10 mei 2024, 13:09:48

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi Marlies,

Ik heb ook geen idee hoe een dominant pastel df eruit zou moeten zien hoor, maar ik als leek op het gebied van de dominant pastellen vind het er net als een wildkleur bleekmasker uitzien...

♪ Marlies

Citaat van: Rob S op 26 september 2007, 17:54:41
Hoi Marlies,

Ik heb ook geen idee hoe een dominant pastel df eruit zou moeten zien hoor, maar ik als leek op het gebied van de dominant pastellen vind het er net als een wildkleur bleekmasker uitzien...


Ik moet ook altijd even zoeken in de volière waar ze zit. ::)
Ze heeft een vrij dikke kop tegenover de andere bleekmaskers, daar zie ik het dan aan. Straks is het makkelijker, want de mannen zijn aan het kleuren. Ook heeft ze haar ring aan de linker poot, de mannen rechts.
Al met al toch even zoeken. :D

Met deze mutatie ben ik zeer zeker ook nog een leek. ::)
't is dat ik er verschillende ( heel veel  :P ) gezien heb bij die kweker, anders zou ik het ook niet weten.

*Esther*

Citaat van: Marlies op 26 september 2007, 19:15:34
Citaat van: Rob S op 26 september 2007, 17:54:41
Hoi Marlies,

Ik heb ook geen idee hoe een dominant pastel df eruit zou moeten zien hoor, maar ik als leek op het gebied van de dominant pastellen vind het er net als een wildkleur bleekmasker uitzien...


Ik moet ook altijd even zoeken in de volière waar ze zit. ::)
Ze heeft een vrij dikke kop tegenover de andere bleekmaskers, daar zie ik het dan aan. Straks is het makkelijker, want de mannen zijn aan het kleuren. Ook heeft ze haar ring aan de linker poot, de mannen rechts.
Al met al toch even zoeken. :D

Met deze mutatie ben ik zeer zeker ook nog een leek. ::)
't is dat ik er verschillende ( heel veel  :P ) gezien heb bij die kweker, anders zou ik het ook niet weten.


Ik heb begrepen van Thierry dat bij een DF de kop lichter is dan bij EF.
We zullen het pas merken als er jongen zijn.

*Yvon

Hoi hoi

Ben ik net een klein beetje op de hoogte over bleekmaskers komen er weer nieuwe bij.  :o  ;D
En van deze mutatie snap ik er dus echt helemaal niks van.  :D
Ik zal iig proberen om dit allemaal bij te houden.
Zal wel niet gaan lukken.  :-[  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

irma

Citaat van: Rianne op 26 september 2007, 16:11:31


Hoi Marlies,

Wel grappig dat mijn bleekmasker(Destenido) heel veel op zijn zus lijkt ook dat witte befje en zijn kuif moet ik nog even afwachten totdat hij weer goed aangegroeid is.
Maar het gaat goed met hem hij eet lekker, het is nu nog een iel vogeltje zonder kuif maar hij zit ook bij Blanca(albino) en die is al ruim 5 mnd.
Zodra hij goed in de veren zit maak ik wat foto's ;)

gr Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

27 september 2007, 10:40:05 #2270 Last Edit: 27 september 2007, 10:42:03 by Bonnie
Nou... die ene dom pas die zo op een wildkleurbleekmasker lijkt had ik denk ik niet voor dom pas durven kopen...  :-[  Maar die man zal het wel weten. Ik ben wel benieuwd welk type je hier nu uit kweekt.

LOL ik wis trouwens niet dat jouw zoon ook Jelle heet *grinnik* Hij zit te fluiten als een gek sinds gisteren. Bauke zit bij Baulje binnen en die fluit ook zo dus binnen heb ik nu veel meer herrie dan buiten.  ::)

♪ Marlies

Citaat van: *Esther* op 26 september 2007, 22:19:46
Citaat van: Marlies op 26 september 2007, 19:15:34
Citaat van: Rob S op 26 september 2007, 17:54:41
Hoi Marlies,

Ik heb ook geen idee hoe een dominant pastel df eruit zou moeten zien hoor, maar ik als leek op het gebied van de dominant pastellen vind het er net als een wildkleur bleekmasker uitzien...


Ik moet ook altijd even zoeken in de volière waar ze zit. ::)
Ze heeft een vrij dikke kop tegenover de andere bleekmaskers, daar zie ik het dan aan. Straks is het makkelijker, want de mannen zijn aan het kleuren. Ook heeft ze haar ring aan de linker poot, de mannen rechts.
Al met al toch even zoeken. :D

Met deze mutatie ben ik zeer zeker ook nog een leek. ::)
't is dat ik er verschillende ( heel veel  :P ) gezien heb bij die kweker, anders zou ik het ook niet weten.


Ik heb begrepen van Thierry dat bij een DF de kop lichter is dan bij EF.
We zullen het pas merken als er jongen zijn.


