30 april 2024, 15:25:15

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Gisteren stopte m'n pastelwang met broeden, en dat terwijl er al een eitje lag te piepen. :-\
Martin dacht dat het kwam omdat het lutino jong nog bij hun zat. Die heb ik nu maar apart gezet.
De eitjes heb ik over gelegd. Het piepei bij m'n oude bonte, die inmiddels 4 jonkies heeft. 1 lutino (popje) 1 witmasker een 2 gele donsjes.
Daar ligt dan nu nog het piepei van m'n pastel en een ei van m'n jonge bonte.

M'n jonge bonte heeft de andere 5 eitjes van m'n pastelwang gekregen en 1 eitje van hun zelf wat vanochtend uit is gekomen. Een lutinootje (popje) is het geworden.

Bij de twee geelwang koppels heb ik wat onbevruchte eitjes weg gehaald en vervangen door de rest van m'n jonge bonte  z'n eitjes.

Ik heb ervoor gekozen om de eitjes van de pastewang bij m'n jonge bonte te leggen, omdat dat een koppel is wat de jongen prima verzorgt.
Ze hebben vorig jaar ook al als pleegkoppel gediend ( geelwang Lin en Ayko van Rianne)


Ik hoop dat ik straks nog precies weet welke jongen nou van wie zijn  ::)

Nemo heeft nu d'r vierde eitje liggen. ;D  Hopelijk zijn de jongen weer zo mooi bont als die van de eerste ronde.


Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: marlies op 24 juni 2006, 09:06:20
Ik hoop dat ik straks nog precies weet welke jongen nou van wie zijn  ::)


Nou ik ben de draad anders wel kwijt :D

♪ Marlies

Da's snel, ik dacht dat jij toch wel stabieler was.  ::) :P ;D

Rianne

Schrijf alles maar op in je dagboek, misschien kun je er dan later nog wijs uit worden! ;D

*Yvon

en anders kan een ander je misschien wel helpen.  :P

groetjessss

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Tot nu toe weet ik het nog precies. :P

M'n jonge bonte heeft 1 jonkie van zichzelf (lutino popje ) en 2 jonkies van de pastelwang ( lutino popje en een geel donsje ) ;D
Nog 3 eitjes van de pastelwang die uit kunnen komen.

M'n oude bonte heeft 4 jonkies van zichzelf, 1 lutino popje , 2 gele donsjes en 1 witmaskertje.  ;D
Van de pastel hebben ze 1 jonkie, een geel donsje.
Het eitje van de jonge bonte wat ik daar nog heb bij gelegd lag vanmiddag koud in een hoekje. :-\
Ik heb het nog tussen de jongen gelegd, maar ik denk niet dat het nog uit komt. :-\

Bij de twee geelwang koppels liggen ook nog 2 eitjes van m'n jonge bonte, dus dat zou ook nog wat kunnen worden.
Als daar wildkleurtjes of bonte jongen liggen, dan weet ik zeker dat ze van m'n jonge bonte zijn. :P ;D

Groetjes Marlies ;)

*Yvon

zozo...... en nou maar hopen dat deze server niet crashed (?)

groetjesssss
  :P

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




•=Bonnie=•

het ligt al weer lekker vol bij jou :) Her is het de tweede ronde een heel stuk rustiger met maar 15 jongen bij de vier koppeltjes. Ik ben benieuwd of de catharina's nog een tweede ronde gaan doen.

Het scheelt wel enorm of je die in kweekhokken of in een gemengde voliere laat broeden hoor. Blijkbaar hoeven cathi's niet zo nodig als ze voldoende afleiding hebben.

Sleurbroeders dus... haha niet Nederlands woord :D ;)

carco

Hoi

Stond jij even een eind onderaan, daar heb ik snel even iets aan gedaan hoor :P
Ik vond het weer erg gezellig en we hebben vast een fotootje voor je.
We hebben ze samen in de kooi gedaan en die hebben we nu beneden gezet zodat we goed kunnen kijken wat ze doen samen. Voor alsnog keek Nerissa er weinig naar en vloog liever naar het grasje toe :-\
Kalinda zit nu te slapen bij te komen van de  rit.
Ik heb ze even gewogen zodat ik een startgewicht heb en ze weegt inderdaad iets zwaarder dan Nerissa: 52 gram. Dus even kijken wat ze vandaag verder gaat doen. Alles staat klaar in ieder geval.
Weer bedankt voor de gastvrijheid.



Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Ik ben blij dat het allemaal goed gaat daar bij jullie.
Kalinda zal vast snel tam worden met jullie goede zorgen. ;D
Ik sta ervan te kijken dat Kalinda nu al meer weegt dan Nerissa.



Update.

Oude bonte :  3 jonkies van zichzelf, 1 van de pastel, 1 van
                      de jonge bonte.

