5 mei 2024, 07:20:47

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

irma

Hoi Marlies,

Het was lang geleden dat ik je dagboek heb gelezen en nu is er wel heel veel gebeurd, wat sneu voor je dat het tweede gele donsje het niet gehaald heeft. :'(
En bale dat alle eitjes onbevrucht zijn van je wildkleur bleekmasker  :(
Maar je hebt gelukkig nog andere eitjes om naar uit te kijken. :D

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Citaat van: Ed op 24 april 2007, 19:15:30
Hoi Marlies,

Ik zie dat de bleekmasker toch nog niet het grootste nest had als ik zo naar de geelwang man kijk 8 eieren en weet je al of daar wat van bevrucht is of nog niet.

Groetjes
Ed


Hoi Ed, ;D

Ik stond er ook van te kijken. Nu maar even afwachten of er veel eitjes bevrucht zijn. Deze zou ik dan eventueel kunnen verdelen. Ik heb nog een bonte lutino op onbevruchte eitjes zitten. Deze zijn zowat gelijk "uitgerekend ".

Citaat van: irma op 24 april 2007, 21:45:48
Hoi Marlies,

Het was lang geleden dat ik je dagboek heb gelezen en nu is er wel heel veel gebeurd, wat sneu voor je dat het tweede gele donsje het niet gehaald heeft. :'(
En bale dat alle eitjes onbevrucht zijn van je wildkleur bleekmasker  :(
Maar je hebt gelukkig nog andere eitjes om naar uit te kijken. :D

gr Irma


Hoi Irma, ;D

Het was een gok om de opaline bleekmasker met de albino man samen te zetten. De bleekmasker had vorig jaar al jongen gehad met een andere man ( lutino). Omdat de kans op bleekmaskers met de albino groter was dan met de lutino, heb ik dit zo gedaan. :-\
Achteraf misschien niet zo'n slimme zet, want nu is er een hele ronde verloren gegaan. Hopelijk gaat ze nu snel aan de gang met haar mannetje van vorig jaar. :P

We hebben nu nog steeds kans op lutino bleekmaskers hoor. ;D

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

                      FOTO-UPDATE !!!!!!!!!!!   ;D


Even wat foto's gemaakt van de 6 jongen van de lutino bleekmasker. ;D


1e jong.
Het kuifje is niet alleen maar grijs, er zit ook geel bij. Dan zou het dus een bontje kunnen worden. ;D










2e jong.





3e jong.











4e jong.



5e jong.







6e jong.









Groetjes Marlies ;)


•=Bonnie=•

Jeetje wat gaan ze hard! Waarschijnlijk duiden die gele pennen in de kuif op split, voor bont zou het wel heel erg licht bont zijn zo te zien. Of... opaline en dan is het een pop :D

Hoe staat het met je andere koppel?

*Yvon

Hoi hoi

Zooooo,ze gaan zeker hard zeg !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 25 april 2007, 22:53:13
Jeetje wat gaan ze hard! Waarschijnlijk duiden die gele pennen in de kuif op split, voor bont zou het wel heel erg licht bont zijn zo te zien. Of... opaline en dan is het een pop :D

Hoe staat het met je andere koppel?


Hoi Bonnie, ;D

Ik ben ook erg benieuwd wat het zal zijn.
Als het bont is, dan moet of opa (jouw lutino man) of oma ( opaline bleekmasker) split zijn voor bont.

Wordt het opaline, dan is pa split opaline.

Maar het zou dus ook op een split kunnen wijzen (zou jammer zijn) :-\

Het is dus toch een verrassingsnestje. ;D

Het andere koppel zit sinds maandag weer bij elkaar ( lutino x bleekmasker).
Ik heb nog geen paringen gezien, en Martin ook niet, maar dat zegt natuurlijk niks.
Ik vind wel dat de pop er al een beetje " geknikt " bij zit. Maar misschien wil ik dat graag zien. :P ::)


Citaat van: Yvon en Rene op 25 april 2007, 22:56:50
Hoi hoi

Zooooo,ze gaan zeker hard zeg !!  ;D

Groetjes Yvon



Hoi Yvon, ;D

Ondanks dat ze met z'n zessen zijn zitten de kropjes behoorlijk vol als ik ze zie.
De ouders vreten me helemaal arm.
'Morgens geef ik een vol schaaltje eivoer en een vol schaaltje zaad. Als ik dan om kwart voor drie thuis kom ga ik eerst kijken of ze nog eten hebben.
Als ze me zien, beginnen ze heen en weer te lopen in de broedkooi en doen niks dan roepen.
Geef ik ze dan eten, dan storten ze zich op de schaaltjes met voer en gaan om de beurt het blok in om te voeren. Het lijkt wel zo'n " vreetwedstrijd " ::) :P ;D



Ik denk dat er morgen een jonkie bij Nemo jr ligt. Ik zag vanmiddag een eitje met butsjes erin, en hoorde het jong tikken.

