Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Mag ik mij even voorstellen.


Ik ben Dinky.

Sinds vandaag woon ik bij Angelique, Melanie het konijn en die andere kippekoppen.



Ik heb 16 jaar bij mijn vorge baasjes gewoont en ben dus niet een van de jongste meer.
Merk je niks van en dat ging ik gelijk ff bewijzen toen ik uit mijn kooi mocht.
Voelde me gelijk op mijn gemak en ging aan de wandel met mijn spiegel.



Angelique heeft eerst lekker zitten kletsen met Annet en Ruud waar ik voorheen woonde en toen zij weg waren kwam ze met het fototoestel.
Helemaal leuk vond ik dat niet maar ja je moet er wat voor over hebben om jezelf voor te stellen he.
Voorstellen zonder foto's is ook zo saai.









Ik heb ook al kennis gemaakt met mijn toekomstige vriendjes.
Vooral die gele ( kiko heet ze geloof ik) die zag me wel zitten.
Die grijze kwam net wel erg dichtbij en ik wist niet zo goed wat ik daarmee aan moest.



Nu zit ie de hele tijd op mijn kooi een beetje stoer te fluiten.
Als ie maar niet denkt dat ik een meisje ben.

Alles is nog een beetje vreemd hier.
Heb wel al wat gegeten en mezelf een beetje gepoetst want ja dat moet je ook bijhouden he.

Zo dat was het van mijn kant de rest laat ik lekker aan angelique over.

Dinky.

Love birdies

marilyn

hoikes angelique

proficiat met je nieuwe aanwinst dinky  ;)
het is een prachtig valkje  :D

groetjes marilyn

bobbie

Hoi Dinky,

Wat leuk dat je je hier even voorstelt. Nou, die gele he, dat is een meisje, wie weet ........... ;D wordt het nog wat tussen jullie.

Doe maar lekker op je gemak, even wennen en dan horen en zien we je wel weer.

Doei Dinky, groetjes van Nel

angelina

Hallo,

Nou Dinky is al voorgesteld en nadat hij een poos achter de comp had gezeten had ik geen zin meer om ook nog eens een heel verhaal te schrijven.
Gisteren was de begrafenis van mijn opa en daarna had ik ook geen zin meer om te schrijven.
Was een heftig dagje en omdat ik er van te voren weer een hoop energie in had gestoken (ook nu heb ik weer een gedicht voorgedragen) was ik helemaal uitgeput.
Ik heb Annet en Ruud nog wel ff gemailt.
De vorige baasjes van Dinky.
Zij hadden hun eerste dag en nacht zonder dinky moeten doen en wilden dolgraag weten hoe het met hem ging.

Goed ff bij het begin beginnen.
Toen Dinly zondag kwam hebben we hem gelijk ff de vrijheid gegeven.
De anderen zaten op dat momet wel vast want anders had het een zooitje geworden.
Dinky heeft 16 jaar een verhouding met zijn spiegel gehad en ging daarmee ook gelijk over de grond slepen.
Een beetje uit zijn doen van de autorit maar hij ging gelijk op onderzoek uit en de boel verkennen.
Stoer doen tegen het konijn en geen spoortje van ongemak bij Dinky.
Zijn baasjes hadden het er minder makkelijk mee ondanks dat ze dat op dat moment niet lieten merken.
Toen er weer een beetje rust in de tent was heb ik eerst een paar foto's geschoten voor hier in mijn verhaal.
En de valkenbende hier een beetje rust gegunt.
Vanaf het begin heb ik ze met z'n allen los gelaten.
Alleen Dinky is ook na 8 uur sávonds nog mega actief en wil nog wel een paar rodjes vliegen dan.
De anderen zitten dan echt zo te kijken van Ga slapen man het is al laat.
Dat ie 16 is merk je dus helemaal niet.

Ik heb ook gemerkt dat ie de scherpste snavel heeft van alle 4.
Ik wist niet dat een valkje zo hard kon bijten.
Mijn handen en mijn lip zijn al eens slachtoffer geweest.

