4 mei 2024, 16:44:27

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

Mijn eerste reactie was ook, bont??

Ik dacht eerlijk gezegd ook aan split bont, maar ...... toen had ik nog niet de berekening gezien van Kirsten.

Als beide ouders bont zijn dan kunnen er alleen maar bonte jongens uit komen, om een split bont jong te krijgen zal één van de ouders ook split bont moeten zijn.

Ook ik heb veel gelezen en gehoord over vlekjes op het koppetje en op het nekje en rug als ze split bont zijn, maar zoveel vlekjes op de kont heb ik ook nog niet eerder van gehoord.  ::)

Maar nogmaals als beide ouders bont zijn kan het jong ook alleen maar bont zijn.  :D

Conclusie: weer wat geleerd!!!  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Volgens mij is het valkje van Joyce bont, ik zie ook een spierwitte veer in de staart, klopt dat? :)

Ik kan het op de foto van Marlies niet goed zien, hij is wat donker.

Joyce28

Citaat van: Rianne op 24 augustus 2006, 11:05:46
Volgens mij is het valkje van Joyce bont, ik zie ook een spierwitte veer in de staart, klopt dat? :)

Ik kan het op de foto van Marlies niet goed zien, hij is wat donker.


Ja klopt,2 witte met visgraatmotief.Ik heb mijn vraag bij mutatie gesteld,want anders "vervuil" ik jou dagboekje Marlies

♪ Marlies

Hoi Joyce, ;D

Dat vind ik niet erg hoor. Misschien leren we er weer wat van. :P


Groetjes Marlies ;)

Riny

Hoy marlies
Hoe is jou broedseizoen eigenlijk geweest.
En ik ben een beetje nieuwsgierig hoeveel geelwangen je gekweekt hebt.
groetjes Riny :D

♪ Marlies

Hoi Riny, ;D

Ik heb 35 valkjes geringd en er liggen nu nog twee kleine lutino's en 1 albino van m'n bleekmasker koppel. ;D

Verder hebben m'n bonte witmaskers 2 eitjes en m'n oude geelwang koppel weer 3.

Ik heb 3 cinnamon geparelde geelwang popjes gekweekt en 4 split geelwang mannetjes van 2 koppels ;D

En tot nu toe 1 bleekmasker lutino popje. ;D

Voor mij een geslaagd seizoen.


Groetjes Marlies ;)

caro

Hoi Marlies,

Je hebt een goed jaar gehad, zo te lezen. Veel succes met de 2 lutino's en de albino.

En je bleekmasker lutino is inderdaad schitterend geworden.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•

Hey Marlies. Nou die lutino man doet het best goed zo te lezen  :D
Zijn ouders zijn aan hun laatste nestje bezig, dan worden ze uitelkaar gehaald  ::) Ben benieuwd of er dit keer weer een opaline-lutino popje bij zit.

♪ Marlies

Citaat van: caro op 25 augustus 2006, 12:02:48
Hoi Marlies,

Je hebt een goed jaar gehad, zo te lezen. Veel succes met de 2 lutino's en de albino.

En je bleekmasker lutino is inderdaad schitterend geworden.

Groetjes

Caro


Hoi Caroline, ;D

Ik vind dat ik niet mag mopperen met dit resultaat.
Hopelijk krijg ik nog zo'n mooie lutino. :-\


Citaat van: Bonnie op 25 augustus 2006, 13:44:50
Hey Marlies. Nou die lutino man doet het best goed zo te lezen :D
Zijn ouders zijn aan hun laatste nestje bezig, dan worden ze uitelkaar gehaald ::) Ben benieuwd of er dit keer weer een opaline-lutino popje bij zit.


Hoi Bonnie, ;D

Ik weet niet wat die lutino man daar bij jou allemaal gezien heeft, maar hij weet van geen ophouden. :P

Een opaline-lutino popje wordt nu toch wel een keertje tijd.
"Onze" :P  lutino man geeft het lutino goed door. Er zaten in drie nestjes 6 lutino's. Dat vind ik niet slecht. :P
Kon hij nu ook nog split bont zijn, want de wildkleurtjes die er uit zijn gekomen hebben allemaal vlekjes in de nek. Het zou natuurlijk ook nog van ma af kunnen komen.

