29 maart 2024, 16:11:49

kuif gaat weg het kan niet anders

Gestart door liza302, 9 mei 2005, 11:24:45

« vorige - volgende »

Rianne

Zolang ze niet met elkaar in aanraking zijn geweest is de kans op evt besmetting erg klein. Maar ik kan me voorstellen dat je er toch bang voor bent.

liza302

heb gister en vandaag al druppels geven maar ik zie nog geen verandering en iedere keer dat ik hem weer moet vast pakken vind ik al helemaal erg daar door wordt hij helemaal gestrest van  :( nog maar een dagje aan kijken

Rianne

Geen verandering, is ook geen achteruitgang. :) Kom op, positief blijven hoor. Daar heeft je valkje ook meer aan.

angelina

Hoi,

Hoe gaat het nu met je valkje???
Ik kan er heel goed in komen dat je je zorgen maakt.
Toen jij het woord Vlaardingen liet vallen sprak mij dat erg aan. Dit omdat ik uit Vlaardingen kom en ook net een valkje uit een dierenwinkel heb. Mag ik je vragen of jouw valkje uit uit een dierenwinkel uit Vlaardingen komt en zo ja welke dierenwinkel dat was???
Dit vraag ik omdat mijn vlakje dus ook problemen heeft en ik eigenlijk een klein beetje het vermoeden heb dat jouw valkje uit dezelfde dierenwinkel komt.

Groetjes, Angelina

Love birdies

liza302

 ik heb mijn valkje gehaalt in vlaardingen in de westwijk bij  frehe in de  baelesraat  vlak  bij de bas er was een valkje waar hij mee samen zat die ook al door iemand gekocht was maar hem de volgende dag kwam halen als ik het goed heb weet het niet zeker maar 2 weken daar voor had ik daar ook een valkje gekocht  en die zad helemaal onder de bloedluis en daar kwam ik te laat achter maar dat valkje zat al in een kooi met een zieke vogel maar volgens hun was  hij allen zo ziek door stress maar achter af denk ik dat hij ook helemaal onder het bloed luis heeft gezeten maar hen kopen hun vogels eerst bij een groothandel van dan  groetjes liza ik hoop dat het met jou valkje ook goed komt

liza302

maa het kan ook zo zijn dat je je valk bij een andere frehe heb gehaalt maar dan komen ze wel allemaal bij de zelfde groothandel van dan maar ik heb al dat nummer proberen te krijgen maar dat is niet zo makelijk  nou het is nu dag 3 hij is nog steeds benouwd ik vind hem wel wat drukker aan het worden hij fluit ook wat harder maar hij blijft benouwd en het is net of hij het door heeft als ik zijn medicijn moet geven want hij wordt iedere dag moeilijker om hem te pakken te krijgen ik bel nog wel even de dierenarts van hun er van denken of ik door moet gaan met die medicijne

angelina

Hoi,

Ik heb idd die andere valk gekocht.
Vind het alleen raar want 2 weken geleden hadden zij nog geen valkjes zitten. Ik ben al meer als een maand met de voorbereidingen bezig geweest voordat ik een vlakje aangeboden kreeg en kocht. De dierenwinkel heeft mij ook gebeld om te melden dat de valk waar de mijne mee samen had gezeten waarschijnlijk ziek was. Ik ben direct daarna Zazou beter gaan observeren. En afgezien van het feit dat ie lichtelijk gestresd was kon ik niet zo heel veel aan hem opmerken. Hij eet goed , drinkt goed, en is super aanwezig.
Toch ben ik gisteren met hem terug gegaan en heb naar hem laten kijken. Daarop boden zij aan om heb 2 dagen te observatie te houden ondanks het feit dat hij het gewoon helemaal goed deed. Ik ben net nog bij hem geweest en hij is helemaal in orde. Als jouw valk en mijn valk bijelkaar gezeten hebben zouden ze ook allebei ziek moeten zijn. In de winkel zagen ze er ook helemaal gezond uit. Ik heb op alles gelet waar je op moest letten. Als hij echt ziek was geweest had je dat daar al kunnen ontdekken. Dus ik denk helaas toch dat je het ergens anders moet gaan zoeken wat de oorzaak kan zijn. Ik wil ook graag even terug komen op het feit dat je zegt dat ze bij een groothandel vandaan komen.
Dit is echt niet waar. Ze komen bij een goede kweker vandaan.
Vervolgens gaan ze bij de tussenpersoon 2 weken in quarantene en worden ze intensief geobserveerd, ontwormd enz enz voordat ze in de winkel terecht komen. Tegen die tijd hebben ze dan vast kunnen stellen dat de vogels die in de winkel komen gezond zijn. Ik spring verder niet in de verdediging voor de dierenwinkel, maar ik weet zeker dat zij er alles aan doen om ervoor te zorgen dan zij gezonde vogels in huis hebben. Als ik het goed heb begrepen zijn zij er ook voor jou geweest vorige week toen het heel slecht ging met je eerste valkje vergeet dat aub niet. Zazou is niet ziek en komt morgen gelukkig weer thuis. Ik vind het spijtig dat het met jouw valkje niet zo goed gaat. Hopefully hou je ons op de hoogte over de gang van zaken met je valkje.