Abu blijft Dinky steeds maar opzoeken hoe vaak en hoe hard hij ook weggejaagd word.
Ik heb ook al mogen geniet en van mee etende valkjes.
Nu dinky op de tafel, kast vloer en al het andere loopt doet de rest het natuurlijk na behalve zazou die doet niet alles na die is nogal sceptisch.
wat ze wel doet is fanatiek voetballen hihi
Dinky nam zijn bal mee en er gebeurde hier een wondertje.
Nu voetballen ze allemaal.
Nog een paar valkjes erbij en ik bezit het eerste echte valkjes voetbalteam.
Vanavond meer en foto's

Greetz, Angelique

Love birdies

angelina

Hallo.

De foto's zoals beloofd.
Ieder met een korte tekst.


Hmmm een nieuw huisje moet je altijd even inspecteren.


Ga weg Abu blijf uit mijn buurt!!!


Hey waarom hebben wij dit nooit eerder gedaan?


Dit is een gaaf spelletje joh


Dat zag ik dat lekkere stuk ook doen die nam die bal mee hiernaartoe


Hey wij willen ook!!


We missen een keeper


Lekker stuk he?


Wie vind je leuker?


Hij denk echt dat ik een meisje ben of hij is homo.
Ga je liedje maar voor Zazou zingen hoor ben niet onder de indruk.



Hier woont dat lekkere ding.


Ruikt hier naar Dinky.
Ik ben geloof ik verliefd.



Joehoe mag ik binnen komen?


Nou ja omdat jij het bent.
Je bent wel leuk geloof ik.


Zo dat waren ze weer voor even.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Christine

Prachtig verhaal en natuurlijk ook prachtige foto's!! Wat leuk dat Dicky het zo goed doet bij je!! Zeker als hij al 16 jaar is!! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

bobbie

Hoi Angelique,

Alles goed met je kippies?

Groetjes, Nel :)

Annet

Hoi Angelique,

Hierbij willen wij je nogmaals heel erg bedanken dat jij onze Dinky zo'n fantastisch tehuis hebt kunnen en willen geven. Een beter huis hadden wij ons niet kunnen wensen!

Hij voelt zich na die paar dagen al helemaal thuis en heeft Zazoe, Abu en Kiko al helemaal aangestoken met zijn boevenstreken.

Wij vinden het heel erg fijn dat jij ons dagelijks op de hoogte houdt van het reilen en zeilen van die ouwe dibbes.

Groetjes en veel liefs, :-*

Annet & Ruud

angelina

Hallo,

Alweer een tijdje niks geschreven.
Druk,druk,druk maar het staat zeker niet stil hier in valkenland.
Ze krijgen met de dag steeds meer een eigen willetje.
Zo ook nu want ze staan te trappelen nu eens een keertje zelf wat te vertellen.

ZAZOU


Zo ik eerst want ik woonde hier het eerst.
Zoals Angelique al zei is het lekker druk hier met ons allemaal.
Vooral Kiko en Dinky dralen en draaien maar omelkaar heen.
Abu en ik doen ons eigen ding.
Ik bemoei me lekker nergens mee want een aanvaring met Dinky staat niet bepaald op mijn verlanglijstje.




Nee hoor rust en quality time met mijn lovertje daar geniet ik van.
Voor mijn vrouwtje wordt ik steeds zachter en liever.
Ik ben er nu achter dat knuffelen op zijn tijd best wel lekker kan zijn mits het gaat op mijn manier.
Nou ja meer heb ik eigenlijk niets te melden dus laat ik nu het woord aan Abu.



ABU



Hallo Abu hier.
Ook ik heb weleens wat te vertellen.
Mijn vrouwtje Angelique is volgens mij helemaal gek van mij.
Ze vind me handsome zegt ze.
Geen idee wat het betekend maar ze is altijd zo lief voor mij dus dit moet ook wel iets heel liefs betekenen



Sinds 2 en halve week woont Dinky bij ons.
Nog niet in onze kooi.
Hij mag wel maar hij wilt niet.
Dinky doet aan voetbal en zoekt steeds zijn eigen spiegelbeeld.
Hij probeerd alles mee te eten met Angelique, maar dat lukt niet altijd.
Omdat Angelique nogal streng en oplettend is met wat wij eten.
Ook heeft hij mijn meest favorite plekje ingenomen. Het hoofd van Angelique.
Geeft niks hoor want ze kroelt heel vaak met mij en dan wordt ik zowat plat geknuffeld.



Ik vind Dinky eigenlijk een beetje rare knakker door zijn gewoontes.
Maar hij hoort steeds meer blij het clubje.
Nou ik stop nu maar want er staat er hier eentje heel hinderlijk naast mij op en neer te jumpen.
Kiko wil graag ook een stukje neerzetten.


KIKO



Zo he he wat kunnen die 2 lang bezig zijn zeg!!
En ik maar wachten.
Nou ja ik ben nu aan de beurt.
Ik heb nooit echt iets neergezet hier dus ik vind het wel heel spannend.
Toen ik hier kwam wonen was ik de meest stille van het stel.
Angelique heeft ervoor gezorgd dat ik weer lekker in mijn vel kwam te zitten.



Al snel mocht ik bij Zazou en Abu.
Ik kwam er ook al snel achter dat zij een setje zijn en ze mij niet te vaak dicht in de buurt wilden hebben.
Ze zochten zelfs ruzie met me.
Ik wilde alleen maar knuffelen.
Maar die vlieger ging niet op.
Angelique vind ik wel lief maar geen veer op mijn koppie die eraan denkt met haar te gaan knuffelen.
Gelukkig vind ze dat wel oke en pakt ze me alleen als het niet anders kan.
Voor mij wilde ze ook een maatje.
En toen ineens was Dinky daar.
LOVE AT FIRST SITE.
Van mijn kant dan, want Dinky zit/zat liever alleen.
Ik mag best al dicht in zijn buurt komen en hij draait al aardig bij. IK BEN VERLIEFD HOOR!!!
Nu Dinky nog.
OOit zal hij voor me vallen dat weet ik zeker.
Op dit moment probeer ik het stoerst en brutaalste over te komen, want dan maak ik misschien indruk op hem.
Ik sloop zo hier en daar eens wat en kan me af en toe goed laten horen.
Dat eerste vind Angelique niet zo leuk natuurlijk maar daar trek ik me lekker niks van aan.
Het leven als een brutaal vandaaltje bevalt me best.
En mijn doel is die lekkere stoere 16 jarige valk voor me te winnen.



Ik laat nu Dinky aan het woord maar kom snel weer eens terug met een verslagje over hoe het ervoor staat.



DINKY



Tjonge jonge wat kunnen die op de praatstoel zitten zeg!!
Ik ben wel wat korter van stof hoor.
Ik voel me al aardig thuis hier.
Zit sinds vorige week in een grotere kooi.
Daar vond ik niks aan en eigenlijk ook niet nodig maar Angelique zei dat ze vond dat ik meer ruimte nodig had.
Ik was best tevreden met mijn oude kooi hoor maar ik ben het nu wel gewend.
Bleef me ondertussen wel afvragen waarom ik nou ineens zogenaamd meer ruimte nodig had.
Inmiddels ben daar wel achter gekomen hoor.



Afgelopen vrijdag begon net als iedere andere dag.
Vers voer, vers water, wat lekkers en een kletspraatje.
Daarna ging Angelique de deur uit.
Ik dacht voor boodschappen maar ze bleef gewoon 3 dagen weg!!!!!!!!
Hoe moest ik nou slapen zonder doek over mijn kooi en toen kwam er ook nog eens een vreemde man ons te eten geven.
Ik miste mijn doek heel erg maar nu kan ik het wel wennen om zonder doek te slapen.
Zondagavond kwam Angelique weer thuis.
Ik heb lekker laten merken dat ik sjago was van haar actie.
3 dagen zomaar weggaan.
TSSS waar haalt ze het lef vandaan!!!
Maandag was ik gewoon weer vrolijk want ze heeft ons toch wel gemist.


Even iets anders.
Kiko is verliefd op mij en ik weet niet zo goed wat ik met haar aan moet.
Ik vind mezelf nogal knap weet je.
Bovendien speelt ze een spelletje met me en ik weet niet of ik dat nou wel zo leuk vind.
Stom genoeg trap ik er toch iedere keer weer in.

Sinds donderdag doe ik iets wat je graag doet zonder pottenkijkers.
Angelique wist eerst niet waar ik mee bezig was en stoorde me terwijl ik lekker bezig was.







Ik heb toen heel boos geroepen.
DIT NOEMEN ZE ZELFBEVREDIGING!!!
LAAT ME MET RUST!!!
Ze begreep het toen wel geloof ik.
Nou ik ga nu stoppen want ik moet mezelf weer eens nodig poetsen.

