30 april 2024, 13:20:35

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Bonnie op 16 april 2007, 23:29:59
jong 6 er al?
Dat moet nu toch wel,anders staat ze toch naar een wekkertje ofzo te luisteren.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Yvon, ;D

Ik heb vanavond niet meer gekeken. Morgen ochtend voor ik ga werken kijk ik nog even. :P

Ik wilde zaterdag nog foto's maken, maar zowel de batterijen in het toestel als in de lader waren keileeg. :-\
Woensdag ben ik vrij, dan probeer ik het opnieuw.
Ze zijn zo lieffffffff. :-*

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op 17 april 2007, 07:12:27
Jong 6 is ook geboren. ;D

Weer een wit donsje. :-\



grrrrrr  :(

Wel fijn trouwens dat je nu in elk geval meteen weet of het een witmasker is of niet, vorig jaar moest je bij de lutino's eerst nog afwachten he.

Rob S

Hm :(, nou dan moeten we de hoop maar vestigen op het laatste donsje. Worden ze allemaal wel goed gevoerd, want het is een heel groot nest.

Groetjes

•=Bonnie=•

Het Marlies heb jij eigenlijk een foto van die bonte witmasker die aan de lutino bleekmasker gekoppeld zit?

♪ Marlies

Citaat van: Rob S op 17 april 2007, 15:43:04
Hm :(, nou dan moeten we de hoop maar vestigen op het laatste donsje. Worden ze allemaal wel goed gevoerd, want het is een heel groot nest.

Groetjes


Hoi Rob, ;D

Dat hopen we dan maar. Misschien is het bij de volgende ronde helemaal andersom. ::) :P

Zo te zien worden ze goed gevoerd, ze hebben elke keer volle kropjes. Wegen doe ik nooit, alleen als ik ze met de hand groot breng.

Citaat van: Bonnie op 17 april 2007, 16:39:08
Het Marlies heb jij eigenlijk een foto van die bonte witmasker die aan de lutino bleekmasker gekoppeld zit?


Hoi Bonnie, ;D

Ja die heb ik.  Het is niet zo'n mooie foto, maar het is een Primrose look a like, met een beetje teveel zwart.







Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•


Rob S

Citaat van: Marlies op 17 april 2007, 17:41:23
Hoi Rob, ;D

Dat hopen we dan maar. Misschien is het bij de volgende ronde helemaal andersom. ::) :P

Zo te zien worden ze goed gevoerd, ze hebben elke keer volle kropjes. Wegen doe ik nooit, alleen als ik ze met de hand groot breng.

Groetjes Marlies ;)


Hoi Marlies,

Dat zou wel helemaal geweldig zijn ;D :o!

♪ Marlies

UPDATE !!!!!!!!!!!!

Nemo                      : 5 eitjes

Jonge bonte              : 4 eitjes

Geelwang pop           : 5 eitjes

Geelwang man          : 6 eitjes

Opaline bleekmasker  : 6 eitjes

Lutino bleekmasker     : 1 eitje          6 jongen   ;D ;D

Nemo jr.                    : 5 eitjes

Getekende man           : 4 eitjes
                          _________________
                                   36 eitjes       6 jongen     

Swiften                      : 3 eitjes     


Als alle valkeneitjes uitkomen en de jongen blijven leven, dan moet ik echt wel ringen bij gaan bestellen. :-\ ;D                

*Yvon

Hoi hoi

Nou laten we dan maar hopen dat je gewoon lekker ringen bij moet bestellen.  ;) ;D
Dankzij dat prachtige valkje zijn het prachtige foto's.  ;D ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ed

Hoi Marlies,

Zit zo te lezen niet mee met de bleekmaskertjes 1 uit 6 is niet wat je gehoopt had. Maar volgende ronde beter zullen we maar zeggen. Bij mij bleekmasker ligt ook een ei dus nu kunnen we echt zien of hij een bleekmasker is.

