7 mei 2024, 04:45:36

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Rianne op  6 mei 2008, 21:37:11
Nee, hij wordt gekoppeld aan een zwaar bonte cinnamon geparelde pop, deze lijkt sprekend op Zoey (foto in kweekdagboek). Of bedoel je dat je hier graan een popje van wilt?


Nee, ik wil alleen een bonte geelwang man .... maar die kun je dus niet krijgen?

Sorry Marlies, bedankt voor het lenen van je dagboekje .... zullen verder gaan in die van mij.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Maakt helemaal niet uit. :D
Des te eerder zit ik aan pagina 200. :P



Ik heb vandaag nog wat foto's gemaakt van de valkjes voor de meiden. ;D

Pino van Mariska  :D














En Daan van Daniëlle. :D













Daan krijgt al dezelfde joekel van een kuif als zijn moeder. :o





En natuurlijk de witmaskertjes nog een keer.













☺ Pita ☺

Oooow wat geweldig !! Ga ik straks gelijk aan de meiden laten zien !!!
Hartstikke leuk Marlies ;)

☺ Pita ☺

Danielle:

hallo Marlies ik wou effe wat vragen :
1. luisterd Daan al een beetje ?
2. kan hij al kusjes geven ?
3. mist hij me al  :P

nou dikke  :-* sen voor Daan en jou voor het goede werkk dat je levert en zo goed voor ze zorgt

groetjes  Danielle

♪ Marlies

Citaat van: Pita op  7 mei 2008, 21:07:46
Danielle:

hallo Marlies ik wou effe wat vragen :
1. luisterd Daan al een beetje ?
2. kan hij al kusjes geven ?
3. mist hij me al  :P

nou dikke  :-* sen voor Daan en jou voor het goede werkk dat je levert en zo goed voor ze zorgt

groetjes  Danielle



Hoi Daniëlle, ;D

Ik heb Daan en Pino gisteren en vandaag lekker naar binnen gehaald. Samen met m'n jongste zoon hebben we ze geknuffeld. :D
Ze worden al lekker rustig als ze bij je zitten.

Als je tegen Daan praat of geluidjes maakt zit hij met z'n kopje scheef naar je te kjken. :)

Kusjes geven kan hij nog niet, maar jij moet hem natuurlijk ook nog wat kunnen leren. :P

Hij zal je vast wel missen hoor, en de kusjes krijgt hij morgen van me. :D

Als ik jou was zou ik wel een pak valkenluiers gaan halen, want zindelijk is hij nog lang niet. Hij sch*t alles onder. >:( >:( ;D


Voor Mariska heb ik ook nog een nieuwtje, Pino was vanavond uit het blok. :o
Ik ging samen met m'n zoon de valkjes halen buiten en schrok even flink toen ik hun blok open deed. Er zaten er maar 2 meer in en pa en ma zaten te eten. ???
Even goed door de knietjes om in de kooi te kunnen kijken, en jawel hoor ze had zich achter het blok verstopt. :D

Het is een vlotte tante, ze is net 4 weken. ;D



Ik heb ook nog foto's van ze gemaakt, maar die heb ik nog niet op de pc gezet.


Groetjes Marlies ;)

danielle

Wat een schatjes  :-* .

Hoeveel jonkies heb je nou in totaal? En hoeveel valkjes in totaal?  ;D

Groetjes Danielle

♪ Marlies

Citaat van: danielle op  8 mei 2008, 00:02:17
Wat een schatjes  :-* .

Hoeveel jonkies heb je nou in totaal? En hoeveel valkjes in totaal?  ;D

Groetjes Danielle


Hoi Daniëlle, ;D

Er zitten nu 28 volwassen valkjes en 10 jonkies.
Valt nog mee.............toch ? ::) :P

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Even wat foto's van de valkjes van Daniëlle en Mariska.

Pino in zomertenue. :P
























Stoere Daan. :D

















Niet naar de vieze vingers van m'n jongste kijken, hij is 's morgens hard aan het werk bij een boer. :P





☺ Pita ☺

hooi marlies :D
Mariska weer ff :P
wat leuk om te horen dat pino al uit het blok is geweest verwen me vogeltje maar goed :P
en nog iets we gaan in jullie op vakantie 2 weken kunnen ze dan gewoon mee of niet??
want dan moetten we iemand zoekken die er voor kan zorgen
en dan heb ik nog een paar vraagjes:
1. mag ik ze de eerste dag al uit de kooi halen?
2. hoe moetten we ze mee nemen in de auto naar huis over 3 a 4 weken :( ( ik wil ze eerder)
3. wat voor lekkers lusten ze graag?
ik zoek de rest wel op op internet
doeii en supper bedankt alvast voor de ALLER-LIEFSTE-VALKJES-VAN-DE-WERELD  ;D

