28 april 2024, 10:17:30

kuif gaat weg het kan niet anders

Gestart door liza302, 9 mei 2005, 11:24:45

« vorige - volgende »

liza302

de papagaai is helemaal gezond gelukkig ook maar want we hebben al 35 jaar daar zaten we ook eerst aan te denken maar dat was het niet hij is al redelijk op geknapt maar niet zo als het hoort morgen overleg ik nog een keertje met de dierenarts zij wil hem morgen nog een keertje zien ik heb het inderdaad niet getroffen gelukkig heeft zazou niks daar ben ik erg blijf om voor ik doe niet wat ik zelf wil ik doe wat het best voor kuif is want als kuif allen beter wordt in een groep dan gaat tie terug maar als ze morgen zegt ik zie verbetering dan blijft hij ik wil julli wel bedanken voor al julli liefe berichjes ik ben helemaal kapot als hij morgen weg moet moet mijn moeder hem maar weg brengen want ik krijg het niet over mijn hart  :'(

Rianne

Nee dat kan ik me voorstellen. Ik hoop op goed bericht bij de dierenarts! :)

liza302

vanochten was hij nog het steeds het zelfde snachts zat hij nog te niezen waar ik iedere keer wakker van werd het lijkt of de medicijne aan gaan slaan maar dat is niet aan mijn te bepalen maar aan de dierenarts dan is zijn benouwd het wel weg maar de stress nog niet komt dit vaker voor dat valken in de stress kraken omdat ze uit de groep worden weg gehaalt ?

liza302

kuif gaat weg  dat is het advies wat ik gekregen heb ook al zal hij zijn benouwd heid wel overwinnen de stress die hij heeft niet vanochten leek het even goed te gaan on mijn ogen met zijn benouwdheid maar dat was volgens de arts niet ik hoop dat hij in de groep op knapt sinds ik het gehoordt heb dat hij weg gaat loop ik al de heletijd te janken mijn kleine zusje wil het ook niet begrijpen waarom hij weg gaat ze geef mijn de schuldt omdat ze het niet wil begrijpen bedankt voor julli liefi berichjes gr liza

liza302

kuif is de net terug gegaan en ik denk dat  het het best is voor hem daar wordt hij goed verzorgt hun doen alles er aan om hem beter te maken nu zit hij lekker onder een warmte lamp met een dekentje ik mag gelukkig alles aan hun vragen hoe het met hem gaat kun kunnen meer voor hem doen als ik ben wel heel verdrietig maar het is het beste groetjes liza

Rianne

Krijg je hem niet meer terug dan als hij weer beter is???

angelina

hoi liza,

Jammer dat het niet heeft mogen baten wat je voor kuif heb proberen te doen. Hij is nu in goede handen en dat zal ook wel een geruststellende gedachte zijn voor je.
Wat ga je nu doen? Krijg je kuif terug als hij opgelapt is of ben je van plan een nieuw valkje te nemen???
Zazou heb ik vanmorgen opgehaald en die is gelukkig helemaal in orde.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies

bobbie

16 mei 2005, 17:35:06 #37 Last Edit: 16 mei 2005, 17:36:47 by bobbie
Hoi Liza,

Ik zag dat je in Vlaardingen woont. Daar woon ik ook. Ik was pas in de dierenzaak hier en daar zat een valkje (een bonte) die was terug gebracht omdat hij zwaar ademde. Is dit jou valkje?

Groet Nel

bobbie

16 mei 2005, 17:46:32 #38 Last Edit: 16 mei 2005, 17:48:35 by bobbie
Hoi,

Heb net toch maar alles even gelezen. Ja hoor, het was jouw valkje die ik heb gezien. In de westwijk bij Frehe.

Ik heb er een tijdje bij gestaan, mee staan kletsen, toen kende ik het verhaal er achter nog niet.
Ik zei tegen de verkoopster dat ik het een mooi valkje vond. Ze zei toen dat ie was terug gebracht omdat ie zwaar zou ademen. Dat verbaasde mij want er was mij niets opgevallen. Het viel me zelfs op dat ie vrij relaxed was want hij ging niet weg voor mijn hand.

Jammer dat ie daar zit, het is een heel mooi valkje wat niet zwaar of snel ademde.

Succes verder Nel

marianca.

Hallo nel,

Triest zoiets :(.Ik heb er geen woorden voor!!!!


groetjes
marianca

bobbie

Hoi Marianca,

Laten we er maar even van uit gaan dat er een misverstand in het spel is. Morgen moet ik toch nog naar die winkel, dan loop ik wel weer even langs de valk en check ik het even. Als ik me heb vergist meld ik dat hier.

Ik ben bang dat ik me niet vergis maar je weet maar nooit. Het valt allemaal wel erg toevallig samen. Hij zat in ieder geval niet onder een lamp daar en ook niet in een dekentje.

Voor het zelfde geld heb ik daar het valkje van Angelina gezien, dat kan natuurlijk ook nog he. Het was in ieder geval een scheet van een valkje en heel mooi om te zien.

groetjes, Nel

angelina

hoi nel.

Weet niet precies wanneer je in de dierenwinkel bent geweest.
Mijn Zazou heb ik vrijdagochtend tegen de middag weer opgehaald en toen heb ik die andere valk niet gezien. Misschien ben je net voor mij in de dierenwinkel geweest en heb je idd Zazou zien zitten.
Met Zazou is het gelukkig helemaal in orde en daar ben ik echt heel blij om.
Hoe het met het andere vlakje is weet ik echt niet want die zou later die dag teruggebracht worden geloof ik.

ben benieuwd of je dan voor of na mij daar geweest bent.
Ik lees het wel. ;)

Groetjes Angelina

Love birdies

angelina

Even ter aanvulling.

Ik ben met Zazou teruggegaan op aanraden van de dierenwinkel.
Een van de medewerksters had mij gebeld om te informeren hoe het met Zazou ging en vertelde dat het andere valkje ziek was geworden. Ze wilde uitzoeken of ze ziek waren binnengekomen of dat de oorzaak ergens anders lag maar als ik het niet vertrouwde kon ik eventueel wel even terug komen.
Omdat dit mijn eerste valkje is en ik toch een klein beetje onzeker in mijn schoenen sta zo af en toe dacht ik het zekere voor het onzekere. Vandaar dat hij weer 2 daagjes ter observatie daar was, maar gelukkig voor niets want hij is helemaal gezond.
Het kan dus best zijn dat je Zazou gezien heb want dat andere valkje was er niet echt goed aan toe begreep ik.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelina,

Ik was daar vrijdagochtend. Dan moet ik inderdaad jou valkje hebben gezien. Dan is dit een heel vervelend misverstand. Het paste helemaal in elkaar door dat de verkoopster vertelde dat ie zwaar ademde en daarom terug was gebracht. Later las ik dit verhaal en toen dacht ik echt dat dit het valkje was waar het om ging. Ik denk dat ieder ander dat hetzelfde had gehad. Je hebt dan wel een heel leuk valkje Angelina, die heb je zo supertam.

Hallo Liza,

Sorry voor het misverstand. Ik kan nu wel al mijn berichten weghalen maar dat zou niet fair zijn naar jou. Diverse mensen zullen dit al gelezen hebben en dus moeten ze ook kunnen lezen dat ik me heb vergist.

Ik hoop dat je snel een lief en gezond valkje bij je in huis hebt. Als je adresjes wilt waar je een valkje kan kopen rechtstreeks uit het nest hier in de buurt geef je maar een seintje, dan help ik je aan een goed adres.

Nogmaals sorry en veel sterkte. Nel

bobbie

Hoi Liza,

Ik heb net Kuif gezien. Hij stond achter.
Ik had inderdaad Zazou gezien vrijdag.

Kuif is ook een liefie he. Hij ademt inderdaad wat zwaarder dan normaal is. Hij neemt daarbij zijn rechterschouder mee. Volgens mij is het een valk die zeer gevoelig is voor stress. Hij gaat terug naar de kweker.

Wel zat ie nu bovenop een  stok en dat deed ie bij jou niet geloof ik he?

Ik geef je gelijk dat je een andere valk wilt. Je betaalt er voor en wat dat betreft heb je al genoeg meegemaakt.

Mijn aanbod staat nog steeds: als je een andere valk wilt kan ik je aan adressen helpen van kwekers hier in de buurt. Zijn een stuk goedkoper ook ;)

Nogmaals mijn excuses voor de door mij gemaakte fout. Ik had broertje/zusje gezien ipv Kuif.

Succes, Nel :)