Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Hier even een kleine update.
De laatste dagen waren onrustig rond de valkjes. :-[
Maar het lijkt erop dat de rust weer een beetje teruggekeerd is. :)
Kiko lijkt geen last te hebben van die bloedpen en zelfs nu na 2 dagen kan ik nog niet precies zeggen welke pen het was. :-\

Ook laten Zazou en Abu haar weer met rust. :)
Die 2 zitten zowat de hele dag te kleffen met elkaar. :P



Wat natuurlijk ook wel heel erg lief en sweet is om te zien. :-*
Zelfs Zazou gaat nu een beetje leren lief en zacht tegen Abu te doen. En ze is ook niet zo passief meer. :P :-* :-*
Nu hebben ze het zoenen uitgevonden en dat moet zeker wel 100 keer per dag gedaan worden. ;D :-* :-*

Kiko lijkt er minder last van te hebben dat ze steeds zo aangevallen werd als ik :-[
Die doet haar eigen ding en loopt een beetje mee met die andere 2 als ze niet zitten te zoenen. ;)

Ik besloot gisteren een soort speeltuintje voor ze te kopen zodat ze weer wat nieuws zouden hebben om te ontdekken. :)
Helaas was die uitverkocht en bestellen ging een week duren.
Maar ja ik wilde nu wat anders voor ze dus ik keek wat ze nog meer hadden.
Ze zitten het liefst de hele dag voor het raam. Aan de gordijnstok zitten enkele rietjes om lekker te kunnen slopen :P.
Ook de kralen ketting van het rolgordijn moet er regelmatig aan geloven dus ik dacht ze een plezier te doen met een speeltje wat ik ook voor het raam kon hangen. ;D
Een touwladder waar ze doorheen kunnen klauwteren. :D
Nou mooi niet dus! :-\
Zijn ze er bang van. ???
Heb ik weer.
Zelfs Abu die normaal graag nieuwe dingen uit probeerd vloog er nu snel voor weg. :-\

En toen liet Kiko mij versteld staan. :o



Mevrouw klom erin en begon naar hartelust aan het touw te knabbelen. :P
Abu kwam wel heel langzaam dichterbij maar waagt zich nog steeds niet in het nieuwe speeltje. :-\
Maar dat zal niet lang meer duren.

Ik ben al blij dat er weer een beetje rust in de tent is. :D
Voorlopig zitten ze weer met zijn drietjes bijelkaar op stok.
Sweeties :-* :-* :-*

Greetz, Angelique

Love birdies

Riny

               

Hoy Angelique
Als hier geen mooie jonkie's van komen weet ik het ook niet meer.
Ga maar vast op zoek naar een nestblok.
Groetjes Riny :D



angelina

hahaha,

ja zou ik kunnen doen maar ik vrees dat Zazou niet verder wil dan dit. :P :-[
Zodra Abu aangeeft dat hij meer wilt keert ze hem de rug toe hihihi ::) :-[
Gevolg hij wordt boos en reageerd dat dan af op wat er dan het dichts in zijn buurt is hahaha >:(
Wel grappig om te zien maar niet leuk voor Abutje natuurlijk.
Dus of Zazou heeft er echt geen zin in of ze snapt het gewoon niet waardoor ze zo reageerd. ???
Wat ik wel heel mooi vind om te zien is hoe trouw Abu aan Zazou is. :)
Misschien gaat Zazou het snappen als er een nestblok hangt maar ik weet zeker dat ze er nog te jong voor zijn.  :-\
Zazou wordt in mei 1 jaar en Abu wordt in juni ook 1 jaar.
Nog maar ff wachten. ;)

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Riny

Hoy Angelique
Dan laat ze nog maar even oefenen,dan komen ze over een tijdje ook beter beslagen ten ijs.
groetjes Rin :D

angelina

Hallo,

Zo het is alweer een aardig tijdje dat ik wat van me heb laten horen/lezen.
Alles gaat helemaal goed hier. ;D
Abu en Zazou laten Kiko weer een beetje meer met rust en dat is wel zo prettig.
Het touwladdertje wat ik laatst voor het raam heb gehangen is helemaal HOT hier en de birdies maken er dankbaar gebruik van. ;D
Zazou en Kiko zijn 2 stille tantes en die hoor je maar weinig.
Abu is het tegenovergestelde. :P
Die brabbeld de hele dag afgewisseld met fluiten en stoer gedrag. :D
Het is een echte dondersteen :-*.



