5 mei 2024, 06:17:57

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Duidelijk te zien ??
Wat zie ik niet dan ??  :-[  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

De leeftijd, Yvon, met 3 maanden een ei leggen is volgens mij een rekord.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Yvon en Rene op  4 december 2006, 22:53:29
Hoi hoi

Duidelijk te zien ??
Wat zie ik niet dan ?? :-[ :D

Groetjes Yvon



Hoi Yvon, ;D

Als ik haar hier zie zitten, zie ik duidelijk een verdikking onder haar staart. Op de foto is dat niet duidelijk te zien.


Citaat van: Caroline op  4 december 2006, 23:48:21
De leeftijd, Yvon, met 3 maanden een ei leggen is volgens mij een rekord. ;D


Hoi Caroline, ;D

Dat zou (denk ik ook ) inderdaad wel eens een record kunnen zijn.



Groetjes Marlies ;)

imv

 :o :o :o

Jeetje! da's wel héél snel!

groetjes,
Irene

*Yvon

Hoi hoi

CitaatHoi Yvon,

Als ik haar hier zie zitten, zie ik duidelijk een verdikking onder haar staart. Op de foto is dat niet duidelijk te zien.


Ok,nu je het zegt zie ik het ook een klein beetje.
Daar had ik nog niet naar gekeken,zag alleen 2 mooie valkjes en een eitje.  ;D
En de leeftijd werd dus later verteld.  :P :D

Groetjes Yvon[/color]


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne


♪ Marlies

Ik dacht eigenlijk dat Martin een grap uithaalde en een ei van de aga's erbij had gelegd ( zeg niet dat hij dat niet durft ::)  ), maar het was toch echt van het lutinootje.
Ben benieuwd of ze nog meer gaat leggen. Ik hoop van niet i.v.m. eventuele legnood. :-\

Gisteren is Martin nog met een lutino aga naar de da geweest omdat er maar geen ei kwam. En ze was zo dik. :o
De da heeft een kropnaald gepakt, en daarmee wat glijmiddel rondom het ei gedaan. Toen kon ze het er zo uit masseren.
Het was een kalkei wat een beetje dwars voor de cloaca zat, dus het kon er niet op de normale manier uit.
Deze pop heeft al verschillende kalkeieren gelegd, ben benieuwd of dat nog veranderd.
Dit kweekseizoen is voor haar voorbij. Ze zit nu lekker in de warmtekooi in de keuken om op te knappen.


De eerste catharina parkietjes zijn ook weer geboren, ben benieuwd welke kleuren we gaan krijgen. Ik denk heel veel licht en donker zeegroen, en crème-ino.  ;D
We hebben weer een nieuwe lacewing, die met 7 eitjes zit. Hopelijk zitten er een paar lacewingen tussen. ::) :P ;D

Groetjes Marlies ;)

imv

Hoi Marlies,
Hoe ziet een kalkei eruit? Kan je meteen zien dat het een kalkei is?

Ben benieuwd naar je catharina's.
Reggie is zóóóó lief  :-*  Als ze bij mij op de hand zit wil ze er niet meer af haha.. ze graaft haar koppie dan tussen mijn vingers zodat ik haar met geen mogelijkheid op een stok kan zetten. Ze ligt plat op mijn hand en wil er dan niet meer af . haha

groetjes,
Irene

♪ Marlies

Hoi Irene, ;D

Volgens Martin is het een kalkei. Het is niet glad, maar ruw aan de buitenkant en de schil is niet gelijkmatig van dikte.

Wat goed dat Reggie zo tam geworden is. Is het nog steeds echt Róbin's vogeltje, of is hij ook van de rest van het gezin ?


Vandaag lag er een tweede eitje bij het bleekmaskertje. Waarschijnlijk  gaat ze nu toch stoppen, want ze zijn in een andere kooi gezet.
Martin heeft de kooi binnenkort nodig voor jonge catharina's of aga's.

Irene was benieuwd naar de jonge catharina's. Nou hier een paar foto's van de jongen. ;D

Het oudste jong.



Een van de nestjes.




Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Wat een lieffiesssssssss !!  :-* ;D
Oeps,val ik nou in de herhaling??  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Geeft niet hoor Yvon. Zulke frummeltjes zijn altijd lief. ;D ::)

carco

Ach wat lief :-*
Ik laat ze maar niet aan Simone zien want die heeft in haar hoofd gezet dat er nog wel een man bij kan komen :-X 8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Gossie, wat lieffffffffff~~

Reggie is nog steeds Róbin haar vogel, maar als Amber en ik boven zijn, dan wil Amber Reggie graag bij zich hebben, en dan loopt amber met Reggie in haar nek rond.
Reggie blijft alleen bij mij zo in mijn hand liggen, bij Róbin doet ze dat niet  :-\
Róbin maakt zich (uiteraard) van tijd tot tijd wel ernstig zorgen of Reggie wel gezond is en gelukkig.. hihi dan komt ze weer met Reggie beneden, en dan zeg ik: " ga jij maar vast naar bed, ik zal wel even naar haar kijken". Dan kroel ik haar lekker, slaapt Róbin rustig en zet ik Reggie weer gezellig bij Belle (die gedachte van Róbin komt mn na de dood van Mickey, en ook omdat Reggie gewoon anders is dan een valkje.. in feite niets aan de hand, gewoon overbezorgd)

Róbin geeft haar vogels elke dag aandacht. Ze is er helemaal gek op!  :-* :-*

groetjes,
Irene

caro

Hoi Marlies,

Wat een schatjes zeg :D.



Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

♪ Marlies

Citaat van: carco op  6 december 2006, 23:08:47
Ach wat lief :-*
Ik laat ze maar niet aan Simone zien want die heeft in haar hoofd gezet dat er nog wel een man bij kan komen :-X 8)

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline( Carco) ;D

Flauw hoor. ::) :P ;D
Een vogeltje meer of minder maakt toch ook niet zoveel uit. 8)


Citaat van: imv op  6 december 2006, 23:12:33
Gossie, wat lieffffffffff~~

Reggie is nog steeds Róbin haar vogel, maar als Amber en ik boven zijn, dan wil Amber Reggie graag bij zich hebben, en dan loopt amber met Reggie in haar nek rond.
Reggie blijft alleen bij mij zo in mijn hand liggen, bij Róbin doet ze dat niet  :-\
Róbin maakt zich (uiteraard) van tijd tot tijd wel ernstig zorgen of Reggie wel gezond is en gelukkig.. hihi dan komt ze weer met Reggie beneden, en dan zeg ik: " ga jij maar vast naar bed, ik zal wel even naar haar kijken". Dan kroel ik haar lekker, slaapt Róbin rustig en zet ik Reggie weer gezellig bij Belle (die gedachte van Róbin komt mn na de dood van Mickey, en ook omdat Reggie gewoon anders is dan een valkje.. in feite niets aan de hand, gewoon overbezorgd)

Róbin geeft haar vogels elke dag aandacht. Ze is er helemaal gek op! :-* :-*

groetjes,
Irene


Hoi Irene ;D

Ik ben blij dat het zo goed gaat met Róbin en haar vogeltjes.
Dat ze soms over bezorgd is is natuurlijk ook wel te begrijpen na Mickey.


Citaat van: caro op  8 december 2006, 10:37:11
Hoi Marlies,

Wat een schatjes zeg :D.



Groetjes

Caro


Hoi Caroline ( Caro )  ;D

Alle jonge beestjes zijn toch lief. Wat voor soort het ook is.
Binnenkort heb jij ook van die frummeltjes. ;D



Mijn bleekmasker lutino heeft nu al 3 eitjes gelegd. Ik begin er nu toch wel een beetje aan te twijfelen om ze met een oudere man samen te zetten.
Ik heb de bonte witmasker nog over, waarvan de pop pas is dood gegaan. Ben er nog niet helemaal uit.

Dit zou ik dan kunnen krijgen.



Moeder:lutino split voor witmasker bleekmasker ( laat het bleekmasker zien )
Vader:bont witmasker

man afkomst:
50% witmasker split voor bont {X2: lutino}
50% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker ( laat het bleekmasker zien) {X2: lutino}

pop afkomst:
50% witmasker split voor bont
50% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (laat het bleekmasker zien )


Niet zulke mooie mutaties, maar wildkleur bleekmasker is natuurlijk ook nooit weg.