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: marlies op 25 augustus 2006, 15:48:03Hoi Bonnie, ;D

Ik weet niet wat die lutino man daar bij jou allemaal gezien heeft, maar hij weet van geen ophouden. :P

Een opaline-lutino popje wordt nu toch wel een keertje tijd.
"Onze" :P  lutino man geeft het lutino goed door. Er zaten in drie nestjes 6 lutino's. Dat vind ik niet slecht. :P
Kon hij nu ook nog split bont zijn, want de wildkleurtjes die er uit zijn gekomen hebben allemaal vlekjes in de nek. Het zou natuurlijk ook nog van ma af kunnen komen.

Groetjes Marlies ;)



Zijn vader geeft het lutino ook zo door, in drie nestjes van in totaal 15 jongen nu 10 lutino's! Daarom zou ik die man ook graag aan een witmasker koppelen. Jouw lutino man is naast splt witmasker ook split opaline, dat geeft ook vlekjes in de nek. Maar er is een kans dat hij split bont is. Misschien dat ik daar achter kom als zijn pa volgend jaar een bonte witmasker pop heeft ;)

In de drie nestjes van dit koppel hebben pas twee geparelden gezeten, 1 geparelde wildkleur die nu bij Rene en Yvonne zit, en een geparelde lutino, Leche die ik nu net verkocht heb. Gek he? Hij is voor beiden even split zou je zeggen, en toch geeft ie het een meer door dan het ander. Maar goed, in dit geval kan ik ook lutino mannen krijgen en de geparelden zijn altijd popjes in dit geval.  :)

Hopelijk heb je mazzel en zitten er weer pastelwangen bij :)

Quendi

En dat hoop ik ook!  ;D Want hoogstwaarschijnlijk koop ik dan een bleekmasker lutino bij Marlies  ;D

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Citaat van: Quendi op 25 augustus 2006, 18:41:04
En dat hoop ik ook!  ;D Want hoogstwaarschijnlijk koop ik dan een bleekmasker lutino bij Marlies  ;D

Groetjes Sietske


Ja, ze zijn net zo mooi als geelwang lutino's en veel makkelijker te kweken al was het maar omdat ze zelf voeren.  :) Op andere mutaties vind ik het bleekwang niet zo bijzonder overigens, beetje vaag letterlijk ;)

Mandy

Citaat van: marlies op 24 augustus 2006, 19:22:22
Voor mij een geslaagd seizoen.

Dat mag je zeker zeggen ja, mooi toch! ;)
En ga je dit jaar wel meedoen met de TT?
Je hebt toch genoeg mooie valkjes gekweekt. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quendi

Hey marlies,

Weet je al of de lutinootjes bleekmaskertjes zijn?!!?  ;D

♪ Marlies

Citaat van: Mandy op  3 september 2006, 02:22:00

Dat mag je zeker zeggen ja, mooi toch! ;)
En ga je dit jaar wel meedoen met de TT?
Je hebt toch genoeg mooie valkjes gekweekt. :)


Hoi Mandy, ;D

Ik heb nog drie lutino popjes en dan m'n bleekmasker lutino voor de TT.
Even kijken of die oude mannen hier weten wat het verschil is. :P  Ze zullen waarschijnlijk wel commentaar hebben op de lichte wangen. ;D

Citaat van: Quendi op  3 september 2006, 13:20:45
Hey marlies,

Weet je al of de lutinootjes bleekmaskertjes zijn?!!? ;D



Hoi Sietske, ;D

Ik heb ze net nog even bekeken, maar ik denk dat de oudste van de twee een gewone lutino is. :-\  Bij de jongste kan ik het nog niet zien.


Nog een dag of 8, en dan zouden de eitjes van de bonte witmaskers uit moeten komen. :D
Ben benieuwd of de jonge net zo'n bontpatroon zullen hebben als de ouders.
Dit koppel heeft ook nog een paar eitjes van de bleekmasker liggen, want die bleven maar leggen. :-\


Het albinootje leeft ook nog steeds, heb ik misschien toch dit jaar weer een albino. ;D


Groetjes Marlies ;)