2 mei 2024, 06:36:14

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

carco

Wat erg zeg!! Hoe lang zaten ze al te broeden op de eitjes? Ik heb nl. op het moment een broedend koppel zitten ook met 3 eitjes.
Dus als je omhoog zit en pa kan het niet alleen aan, is het misschien een idee om ze erbij te schuiven??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

13 november 2006, 19:44:13 #1306 Last Edit: 13 november 2006, 20:03:52 by marlies
Citaat van: Mariska op 13 november 2006, 15:26:36
Aaaaah, wat sneu Marlies :'(

Dat is een vervelende thuiskomst :(

Sterkte, en ik hoop dat het mannetje het volhoud!

Liefs
Maris!!


Hoi Mariska,

Ik hoop ook heel erg dat hij het vol houdt. Ik heb dit koppel pas sinds deze zomer. Dit zou dus hun eerste eigen nestje worden. Ze hebben al wel drie jongen van m'n bleekmasker groot gebracht, en dat deden ze super.

Citaat van: ManjaV op 13 november 2006, 15:55:28
Hey Marlies,

Wat een vervelende thuiskomst is dat. Ben je er al achter waarom het popje is dood gegaan? Ik hoop echt dat het mannetje door zal gaan met broeden. Die krijgt het dan straks wel druk met al die kleintjes...
Sterkte, het lijkt me heel moeilijk ineens met zoiets geconfronteerd te worden.

Groetjes,
Manja



Hoi Manja,

Waaraan ze is dood gegaan weet ik niet. Gisteren was ze nog levendig genoeg. Ze zat zelfs naar me te pikken toen ik de eitjes wilde zien. :-\

Gelukkig zijn het maar 3 eitjes, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

Citaat van: carco op 13 november 2006, 16:30:05
Wat erg zeg!! Hoe lang zaten ze al te broeden op de eitjes? Ik heb nl. op het moment een broedend koppel zitten ook met 3 eitjes.
Dus als je omhoog zit en pa kan het niet alleen aan, is het misschien een idee om ze erbij te schuiven??

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline,

Hij moet het nog een dag of tien vol zien te houden.
gelukkig zit hij niet buiten, maar in de kweekruimte van Martin. Als hij dan van de eitjes afgaat om te eten zullen ze niet al te snel afkoelen.

Ben alleen benieuwd hoe het straks zal gaan als ze net zijn uit gekomen, want ik denk niet dat een mannetje kropmelk heeft. Of wel ?

Ik vind je aanbod heel lief, maar ik heb geen tijd om naar Dordrecht te rijden deze week. :-\

Valerie

Wat erg van het popje!  :'(
Ik hoop dat het goedkomt!
Hier zitten ze ook niet meer op eitjes.  :-\
Sterkte!



carco

Van dat kropmelk durf ik je echt niet te zeggen.

Maar als het echt niet gaat lukken moet er wel een gaatje gevonden worden en kan ze ik desnoods wel komen halen.
Maar dat is natuurlijk geheel aan jou. Hier is het eerste ei op 5 november gelegd dus qua tijd zou het wel overeenkomen.


Kijk maar wat je wilt en hoe het allemaal loopt.

Het is wel erg genoeg van de pop: heel vreemd :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Inger m

Hoi,
Valkparkieten hebben geen echte kropmelk. Kropmelk zie je bij duiven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje wat  :censuur zeg van je bonte witmasker popje.  :(
Tis idd maar te hopen dat het mannetje een super goeie paps is die het in z'n uppie gaat redden met de donsjes.
Heb je er een paar prachtige valkjes erbij valt er ineens weer 1 af.  :-\

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Citaat van: Valerie op 13 november 2006, 20:07:46
Wat erg van het popje! :'(
Ik hoop dat het goedkomt!
Hier zitten ze ook niet meer op eitjes. :-\
Sterkte!



Hoi Valerie,

Tot nu toe zit hij er nog steeds op.
Afwachten maar. :-\

Citaat van: carco op 13 november 2006, 20:13:38
Van dat kropmelk durf ik je echt niet te zeggen.

