5 mei 2024, 03:28:14

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Silke *

Citaat van: Rianne op  5 maart 2008, 11:07:04
Veel succes met de kweek Marlies. :) Jammer dat je je camera niet meehad, heeft die kweker geen website met foto's?

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar  ;D
Trouwens niet de man van deze advertentie?

KLIK HIER

Ik wens je héél erg veel succes met de kweek dit jaar en hopelijk krijg je nog es een 2e lutino bleekmasker éh  ;D

Wanneer mag het zusje van Amoré beginnen kweken bij jou? In juni?

Groetjes
Silke

♪ Marlies

Citaat van: Rianne op  5 maart 2008, 11:07:04
Veel succes met de kweek Marlies. :) Jammer dat je je camera niet meehad, heeft die kweker geen website met foto's?


Hoi Rianne, ;D

Hij heeft helaas geen website. :-\


Citaat van: Silke * op  5 maart 2008, 14:24:21
Citaat van: Rianne op  5 maart 2008, 11:07:04
Veel succes met de kweek Marlies. :) Jammer dat je je camera niet meehad, heeft die kweker geen website met foto's?

Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar  ;D
Trouwens niet de man van deze advertentie?

KLIK HIER

Ik wens je héél erg veel succes met de kweek dit jaar en hopelijk krijg je nog es een 2e lutino bleekmasker éh  ;D

Wanneer mag het zusje van Amoré beginnen kweken bij jou? In juni?

Groetjes
Silke


Hoi Silke, ;D

Deze man was het niet, hij woont in Zeeland in de buurt van Goes.

Nu heb ik 4 koppels waar ik lutino bleekmaskers van kan krijgen, ef en df. :D
Ik ben benieuwd of het verschil goed te zien is.

Ik had haar al met het mannetje dat ik voor haar had uitgekozen apart in een broedkooi gezet om een koppeltje te vormen.
De bedoeling was om hun nog geen blok te geven, maar mijn ijverige mannetje heeft bij alle koppels het blok al opgehangen. ::)
Nu laat ik het maar zo en kijk maar of ze er al aan toe is.

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hey .Marlies ..leuk dat de broedblokken ook hangen bij je en ja ...nog geen eitjes maar dat zou inderdaad vroeg zijn he ! Dat komt wel he ! En je weduwenaartje heeft het goed gedaan met het albinotje he ...weer een nieuw koppeltje dan ? Grtjs Ann



•=Bonnie=•

Ik kan trouwens uit Mork & Mindy ook zuivere wildkleur popjes verwachten. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit daar van, is natuurlijk geen vergelijk met zuivere wildkleur jongen uit zuivere wildkleur ouders.

♪ Marlies

Vanmiddag hebben Martin en ik de swiften ( 7) gevangen en gekeken hoeveel poppen en mannen we nu eigenlijk hebben.
Het zijn dus 5 poppen en 2 mannen. :-\
Een popje is al van 1999.

Bij een popje was de snavel wat doorgegroeid en Martin heeft deze geknipt en gevijld.
Toen hij haar losliet schoot ze in de stress en we dachten echt dat ze het zou begeven. :-\
We hebben haar rechtop gezet, want ze lag op haar zij met haar kopje helemaal gedraaid, en toen kwam ze weer wat bij. :D

Een uurtje later zat ze weer op de stok.
Hopelijk gaat het weer helemaal goed komen met haar.

Bij de valkjes is nog niks veranderd. ::)
ik heb wel besloten om het jonge geelwang koppel morgen weer in de volière te zetten, want ik wordt er echt niet goed van. >:(
Het mannetje is net zo'n stuiterbal als we aan het voeren zijn. Wat een paniekzaaier.

Vandaag ook nog een advertentie gezet voor 5 overjaarse catharinaparkietjes. Het zijn licht - en donker zeegroen gezoomde, geslachten onbekend.
Als er iemand interesse heeft, laat maar horen...ze mogen voor een zacht prijsje weg.


