6 mei 2024, 03:56:59

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Kan hoor Lin, er zitten er nog genoeg  ;D :-\

Het fallow koppel had vandaag ook weer een eitje. ga dit ook maar weggooien. Van de geelwangen had m'n man al gedaan, dus er viel niets meer te kiezen.

Lin

Hey Marlies,

Nou ja ik sta op je lijst dus kom nog een keer een valkje halen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Om nog heel even op dat zaad terug te komen,
ik had mezelf ook drie slagen in de rondte gescholden, en dan had de hele buurt mee kunnen genieten waarschijnlijk!
Maar ik vind dat je het goed opgelost hebt met je stofzuigertje!

Wat een mooie pop is dat zeg die je weg wilt doen........
Daar zul je wel heel veel reactie op krijgen!
Het is dat ik er de ruimte niet voor heb om nog "zomaar" een vogel erbij te nemen, want anders............... ;D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mandy

Citaat van: marlies op 20 juli 2005, 21:58:52
Ja, ik denk dat ik haar maar weg doe. Het wil niet klikken met de mannen die ik voor haar heb.
Het is een popje van vorig jaar. Ze komt van Mandy, ik weet alleen niet uit welk koppel.




Zij komt uit mijn oude koppel Kuifje&Bobbie. En Bobbie heb ik nog, dat is mijn albino pop die nu Kokki heet omdat ze bevruchte eitjes met mijn split geelwang man Peppi heeft. ;)
Ik heb haar vorig mannetje Kuifje weggedaan omdat hij heel erg plukte. De nieuwe eigenaar wist dat maar wilde het toch proberen, en wat denk je, nu heeft hij jongen en die heeft hij niet geplukt?! ;D
En dit valkje is een zus van Dito die nu 2 jongen heeft. :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Dank je voor de informatie Mandy  ;D
Zo zie je maar met die plukkers. Die ene bonte die toen van jou af kwam heb ik aan m'n neef z'n vriendin gegeven en die heeft hem ook weer weggedaan omdat hij plukte.

Hoi Bianca,
Ik heb nog niet echt een advertentie gezet voor Nemo. Volgend weekend als de geparelde lutino weg is ga ik m'n jonge geelwang en de split erbij zetten en misschien dat er dan iets gebeurt.
Dan zou ik dit er uit kunnen krijgen

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Dan weet ik ook gelijk het geslacht.
En dan komt natuurlijk nog de lutino split gepareld en witmasker van Bonnie.
En dan zou ik dit kunnen krijgen

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker {X1:Gepareld}
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker split to Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Gepareld Lutino split to Bont
25.0 % Witmasker  Lutino split to Bont
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker Bont
25.0 % Lutino split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com


Dus ze hoeft nog niet op stel en sprong weg hoor.

Gisteren lagen er drie dode jonkies in het blok van m'n vreemdganger. Ze waren helemaal plat. Ik denk dat het te druk is in dat blok. Er liggen nu nog twee kleintjes, een wit donse en een geel donsje. Nu zal ik het verschil tussen het lichte en het donkere gele dons niet meer kunnen zien. :-\

Met de rest van de jonkies gaat alles goed. Ook met de kleine fallow.

Het is op het moment alleen een zooitje met de ouders.

Theo &Thea die momenteel vier jonkies hebben,  zitten nu in het blok van m'n jonge bonte en mevrouw heeft daar zelfs weer een ei gelegd. In dit blok zitten ook nog drie jonkies.
Ik hoop dat ze allemaal te eten krijgen, want anders heb ik een probleem.

Lin

Hey Marlies ik zie weer prachtige jongen. Pfoe mooie jongen kan je krijgen dus. Ik hoop dat het voeren van de jongen goed blijft gaan!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Hoi Marleis,

Ik heb jouw dagboekje eindel;ijk doorgelezen...wat ene prachtige valkjes zeg...die in je handtekening...super!!!

Wij zijn nog beginnende valkjes maar ik heb al een verlanglijstje gemaakt....

Nu hebben we ene wildkleur ( geen idee of ie split ergens voor is) en ene lutino..waarvan beide ouders Lutino zijn..(.of die ergens split voor zijn..ws niet...)...toch zie ik bij de lutino grijzig grauwe punten ops taart en vleugeltoppen.....zou dat betekenen datz e toch fallow is? of is ze gewoon erg smerig? we douchen haar regelmatig en ze komt niet buiten....
In mijn dagboekje staat een foto waar je het prachtig kan zien....

Verder is ze ontzettend lief dus houden we haar toch hoor.

Succes met je jongen en de andere valkjes.....( zoonlief was erg onder de indruk van jullie mega voliere)

Christa & de Rest
Christa & De Rest

♪ Marlies

Hoi Christa en de rest,
Ik heb even naar de foto gekeken. Heb je nog een andere foto waar het licht net iets anders op Pino valt?
Het ziet er inderdaad grijzig uit. Maar ik zou het niet weten of er fallow inzit.
Als ze niet buiten komt en regelmatig gedoucht wordt lijkt me dat geen vuil.

Hier een foto van m'n fallows. Lijkt die van jou er op?





Nou zo mega is de volière niet hoor. Ik denk zo'n 8 x 2,50 m en dan in drieeen verdeeld.
Wat staat er allemaal op je valkjes verlanglijstje, je maakt me wel nieuwsgierig hoor. ;D

De kleintjes gaan nog steeds goed. 

Ik ga vrijdag Bonnie bellen om een afspraak te maken zodat we de lutino man (misschien voor Nemo) op kunnen halen. ;D

En ook nog spannend, komen de Duitsers zaterdag om de geparelde lutino of niet. :-\

M'n geelwang pop dropte vandaag nog een eitje, maar ze moet nu toch echt even wachten.

Vandaag met de man van m'n collega aan de telefoon gezeten om te vragen of hij niet een middeltje tegen bloedluis wist. Momenteel gaat het goed, maar je weet het maar nooit. Voor je het weet zit alles weer onder. Hij heeft al jaren duiven en hij zei dat je onder het nest materiaal van de valkjes kranten moest leggen. In deze inkt zit volgens hem een stof waar de bloedluizen niet tegen kunnen. Het is een eenvoudige tip die het uit proberen waard is.

Vandaag de jongen die bij Theo &Thea liggen nog eens bekeken, er zitten twee cinnamons en twee wildkleurtjes bij.
Bij m'n jonge bonte lagen ook eitjes van Theo & Thea en daar had ik er ook van de geelwangen bijgelegd. Hier zit ook een cinnamon en een wildkleur bij. Van de derde kan ik het  nog niet zien.


Bianca

wat sneu dat die paar jonkies dood zjin gegaan!
Maar aan de andere kant mischien beter als ik jou hoor zeggen dat het wel erg druk was in dat blok!

Ben benieuwd naar je avonturen bij bonnie vrijdag!
hihihihhihi,
succes ermee
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Citaat van: Bonnie op 26 juli 2005, 07:13:50
hoi Marlies, ik krijg weer allemaal PM errors, dat er een limiet zou zijn overschreden dus dan maar even zo...

vrijdagavond moe tik werken dus dan ben ik pas vanaf 22:00 bereikbaar.


Hey Bonnie zit je niet op of over de twintig PM's in je mailbox?

Hey Marlies,

Wat een mooie fallow! Ik ben blij dat ik nooit bloedluis heb gehad. Maar ben wel bang dat het een keer kan gebeuren. fijn dat het met de jongen nog super gaat!
Citaat van: marlies op 25 juli 2005, 00:05:52


Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont {X1:Geelwang (rec.)}
© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com



En dit bedoelde ik met mijn PM die man die je dan zou krijgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Hoi Bianca, vrijdag ga ik nog niet op avontuur bij Bonnie hoor, we gaan eerst even een dag afspreken. ;D

??? ;D Hoi Lin , nu snap ik hem, jij hebt Nemo met m'n jonge geelwang berekend. Dan krijg je dus dit :

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Is wel lekker duidelijk wat geslachte betreft.

;D Nou Bonnie ik bel je vrijdag avond wel even hoor.


Gisteren nog twee jonkies geringd. Nog twee te gaan.

De fallows hebben weer drie eitjes. Misschien dat ik ze nog laat liggen.
De kleine fallow is gelukkig weer helemaal opgeknapt.

De jongen van Theo & Thea groeien ook goed, evenals de (pleeg)jongen van m'n jonge bonte.

Bij m'n oude bonte leeft de albino ook nog steeds. Nu moet ik wel zeggen dat bij hun alle albino's die ze hebben gehad in leven zijn gebleven.

Zo nu moet ik weer gaan werken. Nog drie dagen en dan  lekker drie weken vakantie.

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ik las dat je iets zoekt tegen bloedluis. Ik weet niet of het wat is hoor, maar via www.dedierenvriend.nl kun je ook heel veel duiven(en vogel)benodigdheden bestellen. Vooral Travipharma heeft veel verschillende middeltjes. Op www.travipharma.com staat ook een of andere antisect spray, alleen kan ik nergens terugvinden waar je dit kunt bestellen.  Veel andere travipharma dingen kun je dus via dedierenvriend.nl bestellen. Altijd leuk om even te kijken dacht ik zo.

Groetjes Yvonne

PS: Ik had je dit als IM willen sturen, maar je IM-limiet is bereikt.


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Bedankt Yvonne, daar ga ik zeker even kijken.
Het schijnt, dat je veel middeltjes voor duiven ook aan parkieten kunt geven.
Met de bloedluis gaat het momenteel goed. Nog wel elke keer poetsen en spuiten hoor, maar ja je moet wat voor je beestjes over hebben.

Ik heb gelijk even m'n postvak leegggegooid. :-\

Bianca

Citaat van: marlies op 27 juli 2005, 15:01:16
Bedankt Yvonne, daar ga ik zeker even kijken.
Het schijnt, dat je veel middeltjes voor duiven ook aan parkieten kunt geven.
Met de bloedluis gaat het momenteel goed. Nog wel elke keer poetsen en spuiten hoor, maar ja je moet wat voor je beestjes over hebben.

Ik heb gelijk even m'n postvak leegggegooid. :-\


Klopt ik ga hier ook geregelt naar een dierenwinkel en als ik dan ergens om vraag dan krijg ik vaak iets wat ook bij duiven helpt.
(ze hebben een speciale duiven-afdeling)
Zo ook met wormenkuurtjes.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Yvonne_R

Het klopt idd hoor van die duiven en andere vogels. Wij hebben ook wel eens iets via de dierenvriend bestelt en daar staat idd bij dat het ook voor volierevogels geschikt is. Ze hebben wel heel veel dingen hoor om te bestellen, echt de moeite waard.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!