3 mei 2024, 12:39:44

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

13 maart 2008, 19:54:18 #2640 Last Edit: 13 maart 2008, 19:56:50 by Bonnie
Is dat het eerste legsel van die pop Marlies?

Bij Mindy zat er ook drie dagen tussen het 1e en het 2e ei en toen waren de eitjes op :) Volgende ronde gaat dat vast beter, ze had al anderhalf jaar geen eitjes meer gelegd.

De nieuwe koppels die jij bij elkaar gezet hebt, waren dat ook in de volière al koppels? Ik heb me laten vertellen dat het tot 6 weken kan duren voor vreemde valken om te wennen. Mork en Mindy kenden elkaar natuurlijk al, misschien hadden ze al een oogje op elkaar voordat ik Clyde (Romeo) er bij weg haalde en ze de kans kregen.

Ik zou bij mijn popjes en jouw nieuwe mannen ook wel blokken willen hangen maar ik ben bang dat Robijn dan al gaat leggen zonder dat ze een koppel zijn. Ik wacht wel tot ik iets van genegenheid ontdek.

Anke

Hoi Marlies,
Wat goed dat de bleekmaskers samen in het blok zitten met al 3 eitjes :)
En wat de andere koppels betreft:
Tja wel wipwappen maar geen eitjes leggen... ik weet er alles van ::)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 13 maart 2008, 19:54:18
Is dat het eerste legsel van die pop Marlies?

Bij Mindy zat er ook drie dagen tussen het 1e en het 2e ei en toen waren de eitjes op :) Volgende ronde gaat dat vast beter, ze had al anderhalf jaar geen eitjes meer gelegd.

De nieuwe koppels die jij bij elkaar gezet hebt, waren dat ook in de volière al koppels? Ik heb me laten vertellen dat het tot 6 weken kan duren voor vreemde valken om te wennen. Mork en Mindy kenden elkaar natuurlijk al, misschien hadden ze al een oogje op elkaar voordat ik Clyde (Romeo) er bij weg haalde en ze de kans kregen.

Ik zou bij mijn popjes en jouw nieuwe mannen ook wel blokken willen hangen maar ik ben bang dat Robijn dan al gaat leggen zonder dat ze een koppel zijn. Ik wacht wel tot ik iets van genegenheid ontdek.


Hoi Bonnie, ;)

Dit koppel heeft vorig jaar ook al een nestje gehad.
Ze hadden de eerste ronde vorig jaar onbevruchte eitjes, maar ze hebben wel 2 jongen van een ander koppel grootgebracht. De tweede ronde hadden ze jongen van zichzelf.

De nieuwe zaten wel in dezelfde volière, maar waren nog geen koppel.
Ik moet gewoon nog even geduld hebben, of de pech dat de lutino bleekmaskers toch mannen zijn. :-\


Van de 4 " oude " koppels zijn er nu twee aan de gang.
De andere zijn allemaal nieuwe koppels, waarvan de popjes allemaal van vorig jaar. De mannen zijn al wat ouder.

Gewoon geduld hebben. valt niet mee hoor.  ::) :P

Citaat van: *Anke* op 13 maart 2008, 20:02:54
Hoi Marlies,
Wat goed dat de bleekmaskers samen in het blok zitten met al 3 eitjes :)
En wat de andere koppels betreft:
Tja wel wipwappen maar geen eitjes leggen... ik weet er alles van ::)
Groetjes Anke


Hoi Anke, ;D

Deze bleekmaskers weten van wanten. :P
Vorig jaar was dit popje zo broeds, dat ze al  weer eitjes ging leggen toen de jongen net waren uitgekomen.
Ik heb ze nu bewust op het donkerste plekje in de kooi gezet. Of het wat uit maakt weet ik niet, ze is nu weer de eerste. ::) :P

Wat het wipwappen zonder eitjes betreft ben jij natuurlijk ook ervaringsdeskundige.  ::)

Groetjes Marlies  ;)

♪ Marlies

Gisteren is het tweede eitje bij de lutino pop van de getekende man gelegd. het heeft wat langer geduurd, maar zo te zien is het zonder problemen gegaan. :D

Vandaag heeft de cinnamon opaline geelwang haar eerste eitje gelegd, niet in het blok maar gewoon in de kooi. Ik heb het maar in het blok gelegd, kijken waar ze de rest gaat leggen. ::)

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op 13 maart 2008, 21:41:56
De nieuwe zaten wel in dezelfde volière, maar waren nog geen koppel.
Ik moet gewoon nog even geduld hebben, of de pech dat de lutino bleekmaskers toch mannen zijn. :-\



Noem jij dat maar pech   :D  Als dat zo is heb ik nog wel een bleekmasker man voor je hoor, kom je maar even ruilen  ;D Wel voordat Robijn een koppel met Robin gevormd heeft uiteraard :)

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 15 maart 2008, 15:38:43
Citaat van: Marlies op 13 maart 2008, 21:41:56
De nieuwe zaten wel in dezelfde volière, maar waren nog geen koppel.
Ik moet gewoon nog even geduld hebben, of de pech dat de lutino bleekmaskers toch mannen zijn. :-\



Noem jij dat maar pech   :D  Als dat zo is heb ik nog wel een bleekmasker man voor je hoor, kom je maar even ruilen  ;D Wel voordat Robijn een koppel met Robin gevormd heeft uiteraard :)


Dan heb ik nog meer bleekmasker mannen. :-\

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op 15 maart 2008, 15:40:28
Citaat van: Bonnie op 15 maart 2008, 15:38:43
Citaat van: Marlies op 13 maart 2008, 21:41:56
De nieuwe zaten wel in dezelfde volière, maar waren nog geen koppel.
Ik moet gewoon nog even geduld hebben, of de pech dat de lutino bleekmaskers toch mannen zijn. :-\



Noem jij dat maar pech   :D  Als dat zo is heb ik nog wel een bleekmasker man voor je hoor, kom je maar even ruilen  ;D Wel voordat Robijn een koppel met Robin gevormd heeft uiteraard :)


Dan heb ik nog meer bleekmasker mannen. :-\


Ohw ja, dat schiet niet op... hm, ja een bleekmasker popje heb ik ook nog wel hoor, die heeft nog geen man.  ;D

Maar je wou geen bont he, dan heb je er ook niets aan als jouw bontje ineens een pop blijkt...  :-\

Laat ze ff testen anders, kan tegenwoordig voor 15 euro al, kan je ook geen armoe voor lijden.

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 15 maart 2008, 15:47:30
Citaat van: Marlies op 15 maart 2008, 15:40:28
Citaat van: Bonnie op 15 maart 2008, 15:38:43
Citaat van: Marlies op 13 maart 2008, 21:41:56
De nieuwe zaten wel in dezelfde volière, maar waren nog geen koppel.
Ik moet gewoon nog even geduld hebben, of de pech dat de lutino bleekmaskers toch mannen zijn. :-\



Noem jij dat maar pech   :D  Als dat zo is heb ik nog wel een bleekmasker man voor je hoor, kom je maar even ruilen  ;D Wel voordat Robijn een koppel met Robin gevormd heeft uiteraard :)


Dan heb ik nog meer bleekmasker mannen. :-\


Ohw ja, dat schiet niet op... hm, ja een bleekmasker popje heb ik ook nog wel hoor, die heeft nog geen man.  ;D

Maar je wou geen bont he, dan heb je er ook niets aan als jouw bontje ineens een pop blijkt...  :-\

Laat ze ff testen anders, kan tegenwoordig voor 15 euro al, kan je ook geen armoe voor lijden.


Dan moet ik al 3 bleekmaskers laten testen. Ik heb nl nog een bonte bleekmasker ( de eerste van vorig jaar ) waarvan ik twijfel of het wel een mannetje is. :-\

Ik kijk het nog even aan, het zijn allemaal jonge vogels en het waren in de volière ook nog geen koppels.
Ze zitten nu zo'n week of 4 bij elkaar, dus nog relatief kort.

♪ Marlies

Gisteren lag het eerste eitje bij een koppel blauw opaline roodruggen. :D

Vandaag bij : lutino bleekmasker (ek) 4 eitjes.
                    getekende man 3 eitjes.
                    cinnamon opaline geelwang 1 eitje.

Groetjes Marlies  ;)

•=Bonnie=•

Ja dat zei je ja dat je daaraan twijfelde, die zou je dan mee moeten laten testen :)

Gaat lekker met de eitjes zeg. Hier gaat het ook de goede kant op, beetje weinig bij Pim & Roos maar dan kan ik daar mooi wat onderschuiven mocht dat nodig blijken :)


♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 18 maart 2008, 10:30:23
Ja dat zei je ja dat je daaraan twijfelde, die zou je dan mee moeten laten testen :)

Gaat lekker met de eitjes zeg. Hier gaat het ook de goede kant op, beetje weinig bij Pim & Roos maar dan kan ik daar mooi wat onderschuiven mocht dat nodig blijken :)




Ik ga nog even wachten met testen.
De andere nieuwe koppels beginnen nu ook wat interesse voor het blok te krijgen, misschien komt het bij hun ook nog wel.

De cinnamon bont opaline man en zijn lutino popje zaten ook al in het blok. Dit is een wat oudere man en een jong popje. Het popje krijgt al een eierkontje, zal dus niet zo lang meer duren. :D

Ook de bonte man en de cinnamon opaline pop kwamen uit het blok. Dit is een ervaren koppel, zo te zien gaat het daar ook niet lang meer duren.

Met de rest moet ik gewoon nog wat geduld hebben.
Makkie. ::) :P ;D


Bij de split oranje opaline roodruggen van Martin lag vandaag ook het eerste eitje. :D

Er liggen ook weer 3 jonge catharina's bij het ene koppel en 5 bevruchte eitjes bij het ander. ;D ;D


Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Marlies,
Het gaat zo langzamerhand goed hier met de eitjes en eierkontjes :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Tis niet eerlijk.......  :(  ;D

Wel spannend allemaal.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Marlies , wat goed he ...al zoveel eitjes , ik geraak er niet meer aan uit hoor , hihi ! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

Ach ja, ik kan Extran & Extreme en Robin & Robijn ook wel op elkaar kijken hoor en Bingo die nog steeds geen vrouw heeft terwijl ie met drie poppen zit (ze vinden hem niet leuk  ??? ) en Jelle en Beauty zijn voorlopig ook niet van plan iets te ondernemen in dat binnenhok.

Ach ja geduld he  ;D