17 mei 2025, 20:58:32

Ander broedblok?¿

Gestart door Kolkkie, 11 mei 2005, 18:56:54

« vorige - volgende »

Kolkkie

11 mei 2005, 18:56:54 Last Edit: 11 mei 2005, 20:01:32 by Kolkkie
Hallo allemaal,

Aangezien mijn blok een beetje aan de kleine kant is, wil ik zelf gaan knutselen.

Mocht ik hem klaar hebben, kan ik dan zo de jonkies er in zetten of moet ik wachten totdat de jonkies uitgevlogen zijn?

Punky en Minggu zijn inmiddels weer aan het paren, dus er zullen denk ik over een week weer eieren liggen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken want dit blok valt van ellende uit elkaar en is te klein.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Snoop en vinnie

hoi,
Als je naar deze link gaat zie je de maten en meer erover:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html.
grtz.
Shirak

Kolkkie

Hoi Shirak,

De maten had ik al gevonden.

Waar het mij met name om gaat is wanneer ik dat blok op kan hangen.
Ik heb nu jonkies van tussen de 26 en 21 dagen.
Kan ik die zomaar overplaatsen in een ander blok?

De ouders zijn inmiddels weer aan het paren.

Als het eieren leggen net zo gaat als de vorige keer, dan heb ik over een week al een eitje liggen.
Anders moet ik lang wachten eer ik het nieuwe blok op kan hangen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Lin

Hey Mariska,

Je kan de ouders rust geven door het broedhok weg te halen. Maar de kleintjes zijn daar nog iets te klein voor, dus wacht daar maar mee. Je kan het broedhok gewoon vervangen hoor. Ik denk dat dat niks uitmaakt. Je hebt toch een koppel alleen in een hok? die horen de jongen wel.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hoi Lin,

Drie van de 4 kleintjes zijn inmiddels uitgevlogen. Als de 4de eruit is hang ik denk ik een ander blok er neer die ik zelf in elkaar ga timmeren.
Ik denk dus niet dat het een groot probleem gaat worden.

Groetjes,

Mariska

tommy

hoi hoi

Ik weet van een vriendin van me dat de jongen te groot werden voor het blok.
Ze heeft toen gewoon het oude blok weggenomen en het nieuwe blok met dezelfde bodum bedekking ( maar dan wel schone) en de jongen er op dezelfde plaats voor in geruild.

Dat ging heel goed.

Ik zou zelf nu het blok al maken en dan zo snel mogelijk ophangen. Dat het laatste jong er nog in zit.
Dan hebben de ouders een reden om er in te gaan.

Maak wel het invlieg gat groot genoeg dat ze daar niet meer aan moeten sleutelen.

grt Annemieke

tommy

he kuiken,

Hoe is het nu met je broedblokproject?

grt Annemieke