8 mei 2024, 11:45:53

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik zei toch dat ik je zo voorbij zou lopen.  :P ;D
Gelukkig herkende je Rene en hebben we toch weer even int eggie kunnen kletsen.  :D
Heb je nog een valkje kunnen vinden ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

De valkjes die ik wilde kopen heb ik niet gevonden. :-\

Ik heb (op aanraden van Thierry) geen albino popje meer gekocht voor m'n witmasker dominant pastel man, maar wel iets anders. ::) :P

Thierry vertelde me dat het niet verstandig was om deze man tegen een albino te zetten. Bij albino en lutino  zie je de scheiding tussen licht en donker bijna niet.
Hij zei dat ik het beste op zoek kon gaan naar een gewone witmasker, eventueel een opaline.
Heel de beurs afgestruind, zaten er alleen witmasker popjes split voor bont. :'(

Op de weg naar buiten nog even een praatje met Thierry gemaakt, en toen daar maar een ( wildkleur) bleekmasker popje gekocht. :D

Uit dit koppel kan ik deze valkjes verwachten :


Moeder:wildkleur split voor witmasker bleekmasker(* zichtbaar bleekmasker*)
Vader:dominant pastel (ef) witmasker

man afkomst:
25% dominant pastel (ef) witmasker
25% dominant pastel (ef) split voor witmasker bleekmasker (*zichtbaar bleekmasker*)
25% witmasker
25% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*  zichtbaar bleekmasker*)

pop afkomst:
25% dominant pastel (ef) witmasker
25% dominant pastel (ef) split voor witmasker bleekmasker (* zichtbaar bleekmasker * )
25% witmasker
25% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*zichtbaar bleekmasker*)

Toch geen verkeerde combi dacht ik zo. :P

Citaat van: *Yvon op 23 februari 2008, 17:26:03
Hoi hoi

Ik zei toch dat ik je zo voorbij zou lopen.  :P ;D
Gelukkig herkende je Rene en hebben we toch weer even int eggie kunnen kletsen.  :D
Heb je nog een valkje kunnen vinden ?

Groetjes Yvon




Hoi Yvon, ;D

Ik zag jullie in een flits. ::)
De valkjes die jullie hadden laten zitten, waren even later ook allemaal weg.

Voor de rest ben ik eigenlijk geen bekenden meer tegengekomen.

Of ik nog iets heb kunnen vinden ?
Zie bovenstaande. ;D



Groetjes Marlies ;)


carco

Ja daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar of je je albino hebt kunnen vinden??

Groetjes: Caroline.

P.S. Ik zie het al  ;D
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met je aanwinst!!!
Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe ze eruit ziet ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: *Anke* op 23 februari 2008, 17:44:18
Hoi Marlies,
Gefeliciteerd met je aanwinst!!!
Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe ze eruit ziet ;D
Groetjes Anke


Dankje wel  Anke, ;D

Ik ben er ook heel blij mee.
Nu heb ik weer wat ander ( bleekmasker ) bloed om eventueel de jongen als koppel te kunnen verkopen. :D

Foto's volgen, alleen vandaag niet meer. :-\

Ik ben helemaal duf van zolang in de auto te zitten. ::)

Groetjes Marlies ;)

Verenpakje

Nou leuk hoor... Toch nog iets kunnen vinden.

Maar jij bent ook een mooie hoor ;)

Marlies:"Ja, ik herkende Rene", en dus riep je; "Hoi Yvon !!!!!"

Trouwens nog lang in de auto dus gezeten op de terugweg? Ook nog in de file gestaan?
Bij ons leek de terugweg ook wel 2x zo lang te duren als de heenweg.

Maar wel voor herhaling vatbaar.....

