9 mei 2024, 15:16:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

• SH0RTY •

Lieve Marlies,

Jammer zeg, van het albinootje :(
Ze doen soms rare dingen.. Ik heb eens een valkje gehad waarvan de neusdop helemaal was weggebeten, alleen kun je nooit echt weten wat er is gebeurd.
Dit valkje heeft toen een paar maanden later zijn snavel kortgewiekt gekregen van de dierenarts, omdat er een schimmel in was gekomen.. (Het gaat nu weer helemaal goed hoor!) ;)

Wat lief dat Ashi weer nieuwe broertjes/zusjes heeft. Ik vind deze vogeltjes echt het hoogste schattigheids-gehalte hebben. ;D
Wel jammer dat ze geplukt en niet goed gevoerd worden..
Maar ze hebben tenminste nog een goede backup-mama!

Succes ermeeeeee!!

Liefs,
Roxanne



♪ Marlies

Hoi Nel,

Ik hoop echt dat het niet door mams is doodgemaakt, want dan moet ik de rest over gaan leggen.
_____________________________________________________________
Hoi Riny,

Dit is natuurlijk nooit leuk om te vinden, en vooral niet op zo'n manier.
Ik hoop dat jouw geelwangen toch ook gauw de " lentekriebels " gaan krijgen.  ::)

_____________________________________________________________
Hoi Caro(line)

Gelukkig hoef ik er weinig aan te doen, want tot nu toe doen de ( valken) ouders het prima.
De catharina's gaan al eten bij me, en m'n kinderen vinden het ook leuk om ze te voeren dus dat valt wel mee.

_____________________________________________________________
Hoi Sylvia,

Een jonkie verliezen is nooit leuk, maar liever nu dan over een paar weken. Misschien was er wel iets mee aan de hand wat wij mensen die merken, maar de valkjes wel. Wie zal het zeggen. :-\

____________________________________________________________
Hoi Caroline,

Ik vond het ook raar dat alleen haar pootje open lag en de rest mankeert (tot vanavond) niets.
Ik hoop inderdaad dat het niet nog een keer gebeurt. Gelukkig hebben er nu meerdere koppels jongen van deze leeftijd en kan ik ze eventueel overleggen.

___________________________________________________________
Hoi Bonnie,

Het is ook dat je al weet dat het een albinootje zou worden.
Een andere is net zo min leuk, maar toch net even anders omdat dat qua mutatie alle kanten op zou kunnen.
Wat ik nou ga zeggen klinkt misschien hard, maar dit koppel zou dus pastelwangen voort moeten brengen. Dus eigenlijk liever de albino dan een van de anderen, want anders weet ik nog niet of ze eruit komen. :-\ :-\

Wat betreft catharina's kweken, is dit behalve dan Ashi met haar misvormde pootje het enige wat verkeerd is gegaan bij hun.
Wat Martin voor deze twee wil hebben weet ik niet. Ik denk niet dat ze geschikt zullen zijn om mee te gaan kweken, maar meer als huiskamer vogeltjes.
Ik zal weleens vragen of hij nog een crème-ino popje heeft zitten voor je en wat hij daar voor vraagt.

_____________________________________________________________
Hoi Roxanne,

Het blijven dieren, en waarom ze sommige dingen doe zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.

Als je bij de aga's kijkt is het helemaal erg, die vreten elkaar nog half op als ze dood zijn. Ze beginnen aan de kop en halen heel de snavel en de ogen weg.
Als er een zieke iof zwakkere in de groep zit, kun je die er maar het beste uithalen, want ze slopen hem helemaal. :-\

Gelukkig gaat het met jouw Ashi goed. ;D Deze is groot gekomen, dus de twee die nu binnen zitten zullen het ook wel redden.

__________________________________________________________

Iedereen bedankt voor jullie lieve reactie, dat doet me best goed. ;D

Groetjes Marlies ;)

Gerda

Hoi Marlies,

Sneu van het albinootje!! Hopelijk wilde ma het al dode diertje inderdaad alleen maar opruimen.
Maar het lijkt me niet leuk om zoiets aan te treffen!!

Maar je hebt jongen genoeg op het moment, dus genoeg om de zinnen te verzetten en niet te lang er bij stil te staan.

Ik hoop dat de rest allemaal gezond opgroeit!!