Vandaag een prijsje gewonnen in de bank-giro loterij, een waardebon ter waarde van € 76,- van Slagharen. Goed voor 4 personen. :D
Alleen hebben de jongens zoiets van.... daar gaan we niet meer mee naar toe hoor. ::)

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeeeee,je zal wel geschrokken zijn van die swift ??  :o
Martin is nu zeker wel opzoek naar een paar mannelijke swiften?
Vervelend moet er weer gezocht worden naar vogeltjes.  ;) ;D

Krijgt die geelwang koppel dan een blok in de voliere ?
Zou toch zonde zijn als ze niks kunnen/mogen.  :D

Slagharen zou ik nou ook niet om zitten te springen.  :P
Je kan altijd nog een ander blij mee maken of gewoon op mp zetten.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op  8 maart 2008, 23:57:15
Hoi hoi

Pfoeeeee,je zal wel geschrokken zijn van die swift ??  :o
Martin is nu zeker wel opzoek naar een paar mannelijke swiften?
Vervelend moet er weer gezocht worden naar vogeltjes.  ;) ;D

Krijgt die geelwang koppel dan een blok in de voliere ?
Zou toch zonde zijn als ze niks kunnen/mogen.  :D

Slagharen zou ik nou ook niet om zitten te springen.  :P
Je kan altijd nog een ander blij mee maken of gewoon op mp zetten.  :D

Groetjes Yvon




Hoi Yvon, ;D

Ik had echt al spijt als haren op m'n hoofd, dat we gingen kijken hoeveel mannen en poppen er nou zitten. :-\
Gelukkig is ze er nog steeds. :D
Er komen GEEN mannen meer bij. Bij swiften komen ook trio's voor, dus we kijken het gewoon aan wie nou met wie wat gaat doen. :P

In de volière vliegen straks nog twee koppels valken en dan nog een vrijgezelle cinnamon bont opaline geelwang man ( te koop).
Zij krijgen binnenkort ook een blok. :D

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Foto's !!!!!!!!!!!



Wildkleur pop, geelwang( ? ) man en het bleekmasker mannetje voor Bonnie.










Nu de cinnamon bont opaline geelwang man erbij. ( te koop)




Split geelwang man , wildkleur pop en bleekmasker man.







Swiften, nu een zee van ruimte.







De bonte witmasker man en het albino popje zitten nu binnen ipv het geelwang koppel.




Het eerste bleekmasker koppel.
Het mannetje zit nu al tegen me te mopperen als ik in de kooi bezig ben. Dat deed hij vorig jaar ook. Alsik dan tegen hem begin te praten, moppert hij lekker terug. :D




De bonte bleekmasker pop met haar albino mannetje.



Bonte man en z'n cinnamon opaline pop.




Getekende man.
Zo, die van mij zit al op d'r plek.



Witmasker dominant pastel man en z'n nieuwe aanwinst.



Van allebei nog een solo.





Ik vraag me nog steeds af of dit wel een man en een pop zijn.
Als dit niet zo is, zou dat betekenen dat het allereerste bonte bleekmaskertje dat ik vorig jaar had ook een cross-over zou zijn. Of ik maak een fout in het berekenen. :-\



Bleekmasker dominant pastel en lutino bleekmasker pop.




Bleekmasker man en lutino bleekmasker pop.



M'n oude geelwang koppel.



Lutino popje en cinnamon bont opaline man.




En als laatste m'n (eigen kweek) lutino bleekmasker pop en haar mannetje.
Het zou me niks verbazen als daar half volgende week het eerste eitje zou liggen. :D

























Anja

Hoi Marlies,

Wat een prachtige foto's zeg. Had jij ook prijs...................Wilma ook.

Veel succes met de kweek.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Marlies

Prachtige foto's zeg! Ik heb weer genoten. Jammer dat ik geen plek heb voor de catherina's maar ik blijf ze prachtig vinden.

Heb je die catharina ook nog binnen zitten?