Groetjes
Ed

Mandy

Zo dat zijn drukke vooruitzichten! :D
Dat was hier eigenlijk ook maar eerlijk gezegd ben ik blijer met kleinere nesten, 3-4 vind ik mooi maar 5-6 vind ik wel erg groot. Het verschil in leeftijd en grootte is dan zo groot en de kleintjes zijn toch vaak zorgenvalkjes die je extra goed in de gaten moet houden en soms moet bijvoeren. Maar achterblijvertjes worden uiteindelijk vaak net zo groot mooi sterk en gezond. :)
En hoe is het mogelijk zeg, allemaal witte donsjes! Net zo eigenwijs als mijn koppels die voor albino's moeten zorgen, die doen dat ook niet hahaha! ;)
Maar zolang het maar goed gaat met ze, dat is het belangrijkste. Misschien hou ik nog wat ringen over? Maar dat weet ik nu nog niet natuurlijk. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Citaat van: Yvon en Rene op 17 april 2007, 20:14:01
Hoi hoi

Nou laten we dan maar hopen dat je gewoon lekker ringen bij moet bestellen.  ;) ;D
Dankzij dat prachtige valkje zijn het prachtige foto's.  ;D ;D

Groetjes Yvon




Hoi Yvon, ;D

Ik heb 40 ringen liggen. Vorig jaar was dat precies genoeg. Als alle eitjes bevrucht zouden zijn, uit komen en de jongen blijven allemaal leven, dan zou ik dit jaar wel eens heeeeeeeeeel veel jonge valkjes kunnen krijgen. Maar dar ga ik niet van uit. Elk jaar zijn er wel eitjes onbevrucht, eitjes die niet uit komen en jongen die om een of andere reden dood gaan. :-\

Als in de eerste ronde meer dan de helft van de ringen op gaan, bestel ik er gewoon nog een aantal. Dat kan er dan ook nog wel van af. :P

Foto's van de jongen ga ik straks maken. Ik ga dadelijk eerst naar de kapper en dan thuis wat opruimen en soppen. ::)

Daarna ga ik kijken of pa en ma me toelaten om de jongen te pakken. Pa is niet zo heel lief voor me als ik m'n hand in het nest steek. :-\

Citaat van: Ed op 17 april 2007, 22:37:09
Hoi Marlies,

Zit zo te lezen niet mee met de bleekmaskertjes 1 uit 6 is niet wat je gehoopt had. Maar volgende ronde beter zullen we maar zeggen. Bij mij bleekmasker ligt ook een ei dus nu kunnen we echt zien of hij een bleekmasker is.

Groetjes
Ed



Hoi Ed, ;D

Misschien dat het bleekmasker toch slecht door vererfd. Vandaar dat er misschien zo weinig zijn. :-\

Ik ben heel benieuwd wat het bij jou gaat worden.
Het is zowieso een pracht valk die je hebt. :o of hij nou bleekmasker is of niet. Is hij geen bleekmasker, dan is hij toch een geelwang. Ook niet verkeerd toch ?

Degenen die bij mij een witmasker hebben besteld, hebben in elk geval keuze genoeg. ::) :P


Citaat van: Mandy op 18 april 2007, 00:37:12
Zo dat zijn drukke vooruitzichten! :D
Dat was hier eigenlijk ook maar eerlijk gezegd ben ik blijer met kleinere nesten, 3-4 vind ik mooi maar 5-6 vind ik wel erg groot. Het verschil in leeftijd en grootte is dan zo groot en de kleintjes zijn toch vaak zorgenvalkjes die je extra goed in de gaten moet houden en soms moet bijvoeren. Maar achterblijvertjes worden uiteindelijk vaak net zo groot mooi sterk en gezond. :)
En hoe is het mogelijk zeg, allemaal witte donsjes! Net zo eigenwijs als mijn koppels die voor albino's moeten zorgen, die doen dat ook niet hahaha! ;)
Maar zolang het maar goed gaat met ze, dat is het belangrijkste. Misschien hou ik nog wat ringen over? Maar dat weet ik nu nog niet natuurlijk. 8)



Hoi Mandy, ;D

Er zitten hier inderdaad grote nesten bij, maar ik verwacht niet dat alle eitjes bevrucht zullen zijn zoals bij de bleekmasker. Van hun kon ik geen eitjes overleggen, want de rest loopt een tijdje achter. :-\

Ik kan straks als er meer jongen zijn geboren, wel proberen om eventueel de jongste 2 van de lutino ieder in een ander nestje te leggen.
Ik heb hier ook al koppels gehad die zulke nesten zonder problemen groot brachten. We zien wel.

Als je de kansberekening van dit koppel bekijkt, zou  50% van de mannen en 50% van de poppen bleekmasker kunnen zijn. Dan verwacht je met 7 jongen toch wel 3 bleekmaskertjes, maar helaas. :-\

Het is inderdaad net als bij jou met je albino's. Maar je hebt er nu eindelijk 1. Is dat de allereerste die je gekweekt hebt in al die jaren ?

Bedankt voor het aanbod van de ringen, maar zoals je zegt weet je nog niet wat je over zult houden.
Als het nodig is bestel ik er gewoon een aantal bij.


Groetjes Marlies ;)