Van de week was ik hem kwijt. :o
Hij zat niet op de gebruikelijke plekken en ook niet op de paar ongebruikelijke plekjes die hij heeft.
Ik heb me het apenzuur gezocht en geroepen, maar meneer gaf geen kik. Zo'n herrie makertje als hij normaal is zo stil was hij nu. ???
Uiteindelijk dacht ik eraan dat ze ook achter de compkast terecht kunnen komen als ze wel een hele rare stunt uithalen.
De boel is daar immers helemaal afgeschermd dus het zou gepaard moeten gaan met een heleboel gefladder.
Ik heb geen gefladder gehoord maar hij zat daar wel :o en toen ik mijn hoofd door de compkast stak om erachter te kijken keek hij omhoog met zo'n blik alsof hij wou zeggen.
Doe dan wat want ik kan hier niet meer weg. :(
Via het laddertje is hij over mijn arm weer naar boven gewandeld en keek mij toen aan van.
Nou ik moest gewoon weten wat daar was duzzzz. ::)
Hihihi dondersteen.  :D
Maar zo'n sweetie. :-*
Ik heb nog een paar verse foto's van de birdies op het op dit moment meest gewilde item in huis. :P


Drie op een rij voor het raam waar ze uren vertoeven. ::)


Fijn zo'n hele ladder voor jezelf ;D


Nou dit kan toch ook prima?? :)


Er kan nog meer bij!!!! :P

Dat was het weer voor even.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Riny

                   
Hoy Angelique
Stiekempjes kan ik je valkjes wel begrijpen dat ze daar uren kunnen vertoeven.
Ze hebben er een prachtig uitzicht.
Ik ben dan wel geen valkje,maar daar genoot ik ook altijd van toen ik nog 10 hoog woonde.
Groetjes Riny :D

angelina

Hallo,

Ja ze genieten met volle teugen daar. En of ze het aanvoelen dat ze daar safe zitten want vluchten voor langsvliegende meeuwen doen ze ook niet meer.  ::)
Soms baal ik wel een klein beetje van je raad het al mijn gordijnen blijven nooit lang schoon :-\ maar ach eens per week wassen en dan stoor ik me daar ook niet meer aan. :D

Greetz, Angelique

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelque,

Wat een leuke foto's en heel herkenbaar dat ze eerst niet durven en er nu niet meer weg te krijgen zijn :D
En ja voor het raam zitten bezorgd je aardig wat was inderdaad,.,. Het blijft jammer dat je ze niet zindelijk kan krijgen ;)

Groetjes en ik duim voor een jonkie bij Nel :D

Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Angelique,

Eerst jou maar weer eens ophijsen.

Alles goed? Het wordt tijd voor mooi weer, vind je niet?

Met de birdies ook alles oke? Is het koppie van Abu al helemaal wit?

;D ;D ;D Meer vraag ik niet.

groetejs, Nel 8)

angelina

Citaat van: bobbie op  9 maart 2006, 18:14:50
Hoi Angelique,

Eerst jou maar weer eens ophijsen.

Alles goed? Het wordt tijd voor mooi weer, vind je niet?

Met de birdies ook alles oke? Is het koppie van Abu al helemaal wit?

;D ;D ;D Meer vraag ik niet.

groetejs, Nel 8)


Hahaha ja hier gaat alles goed hoor. ;D
Eigenlijk wordt het bijna saai want echt veel gebeurd er niet moet ik zeggen ::). ( buiten de valkjes om dan)

En tijd voor mooi weer ben ik het helemaal mee eens. Die kou heeft nu allang genoeg geduurd. :(
Ik wil zon heel veel zon 8)

En de birdies ja die doen het helemaal goed he. :-*
Die maken me iedere dag happy. En beuren me op als ik niet lekker in mijn velletje zit. :-* :-* :-*

Kiko kan soms haar nieuwschierigheid niet bedwingen en dan laat ze zich toch verleiden tot het op mijn arm overlopen vanaf het gordijn omdat Zazou en Abu dan ook bij me zitten. :o
Das een hele vooruitgang denk ik wel want de echte wil is er wel dus. ;D

Zazou is een rustige,lieve dame die als ze eenmaal bij je zit niet meer weg te krijgen is en alleen maar wil knuffelen ( op haar manier) en lekker zitten. :-*
Nog steeds handschuw maar wil vanaf het gordijn of vanaf de ladder wel op mijn hand stappen. ;)
Laatste ontdekking van Zazou is toch wel de spiegel.
Mega interessant maar niet te lang voor zitten want voor het raam hangen is toch leuker. hihi ;D :P

En Abutje. Die is momenteel op ontdekkingreis en probeerd allerlei nieuwe dingen uit ::)
Sinds het touwladdertje voor het raam heeft meneer ook de staande lamp helemaal uitgevonden. Het liefst hangt ie er de hele dag in. ::)
Maar Zazou helemaal alleen voor het raam laten zitten en hij een halve meter erboven blijft niet de hele dag leuk en als hij haar met roepen niet naar hem krijgt dan gaat hij naar haar :P
Heel af en toe komt ze even bij hem zitten maar nooit zo heel lang.
Heb er trouwens wel een nieuwe huisregel bij sinds meneer graag in de lamp zit.
Die lamp mag alleen aan als de birdies in de kooi zitten met het deurtje dicht.  ;) Andrs zie ik het al gebeuren dat Abu zijn staart eraan gaat door een hete lamp in het minst erge geval :o
Abu is echt aan het donderstenen de afgelopen dagen. ::)
Denkt dat ie kamikaze vogel is geloof ik. :o
Dan vliegt ie met zo'n ong 100 km per uur laag over de grond en maakt ie mega scherpe bochten. :P
Om vervolgens weer heel netjes en rustig te landen voor het raam of op mijn hoofd. ;D
En om zijn boevenstrekencollectie nog een beetje uit te breiden besloot meneer vanmiddag ook eens een wandelingetje over de bank te gaan maken. :P
lekker hier en daar ff van de bank proeven en mij aankijken van: Dit bevalt me wel dit ga ik lekker vaker doen. :P ;D
Het is een echte boef maar zo ongelooflijk lieffie.
Zijn koppie is behoorlijk wit maar heeft toch nog wel grijze spots. Net of ie sproeten heeft hihihi ;D

En nummertje 4 laat nog heel even op zich wachten.
Zijn baasjes hebben dit weekend helaas geen tijd om hem te komen brengen vanwegen een drukke agenda.
Maar zodra hij er is zal ik hem natuurlijk uitgebreid voorstellen. :D

Zo dan heb geloof ik weer aardig wat neergeschreven ;)
Nel bedankt voor het ophijsen. ;)

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

carco

nummertje 4 ???
Wat heb ik gemist??
Ik word wel heel nieuwsgierig nu hoor!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie


angelina

Citaat van: carco op  9 maart 2006, 22:40:25
nummertje 4 ???
Wat heb ik gemist??
Ik word wel heel nieuwsgierig nu hoor!!
Groetjes: Caroline.


Hahaha.
Je hebt nog niks gemist hoor!
Had het gewoon nog niet verteld alleen Nel wist het want die had me een IM gestuurd over een advertentie op deze site.
Daar heb ik op gereageerd. En dat heeft positief uitgepakt.
Ik wilde het nog even stil houden en als hij er was hem zichzelf voor laten stellen. In eerste instantie zou hij het weekend komen maar door drukte kan dat helaas niet door gaan. Vandaar deze steek onder water want eigenlijk wil ik het gewoon lekker vertellen.

Binnen nu en volgende week wordt mijn valkjes familie uitgebreid met een wildkleur man.
Zijn naam is Dinky en hij is 16 jaar oud.
De mensen bij wie hij nu woont hebben een heel druk leven en willen dat hij ergens terecht komt waar er meer tijd voor hem zou zijn.
Ik was op zoek naar een maatje voor Kiko en zat eigenlijk te wachten op een jonkie van Nel.
Er is een mailcontact ontstaan met de eigenaresse van Dinky en ze heeft besloten dat Dinky wel bij mij mocht komen wonen.

Dinky is mega tam en heeft heerlijk boevenstreken.
16 jaar lang alleen met mensen geweest en nu krijgt hij er straks 3 vriendjes bij. Dat hij zo tam ik gaan we hier wel van genieten natuurlijk want dat is toch ook wel erg leuk.
Nou raadseltje opgelost en zodra ik meer heb horen jullie het gelijk.

Greetz, Angelique ;)  

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Jammer. Maar ........... wat in het vat zit verzuurd niet zeggen ze toch?

Groetjes, Nel ;)

bobbie

Tja, helaas heb ik maar 3 jonkies en Angelique was nr 4, dussss....