3 mei 2024, 07:49:02

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Riny,

Wij geven WM Forte van Witte Molen, dit zijn zilver kleurige zakjes met een groen/geel vogeltje erop.
Ik dacht dat mijn man dat 5 dagen achter elkaar geeft.

Mijn man zet altijd een grote specie kuip vol met heet water en chloor en daar doet hij dan de blokken even in zetten en schuurt ze dan helemaal schoon.
Dan laat hij ze een paar dagen drogen, smeert alle randen en kieren in met U2 en dan bergt hij ze op.
De broedkooien heeft hij dit jaar helemaal schoongemaakt met en stoom cleanertje.

Voordat de blokken weer bij de vogels gaan worden ze weer een keer ingesmeerd met U2 of ingespoten met ARDAP, maar dit laatste mag niet meer verkocht worden.

Groetjes Marlies ;D

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Wat is er met de fallow Lin  ??? ;D

Mandy

Citaat van: marlies op  4 september 2005, 10:20:22
Bij ons is het heel zeker afgelopen. De blokken staan allemaal weer spik en span in de schuur, dus kunnen ze ook niet meer :P


Hé toevallig, ik heb ook al een hoop blokken schoon gemaakt en opgeruimd.
Ik heb 13 blokken waarvan nog 5 in gebruik maar die andere 8 kunnen alvast maar gedaan zijn dus dat heb ik vh weekend gedaan.
Ik heb zo'n zinken teil en die heb ik gevuld met een dettol badje en daar heb ik alles in gedoopt en schoon geschuurd. En vh weekend was het mooi weer met een lekker windje dus het kon goed drogen.  8)
Daarna ook ingespoten en de gaten dicht geplakt tegen de muizen! :o
En ongelooflijk, dan zijn er geen blokken meer maar heb je toch nog van die eigenwijze hormonale valken die dan toch gaan treden en tja, dan vind je dus een eitje kapot op de grond zoals vandaag. :)
Nou, je mag toch zeggen dat je een mooi kweekjaar had dit jaar. Hopen dat het volgend jaar weer zo mag zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne


♪ Marlies

Hij / zij is nog vrij hoor. Ze weet me te wonen. ;D :P

Lin

Citaat van: marlies op  6 september 2005, 15:16:12
Hij / zij is nog vrij hoor. Ze weet me te wonen. ;D :P


Eerst een buitenvoliere!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Vanmiddag vertrekken  het broertje van Nala en een witmasker geparelde pop richting Zeeland. :-\ ;D
Het word weer wat rustiger in de volière.
Een enkel stelletje heeft nog steeds last van de hormoontjes, zelfs na twee rondjes. Gisteren lagen er twee kapotte eitjes op de bodem.
Gaat wel over.

Riny

Hoy Marlies
Bij mij zij ze ook altijd onrustig als ik de blokken weg haal.
Nu zijn ze er weer aan gewend en zitten ze weer lekker met en aan elkaar te frotten.
Even uitrusten van al het harde werken.
Hoeveel jonkie's heb je nu nog zitten?
Groetjes Riny :D :D :D

♪ Marlies

Hoi Riny,

Alles is weer oké. ;D
Er zitten nu nog twee wildkleurtjes, een geparelde, twee bont geparelde, een geparelde fallow en een witmasker.
Ik heb me aangemeld bij Vogelarena en ga daar nog een advertentie zetten. Wacht maar af, en anders mogen ze voorlopig nog even blijven.

Groetjes Marlies


♪ Marlies

Nieuwe foto's van de jongen die er nog zitten. ;D


Op de voorgrond het jong dat zo lang op de grond bleef zitten,samen met Lilo




Hier nog een keer alleen.




Het eerste bont geparelde jong



Nog een keer



En nog eens :-\



Laatste keer :-\



Bont geparelde twee




Nog een keer




Het eerste bont geparelde valkje heeft veel mooiere en duidelijkere parels, zou dat dan een popje zijn en de andere een mannetje.
Deze heeft meer "vegen" op de rug.

Riny

Hoy Marlies
Je hebt me doen smullen.
Aan Bonte valkjes ben ik verslaafd. Daardoor komt het ook dat ik een mannenoverschot heb.
Maar ik heb het bijna ''weg gewerkt''
Je hebt prachtige valkjes!!
Groetjes Riny :D :D :D

Rinske

Hoi Marlies,
Wat zijn ze leuk zeg die bonte geparelde, echt plaatjes :D
Zal vast niet lang duren voordat je de rest van de jongen kwijt bent, ze zien er echt allemaal goed en schattig uit!!
Leuk om te zien ook dat het jong dat eerst zolang op de grond bleef zitten zich nu ook er prettig voelt op een stok, wel een liefie hoor!!!

Nou veel succes verder!!! :D :D

Lin

Hey,

Nou daar kom je wel vanaf denk ik. Maar waar is de fallow ook al verkocht?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Nee hoor Lin, ik zal hem wel voor je bewaren :P :P ;D