2 mei 2024, 10:55:34

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Twee jaar geleden heb ik een jonge cinnamon bont opaline geelwang voor mijn verjaardag gekregen.
De kweker kon toen niet zeggen wat het geslacht was.
Vorig jaar heeft deze in de volière gevlogen bij de andere valkjes, en er gebeurde niks.

Nu zit ze met een eierkontje ( het is nl een popje  :D ) bij het wildkleur mannetje dat, toen de veren door kwamen gele wangetjes had, en nu licht oranje wangetjes heeft. ???
Ze zijn niet licht genoeg om bleekmasker of geelwang te zijn, maar bij gewone oranje wangetjes gezien zijn ze weer heel flets. :-\

Nu deze 2 bij elkaar zitten, kan ik misschien al uitsluiten dat er iets van geelwang in zit , of niet. :P

Dan heb ik dus een forse donkere wildkleur pop over die split witmasker of misschien nog wel split bleekmasker kan zijn.
Zij gaat dan met de bonte witmasker man van koppel 8.

Dan houd ik nog 1 witmasker ( split ) bont twijfel gevalletje en 1 lutino bleekmasker ( man ? ) over. ::)

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Nou ben benieuwd of dat mannetje een geelwang is, ik had niet de indruk toen ik hem zag, maar je weet het nooit :)

Waarom zet je die kans split bleekmasker pop niet bij die  lutino bleekmasker man?

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 08:29:20
Nou ben benieuwd of dat mannetje een geelwang is, ik had niet de indruk toen ik hem zag, maar je weet het nooit :)

Waarom zet je die kans split bleekmasker pop niet bij die  lutino bleekmasker man?


Dat had ik al op papier staan. :D
Gisteravond even een indeling gemaakt van de kooien en de nieuwe koppels.


* Bleekmasker dominant pastel man x bleekmasker dominant pastel pop.

* Lutino man x bleekmasker opaline ( ef )  pop ( bestaand koppel ).

* Albino man x bonte bleekmasker ( ef ) pop ( bestaand koppel ).

* Bonte man x cinnamon opaline pop ( bestaand koppel ).

* Lutino bleekmasker (ef ) man x wildkleur pop. :D

* Lutino bleekmasker ( ef ) man x cinnamon witmasker pop ( Mina )

* Witmasker dominant pastel man x albino pop.

* Getekende man x lutino pop.

* Wildkleur bleekmasker ( ef ) man x albino pop.

* Opaline split geelwang man x cinnamon opaline geelwang pop ( bestaand koppel )

* Cinnamon bont opaline man x lutino bleekmasker ( ef ) pop.

* Bonte witmasker man x ( split ) bonte witmasker pop

* Cinnamon opaline geelwang man x cinnamon opaline pop. ( bestaand koppel ).

* Wildkleur ( geelwang ? ) man x cinnamon opaline geelwang pop.


Hopelijk zit ik nu goed met de geslachten, en klikt het met sommige koppels beter dan zoals ze nu zitten. :-\


Nu ga ik douchen en aankleden, en dan met m'n oudste zoon naar de voetbal. Spannend, want ook hij kan nog kampioen worden net als z'n broertje. :D

Groetjes Marlies ;)


•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op  3 mei 2008, 08:47:19
Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 08:29:20
Nou ben benieuwd of dat mannetje een geelwang is, ik had niet de indruk toen ik hem zag, maar je weet het nooit :)

Waarom zet je die kans split bleekmasker pop niet bij die  lutino bleekmasker man?


Dat had ik al op papier staan. :D
Gisteravond even een indeling gemaakt van de kooien en de nieuwe koppels.



Hahaaaa :) goedzo. Ik ga voor je duimen dat dat popje split bleekmasker is!

En anders heb ik wel interesse in die lutino, als ie er een beetje knap uit ziet en echt een man is ;) Nu toch weer kooien zat  :P

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 08:51:57
Citaat van: Marlies op  3 mei 2008, 08:47:19
Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 08:29:20
Nou ben benieuwd of dat mannetje een geelwang is, ik had niet de indruk toen ik hem zag, maar je weet het nooit :)

Waarom zet je die kans split bleekmasker pop niet bij die  lutino bleekmasker man?


Dat had ik al op papier staan. :D
Gisteravond even een indeling gemaakt van de kooien en de nieuwe koppels.



Hahaaaa :) goedzo. Ik ga voor je duimen dat dat popje split bleekmasker is!

En anders heb ik wel interesse in die lutino, als ie er een beetje knap uit ziet en echt een man is ;) Nu toch weer kooien zat  :P



Je hebt ze gezien. ::)


Hoezo kooien zat ? ???

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op  3 mei 2008, 16:53:13

Je hebt ze gezien. ::)


Hoezo kooien zat ? ???


Ja ik heb ze gezien maar boven mijn hoofd en niet op die manier naar ze gekeken  :P

Kooien zat omdat de kweekkooien binnen zijn  ;D  Ik kan ze nog  wel niet gebruiken omdat de vogelkamer pas van de herfst klaar zal zijn maar... ze zijn er ondertussen wel. *lol*

carco

Uh..Marlies kan Lilo een cross-over wezen  ???
Ik was net bij Irene en dat beest is verliefd op me.
Dat is nog daaraantoe , maar ze was op mijn hand aan het rijden als een man  ??? En dat heb ik nog nooit gezien  ???

