28 april 2024, 12:50:04

bevruchte eitjes??

Gestart door zotte_thomas, 21 april 2003, 19:26:06

« vorige - volgende »

zotte_thomas

mijn valken hebben nu 5 eitjes(het eerste is van 6 april)ik heb vandaag is gekeken of ze bevrucht zijn maar ik heb zo geen schouwlampke dus ik doe da met ne scherpe zaklamp ma ik zie nog nie veel bij sommige eikes zie ik het een beetje en bij 1 eitje zag ik duidelijk zo'n zwarte punt van ongeveer 1 mm op 1 mm. is dit een teken dat het eitje bevrucht is??
het is wel nog maar hun eerste nestje dus ik weet et nie...

nog een vraag:ik heb nu 4 valken(waarvan er 2 dus een eitjes hebben) en 1 kakarikie man in een voliere zitten,mag die kakarikie daar blijven zitten??hij zit er nu nog maar 1 dag bij maar ik heb nog niks gezien van vechten of dat ie in hun nestkast ging...

bye

Karin

Hoi Thomas,

Van kweken heb ik nog niet veel verstand ( dus het antwoord op de eitjes weet ik niet ), maar ik weet wel dat meerdere mensen kanaries bij hun valken hebben zitten, dus zolang de ruimte groot genoeg is, is het geen probleem.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Thomas,
Met een gewone zaklamp lukt het inderdaad ook wel.
Maar de eitjes moeten ongeveer een week oud zijn om het echt duidelijk te zien.
Je ziet dan rode aders in het ei lopen die er ongeveer uitzien als een bliksemflits zoals die vertakken.
Als je dat ziet is het ei bevrucht en als het helemaal wit is van binnen dan in het onbevrucht.
Soms kan je het al eerder zien en ook soms pas wat later, ligt eraan hoe de vogels hebben zitten broeden.

Groetjes,  paul

zotte_thomas

thx,het zijn geen kanaries hoor et zijn kakarikies(papegaaiachtigen)
hebben jullie er al eens zo'n zwarte bol in gezien??was dat dan in bevruchte of onbevruchte eitjes?

Cobie

hoi zotte thomas,

Kakarikis kunnen in de voliere blijven hoor, dit zijn zeer sociale vogels.
En met de eitjes moet je inderdaad nog even afwachten.
Laat je het tegen die tijd nog even horen.

Groetjes van Cobie. ;)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Karin

 :D Ik had iets te snel gelezen dus  ;D Nou, zoals je al gelezen hebt... ook deze geen probleem  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves