27 april 2024, 14:16:32

pop?????

Gestart door angel310, 9 mei 2005, 16:05:27

« vorige - volgende »

angel310

9 mei 2005, 16:05:27 Last Edit: 9 mei 2005, 16:12:07 by angel310
ik heb voor mijn valken man een vriendin erbij genomen maar nu twijfelen we eraan of "zij" wel een pop is.
ze doet namelijk net als een man.
daarmee bedoel ik met de vleugels wijd en dan tegen de kooi tikken met de snavel
weet iemand of poppen dit ook doen of dat we ons verkeerd hebben laten voorlichten?
het is trouwens de grijze valk op de foto

groetjes angelique

Sanna

Hoi Angelique,

Hoe oud is dat witmaskertje van je? Met een maand of 9 moet je toch al aardig aan het masker kunnen zien of het een man of een pop is. Maar jouw beschrijving van 'haar' gedrag klinkt wel erg als een man ...  :-\

Groetjes, Sanna

angel310

9 mei 2005, 16:33:37 #2 Last Edit: 9 mei 2005, 16:36:09 by angel310
hoi sanna

dat weet ik dus niet
ik heb hem/haar uit een dieren winkel en daar konden ze alleen zeggen dat ze nog geen jaar is
maar dat ze aan het visgraat patroon aan de onderkant van de staart konden zien dat het een pop was
ook fluit hij/zij geen melodietjes maar kan wel hard scheeuwen

groetjes angelique

Sanna

Ja ja, visgraatmotief... Dat hebben jonge vogels dus ook. Tot hun eerste rui zien alle vogels er uit als poppen. Dus als hij/zij inderdaad nog geen jaar was en dus ook misschien nog niet door de eerste rui heen was... zou het makkelijk kunnen zijn dat je toch een mannetje hebt. Je zult moeten afwachten totdat je witmasker in de rui gaat. Wanneer dat masker langzamerhand steeds witter wordt en de visgraatmotief-staartveren vervangen worden door egaal grijze veren, dan is het een mannetje. Vind je alleen maar veel veren en verander ze niet van kleur, dan heb je een popje ;D ;D. Succes met afwachten! ;)

Groetjes, Sanna

angel310

hoi sanna

zij/hij begint al met de rui geloof ik want ik vind steeds meer veren in de kooi en op de grond
ik heb nog geen verandering gezien in de tekening onder de staart
we wachten maar af
groetjes angelique

luukluuk

ze is wel heel mooi !
en heel soms hebben popjes ook mannetjes manieren
ik weet ook nog niet wat mijn yoshi is
is ook pas 11 weken en ik wil ook graag dat ze een pop is maar ja
hoe ze zich gedraagd lijkt ze een popje maar je weet het nooit he
sucses met je popje of mannetje
gr Margot

angel310

we waren ook gelijk helemaal verliefd op haar/hem ;)
ik hoop echt dat het een pop is, want we willen in de toekomst( als ze allebei oud genoeg zijn) graag een nestje van ze
ons huis in nu te klein voor nog meer valkjes, als zij een hij blijkt te zijn
hoe graag we dat ook zouden willen