LATERZZZZZZZ

Love birdies

Bianca

woehahahahahahaha, jaja dat krijg je met die meannetjes die een poosje alleen hebben gezeten, dat worden an die vieze ventjes, whahahahaha.
Dat koppie erbij, geweldig!

Ik ben blij dat alles zo goed loopt bij jullie in huis!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Agnes

He Dinky,

Dat wat jij daar met die grordijnstang uitvoert, kun je veel beter met Kiko proberen.

Eerlijk waar ;) ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Hallo,

Alweer een tijdje geleden dat ik schreef.
Ben er een paar keer lekker tussenuit geweest en daarnaast druk met 100.000 andere dingen.

De laatste dagen zit ik behoorlijk met Dinky in mijn maag.
Hij is in 4 dagen tijd omgeslagen als een blad van een boom.
Hij vertoont agressief gedrag naar mij toe als het tijd is om de kooi weer in te gaan.
En valt me dan letterlijk en figuurlijk aan.

Hij is vanaf het begin niet de makkelijkste geweest maar wat wil je als je 16 jaar bij dezelfde mensen hebt gewoond.
Dus ik had er wel rekening mee gehouden dat hij niet zo zou worden als hij met zijn vorige vrouwtje was.
Hij is behoorlijk verliefd op zichzelf en ook echt een einselganger.
In 3 weken tijd heb ik behoorlijk wat veranderd voor Dinky.
Zijn spiegelbeeld ziet hij alleen nog maar in de ramen of in een klein spiegeltje in zijn kooi.
( ik had ook een grotere om hem makkelijk in zijn kooi te krijgen maar die is van de week stuk gevallen na een aanval van Dinky)
Dinky sliep ook met een doek over zijn kooi en ook daar heb ik hem langzaam vanaf geholpen.

Eigenlijk ging alles een soort van gesmeerd en had ik absoluut een hele leuke vogel aan hem.
Kiko was op slag verliefd zoals hier in dit verhaal al eerder geschreven werd.
Zij mag best al dicht in de buurt komen maar de anderen moeten gewoon wegblijven en dat doen ze dus ook wel.

3 weken gelden zijn zijn oude baasjes hem weer eens even op komen zoeken.
Hij was het gelukkigste valkje op aarde op dat moment.
Kroop zowat in zijn vorige vrouwtje om te kroelen ( met mij wil hij dat niet) en je kon gewoon merken dat ie happy was.
Daarna is hij heel sjago geweest maar gewoon wel de Dinky zoals ik hem kende.
De afgelopen week heeft hij dus iets ontwikkeld en ik denk zelf dat de 16 jaar niet te overbruggen zijn.
Als zijn baasjes op vakantie gingen moest ie natuurlijk ook zonder hen maar daarna ging hij gewoon weer terug.
Ik denk dat hij vind dat zijn vakantie hier nu wel lang genoeg heeft geduurd en zijn vrouwtje verschrikkelijk mist.

Daarbij komt ook nog dat meneer verschrikkelijk aan het ruien is wat ook niet erg bevoordelijk is voor het humeur.
Daar krijgt hij extra vitamine voor zodat het een beetje makkelijker verloopt.

Het komt er dus op neer dat ik Dinky er niet uit kan laten zonder aangevallen te worden en ik ook echt bang voor hem ben geworden nu.
Hij beet me eerst alleen maar in mijn handen of pols maar nu heeft ie me ook naar mijn nek gevlogen en me een paar keer flink hard in mijn oren gebeten.
Ik ben bang dat hij dit gedrag verder ontwikkeld uit verdriet en het straks ook op mijn dochtertje uitoefend.
Ik heb een vraag geplaatst bij gedrag om menigen van anderen te krijgen wat ik hier nu het beste mee kan doen.

En dan nu KIKO.
Mevrouw heeft van begin af aan dat Dinky hier was goed laten weten dat ze hem wel zag zitten.
Waar ze afhaakte omdat ze van Abu of Zazou een knauw kreeg bleef ze bij Dinky aanhouden.
Van de week zat ze op zijn kooi geluiden te maken die ik haar nog nooit had horen maken.
Echt zo Sweet.
Van die zachte lieve geluidjes.
Dinky keek haar even aan maar was verder niet echt onder de indruk.
Nu net deed ze het in de grote kooi weer maar nu voor Abu.
Nu zat ze ook in de startblokken en bood zichzelf echt aan.
Volgens mij gaan bij haar de homoontjes een beetje werken en probeerd ze het nu gewoon bij de andere man.
hihihi wel grappig want ze ontdooit steeds meer.
Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Voor degenen die dit lezen en een idee hebben wat ik nog met Dinky kan zou ik het fijn vinden dat er een reactie komt op mijn vraag bij Gedrag.

