20 juni 2025, 14:19:43

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Dat zou heerlijk zijn! Als ik Binkie was, en dit zou kunnen lezen, zou ik ineens heeeeeel warm worden van binnen! Lief dat je zoveel om hem geeft!  ;)

bobbie

Hoi Riny,

Heb je al een pop op het oog voor Binkie?

Ben benieuwd. Ik vind het zo gaaf dat ie bij je blijft, dat heb je dubbel en dwars verdiend en Binkie ook  ;)

Groetjes, Nel :)

Riny

26 september 2005, 21:07:11 #482 Last Edit: 18 november 2005, 00:10:50 by Riny
Hoy Nel
Een hobbykweker van koningsparkieten hier uit de buurt zoekt voor ons naar een pop.
Hij kent veel hobbykwekers hier uit de provincie.
Het luisterd nl heel nauw bij deze vogels.
Je moet ze ook een nestblok geven de zelfde waar de pop ook in geboren is,anders gaan ze niet over tot eieren leggen.Daarom is het ook belangrijk dat je de kweker kent en dat heb je bij een handelaar nooit.
We wachten rustig af en anders kunnen we nog altijd ergens anders een pop zien te krijgen.
Groetjes Riny :D :D :D

gonnie

Hoi Riny

het is een goed dat je er de tijd voor neemt , ik denk inderdaad dat het erg belangrijk is voor dit soort vogels . je kan dan beter wachten er komt er vroeg of laat toch wel een en het duurt ook nog een paar jaar voordat ze jonkies kunnen krijgen toch.
Wel een heel mooie gezicht Binkie bij de valken , ik denk dat je steeds maar bij de kooi wil blijven kijken , dit vind ik trouwens echt genieten.

Vanavond toen we bij mijn vader waren met mijn moeder , staan we ook altijd lange tijd voor de voilere bij mijn vader in het verzorgings tehuis , daar zitten verschillende soorten parkieten in , het lijkt wel olsof ze ons langzamer hand kennen als Antoon begint te fluiten komen ze meteen aan de gaas bij ons hangen , en willen ze gekroeld worden , daar zitten echt een paar leuke exemplaren bij , en een prachtige kooi hebben ze ook daar.

Groetjes gonnie

Bianca

zo heeft iedere soort vogel wel zijn eigen eigenaardigheden.......
Maar als dat toch zo is van dat blok, dan legt de moeder van de jonge pop geen eitjes mmeer want die is dan haar eigen geboorteblok kwijt, toch?!

Veel succes met de zoektocht naar het nieuwe popje!
Ik hoop dat het niet lang meer hoeft te duren.

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hoy Bianca
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt MBT het blok.
Je moet het zelfde type kopen of namaken,dat bedoelde ik.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

patty_dordtse valkjes

hoi,

lief dat je een speciale foto voor mij hebt gemaakt.
ben iedergeval blij dat meneertje de ruimte heeft en toch stiekem kan kijken naar de andere als ze het niet zien hij is niet alleen toch!!!

en ik vind bink een echte binkie.

stiekem kijk ik elke keer of ik een mooie papegaaisoort zie...maar eerst het huisje dan de rest van me wensjes hahaha...

groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Riny

27 september 2005, 17:05:55 #488 Last Edit: 18 november 2005, 00:12:15 by Riny
Hallo allemaal
Ik kan mijn dagboek beter de naam geven "Bonje met Bink"
Iedere dag als die weer mee naar binnen moet vanuit de voliere wordt die toch boos.
Hij mag van ''s morgens half 11 na de papvoeding naar buiten.
Ik heb de eetplaats aangepast in de voliere dat hij er ook bij kan,maar soms duvelt hij naar beneden en dan zit die daar heel zielig te kijken tot ik kom.Ik zal blij zijn als die vliegen kan.

"s middags om half 5 moet hij weer naar binnen en als hij me ziet aankomen begint het gedonder al.
Als ik hem dan binnen in zijn kooi zet schreeuwt hij het eerste half uur het hele huis bij elkaar zo boos is hij dan.
Maar ik doe dit omdat hij zoveel ziet in de voliere en het allemaal zo spannend vindt dat hij niet oefent met zelf eten.
Als hij uitgeschreeuwd is valt hij van alle belevenissen van die dag in diepe slaap.
Ik kan jullie wel zeggen ik heb er veel plezier van maar met valkjes die je met de hand groot brengt heb je nog niet de helft werk als met deze.

trienke

hoi riny

IK moet er wel om lachen hoor :-D, wat een schatje is bink toch, en ondertussen zoooo ondeugend.

IK vind bink wel een lekker ding hoor

Groetjes Trienke

Ivy

Hoi Riny.
Pas op, straks wordt Binky verliefd op een van de popjes en wil hij geen koningsparkietvriendinnetje! haha Het is echt een leuk gezicht, Binky met valkjes.
Bedankt voor de foto die je in mijn dagboek heb gelaten. Ik vind het erg leuk om te horen, dat het met de twee broodjes zo goed gaat. Ze hebben het prima naar hun zin bij jou in de voliere, en ze zien er prachtig uit, je zal vast mooie jongen van krijgen.
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Dat wordt nog wat als Bink kan vliegen, dan vang je hem helemaal niet meer! :o

marina coenradi

Hoi Riny & Bink

Het is toch wat ben je lekker aan het buiten spelen moet je naar binnen om te eten (daar heb ik echt geenzin in hoor Riny) ik heb geen honger  ::) .En dan moet ik ook nog gaan SLAPEN, ik ben NIET moe , val net niet van me stok  ;)  het is pas om 19.30 donker hoor  ???. Sorry dat ik zo lelijk doe als ik naar binnen moet  :-*
Schitterend het zijn net kinderen.

Gr. Marina

♪ Marlies

Nou Riny,

Jij hebt er je handjes lekker vol aan. Nu maar hopen dat hij gauw zelf  kan eten, dan kan hij lekker buiten blijven.
Leuk hoor dat zo'n vogel zo'n eigen willetje heeft. Het is inderdaad net een klein kind.
Riny als jonge moeder. ;D ;D

Succes met Bink.
Groetjes Marlies

Riny

Hoy Marlies
Kun je het zeggen zonder te lachen.

Riny als jonge moeder ;D ;D ;D 53jaar.
Groetjes Riny