3 mei 2024, 08:23:58

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Riny, dat komt dan goed uit, dan kan ik jou mooi steunen als er bij jou 100 eitjes liggen. Nel heeft het  toch veel te druk  :P
Als er bij jullie inderdaad zoveel volière's worden leeggehaald zou ik ze ook lekker binnen zetten.
Is voor mij natuurlijk ook een beetje eigen belang, want ik wil nog wel een lutino geelwang mannetje bij je komen halen. Dus Riny, wees er zuinig op. ;D

Groetjes Marlies ;)

Riny


Hoy Marlies
Als hier een paar ganzen los rond lopen 's nachts en als we niet thuis zijn,laten ze het wel.
Jaren geleden had ik een paar tamme ganzen die rondom het huis liepen.
We hadden toen nog geen hondje,maar ik kan je wel vertellen dat hier niemand een stap op de plaats durfde te zetten.
We hoefde nog geen deur meer op slot te doen.
En zuinig ben ik er zeker op,nooit had ik durven hopen zo'n koppel in mijn bezit te krijgen.
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Zoals het er nu naar uitziet ben ik volgende week 7 valkjes armer. :-\
Ik had deze week nog wat advertenties gezet en daar toch nog heel wat reacties op gehad.
Gisteren mailde een man dat hij wel interesse heeft in m'n wildkleur koppel (Theo & Thea) , de twee wildkleur mannen, een geparelde pop en een bonte man. Hij wil a.s. zaterdag al komen kijken. :D
En als alles meezit gaat  volgende week woensdag de fallow naar Sietske, die ook hier op het forum rond waart. Zie dagboek Sietskes Valken. Weer een valkje dat ik kan blijven volgen. ::) :P

Nu heb ik alleen nog een witmasker bonte man (split gepareld ) over van 2005.

Als deze ook nog een leuk huisje vind, dan houd ik dus 20 valkjes over. Een mooi aantal voor de komende broedperiode, want dan kunnen er in volière 1 vier  koppels samen met de swiften en in volière 2  zes koppels. Als het allemaal koppels willen worden natuurlijk. :-\

Groetjes Marlies ;)

Riny

Hoy Marlies
Dat ruimt lekker op.
Eigenlijk zou ik ook op 20 moeten zitten maar ja.
Dat krijg je als je een tick hebt voor bonte valkjes,en het blijken allemaal mannen te zijn.
Dan koop je ze een passende pop en voor je het weet,heb je er eigenlijk teveel.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey Marlies,

Aan de ene kant jammer dat er een paar weg gaan. Aan de andere kant werd het toch te druk. Heb weer fotos geplaatst van Kashira in mijn dagboek.  ;D

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

HOi, ;D

Ik hoop dat ze allemaal een goed plekje krijgen, anders wordt het inderdaad veel te druk. Je weet ook van tevoren dat je niet alles zelf kunt houden. :-\
Als ik zou wonen net als jij Riny, dan zouden het er ook veel meer zijn hoor. Het is maar goed dat Martin dit niet leest. :P

Als het wil lukken met de pastelmasker, dan wil ik daar graag een (misschien wel 2 :-\ ) jongen van houden en mee verder kweken. We zien wel.
En misschien krijgen ze  nog wel andere mooie valkjes tegen die tijd.

Vandaag nog werken tot half drie, en dan.......... lekker weekend. ;D

Groetjes Marlies ;)

♪ Marlies

Vandaag zijn er acht valkjes vertrokken. Zo'n kleine tweehonderd km  naar het noorden. :-\
Het waren hele aardige mensen die zowat en rondreis door Nederland gingen maken vandaag. ::) Op de terugweg hadden ze nog een paar adresje voor kanaries.

Ze hebben Theo & Thea, twee wildkleur mannen, een geparelde pop, een bonte man, een witmasker bonte man en een cinnamon geelwang pop meegenomen. :-\
Het is nu een stuk stiller hier, want die twee wildkleur mannen zaten heel de dag te fluiten.

Woensdag de fallow nog en dan heb ik (voorlopig) nog 19 valkjes over.  :-\
Ik heb nu vijf koppels.
Deze ga ik maar in een volière zetten, en de vrijgezellen in de andere. :P
Misschien dat er dan nog spontaan enkele koppels ontstaan. Degene die dan overblijven mogen ook nog weg. ::)

En dan aftellen naar het kweekseizoen en maar hopen dat er wat mooie lieve valkjes geboren worden die ook allemaal weer een goed tehuis krijgen.

