om 7.00 uur de deur uit. :-\

De lutino pop en de getekende man( koppel 6 ) hebben weer eitjes. Ik ben even kwijt hoeveel, maar er zaten weer bevruchte bij. :D

De eitjes van de Barrabands zijn onbevrucht.  :-\ Hopelijk proberen ze nog een keer.

Bij het oude swiften koppel liggen 5 eitjes, zo te zien waren er 3 bevrucht. :D

Bij de roodruggen zijn nu 3 koppels met eitjes. Ik hoop dat het nu wat beter gaat, anders gaan we ze wegdoen. :-\

Groetjes Marlies ;)




♪ Marlies

Foto's !!!!!



Fenna.(gereserveerd)
















Pino.(gereserveerd)







Hun bonte broertje (nog te reserveren )



Lutino zusjes. (alle 3 nog te reserveren )




















Lutino bleekmasker (gereserveerd)












De 2 witmaskertjes.( allebei nog te reserveren)