15 mei 2024, 08:06:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,je zal wel geschrokken zijn.
Al had het een achterstandje,het ging toch verders goed?
Je zal wel een dubbel gevoel hebben gehad.
Zeker als het dood ligt en het lijkt dan ook nog of het een lachje heeft.  :-\

CitaatVolgens mij is ze dood gemaakt door m'n split geelwang man, want hij kwam elke keer uit het blok. Hij wilde misschien nog wel een rondje. Aan het albinootje was niks geen bloed of zo te zien.
Hoe dan??

Groetjes Yvon[/color]


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

He wat zielig. :-\ Blijkbaar was er toch iets mee, de groei achterstand eerst al en nu dit. Laat je het nog onderzoeken of niet?

♪ Marlies

Hoi Bonnie, Caroline, Manja, Caroline, Saar en Mariska,

Bedankt voor jullie medeleven.
Aangezien ik buiten kweek, en de kleintjes alleen op verzoek en als daar tijd voor is, tam maak heb ik waarschijnlijk een iets andere band met de jonge valkjes als sommige van jullie.

Natuurlijk doet het me wel wat als je zo'n kleintje ziet liggen, maar ik kan het ook weer snel van me afzetten. Ik had ook liever gezien dat het toch nog een mooi valkje was geworden, maar helaas het mocht niet zo zijn. :-\

Hoi Yvon,

Het ging verder zeker goed met haar. Ze had steeds als ik keek een redelijk volle krop, vandaar dat ik haar nog bij de ( pleeg)ouders heb laten zitten.

Mijn idee dat ze dus dood gemaakt is, heb ik door de manier van liggen. Ik heb wel vaker dode vogels zien liggen, en die lagen geen van allen op de rug, maar op de buik. Hoe dat hij het eventueel gedaan zou hebben weet ik ook niet.

Hoi Rianne,

Ik heb haar al weg gedaan. Momenteel heb ik nogal veel last van m'n rug, ik ben af en toe net zo'n oud wijf als ik op sta of moet bukken. :-\
Daarom kwam ik de laatste dagen eigenlijk niet in de volières. Martin doet ze zowieso altijd al voeren, maar die heeft ook niet in het blok gekeken. Hij heeft het momenteel erg druk met verbouwen van de garage.
Aan het kleintje te zien was ze al een dag of twee dood, dus niet meer geschikt om te laten onderzoeken.


Groetjes Marlies ;)


*Yvon

Hoi hoi

Tja,bij sommige mensen begint de ouderdom wat vroeger.  :P
Maar het is idd heel vervelend om last van je rug te hebben,kweet er ook alles van.  :-\

CitaatMijn idee dat ze dus dood gemaakt is, heb ik door de manier van liggen. Ik heb wel vaker dode vogels zien liggen, en die lagen geen van allen op de rug, maar op de buik. Hoe dat hij het eventueel gedaan zou hebben weet ik ook niet.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met dode jonkies,wist dus ook nog niet dat ze meestal op hun de buikkie horen te liggen als ze dood zijn.

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

14 oktober 2006, 12:44:08 #1279 Last Edit: 14 oktober 2006, 12:46:05 by marlies
Citaat van: Yvon en Rene op  9 oktober 2006, 00:23:52
Hoi hoi

Tja,bij sommige mensen begint de ouderdom wat vroeger. :P
Maar het is idd heel vervelend om last van je rug te hebben,kweet er ook alles van. :-\


CitaatMijn idee dat ze dus dood gemaakt is, heb ik door de manier van liggen. Ik heb wel vaker dode vogels zien liggen, en die lagen geen van allen op de rug, maar op de buik. Hoe dat hij het eventueel gedaan zou hebben weet ik ook niet.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met dode jonkies,wist dus ook nog niet dat ze meestal op hun de buikkie horen te liggen als ze dood zijn.

Groetjes Yvon[/color]


Mijn zoons noemen me hier af en toe ook al een oud wijf. Laten we maar hopen dat we dat zullen worden dan. :P

Ik heb gelukkig nog niet veel dode valkjes van deze leeftijd gehad, maar als ik dode jongen had lagen ze toch bijna altijd op de buik. :-\



Sta ik net buiten voor de volières de was op te hangen, hoor ik iemand stiekum  fluiten. Echt zo'n " beginners" fluitje van ik wil wel, maar ik durf niet zo goed ::). 

Ik ga dus voor de volière staan om te kijken wie het is. Het zouden nl 3 valkjes kunnen zijn, m'n albino, cinnamon witmasker of het getestte valkje.
En ja hoor, is de bonte witmasker aan het oefenen. Had hij dat maar twee weken eerder gedaan, dan had ik mooi € 22,50 in m'n zak gehouden. :-\ ;D en had jij niet zo in spanning gezeten. :P


Groetjes Marlies ;)

Paauwtje

Aan de grote kon je al afleiden dat hij zwak was tocha ltijd jammer dat hij dan overlijd.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

*Yvon

hoi hoi

CitaatSta ik net buiten voor de volières de was op te hangen, hoor ik iemand stiekum  fluiten. Echt zo'n " beginners" fluitje van ik wil wel, maar ik durf niet zo goed . 

Ik ga dus voor de volière staan om te kijken wie het is. Het zouden nl 3 valkjes kunnen zijn, m'n albino, cinnamon witmasker of het getestte valkje.
En ja hoor, is de bonte witmasker aan het oefenen. Had hij dat maar twee weken eerder gedaan, dan had ik mooi € 22,50 in m'n zak gehouden.   en had jij niet zo in spanning gezeten.
Hahahha,hij heeft je gewoon in de maling genomen,voelde alles aan en bleef lekker stil.  :P ;D
En nu hij weet dat hij mag blijven,is tie lekker gaan fluiten. ;D

CitaatSucces met zoeken, als je niks kunt vinden, kunnen we altijd nog kijken wat er nog bij m'n bonte witmaskers gebeurd.
En nou ga ik hier maar een beetje opwachten tijdens het verder zoeken. 8)


Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

15 oktober 2006, 21:26:07 #1282 Last Edit: 15 oktober 2006, 21:36:24 by marlies
Vandaag zag ik dat het eerste jong van de drieling uit het blok was. Het witmasker mannetje zat bij pa en ma te kijken hoe ze zaten te eten.
Trouwens ze eten niet, ze zitten te schransen als een stelletje dokwerkers. ::) :P
Het lutino popje zat in het gat naar buiten te kijken, tot ze me zag staan en was toen gelijk weer weg. :-\


Het cinnamon bonte witmasker mannetje mag volgend voorjaar z'n best gaan doen met m'n bleekmasker lutino popje. Ze gaan dan samen de broedkooi in.
Als het mannetje split gepareld is, dan kan ik dit eruit verwachten :


Moeder:lutino split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

Vader:bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:

25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

25% wildkleur split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

25% wildkleur split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

pop afkomst:

25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont

25% witmasker cinnamon split voor bont

25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

25% cinnamon split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)


Mooie combi dacht ik zo. Grote kans op bleekmaskers, geslacht bekend en een andere bleekmasker variant. ;D

Als hij niet split gepareld is, dan wordt het dit :


Moeder:lutino split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

Vader:bont witmasker cinnamon

man afkomst:

50% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

50% wildkleur split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

pop afkomst:

50% witmasker cinnamon split voor bont

50% cinnamon split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)


Ook niet slecht. Alleen wat minder splitten.


Nu zou het zelfs nog kunnen dat het bleekmasker lutinootje split is voor bont. Alle wildkleurtjes die ik dit seizoen kreeg, hadden gele vlekjes in de nek of op de kop. Het zou dus kunnen dat ook zij de bont split heeft mee gekregen. Omdat ik een aantal eitjes heb overgelegd wist ik ook niet meer precies uit welk koppel de wildkleurtjes kwamen. Er zaten er dus wel van het bleekmasker koppel bij.

