3 mei 2024, 14:51:07

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies


Jacqueline

Hoi Marlies,

Je kweekkooien vind ik echt helemaal super. Wij hebben niet zoveel ruimte en wij kunnen er helaas maar 2 kwijt.

Ook je valkjes zijn super en inderdaad ik vind het bonte bleekmasker popje ook helemaal geweldig.

Wij gaan ook naar de Zwolle de 23e want ik ben nog op zoek naar 2 popjes nl. een cinnamon geelwang evt. met split bont en een geparelde witmasker. Moeten wij trouwens nog ergens specifiek naar kijken op de beurs i.v.m. de gezondheid van de vogels. Ik weet dat ik goed moet kijken naar de oogjes en de neusdoppen.

Groetjes
Jacqueline

♪ Marlies

Citaat van: Jacqueline op  9 februari 2008, 00:08:52
Hoi Marlies,

Je kweekkooien vind ik echt helemaal super. Wij hebben niet zoveel ruimte en wij kunnen er helaas maar 2 kwijt.

Ook je valkjes zijn super en inderdaad ik vind het bonte bleekmasker popje ook helemaal geweldig.

Wij gaan ook naar de Zwolle de 23e want ik ben nog op zoek naar 2 popjes nl. een cinnamon geelwang evt. met split bont en een geparelde witmasker. Moeten wij trouwens nog ergens specifiek naar kijken op de beurs i.v.m. de gezondheid van de vogels. Ik weet dat ik goed moet kijken naar de oogjes en de neusdoppen.

Groetjes
Jacqueline



Hoi Jacqueline, ;D

Dankjewel voor het compliment, ik zal het doorgeven aan "Bob de Bouwer" ( Martin  :P )

Ik zou zeker naar de oogjes, neusdoppen en cloaca kijken.
Oogjes moeten mooi rond staan, neusdoppen en cloaca moeten schoon zijn.
Verder even naar de bevedering kijken of die er wel goed uit ziet, en gewoon de algehele conditie. Zien ze er wel fit uit.

Het is altijd een gok die je neemt als je valkjes ergens koopt, maar als je op bovenstaande dingen let dan kom je al een heel eind.

Als je twijfelt aan een valkje, dan zou ik het niet doen. Niet kopen uit medelijden, want stel dat je valkjes thuis er iets van zouden krijgen.... :-\

Succes met zoeken !!!

Groetjes Marlies  ;)

♪ Marlies

Even off-topic.

Gisteren ben ik met Chuckie ( Jack Russel ) naar de da geweest. :-\

Donderdag avond begon hij allemaal raar te doen. Hij lag te  hijgen en te rillen en ging op plaatsen liggen waar hij normaal nooit gaat liggen.
Hij kon ook niet in elkaar gedraaid  liggen, maar alleen gestrekt.
Vrijdag ochtend lag hij ook zachtjes te kreunen. :-\
Ik moest nog gaan werken, anders was ik 's morgens wel gegaan.
De jongens waren heel de dag thuis, dus die hebben me op de hoogte gehouden hoe het met hem ging.
Om 15.00 uur was ik weer thuis en heb gelijk de da gebeld. Ik mocht om 16.00 uur langskomen.

Bij de da was Chuckie helemaal in de stress.
Hij werd gewogen, (7,5 kilo)  getemperatuurd ( 38 ) en beluisterd.
Aan z'n buik en bovenop z'n rug ( ter hoogte van z'n buik ) mochten we niet komen, want dan vloog hij weg.

Waarschijnlijk heeft hij een ontsteking. Hier heeft hij een spuit voor gehad met antibiotica en pijnstilling.
Ook kreeg ik nog voor 10 dagen tabletjes mee, twee keer per dag 1.

Als het maandag niet vooruit is gegaan moet ik even terug komen en anders als de tabletjes op zijn.

Gelukkig ging het vanaf gisteravond al een heel stuk beter.
Nu loopt hij ook weer "normaal" rond en is z'n gedrag ook weer het oude.

Ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara


*Esther*


Silke *

Hoi Marlies,

Prachtig allemaal!
Mooie verzameling valkjes heb je daar zitten hé  ;D

Heb je trouwens een aparte foto van je geparelde bleekmasker zitten? En eventueel nog van een geparelde lutino bleekmasker en geparelde bonte bleekmasker?

Alvast bedankt hè  :)

Groetjes
Silke

Jacoba

Hoi Marlies,

Is Chucky alweer de oude? Ik hoop het wel voor jullie. Je kweekkooien zien er geweldig uit. En mooie valkjes heb je zitten. Vooral het bonte bleekmasker popje, saai he. Ook wij hebben al een stukje nageslacht van jou valkjes namelijk Sky een bleekmasker. Ook een heel mooi valkje maar helaas van Tjerk, maar vooruit ik mag er nog naar kijken.

Heel veel succes met je kweek komend seizoen.

Groetjes Jacoba.

♪ Marlies

Citaat van: *Esther* op  9 februari 2008, 12:50:19
Grappig mijn Bob de B heet ook Martin! ;D


:D :D :D



Citaat van: Mara op  9 februari 2008, 12:45:22
Hoi Marlies

Beterschap met Chucky!

Mara



Citaat van: Caroline op  9 februari 2008, 10:40:03
Beterschap met je Jacky, Chucky.  :-*


Hoi Caroline en Mara, ;D

Met Chuckie gaat het al een heel stuk beter. Eigenlijk is er niks meer aan hem te merken.

Citaat van: Silke * op  9 februari 2008, 17:03:35
Hoi Marlies,

Prachtig allemaal!
Mooie verzameling valkjes heb je daar zitten hé  ;D

Heb je trouwens een aparte foto van je geparelde bleekmasker zitten? En eventueel nog van een geparelde lutino bleekmasker en geparelde bonte bleekmasker?

Alvast bedankt hè  :)

Groetjes
Silke




Bleekmasker lutino.



Opaline bleekmasker.



Een bont geparelde en een lutino geparelde bleekmasker heb ik niet.
Ik heb nog wel een mooie foto van Bonnie gekregen van haar Baukje. Dat is een cinnamon bonte bleekmasker pop.



Een gewone bonte bleekmasker pop.





Tjerk heeft nog mooie foto's van zijn wildkleur bleekmasker man, misschien mag je die ook wel gebruiken.

Citaat van: Jacoba op  9 februari 2008, 20:35:43
Hoi Marlies,

Is Chucky alweer de oude? Ik hoop het wel voor jullie. Je kweekkooien zien er geweldig uit. En mooie valkjes heb je zitten. Vooral het bonte bleekmasker popje, saai he. Ook wij hebben al een stukje nageslacht van jou valkjes namelijk Sky een bleekmasker. Ook een heel mooi valkje maar helaas van Tjerk, maar vooruit ik mag er nog naar kijken.

Heel veel succes met je kweek komend seizoen.

Groetjes Jacoba.


Hoi Jacoba, ;D

Chuckie is eigenlijk weer helemaal de oude. :D
Ik ga over een dag of 10 nog wel even terug met hem, gewoon voor de zekerheid.

Dankjewel voor de complimenten. :D
Jullie verzameling mag er ook zijn hoor.
Tjerk heeft inderdaad ook al nageslacht van hier zitten, en dat is ook nog eens een hele mooie geworden al zeg ik het zelf. :P

Gelukkig mag je er wel naar kijken van hem. ::)
Misschien kweekt hij dit jaar mooie bleekmaskers en kan hij er jou een cadeau doen. :D

Ik zag dat jullie momenteel besmet zijn met een ander virus, nl...... hondjes. ;D
Leuk hoor twee van die jonkies.

Jullie ook heel veel succes met de kweek.


Groetjes Marlies ;)







*Yvon

Hoi hoi

Gelukkig maar dat Chucky weer zo'n beetje de oude is.
Het is altijd schrikken als een wat oudere hond(je) ineens gekke dingen vertonen.  :-\
Ook al zouden ze jong zijn natuurlijk.

Mooie foto's van mooie valkjes trouwens weer.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon op 10 februari 2008, 00:34:10
Hoi hoi

Gelukkig maar dat Chucky weer zo'n beetje de oude is.
Het is altijd schrikken als een wat oudere hond(je) ineens gekke dingen vertonen.  :-\
Ook al zouden ze jong zijn natuurlijk.

Mooie foto's van mooie valkjes trouwens weer.  ;D

Groetjes Yvon



Citaat van: Caroline op 10 februari 2008, 00:36:31
Hè, wat een fijn nieuws over Chucky.  :D





Gelukkig gaat het weer helemaal goed. Ik moet er niet aan denken dat hij hier niet meer rond zou lopen. :'(


Anke

Hoi Marlies,
hi hi ik zag een nieuwe dagboek titel, en ik ben natuurlijk heeel nieuwsgierig :)
Maar blijkbaar nog net ff te vroeg ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes