8 mei 2024, 17:59:09

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Rianne


♪ Marlies

18 november 2005, 07:37:57 #631 Last Edit: 18 november 2005, 18:43:28 by marlies
Jippieeeeeeeeee, gisteren zag ik dat de pastelmasker en de lutino zaten te kroelen. Ze doen precies wat ik wil ;D net als Nemo en haar (split) bonte witmasker man.

Tot nu toe heb ik voor volgend kweekseizoen de volgende koppels.

Koppel 1 M'n oude bonte & geparelde pop

Koppel 2 Theo & Thea (wildkleur)

Koppel 3 Cinnamon geparelde geelwang & en split man

Koppel 4 Cinnamon geparelde geelwang split bont & split man

Koppel 5 Bonte man & geparelde pop

Koppel 6 Nemo & (split) bonte witmasker man

Koppel 7 Geparelde pastelmasker pop & lutino man


Dan blijven er nog over

Cinnamon geparelde geelwang man
Cinnamon bont geparelde man
Bonte man
Lutino pop
Bont geparelde man en een waarvan ik het geslacht nog niet weet
Witmasker man
Fallow ?
Wildkleur 2x man
Geparelde pop
Cinnamon geelwang pop
Cinnamon ?
Geparelde pop

Nu zitten ze nog in twee volières naast elkaar. Het is m'n bedoeling om het dubbele gaas ertussen uit te halen zodat ze bij elkaar kunnen komen.  Misschien ontstaan er dan meer koppels, maar ik moet manlief eerst nog over zien te halen. :P


Groetjes Marlies

Riny

Hoy Marlies
Ik zie dat jij ook al druk bezig bent met de voorbereidingen voor het nieuwe broedseizoen.
Mooie koppels heb je.
Ik hoop dat je jou man over kunt halen,als je nog wat trucjes wil hebben?
Groetjes Riny :D

♪ Marlies

Vertel Riny, ;D mischien kan ik van jou nog wat leren. Jij hebt tenslotte al wat meer ervaring dan ik. :P

Rianne

Hoi Marlies,

hier even een fotootje van een oude bekende van je:



Er komt nu een nieuwe staartveer door, en volgens mij zit er geen geel op. Spannend want Ayko gedraagt zich niet als een man :-\

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Het is een flinke vogel geworden zo te zien. :o
Hij/ zij heeft ook van die lekkere "wangen", netals sommige valkjes hier bij mij. ;D

Ik zit hier met zo'n zelfde twijfel geval. Misschien herinner je je nog dat er nog een cinnamon in de volière zat ? Deze is nu dus ook in de rui en ik ben ook heel benieuwd wat het is.  :-\ Fluiten doet deze ook niet, en het is ook geen macho.
Nu heb ik hier nog valken zitten (mannen) die nooit fluiten en ook geen macho gedrag vertonen, dus het gedrag zegt ook niet alles. :-\

We zullen geduld moeten hebben. Als Riny jou een zakje geduld stuurt, geef dan ook een beetje aan mij  ::)

Riny

Hoy Marlies
Als ik weet waar ik het krijgen kan stuur ik Overtoom op je af met een paar kilo van dat spul.
Groetjes Riny ;D ;D

Roosje


Riny



Hoy Marlies
Jij bent een terechte winnaar van de fotowedstrijd vindt ik.



Groetjes Riny

Caroline

Heb ik niks aan toe te voegen!!

Hij was gewoon geweldig, dat kleine koppetje tussen pa en ma uitstekend.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

6 december 2005, 07:35:19 #640 Last Edit: 6 december 2005, 19:15:39 by marlies
Hoi allemaal, ;D

Bedankt hoor, ik kwam deze foto tegen en had gelijk zoiets van, deze stuur ik in. ;D
Ik dacht nog deze zal wel herkend worden door iemand, want hij heeft een tijdje in m'n dagboek gestaan. Maar ja er staan natuurlijk zoveel foto's hier op de site. :-\

Bij ons gaat alles z'n gangetje. Martin heeft z'n aga's en z'n catharina's gekoppeld en deze zitten nu in de broedkooien, maar nog even zonder blok. :-\

Een koppeltje catharina's heeft al drie jongen, het is een heel jong koppeltje nog, maar we konden ze niet stoppen. Ze bleef maar eitjes leggen op de bodem van de kooi. Misschien is het vierde eitje ondertussen ook al uitgekomen, maar we kijken niet te vaak omdat ze nog zo jong is en we hebben zoiets, van laat maar doen dan komt het wel goed.
Ik weet nu alleen nog niet of er lutinootjes bijzitten. :-\

Met de valkjes gaat ook alles goed. We hebben bij de volières de ramen er weer in gedaan aan de voorkant, dus nu zitten ze weer lekker beschut. Ze zullen het wel niet koud hebben, want alles zit 's avonds gewoon buiten. Behalve de swiften, die zitten wel binnen.

Moet weer gaan werken. Drukke dag vandaag en morgen. :-\



Groetjes Marlies ;D

♪ Marlies

Jammer, maar de drie jonge catharina's hebben het niet gered. :'(  De ouders hebben slecht gevoerd. Nu zijn erbij jullie bij die dan van dag 1 zelf met de hand gaan voeren, petje af maar daar heb ik geen tijd voor. :-\
Ik denk dat het koppeltje te jong is om het goed te doen. Nu maar even afwachten hoe het verder gaat, of ze weer eitjes gaat leggen, of dat ze voorlopig even uitgelegd is.

Rianne

Wat zonde van de 3 jongen, maar je verwachtte het volgens mij ook wel een beetje. Hopelijk doen ze het de volgende keer beter. :)

♪ Marlies

Het koppeltje catharina's zit weer in de vlucht. Er was weer een ander koppel eitjes aan het leggen. :-\  Dit is een ouder koppel dat al meerdere nestjes heeft grootgebracht. Ma is mauve en pa is kobalt blauw.
De rest  heeft nu ook de blokken in de kooi dus we zullen zo de eerste eitjes hebben van de catharina's. Dit jaar wordt er ook met gezoomde catharina's gekweekt, dus ik ben heel benieuwd wat voor kleurtjes we allemaal zullen krijgen.

De broedkooien (2)  van de valken staan ook weer leeg.  ;D Hier zaten tijdelijk jonge aga's in, maar die zijn nu allemaal weg. ;D
Ze zullen nog wel een tijdje leeg blijven staan, want de lutino en de pastelwang zijn nog te jong om te kweken. :'(
Maar het is zo kerst en na de kerst gaan de dagen zo weer lengen. Voordat we het weten is het weer voorjaar. Ik kan bijna niet wachten. :-\

Riny


Citaat van: marlies op 15 december 2005, 18:52:07
Maar het is zo kerst en na de kerst gaan de dagen zo weer lengen. Voordat we het weten is het weer voorjaar. Ik kan bijna niet wachten. :-\


Hoy Marlies
Dat gevoel ken ik.
Vandaag was ik op de webcam van iemand aan het kijken.
Een valkje van een paar uurtjes oud,dan kriebelt het van alle kanten.
Nog een paar maandjes wachten en het is weer zover.
Groetjes Riny :D