Ik moest er wel heel hard om lachen hoor want Lilo viel op Joepie wat een man moest wezen en een pop bleek te zijn en nu is Lilo een  ??? ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv



Deze 'dame' heeft nog nooit gefloten en rijdt al zeker een jaar in de voerbak met haar staart omhoog  ::) 8)

Maareh... ik denk dat ze zich gewoon vergiste hoor,  ;D Het was wel even een heeeeeel rare gewaarwording hihihi

groetjes en een dikke knuf van de allerliefste Lilo
IRene

♪ Marlies

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 17:19:49
Citaat van: Marlies op  3 mei 2008, 16:53:13

Je hebt ze gezien. ::)


Hoezo kooien zat ? ???


Ja ik heb ze gezien maar boven mijn hoofd en niet op die manier naar ze gekeken  :P

Kooien zat omdat de kweekkooien binnen zijn  ;D  Ik kan ze nog  wel niet gebruiken omdat de vogelkamer pas van de herfst klaar zal zijn maar... ze zijn er ondertussen wel. *lol*



Dat was ook de bedoeling, dat je niet " op die manier " naar ze kon kijken. :P ;D ;D

Dus de uitbreiding gaat door. :D


Citaat van: carco op  3 mei 2008, 18:42:43
Uh..Marlies kan Lilo een cross-over wezen  ???
Ik was net bij Irene en dat beest is verliefd op me.
Dat is nog daaraantoe , maar ze was op mijn hand aan het rijden als een man  ??? En dat heb ik nog nooit gezien  ???

Ik moest er wel heel hard om lachen hoor want Lilo viel op Joepie wat een man moest wezen en een pop bleek te zijn en nu is Lilo een  ??? ???

Groetjes: Caroline.



Of Lilo een cross-over is, geen idee.
Maar wie wordt er nou niet verliefd op jou. :P ::) ;D ;D ;D
Misschien is het wel een p*tje. :-X


Citaat van: imv op  3 mei 2008, 20:12:39


Deze 'dame' heeft nog nooit gefloten en rijdt al zeker een jaar in de voerbak met haar staart omhoog  ::) 8)

Maareh... ik denk dat ze zich gewoon vergiste hoor,  ;D Het was wel even een heeeeeel rare gewaarwording hihihi

groetjes en een dikke knuf van de allerliefste Lilo
IRene



Je zou wat veertjes op kunnen sturen om het zeker te weten.
Ik heb hier wel meer mannen ( gehad ) die ik nooit heb horen fluiten. Lilo's vader trouwens ook niet. :-\
Ik weet niet of Sjakie van Yvon fluit, dat is weer een broertje van Lilo.

Het lijkt me inderdaad vreemd om dat mee te maken.

De aga van m'n schoonmoeder deed het altijd bij m'n jongste zoon op z'n hoofd. :o
Dat was trouwens ook een mannetje. :P


Geef Lilo maar een dikke knuffel terug, het was leuk om d'r ( of moet ik zeggen hem ? ??? ) weer te zien.


Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Gisteren lag het eerste eitje bij het Barraband koppel. Ik hoop zo dat het bevrucht is. :D

irma

Hoi Marlies,

Hè hè`eindelijk is bij jou de eerste lutino bleekmasker geboren. GEFELICITEERD!!!!!!!!
Ik hoop dat er bij mij ook wat gaat komen ;D

gr,
Irma :)


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op  4 mei 2008, 11:26:53
Gisteren lag het eerste eitje bij het Barraband koppel. Ik hoop zo dat het bevrucht is. :D


Wauw, wat gaaaaaaaaaf :)

♪ Marlies

Citaat van: irma op  5 mei 2008, 00:15:44
Hoi Marlies,

Hè hè`eindelijk is bij jou de eerste lutino bleekmasker geboren. GEFELICITEERD!!!!!!!!
Ik hoop dat er bij mij ook wat gaat komen ;D

gr,
Irma :)


Hoi Irma, ;D

Het is natuurlijk al de tweede, maar de eerste van dit jaar. :D

Zo te lezen in jouw boekje doen ze het tot nu toe fantastisch, dus dat zal wel helemaal goed komen. :)
Ben wel benieuwd wat voor jongen er uit gaan komen en of de bontjes ( als je die krijgt ) ook zo'n geel befje hebben. :P

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  5 mei 2008, 00:27:16
Citaat van: Marlies op  4 mei 2008, 11:26:53
Gisteren lag het eerste eitje bij het Barraband koppel. Ik hoop zo dat het bevrucht is. :D


Wauw, wat gaaaaaaaaaf :)


Hoi Bonnie, ;D

Jammer genoeg doet deze parkiet maar 1 ronde, dus geen tweede kans. :-\

Ik heb nu gezien dat er een eitje ligt, dus laat ik ze zoveel mogelijk met rust. Tegen dat ze uit kunnen komen ga ik wel weer een keertje spieken, of ze moeten net van het nest af zijn als ik in de volière ben, dan kan ik het natuurlijk niet laten om even te kijken. ::) :P



Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vandaag het eerste ei bij een nieuw koppel, nl koppel 14.
Dit zijn een lutino bleekmasker man ( ? ) en het  cinnamon witmasker popje ( Mina ) dat ik vorige week bij Mandy heb gehaald. :D


Ook nog slecht nieuws, het jonge roodrug parkietje lag net dood in het nest. Zo te zien dood gebeten, het buikje lag helemaal open. :'(


Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Je hebt nog geen visite dus.  8) ;D

Zooow,Mina heeft er geen gras over laten groeien.  ;D ;D
Maar net 3 dagen bij een nieuw mannetje en nu al een eitje !!  :o
Kan het nog sneller?  ::)  ;D

Pffff,zou er wat mis geweest zijn met het jonge roodruggetje?
Wat kunnen dieren hard zijn voor hun eigen jong.  :'(

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >