6 augustus 2025, 15:55:02

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

antoine

hoi Marlies,
oooooooo, wat heb jij een mooie valkjes ;D
en prachtige foto's,
nog :D ;D ;)lol
grtz antoine

♪ Marlies

10 juni 2005, 20:49:08 #106 Last Edit: 20 juni 2005, 20:27:39 by marlies
Dag 25 weeral, wie had kunnen denken dat het zo goed zou gaan.
Ma geelwang heeft weer eitjes gelegd, ze heeft de smaak te pakken denk  :)  .
Als ik de twee geparelde jonkies bekijk da zie ik ( nog ) geen oranje wangetjes komen. Ik blijf hopen.

de kleine geelwangetjes? Wat denken jullie?

DE lutinogeparelde komt ook al goed in de veren

De cinnamon zusjes zijn allebei uit het blok. Nu nog zelf gaan eten en dan kunnen ze naar hun nieuwe baasje.

Yvonne_R

Hoi Marlies,
Wat gaat dat dan toch snel he met die jonge vogels. En wat goed van je geelwangen zeg. (ik heb nu ook een geelwang pop gereserveerd die haar eigen jongen heeft grootgebracht, dus wie weet lukt dat mij volgend jaar ook). Als ik de jongste geelwangen zo zie lijken ze precies op die van mij toen ze zo groot waren. En dat zou dan betekenen dat ze idd gele wangetjes krijgen!!!! Het is lastig te zien zo op de foto, maar zijn ze echt grijs of lijkt het een beetje op cinnamon?

Het zijn in ieder geval schatjes en ze hebben de krop goed vol zeg. Petje af voor pa en ma geelwang.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

11 juni 2005, 09:25:05 #108 Last Edit: 20 juni 2005, 20:27:58 by marlies
Hoi Yvonne,

Las net jouw berichtje en werd toen even nieuwsgierig. Zelf had ik nog niet gezien dat er dus idd een cinnamon geparelde bijzit . Deze heeft zo te zien ook gele wangen.
De tweede denk ik dat toch oranje wangetjes krijgt, want die wangvlek is anders van kleur dan bij de cinnamon.

Groetjes Marlies

Yvonne_R

Ja, had ik toch gelijk??? Kan dit ook kloppen wat betreft de ouders, want volgens mij had je gen cinnamon man toch. Dan moet deze ook split zijn voor cinnamon als het echt zo is.
Wat betreft de gele kleur van de wangen, de geparelde geelwang bij mij lijkt ook gelere wangen te hebben dan de cinnamon geparelde geelwangen. Ik denk dat er wat dat betreft nog best wat variatie mogelijk is.

Volgens mij is het verschil op de foto niet zo duidelijk als in het echt.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

11 juni 2005, 09:48:33 #110 Last Edit: 20 juni 2005, 20:28:12 by marlies
Pa moet idd split zijn voor cinnamon, want hij is een "gewone" geparelde man split geelwang en lutino. En nu dus ook cinnamon. Verrassing hoor.
Dan zal het dit kunnen zijn:

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Lutino

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

♪ Marlies

11 juni 2005, 09:50:31 #111 Last Edit: 20 juni 2005, 20:28:28 by marlies
Of dit :

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Gepareld Lutino

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Maar wat is nou het verschil???????????????????

♪ Marlies

11 juni 2005, 15:45:39 #112 Last Edit: 20 juni 2005, 20:28:44 by marlies
Nou  ik had het zelfs "live" nog niet gezien  :-\ , laat staan op de foto. Yvonne heeft toch wel verschrikkelijke goede ogen dat ze dat zomaar zag.
Ik zal nog eens proberen om het wat duidelijker op foto te krijgen.
Dat heb ik nu ook altijd, dan zeg ik : deze houd ik en die houd ik, maar dan moeten er weer oude koppels weg en dat vind ik dan weer zo sneu dat dan toch de jonkies weer weggaan. De oudere valkjes heb je dan toch weer een bepaalde band mee. De jonkies wat minder.
Broer en zus is nou niet bepaald verstandig nee.

♪ Marlies

12 juni 2005, 00:38:40 #113 Last Edit: 20 juni 2005, 20:29:04 by marlies
Ja eigenlijk wil ik deze keer ook wat van m'n eigen kweek houden. Helaas zullen er dan oudere  koppels weg moeten, dus ik zit ook nog wel een poosje te dubben. Ze zijn me eigenlijk allemaal even lief. Als je dan weet dat ze weer goed terecht komen is het nog niet zo erg, maar dat weet je ook niet vantevoren. :-\

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Tja, mijn ogen zijn idd net getest en zijn perfect ;D
maar het viel mij eigenlijk op omdat mijn eigen cinn. geparelde geelwang jongen er precies zo uitzien. En het geparelde geelwang jong was echt veel donkerder al meteen vanaf het begin. Dus vandaar.

Ik weet idd het verschil ook niet als je cinnamon op X1 of X2 zet. Het ligt er dus aan of de man deze split van zijn vader of moeder heeft geerfd. Misschien als je weer verder zou kweken met de jongen van dit koppel dat er dan iets zou veranderen. Ach ja, ik ben zelf altijd al lang blij als ik weet waar ze precies split voor zijn.

Ik wil zelf inderdaad oook een paar koppels maken van mijn jonge vogels en helaas zullen er dan ook wat ouderkoppels weg gaan. Maar ja anders krijg ik echt veel te veel. En het is idd afwachten of ze goed terecht komen, maar meestal als ze bij particulieren belanden zal dat wel goed gaan (daar vertrouw ik altijd maar op dan). Ik verkoop ze zelf vaak via marktplaats en meestal heb je daar wel aardig snel door wat handelaren zijn en wat niet. Maar ja, hoe dan ook, je zult wel een keuze moeten maken. Hoe lastig dit ook blijft natuurlijk.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

12 juni 2005, 23:57:45 #115 Last Edit: 20 juni 2005, 20:29:26 by marlies
 ;D ;D Jippie, de cinnamon geparelde krijgt gele wangen.
Dus toch nog een geelwang.
Deze mag zeker blijven, maar dan doe ik m'n jonge geelwang koppel weg, want ik kan niet alles houden :'(.
Dan ga ik bij deze geelwang nog een ander valkje zoeken en dan hiermee proberen verder te kweken. Deze heeft al een goede start omdat pa en ma het toch maar mooi zelf hebben gedaan. Moet alleen nog even afwachten of het een man of een pop is en even kijken wat ik erbij ga zetten om mooie mutaties te krijgen.
Misschien iemand een idee wat voor mutatie de mooiste jongen geeft.

Als er iemand interesse heeft in het jonge geelwang koppel
laat maar weten. De man is een cinnamon split geelwang, ik weet niet of hij misschien nog "verborgen" splitten heeft, en de pop is een cinnamon geelwang.

♪ Marlies

13 juni 2005, 07:26:21 #116 Last Edit: 20 juni 2005, 20:29:41 by marlies
Hoi Bonnie,
Het koppel dat te koop is, is een ander koppel. Deze zijn net en jaar oud en hebben wel eitjes gelegd, maar die waren onbevrucht (misschien nog iets te jong ). Ze bleven trouwens wel goed op de eieren zitten. De man is een cinnamon split geelwang en de pop is een cinnamon geelwang. De man komt van dezelfde kweker als m'n andere geelwang man. Weet alleen niet meer of het broers zijn. Zou best weleens kunnen want m'n andere man is split cinnamon. Als het zo is dan kan deze man split gepareld zijn.

♪ Marlies

13 juni 2005, 07:48:10 #117 Last Edit: 20 juni 2005, 20:29:55 by marlies
Hoe noem je de mutatie die in m'n handtekening staat eigenlijk.Hij is in elk geval gepareld (geweest)

Paul

Hoi Marlies,

Ik zou zeggen cinnamon bont geparedl :)
Even kijken wat de rest zegt.

Groetjes, Paul

♪ Marlies

13 juni 2005, 18:42:09 #119 Last Edit: 20 juni 2005, 20:30:14 by marlies
Dit is het jonge geelwang koppel dat weggaat

Hier wat fotoos van m'n geelwang jonkie met gele wangen :D :D

Wangetjes lijken wat oranje, maar zijn echt geel.