10 mei 2024, 12:47:13

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

En de rest van dat koppel, niet 1 bleekmaskertje erbij?

He wat  jammer nu Irma  :( Hopelijk volgende ronde meer geluk.

ma

Hoi Bonnie ;D

De 2 wildkleurtjes zijn een paar dagen jonger. Daar weet ik over een paar dagen meer van. Ook hier zit er 1 bij die gele sprieten in de kuif heeft.

De 3 jongsten groeien heel slecht. Ze hebben wel elke keer als ik kijk een volle krop, dus ze worden wel gevoerd. Ze zijn van 20 22 en 23 mei, en ik kan ze nog steeds niet ringen. :'(

•=Bonnie=•

Mijn wildkleurtje heeft ook van die geinige sprieten, staat erg leuk :)

Wat vaag dat je die jongsten nog niet kunt ringen. Pak je grijzeroodstaart ringen ofzo?? ;)

ma

Citaat van: Bonnie op  6 juni 2007, 23:54:47
Mijn wildkleurtje heeft ook van die geinige sprieten, staat erg leuk :)

Wat vaag dat je die jongsten nog niet kunt ringen. Pak je grijzeroodstaart ringen ofzo?? ;)


Ik dacht dat jij alleen maar witmaskertjes kweekte.  :P

Was het maar waar dat ik grijze roodstaart ringen nodig had voor die 3. Ze zijn nog zo klein dat de ringen gewoon afvallen. Die mormels groeien niet. :-\

•=Bonnie=•

Citaat van: ma op  7 juni 2007, 00:56:48
Citaat van: Bonnie op  6 juni 2007, 23:54:47
Mijn wildkleurtje heeft ook van die geinige sprieten, staat erg leuk :)

Wat vaag dat je die jongsten nog niet kunt ringen. Pak je grijzeroodstaart ringen ofzo?? ;)


Ik dacht dat jij alleen maar witmaskertjes kweekte.  :P

Was het maar waar dat ik grijze roodstaart ringen nodig had voor die 3. Ze zijn nog zo klein dat de ringen gewoon afvallen. Die mormels groeien niet. :-\


LOL daar lijkt het dit jaar wel op maar ik heb er 1 met geel dons en rode wangen tot nog toe :) Gelukkig zijn de lutino's van Rianne de boel komen opleuken hier.

Hopelijk gaan mijn fallowgeelwangen en wildkleurgeelwangen ook nog wat doen dit jaar.  ::)

Maar eh, van nachtbraken zullen ze niet groeien hoor ;) 'k zal voor je duimen dat het toch allemaal goed gata met die kleintjes. Ogen ze verder levendig en fit?

ma

Hoi Bonnie, ;D

Ze staan rechtop in het blok en blazen net zo hard als de grotere broertjes en zusjes. Ze hebben ook elke keer een volle krop, ik snap er niks van.  :-\
Als er iets van een bacterie of een schimmel zou zitten dan zouden ze geen van allen (7 stuks) goed groeien.
Vier groeien er wel, krijgen hun veren al en drie zien er uit als valkjes van een dag of zes, maar dan met open oogjes.


Hier krijg ik ook bijna alleen maar witte donsjes.
Er liggen er weer 4 bij de cinnamon opaline witmasker popjes. :P

Bij m'n geelwang man liggen ook weer 2 eitjes.

De oude geelwang heeft er 5 waarvan er 4 bevrucht.

Nemo heeft het nog te druk met haar uitvliegend kroost, zij heeft nog geen eitjes.

Ik hoop dat nu m'n getekende man en lutino pop ook bevruchte eitjes krijgen.
Het is een goed moedertje, want ze heeft 2 pleegjongen netjes groot gebracht. :D

Ik hoop dat de opaline bleekmasker ook nog een rondje doet.

Het lutino bleekmaskertje heeft weer 7 eitjes die zo te zien allemaal bevrucht zijn. ;D
Ik denk dat morgen of anders toch a.s. zaterdag het eerste eitje uitkomt, want ik zag al een eitje waar gepikt is. ;D
Weer maar hopen op gele donsjes. :P


Bij de swiften zijn twee jongen dood gegaan. :-\
Het eerste vond ik dinsdag, en de tweede vandaag. :'(
Het oudste swiffie zit al bijna in de veren, de twee dode swiffies begonnen ook al groen te worden.

Het andere nestje is nog wel compleet. :D
We hebben er nu nog 3 ( waren er 7).

Bij de Misty lag gisteren ook het eerste eitje. ;D ;D
Als ik het goed begrepen heb kunnen daar enkelfactorige misty's uit komen.


Groetjes Marlies ;)

Peggy

Hoi Marlies...de witte donsjes bij je bonte gepareld cinnamon popjes...weet je daar straks mss wel het geslacht van?
ik ben nog steeds heen en weer aan het twijfelen..nieuwe hobby van me ;)  bonte ( cinnamon ) witmaskertjes blijf ik erg mooi vinden hoor ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

ma

Hoi Peggy, ;D

Dit zijn jongen van dezelfde koppels, dus ook geen geslachten bekend. :-\

Groetjes Marlies ;)

Peggy

 ;D

Dan worden het in ieder geval mooie bonte witmaskertjes ;)
Ik ga nu wel je dagboekje volgen hoor,  ben benieuwd hoe ze groeien.
Succes ermee met al je jonge grut.
Gr Peggy
ps;  ik stuur je even een im


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

ma

Donderdag lagen er 2 eitjes te piepen bij het lutino bleekmaskertje.
Vrijdagochtend voor ik naar m'n werk ging gauw even gespiekt. Er lagen 4 halve eierdopjes, maar ik zag geen jongen. De ouders wat opzij geduwd en ja hoor twee gele donsjes, maar allebei dood. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Waarschijnlijk hebben ze er te vast op gezeten, want er was niets aan te zien.

Hopelijk gaat het met de anderen beter.

De witmasker opaline popjes hebben nu 5 jongen, allemaal witte donsjes.

Bij de geelwang man lagen 3 eitjes. ;D

Bij de oude geelwang pop liggen nog steeds eitjes, die kunnen half volgende week uit komen.



Gisteren heb ik m'n valkje bij Riny opgehaald. ;D
Het was een heel eind rijden, maar wel de moeite waard. ;D
We werden gastvrij ontvangen met een lekker bakje koffie.
Na een tijdje te hebben gebabbeld zijn we weer huiswaarts gegaan.


Dit is wel heel erg off topic, maar ik moet het echt even kwijt. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gisteravond reden we naar vrienden toen we onderweg voorbij gereden werden door een politie auto. Niks bijzonders zul je zeggen. ::)
Een eind verderop bij de stoplichten ging deze opeens aan de kant. Voor dat de auto stil stond liep er een blote man met een wit laken als cape over de motorkap zo het dak van de politiewagen op. We wisten even niet wat we zagen.
Gelukkig voor ons stond het stoplicht net op rood, dus we konden het spektakel goed zien. ::) :P
Die agenten hadden hem trouwens zo op de grond en in de boeien.
Ik heb heel de weg in een deuk gelegen. ;D ;D

Je maakt nog eens wat mee als je vlak bij een psychiatrisch centrum woont.


Groetjes Marlies ;)

Peggy

Hoi Marlies, hè wat akelig om zoiets te zien...ik zou me rot schrikken.
Dus je hebt er weer een nieuwe aanwinst bij,  altijd leuk hè?


Wat vervelend,twee dode gele donsjes,  lijkt me altijd naar om te zien.  Hopelijk blijft het met de witte donsjes beter gaan. 5 witte donsjes,super!

Je hebt het er maar druk mee ;)

Ik heb je gisteren,als het goed is, een mail gestuurd over je cinnamon bonte witmaskers.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

•=Bonnie=•

Jee wat balen van die twee gele donsjes!  ::) Hopelijk lukt de rest wel.

ma

Vandaag nog even gespiekt bij de lutino bleekmasker, en ja hoor weer een geel donsje. ;D ;D
Er liggen nu nog 4 bevruchte eitjes.

Bij de jongen van het oude bleekmasker koppel zit ook een bleekmaskertje, een wildkleurtje. ;D

De cinnamon opaline popjes hebben nog steeds 5 jongen, de laatste 2 eitjes komen niet meer uit.

De oude geelwang heeft nog steeds eitjes, en geen jongen.

Bij de jonge geelwang man liggen nog steeds 3 eitjes.

Bij Nemo liggen 2 eitjes.

Bij de opaline bleekmasker ook 2 eitjes.

Bij de Misty swift ook 2 eitjes, en bij het oude swift koppel lag ook weer een eitje.

Het koppel roodruggen heeft nu twee jongen en nog 3 eitjes die uit kunnen komen. ;D

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

11 juni 2007, 16:12:04 #1918 Last Edit: 11 juni 2007, 16:35:48 by Bonnie
Citaat van: ma op 11 juni 2007, 16:03:27
Vandaag nog even gespiekt bij de lutino bleekmasker, en ja hoor weer een geel donsje. ;D ;D
Er liggen nu nog 4 bevruchte eitjes.

Bij de jongen van het oude bleekmasker koppel zit ook een bleekmaskertje, een wildkleurtje. ;D


Duzzzzzzz?  :-\ :) :-[ :D ???

ma

Citaat van: Bonnie op 11 juni 2007, 16:12:04
Citaat van: ma op 11 juni 2007, 16:03:27
Vandaag nog even gespiekt bij de lutino bleekmasker, en ja hoor weer een geel donsje. ;D ;D
Er liggen nu nog 4 bevruchte eitjes.

Bij de jongen van het oude bleekmasker koppel zit ook een bleekmaskertje, een wildkleurtje. ;D


Duzzzzzzz????????  :-\ :) :-[ :D ???


De jongste mag weg. ;D ;D

Ik wil het eerste bleekmaskertje houden, omdat deze split bont is. Dan kan ik volgend jaar bonte bleekmaskertjes kweken. ;D