Maar als het echt niet gaat lukken moet er wel een gaatje gevonden worden en kan ze ik desnoods wel komen halen.
Maar dat is natuurlijk geheel aan jou. Hier is het eerste ei op 5 november gelegd dus qua tijd zou het wel overeenkomen.


Kijk maar wat je wilt en hoe het allemaal loopt.

Het is wel erg genoeg van de pop: heel vreemd :-\

Groetjes: Caroline.



Hoi Caroline,

Wij hebben het nog niet mee gemaakt, maar je hoort wel vaker dat popjes dood op het nest zitten.
Wat er dan is, dat is dan de vraag.

Citaat van: Inger m op 13 november 2006, 20:16:19
Hoi,
Valkparkieten hebben geen echte kropmelk. Kropmelk zie je bij duiven.

gr Inger


Hoi Inger,

Het moet dus mogelijk zijn dat het mannetje (eventueel met mijn hulp) de jongen groot kan krijgen ?

Citaat van: Yvon en Rene op 13 november 2006, 20:24:29
Hoi hoi

Jeetje wat :censuur zeg van je bonte witmasker popje. :(
Tis idd maar te hopen dat het mannetje een super goeie paps is die het in z'n uppie gaat redden met de donsjes.
Heb je er een paar prachtige valkjes erbij valt er ineens weer 1 af. :-\

Groetjes Yvon




Hoi Yvon,

Lange tijd op zo'n koppel zitten wachten, en maar advertentie sites afspeuren. Dan heb je ze eindelijk, en dan krijg je dit.
Dat heb je natuurlijk als je met levende wezens bezig bent.
Ik baal echt als een stekker. :-\

En dan helemaal niks aan d'r gezien, dus ook niks kunnen doen. :'(

Romy

Wat erg dat het popje dood is gegaan, en nog wel toen ze aan het broeden was!
Ik ben een leek op het vlak van kweken, maar kan me wel inbeelden dat dit een heel moeilijk situatie is. Hopelijk kan de papa het alleen aan, zodat je niet nog meer valkjes verliest!

Heel veel sterkte
Romy

Caroline

Hè getsie, balen joh, je mooie popje.  :'( :'(

Hopelijk redt pa het in zijn eentje met een beetje hulp van jou.

Sterkte/succes ermee!!  :)

Misschien heb ik er overheen gelezen maar zijn deze eitjes eigenlijk zeker bevrucht??

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Dat is toch ook weer wat... laat je het popje nog onderzoeken of niet? Hopelijk redt het mannetje het met broeden. En bij het voeren kun jij altijd nog helpen. :)

Mandy

Hoi Marlies,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en met je nieuwe aanwinsten, mooi hoor! ;)
Alleen balen nu van die pop. Daar heb je niet lang van kunnen genieten. :-\
Ben benieuwd hoe de man het alleen gaat doen. Succes ermee.
En je zou dit jaar toch voor het eerst aan de TT mee doen? Maar dat was bij jullie afgelast toch of niet? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Citaat van: Romy op 13 november 2006, 20:44:08
Wat erg dat het popje dood is gegaan, en nog wel toen ze aan het broeden was!
Ik ben een leek op het vlak van kweken, maar kan me wel inbeelden dat dit een heel moeilijk situatie is. Hopelijk kan de papa het alleen aan, zodat je niet nog meer valkjes verliest!

Heel veel sterkte
Romy



Hoi Romy,

Helaas is de man vanochtend gestopt met broeden.
Martin zag hem veel in de broedkooi rondscharrelen.

Citaat van: Caroline op 13 november 2006, 22:53:34
Hè getsie, balen joh, je mooie popje. :'( :'(

Hopelijk redt pa het in zijn eentje met een beetje hulp van jou.

Sterkte/succes ermee!! :)

Misschien heb ik er overheen gelezen maar zijn deze eitjes eigenlijk zeker bevrucht??

Doei doei!!


