Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Vandaag heb ik weer eens wat extra tijd in de birdies gestoken. :D
Abutje vind dat helemaal het einde. :P
Eindeloos voor de spiegel hangen is zijn nieuwste hobby. ::) :P
Ik vind het leuk om dat met hem te doen maar ik krijg er van die lamme armen van.  :-\
Ik houd mijn arm dan gestrekt naar de spiegel toe en dan waggelt Abu van schouder over mijn arm naar mijn hand en gaat zichzelf dat uitgebreid zitten bewonderen voor de spiegel. 8)
Vervolgens tikt ie een paar keer met zijn snaveltje tegen de spiegel en knabbelt een beetje aan mijn vingers. ;D
loopt dan weer terug en begint het ritueeltje opnieuw. ;)
Vaak gooit ie er na verloop van tijd een bouwvakkers fluitje uit. Om vervolgens met een beetje scheef koppie naar zijn spiegelbeeld te kijken met bijna vragende oogjes van HOE KAN DAT NOU? :P :o :-*


Voor Kiko is het ook weer eens een bewegelijk dagje geweest.
Ze zit niet lekker in haar velletje merk ik. :(
Ze begint weer meer te plukken en houdt zich erg afzijdig :(.
Ik kan er naast zitten maar volgens mij voelt ze zich toch wel erg alleen. :'(
Zazou en Abu zijn een echt setje en daar komt KIko echt niet tussen.
In het begin wilde Abutje Kiko af en toe nog weleens poetsen maar volgens mij heeft ie op zijn koppie gekregen van Zazoutje want ook Abu laat Kiko volledig links liggen. :-\
Zazou en Abu zitten of saampjes of alleen maar nooit wordt Kiko erbij betrokken. :'(
Van mij ( mijn handen) moet ze ook al niet veel hebben.
Het laddertje vind ze wel goed maar daar houdt het op.
Ik heb haar al eens eerder gepakt en ff bij me genomen.
Vechten doet ze er niet tegen en mijn ketting vind ze toch wel reuze interresant. ;)
Vandaag dacht ik dat ik haar maar weer eens bij me moest nemen.
Heel even probeerde ze te vluchten maar die ketting he tja die moet je gewoon in je snavel nemen en proberen te slopen. ;)
Heel langzaam liet ik mijn hand steeds een beetje losser om haar heen en ze bleef lekker zitten. :o
Over haar koppie aaien en kusjes geven was no problemo maar ze was te druk met de ketting om zichzelf de tijd te gunnen ervan te genieten. :-\
Toen ze door kreeg dat ze los zat vloog ze weg.
Na 5 minuten heb ik haar weer even gepakt. Nu hield ik haar in mijn handen en ze vocht er totaal niet tegen. :)
Ze bleef rustig in mijn handen zitten en ik kon haar gewoon aaien en kusjes geven en nu vond ze het wel lekker.
Oogjes half dicht maar wel op haar hoede. :-* ;)
Toen dacht ik dat ze weer weg wilde vliegen dus liet haar gaan maar mevrouw had mijn ketting weer in the picture en begon er driftig op los te knabbelen. ;D
Ze zat weer gewoon los en aaien tewijl zij druk bezig was liet ze gewoon weer toe. :D
Ergens wil ze dolgraag die aandacht maar de drempel is nog steeds te hoog voor haar waardoor ze het maar laat.
Na een minuut of 5 vloog ze weer weg en toen heb ik haar met rust gelaten.
Na een uurtje ( ze zat voor het raam) ben ik bij haar gaan staan.
Ook iets waar ze niks van moet hebben als ze los is. :-\
Maar nu vluchtte ze niet. Ik deed mijn handen op mijn rug en kwam heel langzaam met mijn hoofd dichterbij en kon haar zelfs een kusje geven op haar vleugeltje. :-*
Uit mijn handen eten heeft ze ook niet meer gedaan sinds ze in de grote kooi zit. Maar ook dat deed ze vanmiddag wel weer nadat ze bij me had gezeten. :D
Vond het niet prettig haar eerst te moeten pakken maar haar verdere gedrag bewijst volgens mij toch wel dat ze die aandacht wel heel erg lekker vind. :)






Zazoutje heeft een paar keer lekker bij me gezeten en een beetje geknuffeld maar wilde verder met rust gelaten worden.
Dat heb ik zo gelaten want ze was behoorlijk nukkig. :-\
Nou dat was het weer even.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Agnes

Hoi Angelique,

Bij mij wil Paco ook niet uitzichzelf komen, maar als ik em dan pak blijft ie wel lekker bij me.
Ook kroelen vind ie dan wel lekker, en hij blijft vanaf dan wel  bij me op de schouder zitten.

Het zit misschien wel in de aard van het beestje :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Hallo,

Vanmorgen ontdekte ik bij Kiko bloed op haar vleugel.
Toen ik eens goed op onderzoek uit ging moest het van een veer komen die nog niet los hoorde te komen. Ik op zoek naar die te vroeg verloren veer maar die was er dus niet.
Bleek dat die nog vast zit dus. Het bloeden is wel gestopt en ik heb er verder ook niet aangezeten. Ze heeft er wel iets last van want ze zit er steeds aan. Het lijkt erop dat ze de veer eruit probeerd te trekken.
Hoe die bloedpen in eerste instantie heeft kunnen komen vraag ik me echt af.
Zou ze dan zo aan het plukken zijn gegaan dat ze aan die veer is gaan trekken?
Nou ja dat zal wel een raadsel blijven.
Ik merk echt dat ze niet happy is.
Zazou zit constant op haar nek en Abu doet ook al de hele dag gemeen tegen haar.
Als ze ergens rustig zit wordt ze door alle 2 weggejaagd dan laten ze haar even met rust en dan begint het opnieuw.
Zoals het vandaag gaat heb ik het nog niet meegemaakt maar ik zit er als een grote scheidsrechter bij om de boel in de gaten te houden.
Weet ff niet meer wat ik hiermee aan moet.
Vind het zo zielig voor KIko. :'(
Heeft er iemand suggesties?????

Greetz, Angelique


Love birdies

Riny


Hallo Angelique
Zouden die twee een paartje gevormd hebben en daarom Kiko er niet meer bij willen hebben?
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Angelique,

Wat die veer betreft: ik zou je vraag bij ziek zetten. Daar heb ik weleens gelezen  dat de bloedende veer er uit getrokken moet worden, maar dat weet ik niet zeker.

Wat betreft het gedrag van de andere 2, tja .......... ik denk dat Riny in de roos schiet. Het is nu echt een koppeltje, Abu en Zazou, tenminste die indruk krijg ik wel als ik alles hier zo doorlees.

Kan je Kiko niet even in een aparte kooi naast de kooi van de andere 2 zetten?

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi,

Kiko apart zetten zou wel gaan maar het vreemde is dat ze dit gedrag alleen buiten de kooi vertonen.
Ze gaan regelmatig terug de kooi in om een dutje te gaan doen en dan zitten ze wel met zijn 3en bijelkaar.
Abu op een kleine verhoging en Zazou en Kiko delen dan 1 stok om zo dicht mogelijk bij Abu in de buurt te zitten.
Zazou en Kiko laten elkaar dan helemaal met rust en de enige die af en toe ongenoegen toont is Abu omdat ie aangeraakt wordt door 1 van de anderen terwijl ie slaapt.
Daarom is dit geheel voor mij zo'n raadsel.
Het ging zo harmonieus in en buiten de kooi.

Dat Abu en Zazou een koppeltje zijn is zeker want die 2 zijn kleffer dan ooit in het knuffel gedrag.
Dat Zazou wil laten zien dat Abu haar vent is, is de natuur denk ik.
Maar dit doet ze alleen buiten de kooi.
Zo raar.

Groetjes, Angelique

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

De pen moet je er inderdaad uittrekken,. zo kan er met een week of drie een nieuwe groeien. Ik denk dat er iets gebeurd is waardoor deze geknakt is.

Ik denk ook dat ze een koppeltje gevormd hebben,. de beste kans heb je als je voor een even aantal zorgt. Dan voelen ze zich niet meer bedreigt en hebben ze rust. Ook kan je ze dan gewoon met z'n vieren bij elkaar houden.

