2 mei 2025, 03:43:46

Pastelmasker

Gestart door Lieke, 15 mei 2005, 16:38:03

« vorige - volgende »

Lieke

Hoi,

Ik heb een vraagje: ik vind pastelmasker een hele mooie mutatie, maar ik heb ze bijvoorbeeld nog nooit in een advertentie gezien, hoe kom je dan aan een pastelmasker (ben helemaal gek op ze namelijk ::))

Groetjes, Lieke

Yvonne_R

Hoi Lieke,

Ik had altijd het idee dat een pastelmasker en een geelwang dezelfde mutatie is en dat ze dus onterecht als 2 aparte mutaties worden gezien. Maar ik heb dus geen flauw idee of dit zo is. Iemand anders misschien, of foto's zouden ook helpen.

Groetjes yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Peter

Hoi,

Ik weet meerdere kwekers in Amerika waar je deze nieuwe mutatie kunt kopen. Het is nog een mutatie die in europa weinig voorkomt.

Ze kosten nog wel vrij veel, een paar honderd euro is niets.

Groetjes,
Peter

Peter

Hoi,

Bij mutatie's vindt je meer info over alle mutatie's:

De pastelmasker:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutapastel.htm

De geelwang:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutageelwang.htm

Groetjes,
Peter

Peter

Nog wat aanvullende info:

Bij de geelwang is alleen de wangvlek gereduceerd, bij de pastel masker is het hele masker gereduceerd en regelmatig de wangvlek ook, maar hoeft niet.

Bij de pastelmasker is het masker dus lichter en bij de geelwang de wangvlek.

Groetjes,
Peter

Yvonne_R

Hoi Peter,

Ik heb idd net gekeken, had weer eens te vroeg geroepen......
Maar toch blijft het lasitg om onderscheid te maken vind ik. Maar ja sommige geelwangen hebben bijvoorbeeld ook nog redelijk oranje wangvlekken. Pff, lastig hoor, al die mutaties.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Lieke

:o :o :o :o
hihi laat ik het maar gewoon houden op de 'gewone' mutaties  :P ::)

Groetjes, Lieke :)

Lieke

15 mei 2005, 16:48:15 #7 Last Edit: 15 mei 2005, 16:53:53 by Lieke
hahaha, ik drukte op verzenden, 3 keer achterelkaar 'er is op de zelfde tijd een bericht verzonden' ::)

Peter

Citaat van: Yvonne_R op 15 mei 2005, 16:45:36
Hoi Peter,

Ik heb idd net gekeken, had weer eens te vroeg geroepen......
Maar toch blijft het lasitg om onderscheid te maken vind ik. Maar ja sommige geelwangen hebben bijvoorbeeld ook nog redelijk oranje wangvlekken. Pff, lastig hoor, al die mutaties.

Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,

Een geelwang heeft echt een lichte wangvlek. Als het wangvlekje nog redeliijk duidelijke tegen oranje aan ligt dan is het geen geelwang. Een goede en mooie geelwang heeft een duidelijke lichte tegen gele wangvlek en is groot en fors van formaat. De prijs ligt dan ook rondt de 100 a 150 euro per vogel.

De is een foto waarop je het verschil goed kunt zien:

Het is een koppel van ons, cinnamon geelwang pop met een cinnamon split geelwang man.

Groetjes,
Peter

Peter

Citaat van: Lieke op 15 mei 2005, 16:45:44
:o :o :o :o
hihi laat ik het maar gewoon houden op de 'gewone' mutaties  :P ::)

Hoi Lieke,

Elk jaar worden dus speciale mutaties goedkoper omdat er steeds meer van zijn.

Groetjes,
Peter

Lieke

hoi Peter,

Mss volgend jaar dan ;)
Weet je ook hoeveel ze ongeveer dan gaan kosten?

Groetjes, Lieke

Yvonne_R

Hoi Peter,

Op marktplaats staat een cinnamon geelwang van 2005 aangeboden. Zoals de aanbieder zelf al zegt lijkt het op de foto net of deze oranje vlekken heeft ipv geel. Ligt dit dan aan de foto's of niet, ik vind hem/haar op een bepaalde foto net op een wildkleur/cinnamon pop lijken.
Zelf heb ik dus het volgende koppel, een cinnamon bont geparelde geelwang pop met een geparelde man split voor geelwang. Ze hebben momenteel bijna geen staart meer over doordat ze zo lang in het broedblok hebben gezeten. ;)

Met in ieder geval 1 geparelde geelwang jong en waarschijnlijk (nog niet goed te zien) nog 2 geparelde geelwangen als jong. En dus nog 2 pasgeboren geelwangen. Zoals ik al elders heb verteld helaas dus niet door het ouderkoppel grootgebracht. Worden die bij jullie wel goed grootgebracht door de ouders? Ik meen te hebben gelezen dat jullie ze toch ook met de hand moesten bijvoeren?

Het oudste geelwangjong, niet erg fotogeniek, maar toch gelukt om een foto te maken.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!