5 mei 2024, 18:39:45

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

*Yvon

CitaatHoi Yvon,

Hier komen alleen maar bonte witmaskertjes uit, of een van de ouders moet nog een split hebben. Dan wordt het natuurlijk weer anders.
Ik hoop dat ze op de ouders lijken qua bont patroon.

Dat bedoel ik  ;) ,en weet je dan ook wat pop of man is?

En gefeli met de uitgekomen eitjes !!  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

21 augustus 2006, 07:16:16 #1186 Last Edit: 21 augustus 2006, 16:19:42 by marlies
Hoi Yvon, ;D


Van dat koppel weet ik niet wat het geslacht van de jongen is.
De man is witmasker bont en de pop is een cinnamon bonte witmasker.
Als het nou andersom had geweest, dan had ik het wel kunnen weten. Althans, dan waren de cinnamons popjes geweest.

Tot nog toe zijn er twee eitjes uitgekomen.
De kleintjes lagen met lekkere volle kroppen bij ma.  ;D
Nu de andere drie eitjes nog.

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Fijn dat het zo goed bij je gaat. 2 lutinootjes! Hopelijk zit er een bleekmasker bij. :D

♪ Marlies

21 augustus 2006, 16:56:11 #1188 Last Edit: 23 augustus 2006, 22:20:31 by marlies
Vandaag eindelijk weer eens wat foto's gemaakt van de jonge valkjes die nog weg mogen.


Lutino popje 1



Lutino popje 2



Lutino popje 3




Bonte witmasker 1



Cinnamon  witmasker




Enkele wildkleurtjes met nog een bonte witmasker aan de rechterkant.



Deze valkjes zijn allemaal nog over. :-\
Van de wildkleurtjes weet ik dat er zeker twee mannen tussen zitten.



Nog een foto van 2 valkjes die ik zelf houd, look-a-like van Nemo jr ( zit nu bij Ed )




En natuurlijk m'n mooie meisje. ;D




Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Jij hebt er ook nog zat zitten blijkbaar. Hier loopt het langzaam aan leeg, nog 4 jongen en nog een kweekrijp koppeltje. *grin* En dan kunnen er weer nieuwe bij.

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Ik heb de laatste tijd ook niet echt m'n best gedaan om ze kwijt te raken. :-\

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Ja dat werkt dan natuurlijk ook niet ;)
Hey hebben je pastellen weer jongen? Spannend :)

Caroline

Ohhhhhh, wat is ze mooi geworden!!!!

Echt prachtig!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Bonnie op 21 augustus 2006, 17:46:26
Ja dat werkt dan natuurlijk ook niet ;)
Hey hebben je pastellen weer jongen? Spannend :)



Hoi Bonnie, ;D


De pastellen hebben nu 2 lutinootjes en vandaag is er een albinootje geboren. ;D. Het albinootje uit het eerste nest is vrij snel na het uitkomen dood gegaan, dus ik hoop dat deze blijft leven. Dan heb ik tot nu toe al elk jaar een albino gekweekt. ;D
De andere twee eitjes komen denk niet meer uit, want die beginnen zwart te worden. Ik laat ze nog maar even liggen, je weet maar nooit, en het is een lekker steuntje voor de kleintjes.

Citaat van: Caroline op 21 augustus 2006, 23:26:11
Ohhhhhh, wat is ze mooi geworden!!!!

Echt prachtig!!! :D



Hoi Caroline, ;D

Dankjewel, maar niet te vaak zeggen hoor. Ze gaat er misschien wel van blozen en dan worden haar wangetjes te donker. :P ;D
Hopelijk worden haar twee zusjes net zo mooi.



Nou jullie hebben het waarschijnlijk al wel gelezen, er is een albinootje geboren. Hopelijk blijft dit kleintje wel in leven. :-\

Het bonte witmasker koppel heeft nu 2 eitjes, en m'n oude geelwang ook. ;D
Aangezien de geelwang buiten in de volière zit wacht ik even tot allebei de poppen zijn uitgelegd, en dan krijgen de witmaskers de bevruchte eitjes van de geelwang. De bonte zitten nl binnen dus dat is niet zo erg als het kouder gaat worden, dan gaat daar lekker de kachel aan. ;D

Zo, nu ga ik eerst douchen, want ik ben net weer gaan sporten  en zit nu te stinken aan de pc. Viel tegen, was al een week of 8 niet geweest. ::)

Groetjes Marlies ;)

Joyce28

Citaat van: marlies op 21 augustus 2006, 16:56:11

Bonte witmasker 1





Hoi Marlies,

Mooie valkjes allemaal,maar had 1 vraag over de valk hierboven.Puur interesse,waarom noem jij dit een bonte witmasker?Ik dacht,dat je dat alleen een bonte kunt noemen als de gehele kuif wit is

♪ Marlies

Hoi Joyce, ;D

Als je bij de beschrijving van de mutaties kijkt, dan hebben zowel de witmasker als de bonte witmasker een grijs/witte kuif.
Ik denk dat het komt door het verschil van bonte vogels, de ene is meer bont ( in dit geval wit ) dan de andere, dus dat zal zich ook uiten in de kuifkleur. Deze valk heeft ook nog witte vlekken op de kop, en moet nog op kleur komen.

Groetjes Marlies ;)

Joyce28

Nou ik vraag het niet voor niets ;D

Heb namelijk ook zo'n valk,dit is haar




Maar ik weet niet beter dat dit een witmasker split voor bont is,snappie?

♪ Marlies

23 augustus 2006, 22:14:51 #1197 Last Edit: 23 augustus 2006, 22:23:13 by marlies
Hoi Joyce, ;D

Het kan dus ook een bonte zijn met heel weinig bont. Dat is met zulke valkjes vaak moeilijk te zeggen.

Volgens de mutatie calculator van Kirsten Munson komt dit uit het ouderkoppel.

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:bont witmasker split voor {X1:  cinnamon}

man afkomst:
50% bont witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
50% bont witmasker split voor {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
50% bont witmasker cinnamon
50% bont witmasker


Groetjes Marlies ;)

Joyce28

Tjemig ??? ,wat zou de mijne zijn?

Kijk,het is geen duidelijke foto,want kon geen andere vinden.Ze heeft  kleine bontvlekken onderaan de rug,zie je het?



Ik wil met haar volgend jaar kweken,ze is nu 1 jaar.Met Meeko,zie onderschrift.Een bont geparelde witmasker split voor cinnamon
Dus de mijne kan dus net zo goed een bonte zijn?
Moeder was een geparelde witmasker en de vader een gewone,alleen ik weet de splits niet

♪ Marlies

Hoi Joyce, ;D

Dat zul je dan volgend jaar zien als je er een paar nestjes mee kweekt, dan zie je wat er allemaal uit komt.
Is wel spannend als je de splitten niet weet. ;D

Ik heb nog nooit gehoord van een split bonte die vlekjes onderaan de rug heeft, wel in de nek, maar misschien kan dat ook wel. ???

Misschien zijn er nog andere mensen die dit lezen en wel weten wat het is. Dan lezen we dat vanzelf. :D

Groetjes Marlies ;)