3 mei 2024, 15:29:38

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

10 oktober 2005, 07:21:20 #570 Last Edit: 10 oktober 2005, 07:26:14 by marlies
Eindelijk :D

Ik denk dat Nemo (cinnamon bonte witmasker ) eindelijk serieus op zoek is naar een man. Afgelopen zomer heb ik drie mannen voor d'r gekocht, maar mevrouw ging liever bij de swiften zitten. Ik was al bang dat ik op zoek moest naar een groene valkparkiet  :-\ ( lijkt me nog moeilijker dan een lutino geelwang).
Nu toont ze dan toch interesse in een witmasker man split voor bont. Is niet mijn keuze (had liever bonte man split cinnamon en witmasker ) maar ik moet niet zeuren en gewoon blij zijn dat ze zover is. :P
Misschien dan volgend jaar het eerste nestje van Nemo.
Daar kunnen we dit dan uit verwachten:

Ouders:
Vader=Witmasker split voor Bont
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont split to {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}
50.0 % Witmasker split to Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont
50.0 % Witmasker split to Bont

Zelf zie ik liever deze combinatie :

Ouders:
Vader=Bont split voor Witmasker {X1:Cinnamon}
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont  Cinnamon split to {X2:Gepareld}
25.0 % Witmasker Bont split to {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}
25.0 % Bont  Cinnamon split to Witmasker {X2:Gepareld}
25.0 % Bont split to Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont  Cinnamon
25.0 % Witmasker Bont
25.0 % Bont  Cinnamon split to Witmasker
25.0 % Bont split to Witmasker

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com


Groetjes Marlies

Rianne

Tja, je kan niet alles hebben. ;D Wees in ieder geval blij dat ze interesse toont voor de mannen, dan is dat probleem vast opgelost. ;)

♪ Marlies

Jippie, lekker een weekje vakantie.
Dat word dus een week van poetsen en shoppen met m'n zoons :-\ Ik weet niet of ik dat  laatste wel zo leuk vind , met twee puberende jongens om kleren.
Maar ik moet niet zeuren, dat is ook maar een dag. Dan nog een dag flink poetsen zodat alles er weer even tegen kan. Dan blijven er vast ook nog een paar dagen over om lekker met een boek op de bank te zitten . ;D

Vakantie geslaagd. ;D

Lin

Hey,
Lekker vakantie. en fijn dat Nemo nu naar een valkje toetrekt. Jammer dta je dan geen cinnamon erin hebt. en leuke handtekening heb je nog steeds! :-) Heb je alweer een mooi valkje op het oog?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Ja, volgens mij dezelfde als jij.  ;D
Ik had deze week een advertentie op marktplaats gevonden, doet hij de lutino niet weg. Balen als een stekker natuurlijk. :'( :'(

Rianne

Citaat van: marlies op 14 oktober 2005, 16:33:50
Ja, volgens mij dezelfde als jij.  ;D
Ik had deze week een advertentie op marktplaats gevonden, doet hij de lutino niet weg. Balen als een stekker natuurlijk. :'( :'(


Daar was ik ook al mee bezig. Ze twijfelden of het een pastelmasker of geelwang was. Ze denken pastelmasker dus wil hij ermee kweken. Okeeee.... *baal baal* ;)

Riny

Hoy Rianne
Gaat dit over die waar ik je een IM over gestuurd heb?
Als dat zo is ,dat heb ik daar eigenlijk nog altijd meegemaakt.
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Ik kreeg een mailtje dat het een pastelmasker lutino was. Dat hadden ze van een ervaren kweker gehoord.

Rianne

Nou dan is dat inderdaad dezelfde Riny en Marlies. Al was het wel een geelwang, dan mocht ik m kopen. :-\

♪ Marlies

Ik snap niet dat mensen iets te koop zetten en dan toch niet gaan verkopen. Vooral niet als dat zoals Riny zegt, elke keer gebeurt. >:(

Roosje

ooh das balen zeg. denk dan ff na voordat je mensen teleur gaat stellen :-\

Riny

Hoy Marlies
Je stond bijna op de derde pagina,dat kan niet hoor.
Jij hebt ook al zo'n mooi bewerkte handtekening.
Hebben jullie soms allemaal stiekem een cursus gevolgd??
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Hoi Riny, ;D

Ik heb geen cursus gevolgd hoor, maar een foto bewerkingsprogramma gedownload waar je dit dus mee kunt doen. Het heet  PhotoFiltre, er stond een link naar toe in iemand  z'n dagboek. Ik weet alleen niet meer bij wie. ???
Ben een beetje aan het experimenteren. :P

Dat m'n dagboek op de derde pagina staat, komt omdat ik momenteel weinig te vertellen heb over m'n valkjes. Alles gaat gewoon z'n gangetje. ;D
Met kweken moet ik nog even wachten tot het weer voorjaar wordt. Dan gaan we weer proberen om mooie valkjes te kweken. Ik heb weeral een "droomkoppel" in gedachten :o. Nu maar hopen dat het klikt tussen die twee.
Misschien moet ik nu al beginnen met  HOPPAAAAA  te roepen. Maar ja wat zullen de buren dan wel niet denken, ze zijn al wat ouder dus.....( 75  :P )

Groetjes Marlies

Petra en Cheeky

Ha Marlies!

Soms is er gewoon even bijna niets nieuws gebeurd om te vertellen, maar dat geeft niet!  ;) Je kunt HOPPAAA altijd proberen hoor, wie weet, heeft het ook nog effect op je bejaarde buren! Zijn zij ook weer happyyyyyy!  :P

Je handtekening ziet er inderdaad ook erg leuk uit zo! Lekker is dat he, knutselen met Photofiltre...!  ;)

Groetjes,
Peet

♪ Marlies

Hoi Petra,

We zullen maar niet te hard hoppa roepen anders hebben we misschien geluidsoverlast bij de buren. Stel dat ze een beetje te actief worden. ;D

Met de handtekening ben ik nog niet tevreden, maar we knutselen gewoon verder en ik kijk nog even op de site van PhotoFiltre of er nog wat meer te downloaden is.

Groetjes Marlies ;D