Als de lutino split bont is, dan is dit ook nog een mogelijkheid :



Moeder:lutino split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

Vader:bont witmasker cinnamon

man afkomst:

25% bont witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

25% bont split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon} {X2: lutino}

25% wildkleur split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  cinnamon} {X2: lutino}


pop afkomst:

25% bont witmasker cinnamon

25% bont cinnamon split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

25% witmasker cinnamon split voor bont

25% cinnamon split voor bont witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)



Mag ook.  8) ;D

*Yvon

16 oktober 2006, 21:27:25 #1283 Last Edit: 17 oktober 2006, 12:15:43 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Dat is nog eens een hele berekening.  ;) ;D
Laat het kweekseizoen nu maar weer snel beginnen dan.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Mijn kweekseizoen is nog niet afgelopen hoor. :P ;D



Ik was de vogels aan het voeren en hoorde zachte geluidjes. ::) Ik kijken wat dat nou was. :-[
En ja hoor het bonte witmaskerkoppel was  weer goed aan de gang. :P

Hun pleeg jongen zijn al zo goed als zelfstandig, dus die kunnen zo apart.
Het witmasker mannetje is naar de overburen gegaan en zit nu bij een lutino van een half jaar oud ongeveer.
De  albino en lutino zusjes zitten nog bij pa en ma.



Met de rest van de valkjes gaat het gewoon z'n gangetje.



Ik heb nu nog aan jongen :

1 albino popje
5 lutino popjes
1 cinamon witmasker split bont
1 cinnamon bonte witmasker man

Verder heb ik een paar weken geleden nog een albino mannetje bij gekocht.



♪ Marlies

Koppels ( tot nu toe ) voor 2007  :


1 Bonte man en geparelde pop.

2 Bonte man en cinnamon geparelde pop.

3 Bonte witmasker man en cinnamon bont geparelde pop
   ( Nemo)

4 Cinnamon geparelde geelwang man en cinnamon geparelde pop.

5 Geparelde split geelwang man en cinnamon geparelde pop.

6 Albino man en geparelde bleekmasker pop.

7 Cinnamon bonte witmasker man en lutino bleekmasker pop.

8 Bonte witmasker man en cinnamon bonte witmasker pop.



Nog over, 1 lutino man en een cinnamon bont geparelde man. De laatste toont interesse voor een van de lutino popjes.
Ik ben benieuwd of dat wat wordt. ::) ;D

*Yvon

Hoi hoi

Dus als het goed is heb je volgend jaar 9 koppels?
Tot hoeveel wil je gaan?
En welke mis je nog?
;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Zolang ik hier niet hoor ; Tot hier en niet verder, ga ik door. :P ;D

Nee hoor, ik vind het zachtjes aan wel genoeg. Maar zeg nooit nooit, je weet nooit wat je nog tegen komt. :P

Qua mutatie mis ik er nog zoveel, maar het houdt een keer op. Ik doe ook niet graag valkjes weg, maar af en toe moet je wel als je weer andere mutaties wil. :-\

Voorlopig laten we het hier bij en gaan volgend jaar weer lekker aan de slag. ( de valkjes dan  ::)  )



Groetjes Marlies ;)

*Yvon

Hoi hoi

Je hebt nu toch al mooie koppeltjes zitten.  :-*

Dat is het probleem met valkjes bekijken.  :-\
Je ziet zoveel mooie,dat je wel moet uitkijken dat je niet te snel teveel neemt.
Wij willen het ook gewoon bij 4 koppeltjes houden.
Daarom is het denk ik maar goed dat onze tuin niet zo groot is en dat we in een rijtjes huis zitten.
Anders.....  ::)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Leuk, al weer voorbereidingen aan het maken voor 2007.  :D

Maar eerst een nestje van je laatbroeiers.  ;)

Hopelijk gaat het allemaal goed dit keer.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.