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage


Nu met filmpjes





*Yvon

Hoi Marlies  ;D

Een wildkleur popje is wel bijna hetzelfde als een witmasker man. :o ;D ;D
En kan je nou niet eens meer tegen zo'n auto-ritje ?  ::) :P ;D
Vlakbij de ingang zagen we ook nog witmaskers zitten waarvan 1 zeker een man was,zijn parels waren al aan het verdwijnen en zag er zeker wel goed van formaat uit.
Verder niet naar gevraagd,al stond Rene wel te twijffelen.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Hoi Marlies,

Je hebt een mooi popje aangeschaft hoor. Wij hebben bij Thierry ook een mooie pale fallow man kanssplit witmasker gekocht.

Ook hebben wij hem nog gevraagd wat nu het verschil was tussen een bleekmasker en een geelwang omdat wij hier een man hebben waar wij over twijfelden of het een bleekmasker of een geelwang was en we zijn er nu toch wel haast zeker van dat het een bleekmasker moet zijn afgaande op zijn verhaal en de bonte bleekmasker die wij bij hem hebben gezien nu. Wij gaan er gewoon een witmasker pop tegenover zetten en dan maar kijken wat er uitkomt.

•=Bonnie=•

*lach* jezus nog een bleekmasker... nou dan kan je ook wel een oude weg doen, je hebt echt geen ruimte genoeg hoor  :P

♪ Marlies

Citaat van: Verenpakje op 23 februari 2008, 18:31:51
Nou leuk hoor... Toch nog iets kunnen vinden.

Maar jij bent ook een mooie hoor ;)

Marlies:"Ja, ik herkende Rene", en dus riep je; "Hoi Yvon !!!!!"

Trouwens nog lang in de auto dus gezeten op de terugweg? Ook nog in de file gestaan?
Bij ons leek de terugweg ook wel 2x zo lang te duren als de heenweg.

Maar wel voor herhaling vatbaar.....




Hoi Yvon en Rene, ;D

Ik herkende inderdaad jou als eerste Rene, en toen zag ik opeens Yvon voor jou staan. Vandaar dat ik misschien eerst heey Yvon riep. ???

Wij hebben geen file gehad, maar jullie waren ook wel wat eerder weg als wij en ik denk dat wij ook niet helemaal dezelfde route hebben gereden als jullie.

Ik ben nu 3 keer naar Zwolle geweest, en ik vind het nog steeds leuk. :D
Martin zei wel dat het nu voorlopig de laatste keer was, maar misschien gaan we in september ook wel weer. ::) :P


Citaat van: *Yvon op 23 februari 2008, 18:33:21
Hoi Marlies  ;D

Een wildkleur popje is wel bijna hetzelfde als een witmasker man. :o ;D ;D
En kan je nou niet eens meer tegen zo'n auto-ritje ?  ::) :P ;D
Vlakbij de ingang zagen we ook nog witmaskers zitten waarvan 1 zeker een man was,zijn parels waren al aan het verdwijnen en zag er zeker wel goed van formaat uit.
Verder niet naar gevraagd,al stond Rene wel te twijffelen.  :D

Groetjes Yvon




Hoi Yvon, ;D

Wat je met je eerste zin bedoeld snap ik niet helemaal ??? ::) :P

Enne wat dat autoritje betreft, wij moeten wel even wat langer als jullie hoor. :P

En Rene geeft altijd jou de schuld als er nieuwe valkjes bij gekocht worden. ::) :P ;D

Citaat van: Jacqueline op 23 februari 2008, 20:18:34
Hoi Marlies,

Je hebt een mooi popje aangeschaft hoor. Wij hebben bij Thierry ook een mooie pale fallow man kanssplit witmasker gekocht.

Ook hebben wij hem nog gevraagd wat nu het verschil was tussen een bleekmasker en een geelwang omdat wij hier een man hebben waar wij over twijfelden of het een bleekmasker of een geelwang was en we zijn er nu toch wel haast zeker van dat het een bleekmasker moet zijn afgaande op zijn verhaal en de bonte bleekmasker die wij bij hem hebben gezien nu. Wij gaan er gewoon een witmasker pop tegenover zetten en dan maar kijken wat er uitkomt.



