6 mei 2024, 16:47:44

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Marlies

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

mara

Gerda




Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday dear Marlies
Happy birthday to you


Prettige dag gewenst!!!
Liefs, Gerda

♪ Marlies

Dank jullie wel meiden. ;D

Zondag m'n verjaardag al gevierd met familie en vrienden.
Gisteren een rustig dagje gehad met m'n gezin. :D

Met de valkjes gaat alles goed. Sommige zitten nog goed in de rui, andere zijn er al vanaf.
De lutino bleekmasker is momenteel net zo'n vale gier, heel de achter kant van d'r kopje is kaal. Geen gezicht.

De jonge bleekmasker mannen krijgen al een mooi geel kopje. :D
De bonte bleekmasker blijft hetzelfde terwijl dat toch de oudste  van de mannen is. :-\ Zou het dan ook een cross-over zijn ?
Zou wel toevallig zijn, twee keer bij hetzelfde koppel.

De witmasker dominant pastel is zo te zien ook een man, want deze krijgt ook al een mooie witte kop.
De bleekmasker dominant pastel is zo te zien een popje, want deze veranderd niet zoveel.

De reversed cross-over wildkleur geelwang kan nog alle kanten op. Dit is een van de jongste valkjes van het hele stel en is wel een beetje aan het verkleuren, maar zou toch ook nog een popje kunnen zijn.
Hopelijk een mannetje, en dan zonder cinnamon split. :P

Voor de rest heb ik weinig nieuws te melden.

Van mij mag het voorjaar worden, dan kunnen de blokken weer opgezocht worden. ::) :P ;D

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Citaat van: Marlies op  6 november 2007, 15:30:36

De bonte bleekmasker blijft hetzelfde terwijl dat toch de oudste  van de mannen is. :-\

Groetjes Marlies ;)



Wat bedoel je hiermee??

Zowel bonte mannen als bonte vrouwen veranderen niet na de rui. Is dit bij bleekmasker anders??  ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Caroline op  6 november 2007, 18:16:25
Citaat van: Marlies op  6 november 2007, 15:30:36

De bonte bleekmasker blijft hetzelfde terwijl dat toch de oudste  van de mannen is. :-\

Groetjes Marlies ;)



Wat bedoel je hiermee??

Zowel bonte mannen als bonte vrouwen veranderen niet na de rui. Is dit bij bleekmasker anders??  ???


Hoi Caroline, ;D

Je hebt helemaal gelijk. :-\
Ik zit maar op een geel kopje te wachten, maar dat krijgt hij helemaal niet. ::)

Dat ga je krijgen hè, als je weer een jaartje ouder bent geworden. ::) :P ;D

Groetjes Marlies ;)

Caroline

 ;D ;D ;D

Kan gebeuren, ik begon al te twijfelen aan mezelf, ik denk misschien is het met bleekmaskers anders.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Martin is eindelijk begonnen met m'n nieuwe kweekruimte. ;D ;D

Vorig jaar hebben we de garage verbouwd, en het puntdak aan de achterkant zo'n 2 en een halve meter over laten steken. Dit hebben we deze zomer dicht gemaakt, zodat er 12 broedkooien voor m'n valkjes en 6 voor Martin z'n roodruggen kunnen staan. ;D
De broedkooien voor de valkjes maakt Martin zelf , en die voor de roodruggen hebben we al staan. Dit zijn grote Gehu kooien die we vorig jaar eens via Marktplaats hebben gekocht.

Als alles meezit kunnen ze eind dit jaar de broedkooien in en dan kan er van het voorjaar  gekweekt worden. ;D
De vaste koppels zullen wel geen probleem vormen, de nieuwe koppels kunnen dan aan elkaar wennen.
Mochten er dan nog verrassingen in het blok ligggen dan weet ik ook zeker dat er geen vreemdgangers zijn geweest. :P

De eerste volière is dan voor de swiften. Kijken of die dan wat meer jongen in leven zullen houden.
In de 3 jaar dat we hier mee kweken hebben ze per koppel maar 1 of twee jongen ( per jaar ) grootgebracht. De rest lieten ze dood gaan.

In de tweede volière komen dan de valkjes die " over " zijn, met de uitgevlogen jongen. :D

Ik kan haast niet wachten. ::) :P ;D

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Kijk jij ook al zo naar het voorjaar uit ??  ;D
Je plannen en ideeén heb je al klaar iig.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Tjerk

Hey Marlies,

Grappig dat die Bleekmasker zo'n geel koppie krijgen. Ook Sky hier verkleurd helemaal. Hij is haast niet meer uit elkaar te houden van Cocktail (Wildkleur Geelwang). Alleen zijn wangkleur is iets anders.

Sky gaat daarnaast ineens ook veel meer met zijn voorbestemde popje Summer. Kroelen en heel veel bij elkaar zitten. Dus met een beetje geluk komen hier volgend jaar Bleekmasker(s) (Lutino's) weg.

Wat voor Dominant Pastel jongen kun jij trouwens volgend jaar kweken?

Enne we verwachten wel foto's van de broedkooien als ze klaar zijn hé!!

Groeten Tjerk

Anja

Hoi Marlies,

Wat een plannen zeg. Kan me voorstellen dat het voor jou niet snel genoeg voorjaar moet worden.

Groetjes Anja

♪ Marlies

Citaat van: *Yvon* op 14 november 2007, 22:55:09
Hoi hoi

Kijk jij ook al zo naar het voorjaar uit ??  ;D
Je plannen en ideeén heb je al klaar iig.  ;)

Groetjes Yvon



Hoi Yvon, ;D

De plannen liggen zeker al klaar, maar of het allemaal zo zal gaan zoals ik wil, dat moet ik nog maar even afwachten. :P
Ik vind dat de bleekmasker dominant pastel ( gekocht als pop) toch wel een geel kopje gaat krijgen. :-\
Op zich nog geen ramp, want ik heb nog wel wat popjes rond vliegen die daar bij zouden kunnen.

Citaat van: Tjerk op 15 november 2007, 18:20:20
Hey Marlies,

Grappig dat die Bleekmasker zo'n geel koppie krijgen. Ook Sky hier verkleurd helemaal. Hij is haast niet meer uit elkaar te houden van Cocktail (Wildkleur Geelwang). Alleen zijn wangkleur is iets anders.

Sky gaat daarnaast ineens ook veel meer met zijn voorbestemde popje Summer. Kroelen en heel veel bij elkaar zitten. Dus met een beetje geluk komen hier volgend jaar Bleekmasker(s) (Lutino's) weg.

Wat voor Dominant Pastel jongen kun jij trouwens volgend jaar kweken?

Enne we verwachten wel foto's van de broedkooien als ze klaar zijn hé!!

Groeten Tjerk



Hoi Tjerk, ;D

Jouw Sky zal inmiddels ook wel flink verkleurd zijn. Als ik de bleekmasker bekijk die er toen ook zat, dan is die bijna op kleur. :D

Het verschil tussen de wangvlekken van een geelwang en een  bleekmasker is (als je ze naast elkaar ziet )  goed te zien.
Als ze apart zitten dan moet je toch echt wel goed kijken.
Van de bleekmaskers vind ik de wangvlek geler dan van de geelwang.

Wat de dominant pastellen betreft moet ik de plannen misschien een beetje aanpassen, want ik twijfel nog of de bleekmasker dominant pastel wel een popje is. :-\

Foto's krijg je zodra de kooien klaar zijn.

Citaat van: Anja op 15 november 2007, 18:46:21
Hoi Marlies,

Wat een plannen zeg. Kan me voorstellen dat het voor jou niet snel genoeg voorjaar moet worden.

Groetjes Anja


Hoi Anja, ;D

Dat heb ik elk jaar hoor, dat de winter veel te lang duurt. ::)
Maar nu met wat nieuwe valkjes om mee te kweken, duurt het helemaal lang. :-\



Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Klinkt goed allemaal Marlies :)

Het is inderdaad even afwachten altijd, ik heb bijvoorbeeld het idee dat Baukje haar Bauke helemaal niet zo leuk vind. Maar hij voelt zich dan ook wel al heel erg de kerel en zij is nog zo'n jong kippie.

Jelle en Beauty zag ik al een paar maal kroelen. Volgende week gaan de laatste twee jongen weg en dan zouden ze de groep in mogen. Alleen ik durf het niet goed aan. Ze zitten wel onverwarmd maar het is buiten natuurlijk toch altijd een paar tikken kouder. Maar even zien hoe ik dat ga oplossen. Anders moeten ze maar even tijdelijk in het binnenhok blijven, ik heb de quarantaine kooien in huis nodig voor de laatste nieuwkomers dadelijk...


♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 18 november 2007, 16:14:23
Klinkt goed allemaal Marlies :)

Het is inderdaad even afwachten altijd, ik heb bijvoorbeeld het idee dat Baukje haar Bauke helemaal niet zo leuk vind. Maar hij voelt zich dan ook wel al heel erg de kerel en zij is nog zo'n jong kippie.

Jelle en Beauty zag ik al een paar maal kroelen. Volgende week gaan de laatste twee jongen weg en dan zouden ze de groep in mogen. Alleen ik durf het niet goed aan. Ze zitten wel onverwarmd maar het is buiten natuurlijk toch altijd een paar tikken kouder. Maar even zien hoe ik dat ga oplossen. Anders moeten ze maar even tijdelijk in het binnenhok blijven, ik heb de quarantaine kooien in huis nodig voor de laatste nieuwkomers dadelijk...




Hoi Bonnie, ;D

Jammer dat het nog niet klikt.
Misschien straks als het voorjaar komt. Dan gaan misschien de hormoontjes ook bij Baukje opspelen. :P

Dat verhuizen in de winter blijft altijd weer moeilijk.
Eigenlijk is dat ook een reden waarom ik nog steeds niet heb mee gedaan aan een TT.
Ze zitten in zo'n zaal ook niet echt heel warm, maar als ze terug komen  moeten ze toch wer naar buiten. :-\

Misschien kun je het zo lang mogelijk uit stellen. Wanneer komen de nieuwe bewoners ?

Ben toch wel heel er benieuwd welke split Jelle nou heeft. ::) :P ;D


♪ Marlies

Vanmiddag nog enkele foto's van m'n valkjes gemaakt.

Witmasker dominant pastel man, dat is nu wel duidelijk. :D









Bleekmasker dominant pastel man of pop ?






Bleekmasker mannen.








De rest.











































De buitenkant van m'n nieuwe kweekhok.



De binnenkant, waar nog veel moet gebeuren.




Groetjes Marlies ;)



Tjerk

Hey,

Sky is inderdaad al vrijwel helemaal verkleurd. Toch heeft hij zowieso nog een heel andere kleur, over zijn hele lichaam dan de Wildkleur Bleekmasker van jou laatste foto's. De foto's hier onder zijn van begin oktober. Inmiddels is hij vrijwel helemaal verkleurd.







Als je inderdaad de Dominant Pastel Bleekmasker bekijkt ga je toch twijvelen ja. Maar als ik hier een Wildkleur pop zie kan het anderzijds ook prima nog steeds een pop zijn.

Groeten Tjerk