5 mei 2024, 09:36:27

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

antoine

hoi Marlies,
haha, met gele wangen, nogal logis :D ;D :D
hihi, prachtige valkies heb jij zeg!
grtz antoine

Ankie

Hoi Marlies.

Gaaf hoor, een geelwang met gele wangen. ;D ;D. Ik lees je dagboek al een poosje en moest nu maar eens reageren.
Je hebt schitterende valkjes en die geelwangen hebben wel wat!!!!!

:-*Zazou ,groet van Ankie


Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ja het is echt een cinnamon geparelde geelwang, leuk zeg! En inderdaad de wangetjes kunnen op sommige foto's nog wel eens wat oranje opschijnen. Dat jonge geelwangkoppel is ook een mooi koppel zeg. Maar nee, waarschijnlijk heb ik straks zelf al 3-4 koppels met 1 of meer (split) geelwangen. En dat is toch echt genoeg. Ik hoop dat je een leuk baasje voor ze vind.

Groetjes YVonne


Yvonne's valkenparadijs!

carco

Hoi Marlies

Wauwie goed zeg: toch nog een geelwang jong erbij!
Ik geloof dat je de enige van het forum bent waarbij dit tot nu toe gelukt is en dan wel bij de eigen ouders: daar ben je zeker wel heel erg trots op!!
En terecht.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

Gefeliciteerd met je geelwang hoor! ;D
Het is jammer dat ik al een geelwang koppel heb, al is het nog geen koppel, anders zou ik ze graag overnemen, ik vind ze heel mooi! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Het zou misschien beter zijn voor de mutatie als er alleen gekweekt werd met de koppels die zelf broeden en voeren. :) En als jij zo'n koppel hebt, niet wegdoen hoor! :) Van wat ik gelezen heb is dat echt zeldzaam.

♪ Marlies

14 juni 2005, 10:13:16 #126 Last Edit: 20 juni 2005, 20:30:49 by marlies
Leuk hoor al die enthousiaste reacties van jullie.
Ik ben inderdaad APETROTS op m'n geelwangen.

Net weer even jonkies bekeken en vast gehad.Ik zag nu ook dat er een bont geparelde bij zit, dat was me nog niet eerder opgevallen  Nou stond ik in de volière een jonkie van m'n oude bonte te aaien en wat denk je. Pa komt gezellig op m'n arm erbij zitten. Dat heeft hij dus nog nooit gedaan, hij is ook niet echt schuw, maar zeker niet handtam. Vond ik wel heel erg leuk.  :D
Martin (mijn man ) was gisteren de kiwi plant aan het snoeien en toen zag hij dat er en nestje inzat. Heel voorzichtig gekeken. Er zaten twee jonge duifjes in.  :) .


Het is natuurlijk wel makkelijk gezegd om alleen maar met koppels te kweken die het zelf helemaal doen, maar iedereen wil natuurlijk heel graag jongen van z'n valkjes.
misschien dat sommige pleeg jonkies het wel zelf gaan doen. Als je alleen met koppels kweekt die alles zelf doen, verdwijnt de mutatie misschien wel. Dat zou natuurlijk heel erg jammer zijn.  Ik heb nu het geluk dat ze het helemaal zelf doen, maar dit heb ik eigenlijk nog van niemand gehoord. daarom wil ik ook met een jonge geelwang van mezelf doorgaan. Moet alleen even afwachten of het een man of een pop is. Misschien dat ik maar wat veertjes opstuur naar Gendika.
Vanaf welke leeftijd kun je dat eigenlijk doen ?

♪ Marlies

14 juni 2005, 21:43:20 #127 Last Edit: 20 juni 2005, 20:31:09 by marlies
Nee Bonnie, was het maar waar. Ik heb er maar een met gele wangen gekweekt en dat is een cinnamon geparelde.
De andere twee hebben oranje wangen.

♪ Marlies

15 juni 2005, 15:19:23 #128 Last Edit: 20 juni 2005, 20:31:27 by marlies
Dertig dagen oud weer al. Nog even  en dan  vliegen ze weer uit. Ma heeft ondertussen weer al zes eitjes gelegd. Ik ben er nou niet meer zo ongerust in als met de eerste . Ze hebben laten zien dat ze het kunnen, dus ik ga er maar van uit dat het deze keer ook goed komt. Hoop alleen dat er dan wat meer geelwangetjes bij zitten.
Het eerste jong van m'n oude bont is ook uit het blok zag ik net. Het is een geinige bont geparelde met een mooie gele kop . Net boven z'n staart zijn de parels een stuk lichter van kleur, net of hij in de chloor gevallen is  ;). Ik zeg ook hij, omdat bij vorige nesten de bont geparelden ook mannen bleken te zijn.