Greetz, Angelique

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Begrijp ik uit je titel dat Dinky niet meer bij je woont en nu is waar hij altijd logeerde?

Ik kan het nergens terug lezen volgens mij.
Deze beslissing zal je niet zomaar genomen hebben en jou kennende ook nog in overleg met het vorige vrouwtje.
Dinky was niet makkelijk voor je de laatste tijd. Ook wat je schreef dat je bang was dat ie hetzelfde bij je dochtertje zou gaan doen, is een angstig vooruitzicht.

Veel sterkte, het zal niet makkelijk zijn voor je. :-\

groetjes, Nel

angelina

Citaat van: bobbie op  4 mei 2006, 21:03:08
Hoi Angelique,

Begrijp ik uit je titel dat Dinky niet meer bij je woont en nu is waar hij altijd logeerde?

Ik kan het nergens terug lezen volgens mij.
Deze beslissing zal je niet zomaar genomen hebben en jou kennende ook nog in overleg met het vorige vrouwtje.
Dinky was niet makkelijk voor je de laatste tijd. Ook wat je schreef dat je bang was dat ie hetzelfde bij je dochtertje zou gaan doen, is een angstig vooruitzicht.

Veel sterkte, het zal niet makkelijk zijn voor je. :-\

groetjes, Nel


hoi Nel.

Het klopt dat Dinky niet meer hier woont.
Hij woont nu op het adres waar hij altijd op vakantie ging als zijn vorige baasjes op vakantie gingen.

Hij had echt heel erg last van heimwee.
Dat bleek niet alleen uit zijn gedrag naar mij toe, maar ook uit de plukplek die ik vond bij hem en zijn sterke vermagering.
Hij was hier gewoon zwaar ongelukkig.
Altijd alleen geweest en nooit met soortgenootjes dus die verandering beviel hem ook niet helemaal.
Ik dacht dat ie zich dan wel fijn zou voelen maar uiteindelijk kreeg alleen kiko het voor elkaar in zijn buurt te komen en de anderen bleven uit veiligheidsredenen uit zijn buurt.

In goed overleg hebben we besloten dat dit gewoon het beste zou zijn voor hem en voor ons want je wilt goed voor hem zorgen maar dat wat hij nodig had kon ik hem niet geven.

Toen Annet hier binnen kwan kroop hij zowat in haar en werd mij al snel duidelijk dat hij dat wel heel erg nodig heeft.
Daar waar hij nu woont heeft 11 van zijn bijna 17 jaar gewoont en is hij ook helemaal vertrouwd.

Ondanks dat Melanie hier even flink moeite mee had en flink verdriet begreep ze wel dat dit het beste was voor Dinky.
Ik heb er een heel rustig gevoel bij omdat we zeker nog contact houden en ik altijd naar Dinky kan informeren.
Nu heb ik dus weer 3 kippekoppies.

Dinky heeft zeker zijn sporen nagelaten hier.
In de goede zin van het woord dan.
Abu doet zijn riedeltje in combi met zijn eigen riedel.
En kiko is in die 6 weken een lefmeid geworden waar je u tegen zegt.
Ze deed Dinky in alles na.
Over de bank wandelen en op andere plekken zitten waar ze anders nooit kwam ( kast en de grond)
Ook op tafel zitten tijdens het eten.
Dan werd ze wel op afstand gehouden door Dinky maar dat is nu niet meer natuurlijk.
Dus heeft mevrouw besloten Dinky zijn taak van het mee eten maar over te nemen en eet daadwerkelijk ook echt mee.
( wel gezond hoor)

Kiko d'r hormoontjes doen het op dit moment ook heel goed.
Ze zit heel vaak kippetje voor Abu.
Die kijkt haar aan van waar ben je nou helemaal mee bezig?
Erg grappig allemaal.

Dus helaas waren die 16 jaar voor Dinky niet te overbruggen,maar heeft hij wel een diepe indruk bij ons achter gelaten.

Greetz, Angelique

Love birdies