7 augustus 2025, 13:15:27

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Was een goed idee om m'n fallows op de verkoop pagina te zetten. Ik kreeg vandaag al verschillende reacties. Net kreeg ik een mailtje dat ze verkocht zijn. ;D

♪ Marlies

Ik kreeg vandaag ook nog een telefoontje uit Havelterberg, morgen ga ik m'n jonge fallows ruilen. Ben zo benieuwd naar m'n nieuwe geelwang poppen.
Dan heb ik gelijk een partner voor ze. M'n split man uit m'n goeie koppel en als de cinnamons mannen zijn dan daar nog eentje van.
Dan heb ik min cinnamon geparelde geelwang man nog en een cinnamon split man. Even uitvogelen wat ik daar dan nog bij moet zetten.

bobbie

Hoi Marlies,

Spannend hoor. Die fallows zijn schitterend om te zien trouwens. Plaats je wel gauw foto's van je nieuwe geelwangpoppen?

Wat betreft het pendelen: ken je Yuki, met het uiterlijk van een man en het bekken van een pop? Zij/hij/het eigent ook Beppie een beetje toe. Als er een andere man fluit voor haar of bij haar gaat zitten springt zij/hij/het ;) ertussen.
Dus ik dacht: he, Marlies pendelt, ik ga het ook doen.
Eerst foto's gemaakt van allerlei vogels, vooral van die waarvan ik weet wat het is en ook 1 van Yuki.
Bij de valken die duidelijk pop of man zijn klopte het.
Toen Yuki: stilhangend - heeeel licht heen en weer - heeeel snel weer stilhangend .  Volgens mij weet de pendel het niet eens zeker ???

groetjes, Nel :)

♪ Marlies

Hoi Nel,
En als je de pendel boven Yuki houdt, wat gebeurt er dan?

XxLindaxX

Hoi Marlies,

Ik had je een email gestuurd voor het fallow koppel.
We zijn een voliere aan het bouwen en zijn dus op zoek naar een koppel en nog een jonge valk.
Uit welke plaats kom je ? Ik hoop dat het niet zo super ver weg is, want het is een heel mooi koppel.

groetjes Linda

bobbie

Hoi Marlies,

Die zit nu te pitten.  ;)

Het is wel een goeie tip, zal het een dezer dagen eens proberen.

Als het is gelukt hoor je het.

Groetjes, Nel :)

Riny

Hallo Marlies en Nel
Jullie zullen wel zeggen dat ik een ongelovige Thomas ben ,maar dan laat toch niemand meer dna onderzoek doen.
Kunnen jullie het ook van een foto??
Groetjes Riny :D :D

bobbie

Hoi Riny,

Wat mij betreft: vandaag voor het eerst bij de foto's van mijn vogels gedaan. Frapant dat het lukte bij diverse vogels waarvan ik wist wat het was. Aan de andere kant: stuur ik niet onbewust?

Ach, het doet niemand zeer  ;) en we zijn van de straat.

Is meer een uitprobeersel van me hoor.

Groetjes, Nel :)

Rianne

Lin

Hey Marlies,

Ik stuurde je net een IM maar wis die maar weer  :D Fijn hoor dat het nu goed gaat met de verkoop! En maak die kleine Kaiyo maar lekker tam, ik heb er echt ontzettend veel zin. En als ie er is dan start ik een nieuw dagboek. De mijne wordt nu wel erg lang. En zijn er al meer vorderingen in het eten?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Hoi Linda,
Ik heb jou ook een mail gestuurd. Ik dacht dat we +/- 120 km van elkaar wonen en dat vond je te ver toch?
Ondertussen is het fallow koppel verkocht.

Hoi Riny,
Tot nu toe klopte alles bij ons. Ik hoorde vandaag in Erp  ;D dat Jelle het ook doet. Mooie geelwang heb je nu trouwens ;)

Hoi Nel,
Ik weet niet of je dit bewust kunt sturen. De man waar ik vandaag m'n fallows mee geruild heb doet het ook. Wat bij hem poppen waren klopte bij mij ook. Dus wat is het , wie zal het zeggen.

Hoi Rian,
Het zijn drie mooie valkjes, een cinnamon geelwang net als die van Lin, maar dan een popje. Een cinnamon geparelde geelwang en een cinnamon geparelde (als het goed is )man split geelwang.

Foto's volgen nog, ze moeten even uitrusten van de reis, want ze waren toch al redelijk vroeg op stap.
Ik heb ook gelijk ontlasting weg gebracht zodat ze  lekker snel bij de rest in de volière kunnen.

Hoi LIn,

Ik heb nog niet veel tijd gehad om te knuffelen en te observeren. We zijn alleen nog maar onderweg geweest. Eerst naar Erp (anderhalf uur heen en anderhalf uur terug) en toen nog even met m'n zoon de stad in om voetbalschoenen.

Heb nu even tijd nodig om bij te komen. Lekker bakkie koffie erbij en dan lekker effe niks.

Rianne

♪ Marlies

De nieuwe valkjes zijn helemaal onder de indruk lijkt het wel. Ze zitten met z'n drieën bij elkaar te slapen. 'T is ook wat helemaal aan de andere kant van Nederland, en dan ook nog zo'n ander taaltje. ::)  Komt vast wel weer goed.

Riny

Hoy Marlies
Je had gelijk, de geelwang is prachtig!!
Ze zit nu bij de primrose/split geelwang of ze nog nooit ergens anders heeft gezeten.
Maar ik geloof dat jou valkjes ook veel jonger zijn,of niet.
Groetjes Riny :D :D :D

Kirsten

Zo Marlies, wat is het hard gegaan in je dagboek, maar ik ben weer bij,.

Allerlei tips lees ik voor bloedluis,. Die kweker in belgie vernevelde ook die olie, maar vond het wel vrij prijzig.
Ik heb van de week kruiden gekocht speciaal voor in het broedhok, maar ik moet het nog uitproberen hoor.

Fijn dat de geelwang een man bleek te zijn, dat pendelen moet ik ook maar eens gaan proberen,. hihih

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------