♪ Marlies

16 juni 2005, 07:51:36 #129 Last Edit: 20 juni 2005, 20:31:48 by marlies
Ach wie weet Bonnie, misschien heb je nog een keer geluk.
Ik mag ook helemaal niet klagen. Van de 18 jonkies leven er nu nog 16 dus dat is helemaal niet zo slecht toch?

Gaat heel goed met m'n kleine valkjes.

De fallows zijn allemaal uit het blok en ma zit weer op eitjes.
In de volière vliegen nu drie jonkies rond, de cinna-zusjes en een bont geparelde.
Gisteravond zijn de eerste valkjes gereserveerd. Het stel dat kwam kijken wilde ze allemaal wel hebben, Ja wie heeft dat niet met jonge valkjes  ;). Zaterdag komt er weer iemand "shoppen" . Ik  kreeg gisteravond ook nog een telefoontje dat m'n andere koppel geelwangen verkocht is. Kan ik mooi verder gaan met een eigen jonkie. Dat lijkt me toch ook wel heel erg leuk om te kijken wat daar weer uit gaat komen.
In volière twee groeien de geparelde en de witmasker geparelde (gereserveerd) ook als kool.
In volière een zit nog een koppel op eitjes (tweede keer ) vorige waren onbevrucht, denk dat het popje nog wat aan de jonge kant is.
Bij m'n oude bonte gaat het ook goed , een uitgevlogen (bont geparelde ) en een geparelde die op het punt staat om uit te vliegen ( gereserveerd). Dan kunnen de twee jongsten ook wat beter groeien, want de twee oudsten zijn er natuurlijk telkens als de kippen bij om gevoerd te worden. Dit gaat dan weer ten koste van de jongste.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Nou wat leuk om te lezen dat er jonge zijn gereserveerd.(nu de mijne nog haha)
maar het gaat dus gelukkig goed bij jouw thuis.
Ik hoop dat allejonkies een fijn thuisje strx krijgen.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Lin

Oh wat ben ik hier al een tijd niet geweest. maar wat is er veel gebeurd. ik heb valkjes gezien die oranje wangetjes kregen maar ook geelwangen. wat zit je weer iedereen jaloers te maken. je hebt echt prachtige valkjes. en wat is die lutino mooi gepareld. je mag echt trots zijn hoor, ik ben in ieder geval wel jaloers.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

16 juni 2005, 21:35:32 #132 Last Edit: 20 juni 2005, 20:32:06 by marlies
 :-\ Hoi Lin,
Het is echt niet m'n bedoeling om je jaloers te maken hoor. Ik ben gewoon zo trots als een aap op m'n valkjes. Maarre alle valkjes zijn toch mooi  ;)  of niet dan. Ik weet zeker dat jij ook mooie valkjes hebt.

Jonkie twee van m'n oude bonte is ook uitgevlogen, en er lag weer een eitje bij. Ik zie wel elke keer dat er andere valken het blok van m'n bonte ingaan, als ze dan die twee jonkies voeren is het niet erg. Groeien ze lekker van.

De jonge swift parkieten van m'n man zijn ook bijna zover dat ze uitvliegen. Ik zag ze vandaag in de opening van het blok zitten. Weer eens wat anders jonge swiften, is voor hem ook de eerste keer.

Lin

Citaat van: marlies op 16 juni 2005, 21:35:32
:-\ Hoi Lin, Maarre alle valkjes zijn toch mooi  ;)  of niet dan. Ik weet zeker dat jij ook mooie valkjes hebt.


Dat is zo elk valkje is mooi. Ik he bhelaas maar een koppel. dit jaar 3 nestjes gehad en telkens weer een nieuwe mutatie ertussen. mijn jonkies kan je zien op:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8591.1560.html

Op pagina 105 staan ze op een rij, om je alles te laten lezen is een beetje teveel  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

17 juni 2005, 21:49:36 #134 Last Edit: 20 juni 2005, 20:32:22 by marlies
Hoi Lin,

Het zullen beslist mooie valkjes zijn, maar ik kan ze helaas niet zien. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar alles wat via de upload pagina is geplaatst kan ik niet zien. Dat zijn bij ons lege vlakken met een kruisje erin. Bij ons begon het ook met een koppel en moet je nu eens zien, nu zijn het er acht. ::)

Vandaag heb ik nog een overjaarse witmasker man split bont gekocht, ik zal nog wel fotoos plaatsen.

Morgen word m'n jonge geelwang koppel opgehaald. Dan heb ik weer plaats voor een nieuw koppel  ;).

De jonkies gaan allemaal goed. De meeste koppels beginnen weer aan het tweede rondje. Er liggen weer al 16 eitjes. Nu nog uitkomen.