Jonge bonte :  1 jonkie van zichzelf (lutino popje )
                      3 jonkies van de pastel (lutino popjes ) ;D ;D
                      1 wildkleur of gepareld jonkie van de pastel
                       (mannetje )

Jonge geelwang : 1 jonkie van de jonge bonte
                          eigen eitjes onbevrucht zo te zien  :-\

Oude geelwang :  2 jonkies van zichzelf, 1 jonkie van de jonge
                          bonte.

Gisteren was er bij m'n oude bonte nog een eitje van de jonge bonte uitgekomen. Dit jonkie lag  vandaag ver bij de rest vandaan in een hoekje. Omdat er bij m'n oude geelwang koppel jonkies van dezelfde leeftijd liggen heb ik het daar maar bij gelegd. Dan heeft het kleintje misschien nog een kans. :-\


Nemo : 4 eitjes ;D
Hopelijk weer van die mooie bonte jongen als in de eerste ronde.


Pastelwang : 2 eitjes.
Hopelijk blijft ze nu wel goed broeden, nu de lutino apart zit.



Het jongste kleintje van Nemo,  Nemo jr ;D  gaat ook vooruit.
Ik heb nog niet gezien dat hij/ zij zaadjes pelt, maar Nemo is wel gek op trosgierst. ::)
Vanochtend woog Nemo jr nog steeds 72 gram. Niet al te veel, maar toch zo'n 12 gram meer dan 14 dagen geleden.


Ik heb nu nog twee wildkleurtjes split voor bont, gepareld , witmasker en lutino zitten. Volgens de mutatie calculator zijn het mannetjes. Dus best leuke splitten. ;D


Groetjes Marlies ;)

Ed

Citaat van: marlies op  2 juli 2006, 00:23:47
Het jongste kleintje van Nemo,  Nemo jr ;D  gaat ook vooruit.
Ik heb nog niet gezien dat hij/ zij zaadjes pelt, maar Nemo is wel gek op trosgierst. ::)
Vanochtend woog Nemo jr nog steeds 72 gram. Niet al te veel, maar toch zo'n 12 gram meer dan 14 dagen geleden.
Groetjes Marlies ;)


Hoi Marlies,

Goed te horen dat Nemo jr alweer 12 gram is aan gekomen het eet al trosgiers dus er komt vooruit gang in.

En ik hoop ook voor dat er uit de 4 eitjes van Nemo weer mooi bonte jongen komen.

Groetjes
Ed

Gerda


Hoi Marlies,

Fijn dat het allemaal goed gaat!! En wat een mooie catherina's leveren jullie af zeg!!
Hoe is het met de swiften??

Grappig dat Nemo zo'n toppertje is geworden in je voliere, daar had je nog een hard hoofd in. En nu echt supermoeder van mooie jonkies!
Mooi dat het met Nemo jr ook goed gaat!!

Liefs, Gerda


*Sylvia*

I.v.m. het warme weer zit ik even niet zoveel achter de computer.
Ik wil even laten weten dat alles goed gaat met Tito en de andere valkjes.
Ik heb een touw gekocht die even lang is als de kamer en daar zitten ze graag op.





En met dit warme weer kunnen ze ook wel een douche waarderen:



groetjes,

Sylvia

♪ Marlies

Hoi Ed, ;D

Nemo jr begint nu ook gewone zaadjes te pellen, dus die krijgt wat minder trosgierst nu zodat hij/zij wel zaadjes moet gaan eten. :P
Ook begint Nemo jr al wat meer geluid te maken. De eerste paar keren kon je gewoon merken dat hij/zij er zelf van stond te kijken. Echt zo van wat doe ik nou. :P




Hoi Gerda, ;D

Met de swiften gaat het kweken niet zo heel erg goed. Tot nu toe hebben we 3 jongen gehad, waarvan er nog maar 1 in leven is. De andere twee waren na een dag of drie al dood.

Nemo is niet echt een goede moeder. Ze broed wel heel goed, maar als de jongen wat ouder worden voert ze niet meer zo best. Vandaar m'n zorgen valkje Nemo jr. :-\
Misschien gaat het met het tweede nestje beter, ze heeft nu 4 bevruchte eitjes die, als alles meezit dit weekend uit kunnen gaan komen. Hopelijk doet ze het nu beter. Er komen wel hele mooie bonte jongen uit.




Hoi Sylvia, ;D

Zo te zien is Tito al behoorlijk tam geworden en heeft hij het prima naar z'n zin daar bij jou. ;D




Gisteren en vandaag heb ik twee dode jonkies gevonden  :'(
Allebei lutinootjes van m'n bleekmasker.
Het waren de twee jongsten uit het nest, ze leken wel plat gewalst door de wat grotere jongen. Misschien komt het ook wel door de warmte. Ze zitten in zo'n boomstronk blok, en die zijn toch een stuk kleiner dan de andere die ik heb.
Volgend jaar worden die niet meer op gehangen. Ze waren eigenlijk voor de swiften bedoeld, maar die kozen een gewoon broedblok.
Hopelijk blijft het bij deze twee. :-\

Voor de rest gaat alles hier z'n gangetje.


Groetjes Marlies ;)