Ik snap dat het even niet leuk is nu,.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hallo Angelique
Als ze het gedrag alleen buiten de kooi vertonen zou ik voorlopig proberen hoe het gaat, als je Kiko apart uit de kooi laat.
Maar ik zou ook proberen om een even aantal te krijgen.
Dat moet vast lukken met het komende broedseizoen in het vooruitzicht.
Het is voor Kiko ook zielig als vijfde rad aan de wagen.
Groetjes Riny :D

angelina

Citaat van: Kirsten op 16 februari 2006, 16:51:00
Hoi Angelique,

De pen moet je er inderdaad uittrekken,. zo kan er met een week of drie een nieuwe groeien. Ik denk dat er iets gebeurd is waardoor deze geknakt is.

Ik denk ook dat ze een koppeltje gevormd hebben,. de beste kans heb je als je voor een even aantal zorgt. Dan voelen ze zich niet meer bedreigt en hebben ze rust. Ook kan je ze dan gewoon met z'n vieren bij elkaar houden.

Ik snap dat het even niet leuk is nu,.

Groetjes
Kirsten



Maar de hele veer zit er nog in en hij zit niet scheef of zo.
Het bloeden is gestopt moet ik em er dan toch uittrekken?

Love birdies

angelina

Citaat van: Riny op 16 februari 2006, 16:56:03
Hallo Angelique
Als ze het gedrag alleen buiten de kooi vertonen zou ik voorlopig proberen hoe het gaat, als je Kiko apart uit de kooi laat.
Maar ik zou ook proberen om een even aantal te krijgen.
Dat moet vast lukken met het komende broedseizoen in het vooruitzicht.
Het is voor Kiko ook zielig als vijfde rad aan de wagen.
Groetjes Riny :D


Hoi Riny,

er komt idd nog wel een 4e bij hoor.
Nel heeft weer een nieuw nestje met eitjes en ik mag er van haar eentje uitzoeken als het allemaal goed gaat.
Dit wacht ik ff af.
anders ga ik verder op zoek.
Kiko staat er nu idd een beetje heel erg alleen voor.

Love birdies

angelina

Nou ik heb haar net even gepakt en gekeken om welke veer het precies gaat.
Volgende probleempje.
Er zijn 3 veren die onder het bloed zitten en omdat ik verder niks raars aan de veren kan ontdekken kom ik er niet uit welke veer nou de boosdoener is.
En toen????

Love birdies

bobbie

Citaat van: angelina op 16 februari 2006, 17:09:47
Nou ik heb haar net even gepakt en gekeken om welke veer het precies gaat.
Volgende probleempje.
Er zijn 3 veren die onder het bloed zitten en omdat ik verder niks raars aan de veren kan ontdekken kom ik er niet uit welke veer nou de boosdoener is.
En toen????


Hoi Angelique,

Heb je deze vraag al bij ziek gezet?
Daar kijken vaak mensen die hier veel van af weten.
Ik kan je niet helpen. :-\

groetjes, Nel :)

angelina

Hallo,

Ik heb mijn vraag over de vleugel inmiddels ook bij ziek gezet.

Goed ik heb vandaag maar eens extra foto's geschoten ik was toch in de weer met de birdies.

HIeronder het bloedvlekje op Kiko haar vleugel


Lekker hoor zo'n rietje :P


U roept Ik kijk   ;D


Het love koppel :-*


:-* :-* :-*


:-* :-* :-*


Overdags ver uit elkaars buurt maar sávonds dicht bijelkaar slapen :-\


Nou dat waren ze weer voor even.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

angelina

Nog eentje om te laten zien hoe het grut s'nachts slaapt.



Greetz, Angelique

Love birdies

carco

Hoi

Ja ik weet het niet, inderdaad wat vreemd gedrag alhoewel ik dat hier ook wel had met Harry en charlie toen Spongebob bleef, maar die dulden ze wel. En Kiko dus duidelijk buiten de kooi niet. Misschien inderdaad eens apart uit de kooi halen?
Wat leuk trouwens dat je nu toch wel het vertrouwen lijkt te winnen! Alleen minder van dat plukken .
En over die bloedpen: ik weet niet of ik hem eruit zou halen , misschien laten ziten als ze geen last van lijkt te hebben.
Ik heb nog niet bij de reacties van ziek gekeken.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!