Bij de geelwangen zijn ook enkele eitjes bevrucht, dus ik denk dat er volgende week een baby-boom is. ;D

Bij Nemo zullen er morgen ook wel meer als 2 liggen. Waarschijnlijk ook een jonkie van m'n jonge bonte, dat bij hun ligt omdat de rest onbevrucht was.
M'n jonge bonte is nu back-up voor de opaline bleekmasker, omdat ik dat toch niet zo'n geweldige broedster vind. :-\

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Als dit bleekmaskertje bont is, zou ik het zonde vinden eerlijk gezegd. Want dan is het mooie zware bont van je man helemaal teniet gedaan. Als je er dan weer een zwaar bonte tegen zet is het hele erg afwachten hoe de bont verdeling gaat zijn omdat je dan twee heel verschillende patronen hebt.

Bleekmasker split bont en lutino is ook al super fraai toch? :) Zou leuk zijn als blijkt dat je man split opaline of cinnamon is. Hoef je minder te testen :)

♪ Marlies

hoi Bonnie, ;D

Ik denk niet dat het valkje echt bont zal zijn. Het zijn zo te zien alleen een paar kuif veren die geel zijn. Opaline ook niet, want de vleugels worden gewoon donker. Waarschijnlijk een split.
Maar zoals je zegt, split lutino en bont is ook al heel mooi.


Vandaag lag het 3e jong van Nemo in het blok, nog 3 te gaan.

Bij Nemo jr liggen aangepikte eitjes, dus dat zal ook niet lang duren.

De oude geelwangen hebben tot nu toe 5 bevruchte eitjes, maar die moeten nog even. Ze zijn door dat gedoe met die andere man veel later gaan broeden.

De jonge geelwang heeft ook een aantal bevruchte eitjes, maar daar liggen er 7 dus dat zal ook nog wel even duren.


Groetjes Marlies ;)

Rob S

Hoi Marlies,

Ik dacht vorig jaar ook een widkleur jonkie te hebben gekregen dat split bont is omdat hij bijna geen gele veren in de kuif kreeg. En een paar dagen later, ja hoor gele vleugelpennen. Dus een grijze kuif met een paar veertjes wil niet altijd wat zeggen ;)


Dat is dit valkje ;),

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Apart hoor, helemaal grijs met gele vleugels.


Bij Nemo nog steeds 3 jongen.

Nemo jr heeft een aangepikt eitje. Er lag ook een eitje wat al een eindje ( anderhalve cm ) open gepikt was, maar daar zat bloed aan. Ik ben bang dat de ouders  het zelf doen. :-\
Ik heb het eitje verder open gemaakt om te kijken, maar het jong was er nog niet klaar voor dus waarschijnlijk heeft die ook niet zelf het eitje open gepikt. :-\

Hopelijk maken ze niet meer eitjes open, want ik kan niks meer overleggen. Ze hebben allemaal  een flink aantal bevruchte eitjes.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Net even gekeken, het aangepikte eitje was al een heel stuk open. Ik denk toch door een van de ouders, want het was niet zoals andere eitjes die uit komen. Er zat dus een heel gat in. :-\
Het jong leefde nog wel, maar had ook wat gebloed.
De eitjes heb ik nu maar bij de lutino pop en getekende man gelegd, deze hadden onbevruchte eitjes.
Nemo jr. heeft nu de onbevruchte eitjes.

De getekende man wilde ik eigenlijk geen eitjes van andere koppels geven, want ik wil zo graag een nestje van hun zelf.
Maar het kan nu even niet anders. Dan maar wat later.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

De kleintjes bij de lutino leven nog steeds. ;D
Er lag vanavond weer een aangepikt eitje, dus nr 3 zal er morgen ochtend ook wel liggen.

Bij Nemo liggen nu 5 jongen, 4 witte en een geeltje van de jonge bonte.

Bij het jonge geelwang koppel is vandaag ook het eerste jong geboren.

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

29 april 2007, 22:35:10 #1753 Last Edit: 29 april 2007, 22:43:20 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Wat vervelend dat er eitjes kapot gemaakt zijn,zo vlak voor het uitkomen. :-\
Maar voor de rest komen er toch weer aardig wat nieuwe donsjes bij.  :D
Als ik het goed heb,heb je nu of morgen 15 donsjes ?
Waarvan er al een aantal geen echte donsjes meer zijn.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Vandaag nog even gekeken. ;D

Lutino bleekmasker :        6 jongen.

Nemo                    :         6 jongen waarvan 1 van de jonge
                                       bonte.

Nemo jr.                :         3 jongen,  nog 1 eitje

Jonge geelwangen  :         1 jong, nog 6 eitjes.

Oude geelwangen   :         5 eitjes.


Dus nu een totaal van 16 jongen, waarvan 13 witmaskers.


De opaline bleekmasker heeft nu weer 2 eitjes. ;D ;D

Groetjes Marlies ;)