Hoi Esther, ;D

Ik snap er alles ook nog niet van. Mischien dat het duidelijker wordt als we er mee aan het kweken zijn.
Jammer dat het nog geen voorjaar is. :P

Citaat van: Yvonne op 26 september 2007, 22:30:53
Hoi hoi

Ben ik net een klein beetje op de hoogte over bleekmaskers komen er weer nieuwe bij.  :o  ;D
En van deze mutatie snap ik er dus echt helemaal niks van.  :D
Ik zal iig proberen om dit allemaal bij te houden.
Zal wel niet gaan lukken.  :-[  :D

Groetjes Yvon



Komt goed Yvon. :D

Citaat van: irma op 26 september 2007, 23:47:55


Hoi Marlies,

Wel grappig dat mijn bleekmasker(Destenido) heel veel op zijn zus lijkt ook dat witte befje en zijn kuif moet ik nog even afwachten totdat hij weer goed aangegroeid is.
Maar het gaat goed met hem hij eet lekker, het is nu nog een iel vogeltje zonder kuif maar hij zit ook bij Blanca(albino) en die is al ruim 5 mnd.
Zodra hij goed in de veren zit maak ik wat foto's ;)

gr Irma




Hoi Irma, ;D

Dat befje heeft Baukje van Bonnie ook. Ik vind het wel grappig, net als de bonte kuif. :D


Citaat van: Bonnie op 27 september 2007, 10:40:05
Nou... die ene dom pas die zo op een wildkleurbleekmasker lijkt had ik denk ik niet voor dom pas durven kopen...  :-[  Maar die man zal het wel weten. Ik ben wel benieuwd welk type je hier nu uit kweekt.

LOL ik wis trouwens niet dat jouw zoon ook Jelle heet *grinnik* Hij zit te fluiten als een gek sinds gisteren. Bauke zit bij Baulje binnen en die fluit ook zo dus binnen heb ik nu veel meer herrie dan buiten.  ::)



Hoi Bonnie, ;D

Deze kweker was zo " open " over z'n vogels, ook wat hij aan voer e.d. gaf, dat ik hem wel vertrouwde.

Bij de dominant pastellen zijn er dus vogels die in de overgang van het lijf naar de donkere kop witte veertjes hebben zitten. Dit is een foutje in de mutatie.
Bij de vogels die hij gevangen had en waar ik uit kon kiezen keek hij heel goed of die witte veertjes er zaten en dan zei hij dat ook eerlijk. Zelfs als er maar een wit veertje zat, deed hij de vogel apart. Hij had het er ook stiekum uit kunnen trekken.

Mijn Jelle fluit niet zo mooi als de jouwe hoor. :P

Het broertje van jouw Jelle was nog veel vroeger met fluiten, hij kan er ook wat van. :D

♪ Marlies

Het tamme geelwang mannetje begint nu zaadjes te eten, eindelijk.

Hij mag nu weg, als er iemand geïnteresseerd is dan hoor ik het wel.

Zie foto 's.











Groetjes Marlies ;)

Anja

Hoi Marlies,

Wow wat een beauty.
Ik heb je een IM gestuurd.

Groetjes Anja

♪ Marlies

Citaat van: Anja op 29 september 2007, 15:27:37
Hoi Marlies,

Wow wat een beauty.
Ik heb je een IM gestuurd.

Groetjes Anja


Ik jou ook. ::) ;D

Mara

Hoi Marlies

Wat een beauty....als ik plek had dan wist ik het wel.  :-[

Mara

Anke

Oooh wat is ie mooi :-* :-* :-* :-*
Ehm Marlies even voor in de toekomst.... waar woon jij ongeveer?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ik ben heel flauw, maar als het nu eens geen man is?
Het kan nog steeds een pop zijn toch?
En ik weet dat Irene(imv) héél blij met een pop zou zijn.

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

29 september 2007, 17:32:50 #2278 Last Edit: 29 september 2007, 17:34:51 by Marlies
Citaat van: Anke (til) op 29 september 2007, 15:42:57
Oooh wat is ie mooi :-* :-* :-* :-*
Ehm Marlies even voor in de toekomst.... waar woon jij ongeveer?
Groetjes Anke


Hoi Anke, ;D

Ongeveer 5 km van Bergen op Zoom.


Citaat van: carco op 29 september 2007, 17:15:14
Ik ben heel flauw, maar als het nu eens geen man is?
Het kan nog steeds een pop zijn toch?
En ik weet dat Irene(imv) héél blij met een pop zou zijn.

Groetjes: CAroline.



Hoi Caroline, ;D

Als ik naar de parels van de poppen kijk, en naar de parels van de tamme dan zie echt wel verschil.
Mijn ervaring is dan ook dat valkjes met mooie gelijkmatige parels popjes zijn en valkjes die grijze plekken en parels op de rug hebben mannen.
Het is net of er op sommige plekken geen parels zitten. Hij mist gele plekjes op z'n rug, kijk maar op de foto's.


Groetjes Marlies ;)

Mara

Hoi Marlies

Ik heb eens naar de foto's gekeken van mijn geparelde wildkleur mannen van vorig jaar, en inderdaad, het is zoals jij het een beetje omschrijft. Als ik ze vergelijk met mijn geparelde lutino pop dan zijn bij de mannetjes veel willekeuriger geplaatst, de parels. Daar had ik nooit op gelet omdat ik voor mijn gevoel al gauw wist dat het mannetjes waren.

mara