29 april 2024, 19:39:57

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Morgen ga ik bij Mandy Mina ophalen. Mandy doet haar toch weg. :D :D
Zij komt dan bij een van de lutino bleekmaskers, waarvan ik toch steeds meer het vermoeden heb dat het mannen zijn.
Van hen zou ik dan dit kunnen krijgen :

Moeder: witmasker cinnamon split voor bont
Vader: lutino bleekmasker ( ef ) split  witmasker


man afkomst:


25% wildkleur bleekmasker ( ef ) split voor bont witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% wildkleur bleekmasker ( ef ) split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}


pop afkomst:

25% lutino bleekmasker ( ef ) split voor bont witmasker
25% witmasker lutino split voor bont
25% lutino bleekmasker ( ef ) split voor witmasker
25% witmasker lutino



De zwaar bonte witmasker man die bij m'n lutino bleekmasker pop zat gaat morgen weg. Hij wordt om +/- 18.00 uur opgehaald.

Dan ga ik nog een paar koppels veranderen omdat er maar niks gebeurd.

De albino pop van koppel 8 gaat samen met de witmasker dominant pastel man.

Dan kan ik dit krijgen :


Moeder: witmasker lutino
Vader: dominant pastel ( ef ) witmasker


man afkomst:


50% dominant pastel (ef ) witmasker split voor {X2: lutino}
50% witmasker split voor {X2: lutino}


pop afkomst:


50% dominant pastel ( ef ) witmasker
50% witmasker

De bleekmasker pop die nu bij de witmasker dominant pastel man ( koppel 10 ) zit gaat dan bij de dominant pastel bleekmasker man.
Van hen kan ik dan dit verwachten :



Moeder: wildkleur bleekmasker ( ef ) split voor witmasker
Vader: dominant pastel ( ef ) bleekmasker ( ef ) split voor witmasker


man afkomst:


13% dominant pastel (ef ) witmasker
13% dominant pastel (ef) bleekmasker
25% dominant pastel (ef ) bleekmasker ( ef )  split voor witmasker
13% witmasker
13% bleekmasker
25% wildkleur bleekmasker ( ef ) split voor witmasker


pop afkomst:


13% dominant pastel (ef ) witmasker
13% dominant pastel (ef) bleekmasker
25% dominant pastel (ef) bleekmasker ( ef ) split voor witmasker
13% witmasker
13% bleekmasker
25% wildkleur bleekmasker ( ef ) split voor witmasker


Hopelijk gaan die dominant pastellen dan ook nog eens wat doen. ::) :P

Groetjes Marlies ;)


Anke

Hoi Marlies,
Wat een heerlijke koppies hebben de kleintjes :-* :-* :-*

En straks kan je dus nog meer mooie mutaties kweken!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Hoi Marlies,

De witmasker dom.pastellen die ik had waren wel goede eier-leggers en goede broedsters!
Alleen waren ze niet bevrucht.

Hopelijk wordt het gauw wat met je valkjes.

gr Esther

Caroline

Ik heb hier 2 voorbeelden dat eenmaal plukken niet altijd plukken hoeft te betekenen.  ;)

Chica plukte haar ventje het hele jaar door helemaal kaal, zijn kop, wangen, kun en zelf gedeeltelijk zijn staart en zijn stuitje.  >:( Ook haar jongen plukte ze helemaal kaal.  >:(

Nu zij een verplrichte vrijgezelle dame is, heeft zij een "relatie" met haar zusje .... hier laat zij alle veren gewoon op zitten.

Eros & Perle hebben Harrie helemaal kaal geplukt en Eros ook zijn voorgaande jongen ook .... het laatste nest hebben ze geen enkel veertje gekrenkt.  :D :D

Dus .... er is nog hoop.  ;) ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Ooow wat een geweldige foto's weer Marlies !!!  :)
Nog 4 nachtjes ;)
Heb je trouwens al bedacht waneer? smorgens of smiddags?

Jacqueline

Hoi Marlies,

Prachtige foto's hoor. Vooral het cinnamon opaline bonte popje. Ik hoop over ca. 1 week ook de eerste donsjes te kunnen melden.