Liefs, Gerda



Riny

Ik hoop dat jouw geelwangen toch ook gauw de " lentekriebels " gaan krijgen.  ::)

Hoy Marlies
Het is voor die  2 koppels ook de allereerste keer,alleen het valkje van Mandy had eerder jonkie's gehad.
Ik laat er in ieder geval mijn broedseizoen niet door verknallen.
Gelukkig gaan bij jou de geelwangen wel goed.
Groetjes Riny :D


*Esther*

Hoi Marlies
Jammer zeg van je albino, maar ik kan me voorstellen dat je voorkeur in dit nest uitgaat naar de pastelwangen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel erg jammer is.

Ik heb een tijdje terug zitten twijfelen of ik er ook een koppel cathi's bij zou nemen. Maar klopt het dat deze vogels lastiger zijn in de kweek?
gr Esther

Rianne

He wat zonde van je albino'tje... :-\ Hopelijk blijft het maar bij 1 dood jonkie.

♪ Marlies

Vandaag weer de nestjes bekeken.

Nemo, 4 bonte witmaskertjes ;D

Oude bonte, 5 kleintjes waarvan 1 witmaskertje.

Jonge bonte, 3 kleintjes

Oude geelwang, 2 kleintjes ;D

Pastelwang, alle 4 nog oké. ;D ;D ;D

Er liggen nu nog 14 eitjes die nog uit kunnen komen.

M'n geelwang en split geelwang jonge mannen zijn wat later als de rest, dus daar liggen nog de meeste eitjes om uit te komen.

We wachten gewoon af. Ze zitten tot nu toe prima te broeden. De split man is echt een pitt-bul zoals hij z'n eitjes beschermt. :P


Groetjes Marlies ;)

Rianne

Dat zijn nu al 18 jongen! ;) Gaat goed! :D

;D We waren tegelijk, jij met veranderen en ik met typen.

♪ Marlies

Cinnamon bonte vrijgezelle man  :-\



( Oude  :P ) geelwang pop




Vrijgezelle lutino pop.  :-\



Trotse moedertje Nemo met haar 4 kleintjes ;D ;D ;D

*Esther*

Dat is een mooie vrijgezelle bonte cinn man!
In mijn dagboek staat ook zo'n mooie vrijgezelle pop  ;) ;) ;)
Alleen wij moeten hier eerst van de pgz af zijn. :-\ :'(
gr Esther

♪ Marlies

Citaat van: crosser op  1 mei 2006, 10:21:15
Hoi Marlies
Jammer zeg van je albino, maar ik kan me voorstellen dat je voorkeur in dit nest uitgaat naar de pastelwangen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het wel erg jammer is.

Ik heb een tijdje terug zitten twijfelen of ik er ook een koppel cathi's bij zou nemen. Maar klopt het dat deze vogels lastiger zijn in de kweek?
gr Esther


Hoi Esther, ;D

Bij ons zitten de catharina's met z'n tweeen in broedkooien. Tot nu toe hebben wij weinig problemen met ze.
We hebben wel de ervaring dat ze voordat ze een jaar zijn een nestje moeten hebben gehad. In het begin lieten we ze ook een jaar oud worden voordat we er mee gingen kweken, maar dat werd 9 van de 10 keer niks.
Een catharina is met een maand of 5 al broedrijp.


Ze zijn ontzettend leuk, en heel mak. ::) :P ;D

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Hé dat gaat ook goed hier, en helemaal met Nemo, super!  :D
Hopelijk gaat die lutino pop nog een mooi lief vriendje krijgen. Die bonte man is toch knap genoeg dacht ik zo?  ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Hoi Mandy,

Helemaal mee eens. ;D
Maar ze zien elkaar niet staan. Hij heeft de keuze uit 2 poppen. Toch wel een luxe. ::).
Hij heeft meer z'n zinnen gezet op het geparelde popje van m'n oude bont. :-\


Groetjes Marlies ;)

Lin

Hey Marlies, fijn om te lezen dat alles goed gaat. Op de albino die dood is gegaan dan. Ik zag bij Rianne prachtige catherina's en hier die super mooie Nemo ik vind die echt mooi!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh... je bent vandaag jarig!


VAN HARTE GEFELICITEERD!

Ga je nog wat speciaals doen vandaag?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)