Mara

•=Bonnie=•

Wauwie wat een gave foto's Marlies :) Ik ben heelhuids thuis met mijn nieuwe kerels en de twee zijn lekker droog en vrijwel helemaal uit de wind geinstaleerd onder de houtopslag :)

Manlief had alles al helemaal klaar gezet dus ze konden er zo in. Ze zien er super fris uit na die lange reis, ik denk dat ik de popjes er volgende week al bij zet. Kunnen ze met zijn vieren de quarantaine af maken en zijn ze aan elkaar gewend tegen dat ze de groep in mogen. :)

Er was nog een verassing ten ik thuis kam maar dat zet ik lekker in mijn eigen boekje :)

Gezellig je weer gesproken en gezien te hebben en man man wat een mooie koppels heb je zitten :)

•=Bonnie=•

Jij ook een verassing? Dan weet ik het denk ik al... een eitje bij dat koppel dat samen in het blok zat toen we kwamen kijken? :)

♪ Marlies

Citaat van: Anja op  9 maart 2008, 15:32:07
Hoi Marlies,

Wat een prachtige foto's zeg. Had jij ook prijs...................Wilma ook.

Veel succes met de kweek.

Groetjes Anja



Hoi Anja, ;D

Ja, en wij winnen bijna nooit wat. :-\

Citaat van: Mara op  9 maart 2008, 16:05:52
Hoi Marlies

Prachtige foto's zeg! Ik heb weer genoten. Jammer dat ik geen plek heb voor de catherina's maar ik blijf ze prachtig vinden.

Heb je die catharina ook nog binnen zitten?

Mara


Hoi Mara, ;D

Als ik Mika wegdoe heb ik de grootste bonje met Falco. :P

Citaat van: Bonnie op  9 maart 2008, 16:16:35
Wauwie wat een gave foto's Marlies :) Ik ben heelhuis thuis met mijn nieuwe kerels en de twee zijn lekker droog en vrijwel helemaal uit de wind geinstaleerd onder de houtopslag :)

Manlief had alles al helemaal klaar gezet dus ze konden er zo in. Ze zien er super fris uit na die lange reis, ik denk dat ik de popjes er volgende week al bij zet. Kunnen ze met zijn vieren de quarantaine af maken en zijn ze aan elkaar gewend tegen dat ze de groep in mogen. :)

Er was nog een verassing ten ik thuis kam maar dat zet ik lekker in mijn eigen boekje :)

Gezellig je weer gesproken en gezien te hebben en man man wat een mooie koppels heb je zitten :)


Hoi Bonnie, ;D

Het was inderdaad weer leuk om lekker te beppen. :D

Waarschijnlijk heeft dat rekensommetje van jou hem aan het denken gezet. :P
Misschien gaat hij zich nu ook meer met de valkjes bezig houden. :D

Je verrassing heb ik al gelezen, maar je bent niet de enige met een verrassing vandaag. ::) :P


Vandaag is Bonnie dus even langs geweest om haar mannen.
Het was weer gezellig. :D

Vanmiddag zijn de catharina's opgehaald door iemand uit Amstelveen.
Omdat de mannen nogal laat uit de kooi kwamen en Martin nog graag sport wilde zien, heb ik vandaag alles gevoerd. Gelijk nog even nestcontrole gedaan bij de valkjes.
Bij de lutino bleekmasker( ek)  en haar witmasker bonte mannetje lag het eerste eitje. ;D
Zo te zien zitten er nog twee meiden met eitjes.

Groetjes Marlies ;)

Citaat van: Bonnie op  9 maart 2008, 18:33:40
Jij ook een verassing? Dan weet ik het denk ik al... een eitje bij dat koppel dat samen in het blok zat toen we kwamen kijken? :)


Jij mag nooit meer raden. ;D

*~Jeanine~*

Hoi Marlies,

Wauw wauw wauw. :o :o :o
Wat een super mooie koppels heb je zitten.
Daar komen vast prachtige donsjes uit.

Heb genoten van alle foto's.
en gefeliciteerd met je prijs :D

Anja

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met het eerste eitje.

Groetjes Anja