18 juni 2025, 14:22:08

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

Rianne

:( Dat is wel erg raar, geven die mensen wel iets om hun vogels? Maar je gaat m niet houden dus?

Riny

Hallo Rianne
Óm die mensen uit de nood te helpen heb ik hem meegenomen en als hij zelfstandig eet gaat die terug.
Groetjes Riny :D :D :D

bobbie

Hoi Riny,

Wat een poepie is dat zeg, die koningsparkiet. Schitterend.
Kan me voorstellen dat al je herinneringen weer bovenkomen van jouw papegaai.

Koningsparkieten schijnen ook niet zo makkelijjk te zijn binnen hoorde ik. Als ze volwassen zijn schijnen ze een flink volume te hebben. Geniet maar van hem zolang het kan.

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Nel
Dit is mijn eerste kennismaking met een koningsparkiet.
Hij is nu veel rustiger als een jong valkje,kan ook echt bij je komen liggen als een baby.
Moet er niet aan denken dat ik hem weer af moet geven.

bobbie

Hoi Riny,

Dat is ook heel moeilijk, de gedachte alleen al. Je bouwt zo snel iets op met zo'n beessie  :D.

Koningsparkieten moet je ook altijd in koppels houden. Als ze broeds zijn kunnen ze erg agressief zijn naar soortgenoten en andere vogels.

Je hebt plek zat, kan je niet een stukje afschermen voor een koppel koningsparkieten? Als de buren niet te dicht bij je wonen tenminste want ze schijnen een behoorlijk volume te hebben  :-X.

groetjes, Nel :)

Riny

5 september 2005, 12:36:01 #305 Last Edit: 17 november 2005, 23:32:01 by Riny
hallo allemaal
Het gaat prima met mijn baby,hij eet goed en er komt ook meer leven in.
Gisteren heeft hij geprobeerd of hij kon vliegen,maar helaas dat lukt nog niet.
We liggen heerlijk buiten samen in een luie stoel,hij met een kettinkje om zijn pootje zodat hij niet kan ontsnappen.Het huishouden daar hebben we geen tijd voor,nu moeten we genieten.

gonnie

Hoi Riny
Wat een mooie , ik kan me voorstellen dat je die niet meer terug wil geven , je bouwt inderdaad meteen een band op met zo`n vogel,geniet er maar van , maar dat doe je ook, laat de boel maar de boel , want voor je het weet is ie weer weg.
we hadden onderweg ook twee prachtige rosellas gezien ,die wil ik strakjes ook buiten.
Groetjes Gonnie

Riny

Hoy Gonnie
Wij hebben ook rosella's gehad maar ik heb ze weg gedaan omdat ze zo agressief zijn in het broedseizoen.
Ik durfde nog bijna niet meer de voliere in.
Maar ze zijn prachtig mooi.

bobbie

Citaat van: Riny op  5 september 2005, 12:36:01
hallo allemaal
Het gaat prima met mijn baby,hij eet goed en er komt ook meer leven in.
Gisteren heeft hij geprobeerd of hij kon vliegen,maar helaas dat lukt nog niet.
We liggen heerlijk buiten samen in een luie stoel,hij met een kettingkje om zijn pootje zodat hij niet kan ontsnappen.Het huishouden daar hebben we geen tijd voor,nu moeten we genieten.

Hoi Riny,

het is inderdaad een lekker ding.

Maarre ............... Riny (en ik ben echt serieus) weet jij dat je strafbaar bent?
Een kettinkje aan een poot van een vogel staat volgens de wet gelijk aan dierenmishandeling. Is echt waar hoor, ik maak geen geintje!!! Vraag het maar na bij Inger, het is echt waar!!

Ik weet wel dat jij dat niet bewust doet, maar volgens de wet mag het echt niet. Ze kunnen de vogel in beslag nemen omdat ie "volgens de regels van de wet wordt mishandeld".

vraag maar na.

Groetjes, Nel :)

Het is echt een poepie hoor.

Riny

Hoy Nel
Ik geloof je maar doe het toch,dan geven ze me maar aan.
Ik kom er niet mee op straat maar zit graag met hem in de tuin.
Hij staat op het punt van uitvliegen zodoende .
Maar dat het verboden was wist ik niet.

trienke

hoi riny

lees nu pas dat je een koningsparkietje hebt voor handvoeden, wat een schatje he. geef um maar dikke kus van me  :-* :-* Loopt ie alweer goed?

groetjes trienke

Riny

5 september 2005, 16:56:19 #311 Last Edit: 17 november 2005, 23:33:22 by Riny
hoy Trienke
Hij loopt nog niet helemaal goed maar gaat zijn pootje wel meer gebruiken.
Ook probeerd hij om te vliegen maar dat lukt nog voor geen meter.
Maar het is zo'n scheetje ,veel rustiger als een valkje.

bobbie

Hoi Riny,

Snap ik best hoor  ;) ;) ;)

Geniet maar lekker van hem, ik geef je niet aan  :-X :-X :-X.

Groetjes, Nel  :)

Christine

geniet er maar lekker van nu het nog kan verwen het kleintje extra goed voor je hem zou moeten afgeven zou wel jammer zijn maar zou je hem dan wel terug geven??

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Natuurlijk geef ik hem terug.Ik heb die mijnheer belooft dat ik ga proberen om hem erdoor te krijgen.Of het lukt weet ik niet ,hij wil moeilijk eten ,ik moet iedere keer dwangvoederen en dat is niet leuk.
Eigenlijk kan ik hem ook niet houden want dan kan ik geen valkjes meer tam maken in het broedseizoen.