22 juni 2025, 01:45:19

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

trienke

hoi riny

Mooi dat het goed gaat aan die kant daar. en bink ja die heeft het wel afgeleerd haha. laten wij ze maar straffen, dan komt het wel goed hoor.

groetjes Trienke

Rianne

Er zitten toch 3 vallkjes in de belgische kooi? Ik hoop wel dat de goeie verliefd op elkaar worden. ;D

Riny

Hallo Rianne
Tot nog toe zitten de valkjes van mijn handtekening vaak bij elkaar.
Ik heb nu een man over een geparelde cinamon geelwang.
Ben er over aan het denken om die te koppelen aan een Fallow die nog vrijgezel is.
Maar wat zou jij doen,die geelwang moet nog 3 weken in quarantaine zitten ,zou jij die fallow er vast bij durven zetten??
Wel in een aparte kooi.
Dan weet ik wel zeker dat ze geen verkering met de verkeerde krijgen.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ik ben blij dat ik mijn valkjes in quarantaine heb zitten. Zo heb ik gauw kunnen zien dat het witmaskertje een dik oogje had.
Ik weet niet hoe snel koppelvorming gaat, die 3 weken zijn denk ik niet lang genoeg om al van een echt koppel te spreken. En de geelwangen doe je toch apart in een broedkooi? Ik zou die 3 weken nog even afwachten. Mocht je geparelde cinnamon geelwang dan ziek zijn en het openbaart zich, heeft hij in elk geval de fallow niet besmet.

Riny

Hoy Rianne
Ik weet ook niet hoe snel koppelvorming gaat maar vanaf dat die valk die jij van Berhard had meegebracht er was ,zaten die 2 bij elkaar en lieten ze de ander links liggen.
Ze doen hem niets maar laten hem alleen zitten en zij zijn samen.
Daarom vroeg ik het ook ,ik vind dat een beetje zielig.

Rianne

Bij mij zitten ze nu ook met z'n 3en in de kooi, maar dat vinden ze maar niks. Het jonge mannetje is erg bang voor me dus daar worden de anderen onrustig door. Maar ja, het moet maar even voor 10 dagen. Er is in ieder geval nog laaaaaaang geen sprake van koppelvorming bij mij!

Rianne

Hoi Riny,
ik had antwoord van de kweker:

Wat die split cinnamon betreft, dit is een heel sterke faktor die
moeilijk te vermijden is zodat ik ook nie met zekerheid kan zeggen of deze man drager is van deze mutatie.

Dus het is niet zeker. Even afwachten wat voor jongen je krijgt ;)

bobbie

Citaat van: Riny op 28 oktober 2005, 22:42:47
Hoy Nel
Ik moet je teleurstellen ik ga niet mee.

Jammer  :-\

Riny

Hoy Rianne
Bedankt voor de moeite die je genomen hebt.
We wachten het gewoon rustig af,ik kan in ieder geval wat het ook is Geelwang Lutino mannen kweken.
En daar ben ik heel erg blij mee.
groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ik hoop volgend jaar ook een eigen kweek geelwang lutino vast te mogen houden. Die ga ik dan zelf houden want ik vind ze zoooo prachtig. :)

Caroline

Als jullie dan heel veel foto's maken en plaatsen kan ik ook mee genieten!!  ;D ;D

Ben nog steeds verliefd!!

Hoe heet hij/zij eigenlijk.

Kwijl, kwijl, kwijl!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Caroline op 29 oktober 2005, 12:53:56

Hoe heet hij/zij eigenlijk.

Kwijl, kwijl, kwijl!!

Hoy Caroline
Ik geef ze geen namen,alleen de valkjes die ik opgenomen heb waar afstand van gedaan is hebben een naam.

Caroline

Ik vind er prachtig!! Ook zonder naam. Of is het toch een hij. Ik vind  haar/hem een meisje snoetje hebben.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
De rechter valk in mijn handtekening is de man die is split voor geelwang Lutino.Het is een (cinamon)geparelde geelwang.
De linker valk is de pop die is geelwang lutino gepareld.
Ik hoop (maar dat zul je wel begrepen hebben ) op mooie jonkie's.

Rianne

Jij krijgt alleen maar geparelde lutino geelwangen in je nest dus maak je geen zorgen! :)