3 mei 2024, 15:13:23

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Gisteren de eitjes van de opaline bleekmasker geruild met de eitjes van m'n jonge bonte.
Martin vond dat de bleekmasker teveel van het nest af was.

Ik ben benieuwd of de eitjes van haar wel bevrucht zijn, want het zijn er nu 6 en ik zag nog geen verschil.
Mochten ze niet bevrucht zijn, dan krijgt de jonge bonte zijn eitjes weer terug en haal ik bij de bleekmasker alles weg. Dan krijgt ze ook weer haar oude mannetje, de lutino terug.
Ik heb toch het idee dat het niet helemaal klikt tussen de albino en de bleekmasker.

Ik wacht nog even af. De eerste jonkies van deze 2 koppels verwacht ik pas rond koninginnedag.

Groetjes Marlies ;)

Riny

Hoy marlies
Dan hoop ik dat Koninginnedag 2007, voor jou een onvergetelijke wordt.
Groetjes Riny

♪ Marlies


*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

we wachten vol spanning op ei 7...

Ik had een koppel waarvan de man split lutino was, daar kwam ik in het tweede jaar en bij het vierde nest van 5 pas achter! De kans is niet per nest maar per jong natuurlijk. Je had evengoed 5 bleekmaskers kunnen hebben.

Dat bleekmasker minder goed vererfd kan eigenlijk niet, wat wel zou kunnen, is dat het misschien niet altijd dominant vererfd. Maar dat zal wel niet want dan was dat ondertussen waarschijnlijk wel bekend.

Om dat te testen zou je eigenlijk een DF bleekmasker tegen een witmasker moeten kunnen zetten om dat te testen. Dan zou je 100% EF bleekmasers moeten krijgen als bleekmasker altijd dominant ten opzichte van witmasker is.

♪ Marlies

Even een foto gemaakt van paps, mams en de kids. ;D
Ze zaten net allemaal te bedelen om voer.



•=Bonnie=•

sjonge jonge wat gaat dat hard he!  :o Ik zie alleen geen geel dons op de foto. Over doen  :P

Monky

 :-* :-* :-*

Wat een lieve foto... de hele familie bij elkaar  :D

Groetjes,
Monky

ps hoe gaat het met de cathi's ? ;D ;D ;D

caro

Hoi Marlies,

Wat een schitterende foto. Om te  :-*


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Yvon

Citaat van: Marlies op 18 april 2007, 13:06:10
Even een foto gemaakt van paps, mams en de kids. ;D
Ze zaten net allemaal te bedelen om voer.



Prachtige foto !!  :-*
Je mag wel vaker van die mooie foto's plaatsen hebben we helemaal niks op tegen.  :P ;D
Maar ik zie toch nog wel 1 kleintje eigenwijs de andere kant op liggen.  8)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 18 april 2007, 13:14:05
sjonge jonge wat gaat dat hard he!  :o Ik zie alleen geen geel dons op de foto. Over doen  :P






Het gele donsje is het derde van links. ::)


Citaat van: Monky op 18 april 2007, 13:18:14
:-* :-* :-*

Wat een lieve foto... de hele familie bij elkaar  :D

Groetjes,
Monky

ps hoe gaat het met de cathi's ? ;D ;D ;D


Hoi Monique, ;D

Er liggen 3 donker zeegroene jonkies en nog een drietal waarvan ik nog niet kan zeggen wat voor kleur ze zullen zijn.
Zodra er ook maar eentje op licht zeegroen lijkt, krijg je een mailtje van me. ;D


Citaat van: caro op 18 april 2007, 13:21:25
Hoi Marlies,

Wat een schitterende foto. Om te  :-*


Groetjes

Caro


Hoi Caroline, ;D

Ja, hij is inderdaad heel lief. Ze zaten flink naar me te blazen, dus ik had zoiets van laat die jongen maar lekker zitten. Geen zin in vingers met pleisters. :P


Citaat van: Yvon en Rene op 18 april 2007, 13:27:48


Prachtige foto !!  :-*
Je mag wel vaker van die mooie foto's plaatsen hebben we helemaal niks op tegen.  :P ;D
Maar ik zie toch nog wel 1 kleintje eigenwijs de andere kant op liggen.  8)

Groetjes Yvon


Hoi Yvon, ;D

Het was ook net een zoekplaatje om het derde kopje te vinden. ;D

•=Bonnie=•


irma

Hoi Marlies,

Zo zie je maar ook valkparkieten zijn kieskeurig qua partner.
Dat gebeurt bij mij nu ook.
...en nu maar hopen dat de eitjes van de bleekmasker bevrucht zijn en dat daar mooie bleekmaskers uitkomen ;D
Ik wou je nog wat vragen over de nakomelingen van de  zwaar bonte witmaskers,want ik heb zo is zitten kijken naar die foto's van Nemo en Nemojr maar die zijn toch cinnamon ?
Maar wat ik graag wilde is een zwaar bonte witmasker {split lutino}en dan zwart getekend.(zoiets als het mannetje van je lutino bleekmasker,maar dan iets minder bont}
Zazou van mij is opaline cinnamon bonte witmasker{split lutino} dus dan zou ik twee dezelfde mutaties hebben,snappie
Als ik het fout hebt,sorry
gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Meiden,

Ik reageer vanavond wel even uit gebreid, moet nu gaan werken.

Ik wilde jullie wel effe vertellen dat het laatste een geel donsje is. ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Marlies ;)

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >