28 april 2024, 20:31:35

wat moet ik doen,eten geven of niet

Gestart door JOZIENA, 15 mei 2005, 18:14:58

« vorige - volgende »

JOZIENA

hallo,even een vraagje,mijn 3 valkjes van ongeveer varierend 2 tot 4 dagen oud geef ik door omstandig heden nu zelf voeding.mijn vraag is je moet dit om de 2 uur doen maar dan is het kropje nog niet helemaal leeg .wat moet ik doen dan toch eten geven of wachten tot het laag is ik vind dit moeilijk omdat ze nog zo klein zijn,weet dat het risico is dat ze verzuring krijgen als de krop niet goed geleegd is ,maar als ik wacht tot tie leeg is krijgen ze dan niet te weinig voeding binnen.mischien geef ik ze te veel voeding .maar heb op het forum gelezen dat ze zelf aangeven waneer ze niet meer hoeven.wat kan ik nou het beste doen.groetjes joziena


trienke

Je kan de jongen die best om de 2 uren voeding geven en dan snachts laten rusten zodat dan het kropje leeg gaat. Zo heb je zelf ook snachts rust.

Ik geef je een tip mee: Doe ook yackult door de voeding heen, 10e deel van voeding. Dit bevordert hun spijsvertering, darmpjes, en het kropje gaat dan ook beter leeg.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je anders vraag je gewoon maar.

Groetjes trienke


JOZIENA

hoi, het gaat goed met de valkjes,ze eten goed.zit trouwens te gissen hoe oud dat ze zijn omdat we woensdag  1 jonkie hebben gezien maar het zou makkelijk kunnen dat die al een dag eerder is geboren de 2 oudste zijn een stuk groter en zwaarder dan de jongste dus kan mischien toch nog een dag verschil extra tussen zitten ,ik weet niet of er elke dag een eitje uitkomt.maar als je vanaf woensdag zou rekenen zijn ze 5,4,3 dagen oud de oudste weegt 28 gram ,de middelste 20 gram en de jongste weegt 8 gram ,maar tussen die en de andere zit toch veel verschil in grote.groetjes joziena

Annouschka

Hoi,

ivm die yakult, het wordt hier veel aangeraden op het forum maar ik zou aanraden om bij je dierenarts melkzuurfermenten te halen ipv yakult te geven als je problemen hebt met het ledigen van de krop.

groetjes
Annouschka