8 mei 2024, 19:12:55

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Mandy

Hé wat leuk, gefeliciteerd! ;D
Hopelijk gaat het allemaal goed en wordt je binnenkort verrast met mooie gezonde jonge valkjes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Citaat van: _Bonnie_ op  3 april 2006, 00:28:10
Gefeliciteerd Marlies, ikke wor omaaaaaaaaaa :) Lachen.



Ja Bonnie, ;D jij natuurlijk ook gefeliciteerd. Hebben we samen kleinkinderen. :P

Zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan. :P

Ik ging net even kijken of er nog eitjes bij gekomen waren, en ja hoor nr 2 lag er ook bij.  ;D
Toen ik binnen kwam zaten ze net te wipwappen.  :o
Netjes als ze zijn stopten ze toen ze me zagen. ::)


Groetjes Marlies ;)

caro

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met je 2 eitjes. Ik hoop dat ze gezond ter wereld komen en dat het mooie valkjes mogen worden. Dat zullen 3 lange weken worden.


Veel succes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Voor deze mutatie kun je beter ( hoop ik ) bij Kirsten Munson kijken. Dan krijg je n.l. dit :


Moeder:pastelwang gepareld
Vader:lutino split voor witmasker {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% gepareld split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino}
25% wildkleur split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino} {X2: gepareld}
25% gepareld split voor pastelwang {X1:  lutino}
25% wildkleur split voor pastelwang {X1:  lutino} {X2: gepareld}

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% lutino split voor witmasker pastelwang (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% lutino gepareld split voor pastelwang
25% lutino split voor pastelwang


Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vanmiddag zag ik al verschillende popjes uit diverse blokken komen. Ook Nemo. ;D ;D
Waarschijnlijk zullen er eind van de week wel meer eitjes zijn.

Ook bij de swiften, want daar zag ik al een popje met een dik achterwerk rond vliegen. ;D

Caroline

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met de eerste eitjes!!

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi, ;D

Ik ben ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel (klein beetje maar  ::) ) nieuwsgierig wat het gaat worden.
Ik zou al bijna zelf op de eitjes gaan zitten om er maar voor te zorgen dat ze goed uit gebroed worden. :P

Bij het goede geelwang koppel van vorig jaar ligt nu ook het eerste eitje. Ik hoop dat ze het nu net zo goed doen als vorig jaar. Ze zitten nu in de volière, vorig jaar in een broedkooi.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vanochtend even de blokken geinspecteerd. ;D

De pastelwang  4 eitjes
M'n oude bonte 2 eitjes
Eerste geelwang 3 eitjes
Jonge bonte 2 eitjes

Het gaat dus de goede kant op. :P

De cinnamon geparelde geelwang man (eigen kweek vorig jaar ) heeft nu ook een popje gevonden. Hij zat te wipwappen met een cinnamon gepareld popje wat nog over was.
Weer een koppel. ;D

De cinnamon bont geparelde man heeft nu nog de keuze uit een cinnamon popje of een lutino popje.  ::)

De lutino komt van Mandy dus dat weet ik niet zeker. Daar blijken wel vaker poppen in mannen te veranderen en andersom. :-\ ;D ;D (geintje )

Groetjes Marlies ;)

Mandy

Citaat van: marlies op  7 april 2006, 11:27:02
De lutino komt van Mandy dus dat weet ik niet zeker. Daar blijken wel vaker poppen in mannen te veranderen en andersom. :-\ ;D ;D (geintje )

Ja dat is waar! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Toen ik daar net buiten kwam zag ik Nemo en haar man  "de liefde bedrijven"  :-[ :P
Ga ik dan eindelijk kleine Nemootjes krijgen ;D ;D

Groetjes Marlies ;)

Rianne


Lin

NEMO!!!!!

Wat een goede berichten. Echt leuk dat Nemo nog bij je is!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Quendi

Hey Marlies,

Het gaat met de kweek dus goed bij jou  :). Gelukkig maar. Bij mij wilt het niet echt vlotten. Ze gaan de blokken in maar hebben nog geen eigen blok uitgezocht. Paren doen mijn vogels allemaal vollop.  ;). Maar goed, verder gebeurt er niet zoveel. Wel hebben mijn grasparkieten 4 eitjes. Over een week wordt het eerste grasje geboren hopelijk.

Je Fallow is hoogst waarschijnlijk een fallow lutino geparelde, want alle andere fallows die ik op internet zie zijn allemaal een stuk donkerder en lijken op de verlichte versie van cinnamon terwijl mijn fallowtje op een iets donkere lutino lijkt. Als hij dan toch een fallow lutino geparelde is, komt dat heel goed uit voor het vrouwtje waar hij misschien op gevallen is.

Gister heb ik namelijk een bont gepareld popje erbij gekregen en die deed ik dus in de voliere en hij was ineens opslag verliefd leek wel. Ze zitten nu 24 uur lang naast elkaar... Er opvallend, want als ze graag bij andere valkjes wilt zitten omdat ze ineens in een nieuwe omgeving zit, zou ze dat ook wel bij de andere valkjes doen lijkt mij. En hij zit telkens achter haar aan haha ;D.

De jongen die misschien ooit eruit komen zijn:

Gepareld split bont/lutino/fallow mannen
Gepareld lutino split bont/fallow poppen

Dus best interresant voor mensen die graag bonte fallows willen gaan kweken. (ik dus  ;))

Dus ik vind het heel niet erg als hij verliefd blijkt te zijn op haar, en zij dan op hem.  :). Ik kom vast wel ooit ergens anders een fallow koppel tegen dat ik daar een jong fallowtje van aanhou.

Groetjes Sietske..

Ik hoop dat er veel geelwangetjes en pastelletjes geboren worden bij jou!  ;D

♪ Marlies

Hoi Bonnie,  ;D

Het gaat hier inderdaad de goede kant op. Ik ben blij dat Nemo eindelijk een man naar d'r zin heeft. Voor haar was eigenlijk jouw lutino man, maar daar keek ze nog niet eens naar. ::)

Hoi Lin en Rianne, ;D

Natuurlijk is Nemo nog hier. Het is zo'n mooie forse valk, die gaat zomaar niet weg. ::)

Hoi Sietske, ;D

Ik vind het leuk om te horen dat je fallow een vriendinnetje heeft gevonden. Mocht je ergens nog een fallow popje tegen komen, dan kun je die inderdaad met een jong van je fallow koppelen. ;D
Wat jij zegt over dat lutino in hem, had ik ook al gedacht. Voor ik de ouders van je fallow kocht, had ik ze nog nooit in het echt gezien. Mij konden ze toen van alles wijsmaken. ::)

Met de  valkjes hier gaat alles goed. Op drie na zitten ze allemaal in de blokken. Ik heb dit weekend nog niet gekeken of er nog eitjes bij zijn gekomen, dat komt volgende week wel weer.

Ik dacht eerst dat m'n cinnamon bont geparelde man gevallen was voor de lutino pop, maar nu zitten ze weer ver van elkaar.
Deze man had twee jaar geleden z'n zinnen gezet op de geparelde pop van m'n oude bonte, maar dat is hem niet gelukt. De twee mannen waren toen regelmatig wat aan het vechten. Vorig jaar had ik ze in aparte volières zitten, maar nu zitten ze weer in dezelfde.
Hij heeft nu de keuze uit de lutino pop en een cinnamon popje maar ze zijn niet naar z'n zin denk ik.
Hij ziet maar, momenteel ga ik echt niet shoppen voor hem. :-\


Groetjes Marlies ;)