28 april 2024, 01:55:38

Mogelijk 2 valkjes tam krijgen ?

Gestart door Cecile, 13 mei 2005, 16:34:11

« vorige - volgende »

Cecile

Beste mensen,

Ik ben Cecile en zou graag willen beginnen met het houden van 2 jonge (7-8 weken) valkparkietjes.
Mijn vraag luid nu, is het mogelijk om deze 2 jonge valkjes samen tam te maken (en te houden), in 1 en dezelfde kooi.
Hoe zou ik dit het beste aanpakken en wat zijn de voor/nadelen bij het houden van één/twee valkjes.
Krijg je 1 valkje dat alleen zit makkelijker tam dan 2 valkjes ?

Dank je,

Karin

Ja hoor, 2 valkjes tam maken en houden gaat heel goed, zeker als ze al handtam zijn als je ze koopt. Als je zorgt voor een ruime kooi en veel aandacht gaat dat allemaal goed komen  ;D Koop ze alleen niet bij een dierenwinkel of wat dan ook, want dan weet je nooit de leeftijd. Koop ze bij een hobbykweker ( er zitten er hier genoeg  ;D, kijk maar eens bij "kwekers" ), dan zijn ze meestal al vaak in de handen geweest en zijn ze dus al tam als je ze krijgt.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marloessie

Ik ga ook proberen er 2 tam te maken! Ik heb ze gister gekregen en ze zijn al aardig gewend aan hun nieuwe kooi! Volgens mij zijn het 2 vrouwtjes! Is het trouwens nog erg als je er nu later achter komt dat je bijvoorbeeld een mannetje en een vrouwtje hebt, ik weet dat ze uit hetzelfde nest komen!

Karin

21 mei 2005, 14:05:26 #3 Last Edit: 22 mei 2005, 21:36:50 by kazoo
Nee hoor, zolang je er maar niet mee kweekt, dus nooit een broedblok ophangen en eventuele eitjes die op de grond gelegd worden vervangen door nepeitjes.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marloessie

oke dat wist ik niet! Erg bedankt!