♪ Marlies

Citaat van: Anke op  1 mei 2008, 15:02:48
Hoi Marlies,
Wat een heerlijke koppies hebben de kleintjes :-* :-* :-*

En straks kan je dus nog meer mooie mutaties kweken!!
Groetjes Anke



Lief hè die kleintjes. :P

Ik hoop dat ze het wel gaan doen, ben hopelijk niet voor niets helemaal naar Frankrijk gereden. :-\

Citaat van: *Esther* op  1 mei 2008, 15:21:38
Hoi Marlies,

De witmasker dom.pastellen die ik had waren wel goede eier-leggers en goede broedsters!
Alleen waren ze niet bevrucht.

Hopelijk wordt het gauw wat met je valkjes.

gr Esther


Mijn dom.(me) pastellen zijn allebei mannen, dus ik denk niet dat die ooit eitjes gaan leggen. :P
Nee, flauwekul, ik denk dat het niet klikt tussen de witmasker dom. pastel en de bleekmasker pop. Dan kun je wachten tot je een ons weegt, maar dan zullen er never nooit geen eitjes komen natuurlijk.
De bleekmasker dom. pastel zit nu ( volgens mij   ::)  ) bij een bleekmasker lutino man, ook daar geen eitjes dan. :-\

Zaterdag zet ik de koppels over en dan wacht ik weer maar af.
Het is nog vroeg genoeg.


Citaat van: Caroline op  1 mei 2008, 20:15:23
Ik heb hier 2 voorbeelden dat eenmaal plukken niet altijd plukken hoeft te betekenen.  ;)

Chica plukte haar ventje het hele jaar door helemaal kaal, zijn kop, wangen, kun en zelf gedeeltelijk zijn staart en zijn stuitje.  >:( Ook haar jongen plukte ze helemaal kaal.  >:(

Nu zij een verplrichte vrijgezelle dame is, heeft zij een "relatie" met haar zusje .... hier laat zij alle veren gewoon op zitten.

Eros & Perle hebben Harrie helemaal kaal geplukt en Eros ook zijn voorgaande jongen ook .... het laatste nest hebben ze geen enkel veertje gekrenkt.  :D :D

Dus .... er is nog hoop.  ;) ;)


Hopelijk doet ze het de volgende ronde niet, want er komen wel hele mooie jongen uit. :-\

Citaat van: Pita op  1 mei 2008, 20:18:41
Ooow wat een geweldige foto's weer Marlies !!!  :)
Nog 4 nachtjes ;)
Heb je trouwens al bedacht waneer? smorgens of smiddags?


De foto's worden wel steeds beter toch ? :P

Ik weet niet wanneer het jullie het beste uitkomt, mij maakt het niet uit.

Citaat van: Jacqueline op  1 mei 2008, 20:44:08
Hoi Marlies,

Prachtige foto's hoor. Vooral het cinnamon opaline bonte popje. Ik hoop over ca. 1 week ook de eerste donsjes te kunnen melden.


Jammer dat er bijna geen veren meer op dr koppie zitten, want ze was nog veel mooier. :-\

Ben benieuwd wat er bij jou uit de eitjes zal kruipen. :P


Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

De foto's zien er zeker stukken beter uit , ik heb ook niet zo lang een ander foto toestel en zit ook nog wel eens te dubben lol.

Zullen we het dan maar maar op smorgens houden maandag?  :D
Denk dat de meiden dat ook wel willen  :P

Annelies

Hoi Marlies

Wat een beauty's heb je zitten zeg en zeker die opaline bonte cinnamon echt om te zoenen.

Alles al gereserveerd ???

Gr. Annelies

Jacqueline

Ik hoop dat er een lutino geelwang uit de eitjes komt. Het mannetje is nl. een lutino split geelwang en het popje een cinnamon geelwang dus het is mogelijk.

En wat betreft het cinnamon opaline bonte popje, het was me niet eens opgevallen hoor dat ze een kaal koppie had, ik heb nl. een zwak voor bonte opaline valkjes ook witmasker opaline met evt. combinatie cinnamon vindt ik helemaal geweldig. Deze zoek ik nog omdat we nog steeds een popje te weinig hebben in de voliere.

☺ Pita ☺

zien en vast houden he marlies :-*
maar ik zou je ook willen vragen hoe moet je ze leren om een kusje te geven?? :-[
ik hoor het nog wel :P

vriendelijke groetjes,mariska :-*

♪ Marlies

Citaat van: Pita op  1 mei 2008, 20:54:18
De foto's zien er zeker stukken beter uit , ik heb ook niet zo lang een ander foto toestel en zit ook nog wel eens te dubben lol.

Zullen we het dan maar maar op smorgens houden maandag?  :D
Denk dat de meiden dat ook wel willen  :P



Maandag ochtend is goed, laat maar weten hoe laat je ongeveer op de stoep staat, dan zorg ik voor koffie.:D
Het adres had je toch al ?

Citaat van: Annelies op  1 mei 2008, 20:59:18
Hoi Marlies

Wat een beauty's heb je zitten zeg en zeker die opaline bonte cinnamon echt om te zoenen.

Alles al gereserveerd ???

Gr. Annelies



Als er een lutino bleekmaskertje bij koppel 4 zit, dan is deze gereserveerd.
Voor de andere moet ik even de maandag afwachten.
Petra en haar meiden hebben eerste keuze.


Citaat van: Jacqueline op  1 mei 2008, 21:01:06
Ik hoop dat er een lutino geelwang uit de eitjes komt. Het mannetje is nl. een lutino split geelwang en het popje een cinnamon geelwang dus het is mogelijk.

En wat betreft het cinnamon opaline bonte popje, het was me niet eens opgevallen hoor dat ze een kaal koppie had, ik heb nl. een zwak voor bonte opaline valkjes ook witmasker opaline met evt. combinatie cinnamon vindt ik helemaal geweldig. Deze zoek ik nog omdat we nog steeds een popje te weinig hebben in de voliere.



Hopelijk komt er een lutino geelwang uit. Deze vind ik ook heel mooi. Ik ben er ook een tijdje naar op zoek geweest, maar niet gevonden.
Toen lag er hier een lutino bleekmasker in het nest en ben ik gestopt met zoeken.

Bont opaline al dan niet in witmasker en cinnamon blijft ook een van mijn favoriete mutaties.
Met een beetje geluk krijg ik ze ook nog bij andere koppels en dan ook in witmasker. :D

Citaat van: Pita op  1 mei 2008, 21:28:34
zien en vast houden he marlies :-*
maar ik zou je ook willen vragen hoe moet je ze leren om een kusje te geven?? :-[
ik hoor het nog wel :P

vriendelijke groetjes,mariska :-*



Oké, afgesproken .........zien, vasthouden en misschien ook nog knuffelen ? ::) :P ;D

Gewoon blijven kussen, misschien gaan ze het dan ook bij jou doen. :D


Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Hoi Marlies het zal niet zo gek vroeg zijn hoor.
Aangezien we zondagavond nog een verjaardag hebben :)
Dus ik denk half elf - elf uur of zo :)

♪ Marlies

Citaat van: Pita op  2 mei 2008, 09:13:04
Hoi Marlies het zal niet zo gek vroeg zijn hoor.
Aangezien we zondagavond nog een verjaardag hebben :)
Dus ik denk half elf - elf uur of zo :)


Prima tijd. :D

♪ Marlies

Zo, vanochtend eerst even boodschappen gedaan en daarna door gesjeesd naar Mandy om Mina te gaan halen. :D

Bij Mandy nog even staan kletsen en natuurlijk naar de valkjes en papegaai gekeken. :o
Moest opschieten, want ik had een bak met roomijs in de auto staan. ::)

Thuis gekomen eerst Mina bij haar nieuwe maatje gezet en daarna de boodschappen samen met m'n jongste zoon opgeruimd.
Dadelijk m'n oudste zoon ophalen, die is een weekje naar Winterswijk geweest met een vriend en die z'n moeder.
Daarna zal de wasmachine wel flink gaan draaien. ::)

Vanavond wordt de zwaar bonte witmasker man opgehaald en dan kan ik morgen de koppels die veranderd moeten worden veranderen.
Natuurlijk ook weer alles op de website veranderen. :-\

Ik moet ook nog foto's gaan maken van de jonge catharina's, want die mogen binnenkort ook weg.
Als er nog mensen geinteresseerd zijn in een tamme catharina, crème-ino, licht zeegroen, mauve ( 2x ) of gewoon wildkleur ( 3x ), laat maar weten. :D

Poeh, ik heb het nog drukker dan ik dacht. :P

Groetjes Marlies ;)