30 april 2024, 17:20:12

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

irma

Hoi Marlies,

Fijn dat alles goed gaat. :)
Wat snel alweer van je bleekmasker, 6 eitjes :o.
Hoeveel zijn er bevrucht?
Bij dit koppel worden het allemaal gele donsjes toch?
En nu maar hopen dat er een lutino bleekmasker bijzit ;D

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Citaat van: irma op  8 mei 2007, 14:30:22
Hoi Marlies,

Fijn dat alles goed gaat. :)
Wat snel alweer van je bleekmasker, 6 eitjes :o.
Hoeveel zijn er bevrucht?
Bij dit koppel worden het allemaal gele donsjes toch?
En nu maar hopen dat er een lutino bleekmasker bijzit ;D

gr Irma




Hoi Irma, ;D

Ik heb ze niet echt van het nest afgeduwd om de eitjes goed te bekijken, maar zo in de gauwte zag ik dat toch zeker de helft bevrucht is.
De andere helft ligt er nog niet lang genoeg om iets te kunnen zien.
Ik ga er gewoon van uit dat ze allemaal bevrucht zijn. :P

Uit dit koppel kunnen ook witte donsjes komen.

Dit is de berekening :



Moeder:gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
Vader:lutino split voor witmasker {X1:  gepareld}

man afkomst:
13% witmasker gepareld split voor {X1:  lutino}
13% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld}
13% gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino}
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino} {X2: gepareld}
13% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino}
13% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: gepareld}
13% gepareld split voor pastelwant {X1:  lutino}
13% wildkleur split voor pastelwant {X1:  lutino} {X2: gepareld}

pop afkomst:
13% witmasker lutino gepareld
13% witmasker lutino
13% lutino gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% lutino gepareld split voor witmasker
13% lutino split voor witmasker
13% lutino gepareld split voor pastelwant
13% lutino split voor pastelwant

Zoals je ziet zijn de geslachten meteen duidelijk.

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Dat gaat lekker met de bleekmasker eitjes. Ze zijn in elk geval vruchtbaar zat :D

Dat wordt weer duimen dus ook!

Anke

Wat een leuke foto's van al die kleintjes :)
Grappig dat uit twee van die lichte vogeltjes donkere kleintjes kunnen komen.




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Hey Marlies

Leuke foto's! En dat is echt snel, nu alweer 6 eitjes van je bleekmasker. Hopelijk deze ronde een paar bleekmaskertjes meer ;D

Groetjes

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op  8 mei 2007, 17:10:00
Dat gaat lekker met de bleekmasker eitjes. Ze zijn in elk geval vruchtbaar zat :D

Dat wordt weer duimen dus ook!


Hoi Bonnie, ;D

Het zijn inderdaad legbatterijen die bleekmaskers. :P
Zowel het oude als het jonge koppel.
Vorig jaar was dat met de opaline bleekmasker ook al zo.
Hopelijk blijft het goed gaan met het oude koppel, vorig jaar stopten ze nog wel eens met broeden. :-\

Citaat van: til op  8 mei 2007, 18:30:50
Wat een leuke foto's van al die kleintjes :)
Grappig dat uit twee van die lichte vogeltjes donkere kleintjes kunnen komen.



Hoi Til, ;D

Dat zou je niet verwachten dat er zulke donkere jongen uit kunnen komen. Dat is nou het leuke van al die splits die ze kunnen hebben. :P


Citaat van: Rob S op  8 mei 2007, 18:35:21
Hey Marlies

Leuke foto's! En dat is echt snel, nu alweer 6 eitjes van je bleekmasker. Hopelijk deze ronde een paar bleekmaskertjes meer ;D

Groetjes



Hoi Rob, ;D

Dit is niet bij de lutino bleekmasker hoor, maar bij haar moeder. :P
Deze had ik vorig jaar samen met een lutino man, maar omdat de kans op bleekmaskers dan erg klein is heb ik een albino man voor haar gekocht.
Dit klikte niet , maar de bleekmasker ging wel eitjes leggen die allemaal onbevrucht waren. Toen heb ik maar snel de lutino man terug bij haar gezet en die hebben nu die 6 eitjes. ;D


Groetjes Marlies ;)

Rob S

Citaat van: Marlies op  8 mei 2007, 23:24:07
Hoi Rob, ;D

Dit is niet bij de lutino bleekmasker hoor, maar bij haar moeder. :P
Deze had ik vorig jaar samen met een lutino man, maar omdat de kans op bleekmaskers dan erg klein is heb ik een albino man voor haar gekocht.
Dit klikte niet , maar de bleekmasker ging wel eitjes leggen die allemaal onbevrucht waren. Toen heb ik maar snel de lutino man terug bij haar gezet en die hebben nu die 6 eitjes. ;D


Groetjes Marlies ;)


Ooow, haha ik vond het al erg snel. Maar kunnen er uit dit koppel geen bleekmaskertjes komen dan?

Groetjes

♪ Marlies

Citaat van: Rob S op  9 mei 2007, 17:57:29
Citaat van: Marlies op  8 mei 2007, 23:24:07
Hoi Rob, ;D

Dit is niet bij de lutino bleekmasker hoor, maar bij haar moeder. :P
Deze had ik vorig jaar samen met een lutino man, maar omdat de kans op bleekmaskers dan erg klein is heb ik een albino man voor haar gekocht.
Dit klikte niet , maar de bleekmasker ging wel eitjes leggen die allemaal onbevrucht waren. Toen heb ik maar snel de lutino man terug bij haar gezet en die hebben nu die 6 eitjes. ;D


Groetjes Marlies ;)


Ooow, haha ik vond het al erg snel. Maar kunnen er uit dit koppel geen bleekmaskertjes komen dan?

Groetjes


Hoi Rob, ;D


Het koppel wat nu weer met 6 eitjes ligt, zijn de ouders van de lutino bleekmasker. ::) :P ;D

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen gaat alles wel lekker hier. ;D ;D
Ik zie hier soms leuke berekeningen voorbij komen,waarvan ik denk:
Ok :o,zullen wel leuke mutaties zijn  ::)  ;D
Dus ik wacht wel op de foto's van die leuke mutaties.  ;) ;D
Dan zie ik wel wat wat is.  :D

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danoontje

 ;D hoi marlies
wat een feest,zulke mooie jonkies..
en pastelface mmmmm
je hebt echt hele mooie valkjes,daar mag je wel trots op zijn kwijll...
haha
vooral je handtekening woowowowow
die lutino pastel..
daar droom je van..ikke wel tenminste
geniet er maar lekker van.
groetjesss anita ;)

♪ Marlies

Hoi Anita, ;D

Wat een enthousiasme. ;D

Ik was altijd helemaal weg van een lutino geelwang, maar kon er helaas niet aan komen. :-\
Toen kocht ik m'n eerste opaline bleekmasker, waarvan ik eerst dacht dat het een geelwang was.

Na een beetje stoeien met de mutatiecalculator bleek  dat ik met deze opaline bleekmasker pop ook lutino bleekmaskers kon kweken. ;D
Nou lijken die heel veel op lutino geelwangen, dus dan maar een lutino bleekmasker. ::)
Dit popje is dan ook eigen kweek en ik hoop er dit jaar nog enkele in het nest te vinden. Het ouderkoppel ligt nu weer met 6 eitjes, dus er is hoop. ;D

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Ik heb vandaag nog een drietal broedrijpe poppen te koop gezet.
Het zijn alle drie witmaskers en ik vind dat ik nu een beetje teveel witmaskers ga krijgen. :-\

In de toekomst wil ik het liever bij geelwangen en bleekmaskers houden. Nemo mag natuurlijk ook blijven, net als m'n jonge bonte met z'n popje. ;D

Mocht er iemand interesse hebben, laat maar weten.

Hier nog wat foto's van het drietal.

Een witmasker cinnamon pop split bont.  Dit is een dochter van Nemo van vorig jaar zomer.



Een van de andere dames.
Zij zijn allebei witmasker cinnamon opaline, een heeft witte vlekken achter op d'r kop dus split bont.
Deze zijn ongeringd, maar ook nog maar 1 jaar oud.




Groetjes Marlies ;)

Mara

Hoi Marlies

Die witmasker gepareld is heel erg mooi. Ik heb er zelf ook eentje en ben daar helemaal gek van.

Groetjes

Mara

♪ Marlies

Citaat van: Mara op 10 mei 2007, 16:39:44
Hoi Marlies

Die witmasker gepareld is heel erg mooi. Ik heb er zelf ook eentje en ben daar helemaal gek van.

Groetjes

Mara


Hoi Mara, ;D

Het zijn inderdaad mooie valkjes, maar soms moet je keuzes maken. :-\



Ik heb besloten om Nemo jr. ook weg te doen.
Als ik kijk naar de jongen die ik momenteel heb, zijn het teveel van dezelfde naar mijn zin. Allemaal (bonte) witmaskers. :-\

Omdat ik ook met ruimte zit en toch wat verder wil gaan kweken met de bleekmaskers moet ik gaan kiezen. :-\









•=Bonnie=•

Drastische opruiming Marlies. Nemo jr is wel een plaatje. Misschien kan je hem al koppelje met een van die popjes verkopen?

Ik moet ook gaan ruimen straks  :-\ Maar ik wacht het zeizoen eerst af wat die geelwangen nog gaan doen. Voorlopig heb ik de pleegkoppels nog nodig als ze gaan beginnen.