groetjes mariskAá


♪ Marlies

Citaat van: Pita op  8 mei 2008, 09:16:07
hooi marlies :D
Mariska weer ff :P
wat leuk om te horen dat pino al uit het blok is geweest verwen me vogeltje maar goed :P
en nog iets we gaan in jullie op vakantie 2 weken kunnen ze dan gewoon mee of niet??
want dan moetten we iemand zoekken die er voor kan zorgen
en dan heb ik nog een paar vraagjes:
1. mag ik ze de eerste dag al uit de kooi halen?
2. hoe moetten we ze mee nemen in de auto naar huis over 3 a 4 weken :( ( ik wil ze eerder)
3. wat voor lekkers lusten ze graag?
ik zoek de rest wel op op internet
doeii en supper bedankt alvast voor de ALLER-LIEFSTE-VALKJES-VAN-DE-WERELD  ;D

groetjes mariskAá



Als je jullie kooi in de auto krijgt, dan kunnen ze zeker mee op vakantie.  ::) Wel even oppassen als je ze los laat.

1 Als ze even bij kunnen komen van de reis, dan zou je ze best even eruit kunnen halen. Pas op dat je ze niet te lang uit de kooi haalt, want ze moeten ook nog kunnen eten.

2 Je zou bij de dierenspeciaalzaak een vervoers mandje ( plastic ) kunnen halen waar ze met z'n tweëen in kunnen.
Ik denk niet dat ze de auto al vliegend zullen volgen. :-X
Als ze opschieten met zelf eten mogen eeerder weg, anders niet. :P

3 Snoepstaven, appel stukje brood, allerlei groenten (maar hiervan niet teveel ivm diarree) , gekiemde zaden enz.


We doen ons best om ze zo tam mogelijkte maken. :D

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Ooow wat een leuke foto's , ik kom net thuis van mijn werk en lees al die vragen  ;D
Echt leuk om te lezen ik geniet daar dubbel van.
En wat fijn dat je zoon helpt met tam maken  :D en die vieze vingers zie ik liever dan van die je weet wel handjes  ;)
Vind het zo tof dat jullie er bijna elke dag mee bezig zijn  :-* :-*
Super dat de mogelijk heid bestaat om ze zo te volgen!!
Toppertjes zijn jullie  :-*

☺ Pita ☺

En Marlies zijn er al meer uitgevlogen?
Al eitjes erbij of nog niks?
Lekker weertje he? Meiden liggen hele dagen op strand , lekker hoor.
Genieten jullie ook zo?
Groetjes Petra en aanhang ;)

♪ Marlies

Citaat van: Pita op  8 mei 2008, 12:06:22
Ooow wat een leuke foto's , ik kom net thuis van mijn werk en lees al die vragen  ;D
Echt leuk om te lezen ik geniet daar dubbel van.
En wat fijn dat je zoon helpt met tam maken  :D en die vieze vingers zie ik liever dan van die je weet wel handjes  ;)
Vind het zo tof dat jullie er bijna elke dag mee bezig zijn  :-* :-*
Super dat de mogelijk heid bestaat om ze zo te volgen!!
Toppertjes zijn jullie  :-*



Hoi Petra, ;D

Het is gewoon leuk om met die beestjes bezig te zijn. Omdat het maar een paar maanden per jaar is blijft het ook leuk. :D

Met dit warme weer laat ik ze wel wat meer met rust, ik moet er niet aan denken dat ik er eentje dood in m'n handen zou houden door de stress en de warmte. :-\

Martin moest deze week de snavel van een aga knippen omdat hij veel te ver was door gegroeid, en hij hield het beest dood in z'n handen. Pure stress. :'(


Citaat van: Pita op  9 mei 2008, 20:45:11
En Marlies zijn er al meer uitgevlogen?
Al eitjes erbij of nog niks?
Lekker weertje he? Meiden liggen hele dagen op strand , lekker hoor.
Genieten jullie ook zo?
Groetjes Petra en aanhang ;)



Alle 3 de bontjes zijn uit gevlogen en zaten bij de voerbak.
Het is geen gezicht die kale kippen in de kooi. ::)

Wat de eitjes betreft, doe ik zo even een update. ;)

Wij hebben nog niet aan het strand gelegen, maar hebben vandaag lekker de fiets gepakt en hebben zo'n 2 uurtjes rond gefietst. :D
M'n oudste zoon is met een groep vrienden naar de Oesterdam geweest maar heeft nog niet gezwommen, het water was nog te koud. Watje !! :P

Maarre wat het weer betreft, van mij mag het zo blijven tot december. :D

♪ Marlies

Omdat ik wat koppels heb veranderd, en het zulk mooi weer is, heb ik nog geen foto's met de vererving erbij gemaakt. Als je wil weten wat voor mutaties ik uit een koppel kan verwachten moet je maar even op m'n site kijken. Deze is helemaal bijgewerkt. :P

Koppel 1 is de jongen van koppel 15 aan het groot brngen omdat zij ( doordat het een jong popje is ) de jongen dood liet gaan.Er zijn er nog 2 van over, dit zijn de witmaskertjes.