Hoi Caroline,

Je kunt wel zeggen dat ik stevig baal. Maar je doet er niks aan. :-\

Zoals je boven hebt kunnen lezen heeft hij vandaag niet veel in het blok gezeten, dus ik hoop maar nergens op.

Citaat van: Rianne op 14 november 2006, 10:50:40
Dat is toch ook weer wat... laat je het popje nog onderzoeken of niet? Hopelijk redt het mannetje het met broeden. En bij het voeren kun jij altijd nog helpen. :)


Hoi Rianne,

Martin had het popje al weg gedaan voor ik thuis kwam, dus er valt niks meer te onderzoeken. :-\

Citaat van: Mandy op 14 november 2006, 11:47:31
Hoi Marlies,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en met je nieuwe aanwinsten, mooi hoor! ;)
Alleen balen nu van die pop. Daar heb je niet lang van kunnen genieten. :-\
Ben benieuwd hoe de man het alleen gaat doen. Succes ermee.
En je zou dit jaar toch voor het eerst aan de TT mee doen? Maar dat was bij jullie afgelast toch of niet? ::)


Hoi Mandy,

Dank je wel.

Het is zeker jammer van dat popje, ik heb er een half jaartje plezier van gehad. Ik was heel benieuwd wat er uit dit koppel zou komen, maar dat zullen we nu dus nooit weten. :-\

De TT is bij ons inderdaad afgelast omdat in Rucphen het Reo virus is ontdekt.



Ik laat de eitjes voorlopig nog maar even liggen, want een bevriende kweker beweert dat eitjes dus 8 uur " bloot" kunnen liggen zonder schade. Weggooien kan ik ze altijd nog. :-\

Groetjes Marlies

Rianne

Wat ontzettend balen! Is er niemand in de buurt met een broedend koppel??

Romy

oh zo jammer van het mannetje! Kan je idd zoals Rianne zegt niet iemand zoeken die een broedend kopppeltje heeft? Dan zijn je eitjes toch gered...

Ik hoop heel erg dat ofwel het mannetje terug gaat broeden, ofwel dat je een pleegkoppeltje kan vinden die de taak van de ouders kan overnemen!!

Sterkte
Romy

♪ Marlies

Citaat van: Rianne op 14 november 2006, 16:08:49
Wat ontzettend balen! Is er niemand in de buurt met een broedend koppel??


Hoi Rianne,

Zoals je weet wonen wij hier helemaal "down under "  ::)
De enige die vlakbij woont is Mandy, maar die kweekt ook alleen in het voorjaar net als ik normaal.

We hebben momenteel wel broedende aga's, maar ik denk niet dat verstandig is. Je zit dan natuurlijk straks ook nog met 3 piepkleine valkjes die gevoerd moeten worden.

Caroline ( carco ) heeft al aangeboden om de eitjes er bij haar valkjes onder te leggen, maar Dordrecht is ook altijd nog een kleine 3 kwartier rijden.

Ik wacht gewoon af, misschien gaat hij nog terug zitten en anders is het gewoon heel erg jammer.
Dan ga ik tegen volgend seizoen weer op zoek naar een nieuw popje.

Citaat van: Romy op 14 november 2006, 17:16:47
oh zo jammer van het mannetje! Kan je idd zoals Rianne zegt niet iemand zoeken die een broedend kopppeltje heeft? Dan zijn je eitjes toch gered...

Ik hoop heel erg dat ofwel het mannetje terug gaat broeden, ofwel dat je een pleegkoppeltje kan vinden die de taak van de ouders kan overnemen!!

Sterkte
Romy


Hoi Romy,

Een pleegkoppel zal niet gaan lukken, maar wie weet gaat hij nog terug broeden.





Achteraf heb ik spijt dat ik het albino popje( wat is grootgebracht door de bonte witmaskers) al uit hun kooi heb gehaald. Zij mocht nl met pa en ma mee "broeden" . Ze zaten heel de dag met z'n drieeen naast elkaar te broeden. Misschien was hij dan wel blijven zitten omdat hij dan gezelschap had gehad.


Groetjes Marlies ;)