9 mei 2024, 15:54:58

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Deze vind ik ook wel leuk ;D ;D ;D
Ik weet nl niet hoe oud de man is, dus hij zou ook nog best gepareld geweest kunnen zijn.



Ouders:
Vader=Witmasker Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X1:Lutino}
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld split to {X1:Lutino}
50.0 % Witmasker Bont  Gepareld split to {X2:Cinnamon}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld Lutino
50.0 % Witmasker Bont  Gepareld

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Rianne


♪ Marlies


♪ Marlies

Zo, vandaag een huisje gevonden voor onze gehandicapte catharina.
;D Gelukkig komt zij nu ook op een goed plekje terecht.
Ik heb nog een paar foto's van haar en van wat andere jonge catharina's.






De andere jonge catharina's die net zelfstandig zijn. Ze zitten met z'n allen midden in de voerbak te eten. :-\








De rest van de week ben ik lekker vrij.  :P
Morgen ga ik alle vrijgezelle valken bij elkaar in een volière zetten. Misschien dat er nog wat spontane koppels uit komen.

De vrijgezellen:
       * Cinnamon bont geparelde man split witmasker
       * Cinnamon ?
       * Lutino pop split witmasker
       * Cinnamon geparelde geelwang man
       * Cinnamon geparelde geelwang pop split bont
       * Geparelde man split cinnamon, geelwang en lutino
       * Cinnamon geparelde pop

De koppels:
       * Bonte man split lutino, gepareld en witmasker
          Geparelde  pop split witmasker en bont

       * Bonte man split lutino
          Cinnamon geparelde pop

       * Cinnamon geparelde geelwang pop
          Geparelde man split geelwang, cinnamon en lutino

       * Cinnamon bont geparelde witmasker pop (Nemo)
          Bonte witmasker man, eventuele splitten onbekend

        * Geparelde pastelmasker pop, eventuele splitten
          onbekend
           Lutino split gepareld en witmasker


Ik zie nu dat ik wel heel erg op de cinnamon toer ben ::)

Groetjes Marlies ;)

Rianne


♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Ik heb nu Nemo en haar bonte witmasker, de pastelmasker pop en de lutino man ( Bonnie) en een cinnamon geparelde pop met haar bonte man in volière 1 zitten. ;D

In volière 2 zitten nu m'n oude bonte met z'n geparelde pop en m'n cinnamon geparelde geelwang met haar man als bestaande koppels. ;D  De rest is vrijgezel en mag het uitzoeken.  ::)

Ik heb nog niks van opbloeiende liefde gezien de afgelopen dagen, maar wat niet is kan nog komen. :o
Als er geen koppels meer uit voort komen, dan denk ik erover om er nog een paar weg te doen en straks een paar van m'n jongen te houden. Vooral als er lutino pastelmasker uit mag komen. :o
Maar we wachten nog maar even af. Als ze straks het voorjaar in de bolletjes krijgen ........... :-[

De pastelmasker en haar lutino gaan naar binnen evenals een nieuw koppel geelwangen.

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Ik heb nog niet veel nieuwe koppels kunnen ontdekken in de vrijgezellen volière. :-\
Expres een paar ervaren koppels erbij laten zitten die al aan het wipwappen waren, onder het mom van ; zien eten doet eten. ;)
Nou is het hier ook van dat heerlijke takkeweer. ::) dus deze dame heeft ook nog niet veel staan gluren.
Misschien is het morgen wat droger, dan kan ik af en toe eens gaan kijken. Ben morgen lekker vrij, dus tijd zat.
Ga ik ook even een pannetje van Riny's soep koken voor ze. Als het dan nog niks wordt, dan weet ik het niet meer. :P


Morgen eens proberen om de twee broedkooien los te krijgen van manlief. :P Misschien kan ik daar al beter vanavond mee beginnen.  ::) :P

Groetjes Marlies ;D

Riny

                                                     
Hoy Marlies
Weet je wat er allemaal in moet??
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Hoi Riny, ;D

Eigenlijk niet meer, maar dat staat vast nog wel ergens in jouw dagboek. :P

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Yes, de broedkooien staan helemaal klaar. ;D ;D ;D

Ik moet alleen nog even wachten met de valkjes erin te doen, omdat Martin nog wat moet veranderen aan de kooien erboven. Dat gaat hij waarschijnlijk a.s. zaterdag al doen, hem kennende. ;D

Dan gaan de lutino en de pastelwang in de ene en een nieuwe cinnamon geparelde geelwang pop met een split man (eigen kweek vorig jaar) in de andere.

De blokken voor in de buitenvolières zijn allemaal ingespoten met spul tegen ongedierte. Zodra het weer wat beter wordt kunnen die er ook bij.


Groetjes Marlies ;)

bobbie

Citaat van: marlies op  8 maart 2006, 19:08:58
Ik heb nog niet veel nieuwe koppels kunnen ontdekken in de vrijgezellen volière. :-\
Expres een paar ervaren koppels erbij laten zitten die al aan het wipwappen waren, onder het mom van ; zien eten doet eten. ;)
Nou is het hier ook van dat heerlijke takkeweer. ::) dus deze dame heeft ook nog niet veel staan gluren.
Misschien is het morgen wat droger, dan kan ik af en toe eens gaan kijken. Ben morgen lekker vrij, dus tijd zat.
Ga ik ook even een pannetje van Riny's soep koken voor ze. Als het dan nog niks wordt, dan weet ik het niet meer. :P


Morgen eens proberen om de twee broedkooien los te krijgen van manlief. :P Misschien kan ik daar al beter vanavond mee beginnen.  ::) :P

Groetjes Marlies ;D


Vergeet niet  HOPPA te roepen.  :P

Groetjes, nel :)

♪ Marlies

Nee hoor Nel. En soep ga ik ook voor ze maken. ;D ;D

Riny

Hoy Marlies
Welke koppels wil je dan vast laten beginnen met het broedseizoen?
Ik heb 4 jockkooien gekocht op marktplaats die ik als kweekkooi ga gebruiken.
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Dan mogen de pastelwang met de lutino,
en de cinnamon geparelde geelwang (van Jelle) met een split geelwang (eigen kweek) laten zien waar toe ze in staat zijn. ::)

Caroline

Zo!!  :o

Nu al die 2 broedkooien "geregeld", dat heb je snel voor elkaar.  ;D

Succes met de kweek.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.