10 mei 2024, 16:50:00

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Citaat van: Yvon en Rene op  1 april 2007, 23:52:37
Hoi hoi

Enne bleke witmaskers mag dat ook ??  ;) ;D

Groetjes Yvon



Heb jij daar foto's van ? :P ::)

•=Bonnie=•


♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op  2 april 2007, 10:15:15
Haha :)

Wordt er al gebroed eigenlijk?


Ja, volop sinds vorige week woensdag.

Ik hoop niet dat ze nog meer eitjes legt, want dan wordt het wel erg veel. :-\


Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

In volière 2 zijn ze nog steeds aan het ruzie maken over de blokken. Ik dacht eerst dat het wel meeviel, maar na een lang weekend observeren blijkt het dus nog niet geregeld te zijn.

M'n split geelwang man en de cinnamon bont geparelde man zijn in gevecht om de geelwang pop. :-\ Je zou toch zeggen dat de geelwangen wel bij elkaar zouden blijven na twee jaar achter elkaar samen jongen groot te brengen. Maar ik ben bang dat de split man gaat verliezen. :'(
Hopelijk kiest deze dan voor het andere geelwang popje en komt alles toch nog goed.

Eigenlijk heb ik ( weer) te veel valkjes, dus ik kijk de kweek even aan en ga dan toch nog het een en ander in de verkoop doen. Constant ruzie in de volière omdat het eigenlijk te druk is werkt ook niet. :-\

•=Bonnie=•

Nee dat geruzie werkt inderdaad absoluut niet. Dat is ook de reden dat ik dadelijk in vluchten van 4x1 inclussief nachthok maar twee koppels wil tijdens de kweek. Eventueel kan ik ze dan nog scheiden door de nachthokken af te sluiten.

Vorige jaar had ik twee onruststokers in de geemeenschappelijke vlucht en die stagneerden werkelijk de hele boel. Direct nadat die uit de groep werden gehaald begon de rest te paren en te leggen  :-[

Het zou me niet verbazen als het de meest voorkomende reden van minde goede resultaten is, teveel vogels in een ruimte. Als die bonte man met je geelwang pop gaat ben je ook niet blij natuurlijk  :-\ Hoewel je dan wel mooie splits hebt als je zelf richting geelwang bont wilt.

Rianne

Toch teveel valkjes? Ben ik even blij dat je de mijne niet hebt gejat ;D
7 eitjes is idd veel maar als ze allemaal bevrucht zijn kun je er nog 2 over leggen :)

*Yvon

Hoi  hoi

En hoe gaat het nu bij jou in de voliere?
Weten ze al wie welke blok neemt of zijn ze nog ruzieén om een blok ??
En ook bij jou dus een koppel die met een scheiding bezig zijn??
Gaat alles nog  goed  met het breodend koppeltje?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Yvon, ;D

Was ik net m'n dagboek aan het zoeken op pagina 2, toen op 3 en kon het niet vinden. :-\
Had jij net een berichtje geplaatst en stond het weer bovenaan. ::) :P

Het is nog niet helemaal rustig. Als het zaterdag nog zo is, dan zet ik het geelwang koppel in volière 1 en de bonte man met de cinnamon geparelde pop in volière 2.

Het bleekmasker lutinootje broedt nog steeds goed. ;D

Ik heb het vermoeden dat Nemo en haar bonte witmasker man ook eitjes hebben. Nemo zat vanochtend in het blok en haar man er boven op. vanmiddag zaten ze er allebei in. Morgen eens even gluren. ::)

De zwaar bonte witmasker zoon van Nemo heeft een van de cinnamon geparelde zusjes uit gekozen. Jammer genoeg die zonder vlekjes in de nek. Dat wil dan nog niet zeggen dat ze niet split is voor bont, maar bij die andere was het al duidelijk geweest. Het mannetje zou trouwens ook nog heel goed split gepareld kunnen zijn.
Hij moet nog wel even beter z'n best doen met paren, want meneer zat er achterstevoren op. ::) :P

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi Marlies

Ja,ik kon het niet aanzien dat jij al zo laag stond.  ;) ;D
Bij jou dus ook nog niet rustig.....
Vervelend is dat.  :-\
Jij hebt dan nog dat je ze in andere volieres kan zetten,helaas hebben wij dat niet.
Wij zouden dan een koppel(zou alleen niet weten welke) in een kleine broedkooi moeten zetten.  :-\
Maar met de rest gaat het dus wel goed.
Ben benieuwd of je morgen eitjes vindt bij Nemo en haar bonte witmasker man.  :D
Oja,volgens mij las ik ook al bij Bonnie of Mandy(?) over een mannetje die achterste voren erop gaat,fam. van elkaar ??  ;D ;D ;D

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Van Mandy zou kunnen, z'n moeder Nemo komt bij Mandy vandaan. ::) :P

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op  4 april 2007, 23:48:52
Hij moet nog wel even beter z'n best doen met paren, want meneer zat er achterstevoren op. ::) :P



HAHAHA :) Dat deden Suprise en Quapo hier ook :)

Zie ik dat nu goed en heb jij een rij gaatjes aan de voorkant van de blokken? Zoja, vul je dan tot boven die gaatjes of juist eronder en wat is het idee erachter?

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

De blokken worden tot onder de gaatjes gevuld.
Het idee erachter is, dat ze iets of wat kunnen zien buiten zodat ze niet elke keer als je naar het blok toe gaat in paniek eraf vliegen. Met natuurlijk de kans dat er eitjes of jongen vertrapt worden.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Net even de blokken geïnspecteerd.

Lutino bleekmasker : 7 grote eieren waarvan 6 bevrucht.  ;D Het zevende kan ook nog bevrucht zijn, maar daar zie ik nog niks aan.

Geparelde bleekmasker heeft nog geen interesse in het blok. :-\

Cinnamon geparelde geelwang pop : 1 eitje, ik weet nu alleen niet 100% zeker wie de vader is. :-\

Nemo : 1 eitje. Zij trekken zich nergens iets van aan en gaan gewoon hun gangetje. ::) :P

De rest heeft nog niks. Maar dat zal allemaal wel goed komen.


De swiften zijn ook aan de gang. Ze hebben nog geen eitjes, maar wel al blokken uit gezocht. ;D

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Citaat van: Marlies op  5 april 2007, 18:19:04
De blokken worden tot onder de gaatjes gevuld.
Het idee erachter is, dat ze iets of wat kunnen zien buiten zodat ze niet elke keer als je naar het blok toe gaat in paniek eraf vliegen. Met natuurlijk de kans dat er eitjes of jongen vertrapt worden.


Da's niet dom, bij mij zijn de vogels ook altijd redelijk in paniek als ik het schuurtje binnenkom. Dan ga ik dit ook maar eens proberen.

Mooi dat het zo goed gaat met je eieren van de bleekmasker lutino ;D Ik ben heeeel erg benieuwd naar de jongen, hoelang duurt het nog voordat het 1e eitje uit komt?

Groetjes

•=Bonnie=•

slim idee :)

En wat een super nieuws over al die bevruchte eitjes bij je bleekmasker zeg! Geweldig :) Kan je bij die geelwang aan de jongen straks zien wei pa is?

Misschien zie je het zo als ze gaan broeden.