Koppel 2, dat zijn de geelwangen ( oude koppel ) hebben eitjes. Het mannetje broed trouw, en het popje zit er overdag bij. Alleen 's nachts doet ze het niet en dan zit het mannetje ook buiten het blok. :-\
Pleegkoppels heb ik op dit moment niet met eitjes.

Koppel 3 ( jonge geelwang koppel ) zit in de volière en heeft 3 eitjes. Het popje broedt dag en nacht, het mannetje zit lekker buiten en doet niks. >:(

Koppel 4 heeft 5 jongen, 3 lutino popjes, 1 wildkleur mannetje ( Daan ) en 1 lutino bleekmasker popje. Zij doen het gewoon goed. :D

Koppel 5 zit pas bij elkaar en hebben nog geen eitjes. Het mannetje zit wel heel macho te doen tegenover het popje, maar ik denk dat hij nog iets beter z'n best moet doen. :P

Koppel 6 heeft de 3 bontjes, waarvan 1 bont mannetje, 1 bont opaline popje ( Pino ) en 1 cinnamon bont opaline popje ( Fenna ). Deze jongen zijn uit gevlogen en doen het goed. :D

Koppel 7 heeft nu 2 eitjes. Dit is ook een nieuw koppel, dus ik ben benieuwd. Uit dit koppel kunnen albino mannetjes komen. :D

Koppel 8 zit ook nog maar pas bij elkaar, dus die hebben ook even de tijd nodig.

Koppel 9 zit ook pas bij elkaar, dus nog even afwachten.

Koppel 10, ook deze zitten pas bij elkaar.

Koppel 11 had 4 onbevruchte eitjes. Zij hebben nu de eitjes van koppel 15 ( voorheen koppel 8 ) omdat ik dat koppel uit elkaar heb gehaald.
Deze kunnen net na de Pinksteren uit komen. Dit kunnen dan gewone en / of cinnamon witmaskertjes zijn.

Koppel 12 is ook een nieuw koppel en zit buiten in de volière. Het popje is een cinnamon bont opaline geelwang waarvan ik eigenlijk 2 jaar heb gedacht dat het een mannetje was.  ::) Zij zit samen met een ( nu ) wildkleur mannetje dat toen het de eerste veeertjes kreeg gele wangetjes had.
Is het mannetje toch een geelwang, dan zullen er ook geelwangen uitkomen, anders zijn het split geelwang mannen.
Een koppel dat misschien nog voor verrassingen kan zorgen. :D


Koppel 13 is ook een nieuw koppel, dus ook zij krijgen de tijd.

Koppel 14 is ook een nieuw koppel. Het popje is Mina ( van Mandy ). Zij is de enige met een naam. :-\
Dit koppel heeft 1 eitje, maar daar wordt niet naar om gekeken. Is ook niet zo gek, want Mina zat nog maar een paar dagen hier toen ze het legde. ::)

Koppel 15 ( dit was koppel 8 ) heb ik uit elkaar gehaald en de bevruchte eitjes overgelegd bij koppel 11. Hieruit komen ( cinnamon ) witmaskertjes. Het eerste kan na de Pinksteren uit komen.


Bij de roodruggen hebben 3 koppels weer eitjes. Ik hoop dat het nu beter gaat.
De 2 popjes die bij elkaar zaten hebben nu allebei een mannetje, dus dat zou ook goed moeten kunnen komen. ::)

Bij de swiften zitten er een paar met eierkontjes, maar de blokken waren vanavond nog leeg. Je kunt wel zien dat ze er in hebben gezeten. :D

Catharina koppel 1 heeft 3 jongen die uitgevlogen zijn. Jong 1 is een crème-ino popje, jong 2 een mauve en jong 3 is licht zeegroen. Deze jongen zijn nog te reserveren, en tam te maken.
Het koppel heeft nu weer 3 eitjes.

Koppel 2 heeft 3 wildkleur jongen die ook nog te reserveren en tam te maken zijn.

Alle catharina jongen zitten nog bij pa en ma.


En dan de Barrabands. Zij hebben nu 4 eitjes. Naar wat ik erover gelezen heb zullen dit er ook niet meer worden.
Hopelijk heeft het mannetje gedaan wat het moest doen en zijn ze bevrucht. :P
Het eerste eitje is van 3 mei, dus op z'n vroegst eind mei zouden er kleine Barrabandjes kunnen liggen. :D


Zo, het is een hele lap tekst geworden, maar dan weet je ook weer alles. :D

Groetjes Marlies ;)