Hoi Jacqueline, ;D

Stond Thierry tegen jullie uit te leggen waar hij z'n valken had zitten ?
Dat was zo rond kwart voor elf.
Droeg jij een zwarte leren jas en heb jij lang bruin haar ?
Als dat zo is, dan hebben we naast elkaar gestaan. :D

Als je tegen die bleekmasker/geelwang man een witmasker popje zet, dan kunje toch valkjes met gele wangetjes krijgen en dan weet je het nog niet zeker.
Je kunt beter een wildkleur popje pakken. Als er dan gele wangetjes uitkomen dan weet je zeker dat het een geelwang is. :D

Citaat van: Bonnie op 23 februari 2008, 20:27:37
*lach* jezus nog een bleekmasker... nou dan kan je ook wel een oude weg doen, je hebt echt geen ruimte genoeg hoor  :P



Hoi Bonnie, ;D

Het was niet de bedoeling om weer een bleekmasker te kopen, maar ik kom gewoon niet aan een simpele witmasker pop zonder de split bont. :-\

Nu kan ik in elk geval wel kweken met m'n witmasker dominant pastel man, anders had ik weer een jaar moeten wachten. :-\

Ik ga nu inderdaad een wildkleur bleekmasker man van het oude koppel wegdoen, voor hem heb ik nu geen popje.
Om nu nog een popje bij te gaan kopen wordt te gek. :P



Nu ga ik even Chuckie uitlaten en dan weer werken.


Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Srry ik bedoelde een albino/witmasker popje.  :-[ :D
Of nu weet ik het ook niet meer...... :-[ :-[ ;D

Maar goed.....nu weet ik iig hoe je er ook alweer uitziet. :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: Marlies op 25 februari 2008, 08:06:30
Citaat van: Jacqueline op 23 februari 2008, 20:18:34
Hoi Marlies,

Je hebt een mooi popje aangeschaft hoor. Wij hebben bij Thierry ook een mooie pale fallow man kanssplit witmasker gekocht.

Ook hebben wij hem nog gevraagd wat nu het verschil was tussen een bleekmasker en een geelwang omdat wij hier een man hebben waar wij over twijfelden of het een bleekmasker of een geelwang was en we zijn er nu toch wel haast zeker van dat het een bleekmasker moet zijn afgaande op zijn verhaal en de bonte bleekmasker die wij bij hem hebben gezien nu. Wij gaan er gewoon een witmasker pop tegenover zetten en dan maar kijken wat er uitkomt.



Hoi Jacqueline, ;D

Stond Thierry tegen jullie uit te leggen waar hij z'n valken had zitten ?
Dat was zo rond kwart voor elf.
Droeg jij een zwarte leren jas en heb jij lang bruin haar ?
Als dat zo is, dan hebben we naast elkaar gestaan. :D

Als je tegen die bleekmasker/geelwang man een witmasker popje zet, dan kunje toch valkjes met gele wangetjes krijgen en dan weet je het nog niet zeker.
Je kunt beter een wildkleur popje pakken. Als er dan gele wangetjes uitkomen dan weet je zeker dat het een geelwang is. :D



Hoi Marlies,

Ik was rond 13.30 bij Thierry en ik had geen leren jas aan maar ik heb wel bruin lang haar. Dus ik denk niet dat wij elkaar gezien hebben.

Ik denk inderdaad dat ik er een wildkleur tegenover zet want als het een geelwang is dan komen er geelwang popjes uit en als het een bleekmasker is dan komen er alleen maar wildkleur mannetjes en geparelde popjes uit. Maar dan moeten we natuurlijk wel hopen dat er popjes in het nest zitten.

caro

Hoi Marlies,

Wat jammer dat je niet hebt gevonden wat je zocht. Ik ben benieuwd naar de foto van je nieuwe aanwinst. In september ga ik ook maar eens kijken in Zwolle, zo te horen is het wel de moeite waard.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*~Jeanine~*

Hoi Marlies,

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D
Ik kijk uit naar de foto ;)

Rob S

En wat voor splits heeft die bleekmasker man die je gaat verkopen? ;)