Nu ga ik slapen, morgen weer vroeg uit bed om een paar uurtjes te gaan spinnen met manlief. Lekker zweten en jezelf afmatten. ::)

Groetjes Marlies ;)

bobbie

Hoi Marlies,

Dat is inderdaad ineens een hele aderlating  :-\ qua valkjesaantal.

Citaat van: marlies op 24 januari 2006, 07:30:31
Riny, dat komt dan goed uit, dan kan ik jou mooi steunen als er bij jou 100 eitjes liggen. Nel heeft het  toch veel te druk  :P
Als er bij jullie inderdaad zoveel volière's worden leeggehaald zou ik ze ook lekker binnen zetten.
Is voor mij natuurlijk ook een beetje eigen belang, want ik wil nog wel een lutino geelwang mannetje bij je komen halen. Dus Riny, wees er zuinig op. ;D

Groetjes Marlies ;)


En ik heb het zeker druk  ::). Vanavond zei ik nog tegen Herman: wanneer begint ons weekend nu?
We hebben constant kleinkinderen gehad om op te passen vorig en dit weekend. Wel gezellig hoor.  ;D

Straks probeer ik nog even naar de eitjes van Cootje en Pipo te kijken, maar ze worden wat fanatieker dus het gaat niet meer zo gemakkelijk. Hoort dat zo? Doet ieder koppel dat tegen het einde? Ik verwacht het 1e jong de 3e van febr.

Groetjes, Nel :)


♪ Marlies

Hoi Nel, ;D

Of dat bij alle valkjes zo is dat ze tegen het einde fanatieker worden weet ik eigenlijk niet. Het is mij nog nooit opgevallen. Nou heb ik natuurlijk m'n valken buiten zitten, wat dan misschien toch wel anders is.
Ik zal er van het voorjaar eens op letten.

Wees blij dat de kinderen en kleinkinderen zo vaak en zo graag bij je zijn. Dat zegt in elk geval veel over jou en Herman. ;)


Groetjes Marlies :D

♪ Marlies

Gisteren bericht gehad van Mandy, dat a.s. vrijdag de valkjes voor Cobie en Daan opgehaald worden. ;D

Dat wordt dus morgen afscheid van  weer drie valkjes.  :-\ Sietske komt n.l. morgen de fallow halen. Dan breng ik tegen de avond de twee bonte pareltjes naar Mandy, zodat Esther ze vrijdag met die van Mandy mee kan nemen naar Cobie en Daan.

Dan wordt het toch wel heel erg stil hier. Op een kleine week tijd verhuizen er 11 valkjes. Dat betekent dan dat ik er nog 17 overhoud. :-\
  En dan snappen jullie natuurlijk wel dat er of nog eentje weg moet om een even aantal te krijgen, of  nog eentje er bij. :P
Gelukkig verhuizen deze valkjes naar mensen hier op het forum, dus kan ik ze nog lekker volgen.

We zien wel wat we nog tegen komen. ::)

Rianne

Eentje erbij natuurlijk ;D

♪ Marlies

Ik vrees het ook. Ik heb n.l. een slot van hetzelfde merk als Nel en Roosje. ::) :P

Quendi

En het fallowtje krijgt een heel goed plekje ;D. En ik beloof dat ik je af en toe laat weten hoe het met haar gaat en of ze al een vriendje heeft.

Ik ben niet zo heel goed met mijn dagboek, maar ik zal er af en toe wel een berichtje in stoppen.

Tot morgen  ;D.

Even 2,5 uur heen, en weer 2,5 uur terug reizen naar beneden Nederland  ::)

Roosje

Citaat van: marlies op 31 januari 2006, 18:04:50
Ik vrees het ook. Ik heb n.l. een slot van hetzelfde merk als Nel en Roosje. ::) :P


Hihi ;D

bobbie

Citaat van: Roosje op 31 januari 2006, 18:25:37
Citaat van: marlies op 31 januari 2006, 18:04:50
Ik vrees het ook. Ik heb n.l. een slot van hetzelfde merk als Nel en Roosje. ::) :P


Hihi ;D


???

:P ;D