4 mei 2024, 08:06:01

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi Marlies,

gave handtekening heb je gemaakt joh!!  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Citaat van: Yvon en Rene op 13 juli 2006, 08:13:36
Hoi Marlies

Hoe gaat het met de valkjes?
Nog steeds druk druk druk ?

groetjes yvon




Valt wel mee met de drukte, qua valkjes dan. Momenteel zijn we de garage ( eindelijk) aan het verbouwen. :-\

De valkjes doen lekker veel zelf, dus dat is een kwestie van voeren en schoonhouden. 8)

Citaat van: Caroline op 13 juli 2006, 08:26:27
Hoi Marlies,

gave handtekening heb je gemaakt joh!! :D

Groetjes van Caroline



Ik had even niks te doen, dus maar een beetje aan het prutsen geweest. ::)







Dinsdag avond ging ik nog even alle nestjes langs, om te kijken of alles goed was met de jongen.
Nu wist ik zeker dat er bij m'n oude geelwang drie kleine jonkies en een wat groter lagen.
Tot m'n verbazing lagen er nog twee kleintjes en die grotere.
Ik nog een beetje de houtkrullen door gespit, maar niks hoor. Begon al aan mezelf te twijfelen. :-\
Toen heb ik toch maar de grotere bij m'n oude bonte gezet, zodat deze de kleintjes zeker niet zou vertrappen.

Vanavond weer hetzelfde ritueel, kleintjes vasthouden en de zaak bekijken.
Weer een jong minder bij m'n oude geelwang. Er zit er nu nog 1 bij. :'(. Dit jong er even uitgehaald, plastic handschoentje aan en weer in de houtkrullen gegraven.
Nu kwamen er twee dode jongen tevoorschijn. :'( :'(

Ik hoop wel dat deze blijft leven, want zo vind ik er niet veel aan. Zou dat nou allemaal met de warmte te maken hebben ?


Nu wat beter nieuws. ;D

Bij Nemo zijn alle 4 de eitjes weer uitgekomen en er liggen nu 4 kleine witmaskertjes. ;D
Ik denk niet dat er deze keer cinnamons bijzitten, want de oogjes ( zijn nu nog dicht) zijn allemaal zwart. :-\


Bij m'n jonge bonte groeien ze ook als kool, net als bij m'n oude bonte. Die hebben het grotere jong wat bij m'n oude geelwang vandaan komt ook geaccepteerd. Daar liggen nu 6 jongen, maar die worden door drie volwassen valkjes gevoerd.  ::)


M'n jonge geelwang zorgt nog steeds goed voor het pleegjong van m'n jonge bonte.


Het bleekmasker koppel heeft momenteel 7 eitjes. Hopelijk komen hier ook nog wat mooie jongen uit. ::)


Groetjes Marlies ;)

*Yvon

CitaatVanavond weer hetzelfde ritueel, kleintjes vasthouden en de zaak bekijken.
Weer een jong minder bij m'n oude geelwang. Er zit er nu nog 1 bij. . Dit jong er even uitgehaald, plastic handschoentje aan en weer in de houtkrullen gegraven.
Nu kwamen er twee dode jongen tevoorschijn.
 
Dat is flink  :censuur  zeg.
Misschien een dunnere laag houtkrullen in doen,zodat ze daar niet onder begraven worden door de andere??
Ik weet het niet,ik zit gewoon ff mee te denken.
Hopelijk blijft het goed gaan met het 1ne jong.

groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Yvon, ;D

Ik denk dat ze  dood gaan en dat de ouders ze dan in de houtkrullen begraven. :-\
Dit was nl vorig jaar ook zo toen ik 3 kleintjes op 1 nacht verloor door de bloedluis. :'(
Toen ik s'morgens de blokken controleerde was ik er 3 kwijt en die lagen ( helemaal leeggezogen door dat  :censuur ongedierte) ook onder de houtkrullen.

Wij doen er altijd een flinke laag houtkrullen in omdat je dan minder kans hebt op spreidpoten.


Groetjes Marlies ;)

imv

Jeetje Marlies,
Dat is balen zeg, van die 2 jonkies!
Hopelijk gaat de rest wel goed.

Groetjes,
Irene

ps Reggie doet het prima, en je krijgt een lieve kroel van Lilo

carco

Da's zeker flink balen zeg van die jonkies. Hopen dat het nu met de rest wel beter gaat.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ach jeetje, 2 (split) geelwangetjes, balen joh!!!!

Hopelijk blijft het bij deze twee.

En je bleekmaskers alweer 7 eitjes, spannend hoor. Ik vind haar werkelijk prachtig.

Alleen wat zijn ze duur!!!!  :o :o Had je dat gezien?? De prijsindicatie die Ludo ervoor gaf, pffffh. Ik snap het wel omdat ze zo zeldzaam zijn maar vind het echt niet normaal hoor.  ::)

En och Lilootje, Irene heb je niet weer eens een fotootje van hoe ze er nu uit ziet?? Heeft ze alweer een staartje??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Tjerk

Hey Marlies,

nog gefeliciteerd met het goede seizoen. Je Bleekmasker Lutino is echt een plaatje. Wat een mazzel had je daarmee. Veel zijn lang aan het zoeken naar een Bleekmasker, jij vind er zo één. Dan broed je er voor het eerst mee heb je direct zo´n beauty ;).

Over je Witmasker Bonte man uit slagharen heb je die bij Adelheid weg? Ik was van plan er daar ook één weg te halen, z´n vogels zien er top uit en voor mij is het goed 8 km ver, maar toen kwam ik eindelijk een span tegen waarmee ik Geelwang Opaline Lutino poppen en mannen kan kweken. Dus gaat dat nu even voor ;D....

Succes, Groetjes Tjerk


♪ Marlies

Citaat van: imv op 14 juli 2006, 07:23:17
Jeetje Marlies,
Dat is balen zeg, van die 2 jonkies!
Hopelijk gaat de rest wel goed.

Groetjes,
Irene

ps Reggie doet het prima, en je krijgt een lieve kroel van Lilo


Hoi Irene, ;D

Het zijn er inmiddels drie. Alle jonge geelwangetjes zijn dood. Ze hadden ook allemaal een groeiachterstand. Misschien was er wel iets mee. Dit speelde ook in m'n gedachte toen de laatste nog leefde. Ik had dit jong nl bij Nemo kunnen leggen, maar liep dan wel het risico om de 4 kleintjes Van Nemo ook kwijt te raken. :-\

Ik ben blij om te horen dat Reggie het goed doet. Geef Lilo maar een knuffel terug. ::) ;D
Ik ben het met Caroline eens, dat we wel weer eens een fotootje van haar willen zien. :P

Citaat van: carco op 14 juli 2006, 08:01:15
Da's zeker flink balen zeg van die jonkies. Hopen dat het nu met de rest wel beter gaat.
GRoetjes: Caroline.


Hoi Caroline, ;D

Zoals je hebt kunnen lezen zijn ze alledrie dood.

Met de jongen van m'n andere koppels gaat het gelukkig wel goed. ;D

Citaat van: Caroline op 14 juli 2006, 09:03:50
Ach jeetje, 2 (split) geelwangetjes, balen joh!!!!

Hopelijk blijft het bij deze twee.

En je bleekmaskers alweer 7 eitjes, spannend hoor. Ik vind haar werkelijk prachtig.

Alleen wat zijn ze duur!!!!  :o :o Had je dat gezien?? De prijsindicatie die Ludo ervoor gaf, pffffh. Ik snap het wel omdat ze zo zeldzaam zijn maar vind het echt niet normaal hoor.  ::)

En och Lilootje, Irene heb je niet weer eens een fotootje van hoe ze er nu uit ziet?? Heeft ze alweer een staartje??

Groetjes van Caroline



Hoi Caroline, ;D

De bleekmasker heeft nu al 8 eitjes, het lijkt wel een legkip :-\
Zo te zien zijn ze allemaal bevrucht. ;D
Misschien moet ik dan wel mee gaan helpen met voeren, maar dat geeft niet want nog een weekje werken en dan hebben we vakantie ;D ;D

Ik heb inderdaad de prijs indicatie van Ludo gezien. Ik wist al wel dat ze er in Frankrijk zo € 200,- voor betalen.

Citaat van: Tjerk op 15 juli 2006, 11:22:53
Hey Marlies,

nog gefeliciteerd met het goede seizoen. Je Bleekmasker Lutino is echt een plaatje. Wat een mazzel had je daarmee. Veel zijn lang aan het zoeken naar een Bleekmasker, jij vind er zo één. Dan broed je er voor het eerst mee heb je direct zo´n beauty ;).

Over je Witmasker Bonte man uit slagharen heb je die bij Adelheid weg? Ik was van plan er daar ook één weg te halen, z´n vogels zien er top uit en voor mij is het goed 8 km ver, maar toen kwam ik eindelijk een span tegen waarmee ik Geelwang Opaline Lutino poppen en mannen kan kweken. Dus gaat dat nu even voor ;D....

Succes, Groetjes Tjerk




Hoi Tjerk, ;D

De naam van de kweker ben ik even kwijt, maar het was niet Adelheid.

Geelwang (opaline) lutino is ook al een hele tijd een droom van mij. :-\
Ik wil dan wel graag een man en die heb ik nog steeds niet kunnen vinden. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook niet meer actief op zoek ben naar deze mutatie.

Ik heb nu m'n bleekmasker lutino en daar ben ik heeeeeeeeeeeel blij mee. ;D ;D


Groetjes Marlies ;)

Caroline

Hè getsie niet nog eentje ......  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Nou Marlies,
Het zit je niet echt mee met de geelwangen, he?!  :'(
Is dit het eerste nest van dit koppel?
8 eitjes van de bleekmasker  ;D da's weer heel de andere kant op  8)



Lilo ziet er perfekt uit! Ze is de allerliefste valk. Heeeel aanhankelijk!  :-*

Succes met de kweek! Groetjes,
Irene


carco

Echt balen joh van de geelwangen :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Irene, ;D

Dit koppel geelwangen heeft vorig jaar een nest helemaal zelf uit gebroed en op gevoed.
Dit jaar had ik in de eerste ronde drie split geelwang mannetjes, alleen het tweede nest is mislukt. Kan natuurlijk ook door de temperaturen komen. :-\

Hoi Caroline, ;D

Dat is inderdaad balen, maar het is niet anders. Hopelijk volgend jaar weer beter.

Groetjes Marlies ;)

Riny

Hoy Marlies
Dat is geen leuk nieuws wat ik hier lees.
Ik hoop voor je, dat met het volgende nestje weer alles goed gaat.
Groetjes Riny :D

•=Bonnie=•

200 euro voor een bleekmasker?  ;D ;D ;D
Nou dat vind ik een wel heel straf prijsje voor zo'n letterlijk 'vage' mutatie.

Ben benieuwd wat mijn opaline-geelwang bronze fallows dan moeten opbrengen bwahaha :)))