Groetjes, Angelina

Love birdies

liza302

ja hun hebben ook alles gedaan om mijn andere valkje te redden kom net van de dierenarts van dan hun denken dat hij een of andere ziekte heeft dat hij daar voor al hadik heb het advies gekregen om hem terug te brengen om dat hij stervende is mijn moeder is nu naar de dierenwinkel om het verhaal uitteleggen  de beslissing valt zwaar want ik wil hem niet weg doen ik doe nu alles er aan om hem nog te redden volgens de dierenarts komen ze bij een groothandel van dan omdat ze al een paar keer de zelfde gevallen heb binnen gehad bij hun van dan ik val de dierenwinkel ook niet aan omdat ik weet dat hun er alles aan doen gelukkig gaat het met jou valkje beter groetjes liza ik kijk het nog een paar dagjes aan

liza302

maar ja of het waar is weet ik niet je hoort allemaal verschillende verhalen het maak mij niet uit of het klopt wat de en of andere zegt ik wil allen dat mijn klein lieverd het red

liza302

ik ga het advies van de dierenarts volgens en ik breng hem morgen terug en hun brengen hem naar de kweker en die gaat allemaal testjes uit voeren en probeert hem op te lapen hij zit ook zwaar onder stress dat zag je aan zijn veren hij gaat morgen terug liever wil ik het niet maar ik kan het ook niet aan zien hoe hij lang steeds slechter gaat meschien kunnen hem nog redden hoop ik

Inger m

Hoi,
Nou, ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd wat de kweker ermee gaat doen. Ws zijn 'allerlei testjes' niet echt rendabel. Deze verhuizingen (dierenwinkel naar kweker) geven zo'n erg zieke vogel nog meer extra stress en dat lijkt mij niet bevordelijk. Maarja het wordt tijd dat deze vogel bij een deskundige te recht komt....kan de dierenarts de vogel niet opnemen?

Sterkte!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Annouschka

Hoi,

ja ik vind het toch ook raar om met een zieke vogel naar een dierenwinkel te gaan of naar een kweker, als je, net als ik toen Solo ziek was, geen goeie vogelarts kent en de kweker wel, dan begrijp ik het dat ie teruggaat naar de kweker en dat ie er dan vervolgens mee naar de DA gaat.

Wat gaat die kweker eigenlijk testen ??? is ie ook dierenarts ofzo, lijkt me wel handig ::)  Ik ben het helemaal eens met Inger.

groetjes
Annouschka

liza302

ik ben al naar een goeie dierenarts geweest die staat ook aanbevolen op de site zijn de dat hij al een slecht start heeft gemaakt toen die klein was hij zit ook zwaar onder stess dat zag je aan zijn staart veren omdat er allemaal schuurtjes in zaten zij denkt ook dat de stress een stuk minder wordt als hij weer terug in een groep geplaats wordt en de testjes die de kweker wil uit voeren is omdat we nog niet zeker zijn van zijn benouwd heid hijheeft al een kuurtje gekregen was tot vanmiddag nog nie aan geslagen hij heeft ook ander voer gekregen vanavond was zijn ademhaling al iets rustiger ik hoop dat hij morgen een stuk beter is hij staat nou ook in de slaap kamer waar hij lekker rrustig is en niet al te veel mensen komen want hij stond eerst  in dewoonkamer ik wil hem zelf het liefst niet weg doen maar als het voor hem het beste is dan doe ik dat gr liza

angelina

hoi,

Vind het erg jammer voor je dat je  waarschijnlijk een vogel getroffen hebt die gewoon heel erg vatbaar was en misschien zelfs ziek geworden is door de stres.Gezien het feit dat hij een slechte start heeft gemaakt. De 2e valkje in 2 weken weg is niet niks. Aan de ene kant kan ik het me voorstellen dat je alleen maar tot in de puntjes wilt weten wat er mis is met je vogeltje en daarom deze weg wilt bewandelen, maar aan de andere kant denk ik als hij zo zwak is en last heeft van stres( wat hem nog zwakker maakt) waarom dan niet eerst zoveel mogelijk oplappen en testjes bij de dierenarts en eventueel later nog door de kweker naar laten kijken. Klinkt misschien wel omslachtig maar je geef zelf aan dat ie super zwak is. De kans dat ie bezwijkt is vele malen groter dan dat je hem eerst even aan laat sterken.
Hoop echt van harte dat het goed komt want het was net zoals Zazou een mooie valk.
Hoop dat je ons op de hoogte houd.

Groetjes, Angelina

Love birdies

angelina

hoi,

misschien een stomme vraag hoor maar heb je je papegaai ook na laten kijken en eventueel laten testen bij de dierenarts.
Er zijn ook genoeg ziektes die overdraagbaar zijn door mensenhanden of zelfs de lucht. Dan hoeven ze niet eens met elkaar in aanraking geweest te zijn.

Tís maar een idee hoor als dat helemaal uitgesloten zou zijn dan kan je zeker weten die richting uit zoeken waar je nu heen ga.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies